Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi !
Megjött a képen szereplő fekete cucc, de legnagyobb meglepetésemre a relé nem volt benne.....
Átraktam az eredetiből, persze ugyan azt csinálja! Elindul, 2-3 mp múlva kikapcsol a szóban forgó jelfogó.... Esetleg valami ötlet? Ideiglenesen átköthetem?
Átkötheted , de sajnos ez kompresszorhiba már csak a hűtőszerelő segíthet .
Sziasztok!
Van egy kis problémánk az Samsung RL33EBMS1/XEH modell kombi hűtőnk. Olyan tünetet produkál, hogy este még ment, reggelre leolvadt az egész. A bal oldali (azaz a sima hűtő rész) kijelzője villogott, mélyhűtő kijelzőjén a leolvadt hőmérsékletet mutatta. Kihúztam, kitakarítottam(ha már úgy is leolvadt), vissza dugtam 2 órája. A kompresszor rendesen indult, a mélyhűtő része már elérte a hőfokot(-18), de a sima hűtő része 23fokot mutat. Beraktam egy testo hőmérőt, az 7.5fokot mutat. (5 fokra van állítva) Ilyenkor mi lehet a hiba?
Újabb fejlemény!
3óra működés után a fagyasztó -20-ra lement, a sima hűtő kijelzője stabil 22fokot mutat! A kompresszor áll, nem indul újra, csak ha kihúzom és újra bedugom! Akkor is 2-3perc hűtés után lekapcsol.
Valószínűleg az olvasztóbetét viccel meg , és a normál tér felé irányuló légjáratok vannak befagyva , kapcsold ki és hagyd leolvadni (2-3 napig) majd kapcsold be és ha akkor elkezd hűteni a normáltér mérd ki a "termalfuse-t"( hőbiztosíték) és a fűtőbetétet, valamelyik szakadt ...
Üdv:
Olyan kérdésem lenne,hogy elindítom a hűtőgép kompresszort,mikor elindult leveszem a reléhez vezető fázis vezetékét akkor meg áll. Nem kéne neki direktbe menni ?
Mitől kéne menni ha elveszed a fázist?
Nincs zárt áramköröd, levegőtől nem fog menni. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2016
Erről a hűtőgépről lenne szó:
Sziasztok! Egy hütöszekrény fagyasztó részén a mélyhömérsékletet a kapilláris csö hossza határozza meg elsödlegesen, és ez alapján kapcsol a termosztát is? Hütöt akarok terveztetni, mert elég volt a sok kacatból.
Gyárilag minden elpárologtatón rajta van a méretezett kapillárcső , evvel nem kell foglalkoznod .
Ohm mérővel mérted a két tekercset? nem szakadt valamelyik?
(A kisebb ellenállású a főtekercs.)
Előzöleg ezt a választ kaptam.
Üdv! Az indítórelé nyomógombbal helyettesíthető - A segédfázist, és a fázist rövid időre összekötve a kompresszornak el kell indulnia.
Nem,mert nem értek hozzá !
de a fázist és a nullát is meg kell adni neki.
közösre pl nulla föfázisra a fázis és egy pillanatra a segédfázisra adsz fázist.
Idézet: Akkor inkább ne kísérletezz a 230v al , keress egy hűtőszerelőt aki beköti neked . „Nem,mert nem értek hozzá !”
Sziasztok! Azzal szeretnék hozzátok fordulni, hogy van egy Indesit BAAN kombinált, no frost hűtőnk, ami éktelen hangot ad ki minden egyes kompresszor elindulás után 1-2 perccel. Olyan, mintha a hűtőhöz csapnék egy vonalzót, élével. A hűtő belsejéből jön a hang, sem elölről, sem hátulról nem hangosabb. A hűtő legalább 7 éves, és az utóbbi pár hónapban teszi ezt (elköltöztünk, az új lakásban hallom csak). Néha megijedek, olyan hangos.
Találtam olyan infót, hogy a no frostnál a fűtés miatt a jég pattan, de szerintem nem normális minden egyes kompresszor indulás után ez, illetve túl hangos is szerintem a jéghez képest. Egyébként működésbeli problémája nincs, hűt. Minden tanácsot szívesen veszek, kipróbálok. Szerk.: mielőtt elköltöztünk, kitakarítottam a kompresszor melletti tartályt, amibe a víz csöpög ki, majdnem üres volt, ez most majdnem tele van (nem tudom, jelent-e valamit ez most a problémámra nézve) A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2016
Idézet: A nagybetűs rész nem a tipusára hanem a hangjára utal „indesit BAAN” ![]() A viccet félretéve , a hanghatás oka valószínűleg az hogy a behabosított elpárologtató egy helyen elvált a készülék belső műanyag borításától és a hűtés kezdetekor az alumínium és a műanyag különböző hőtágulása miatt mozdul -feszül és a végén pattan ez nem javítható ,vagy megszokod vagy lecseréled a gépet . A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2016
Bocs, akkor inkább egy hűtőst javaslok hamar megállapítja az-e.
Köszönöm a válaszod! Mi az a behabosított elpárologtató? (Kíváncsi lettem.
![]()
A hűtőlap ami a belső borítás alatt van
Szia!
Jó volt az ötleted, tényleg a thermo-bizti szállt el. (de mitől?) A fűtőbetét jó értéket mutat 2,1kohm. Légzsilip tengelye volt még kitörve, de ezt elkönyveltem h a fűtőbetét miatt lefagyott a zsilip ajtó, és a mozgató motor az áttétele miatt tette a dolgát, azaz valahol meg kellett adnia magát. Úgy megjavítottam, soha nem megy tönkre! ![]() Kb. egy hétig jól is működött, de most új tünet keletkezett. Mintha nem mindig kapcsolna a kompresszor (vagy mi?) A kijelzőjén normál értéket (5és-18fok) mutat, de melegebb van benne-de ha kihúzom-és egyből vissza dugom egyből indul a kompresszora, hűt is szépen lefelé, de már a valós azaz melegebb hőfokot mutatva ereszkedik vissza. A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2016
Ne rángasd a dugvillát ,olyankor éppen olvaszt a gép (fogagni merek hogy a ventillátor hangját sem hallod)
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2016
Valószínűleg egész nap nem mehetett, mert a tárgyak is felmelegedtek benne.
Vagy ilyen hosszú lehet az olvasztási folyamat? (most meg rendesen megy a hűtő) ![]() A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2016
A hőbiztosítékot cserélted vagy átkötötted ? Az egyik oldala a vész kapcsoló a katasztrofális túlmelegedéstől véd (ha jól emlészem 75 fokon old ki (végleg) a másik oldal viszont az elektronikának ad visszajelzést az olvasztás végéről , ha ez az oldal át van kötve akkor mindig olvaszt , és az elektronika nem indítja a kompot ...
A gyári biztosíték 72fok-os volt, 73 fok-ost kaptam a Lehel úton,és azt raktam bele.
Nem kaphat visszajelzést az elektronika? (vagy megint lecsattant?) Nem kötögettem semmit sem át, minden gyári kötés. A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2016
Lehet hogy a régi is azért szállt el mert az elektronika nem hallgat a visszajelzésre , elvileg valahol lent a kompresszor mellett kell lennie egy műanyag dobozban egy külön elektronikának az az olvasztóóra , őt kellene vallatóra fogni . Ha nem találsz ilyet akkor sajnos az elektronikával van egybeépítve , akkor elektronika csere .
Van ilyen dobozka a kompresszor mellett, du. kinyitom.
Mit kell mérnem rajta?
Sziasztok!
Gábor vagyok. Hobbielektronista. ![]() De csak nagyon amatőr szinten nyomom, igy rendszeresen szaladok bele kapacitásaimat meghaladó dolgokba. Most is igy esett, ezért fordulok hozzátok. Van egy Westinghouse R391 hűtő, ami nem akar életre kelni. Már végigteszteltem sok mindent. Számomra mind jónak tűnik, mégsem kapcsol be a gép. A kompresszorra direkt áramot adva, beindul, szóval a kompresszor jó. Pinek között ellenállást mérve szintén jónak tűnik. Inditó relé ellenállás mérése 30 Ohm körül mutat. Ha jól tudom 10-100 között jó. Kondenzátor gyanús volt. 4µF-os van benne, mérve viszont 2,6 körül volt. Vettem egy másikat, az hozza a 3,9-et. VISZONT: 400V-os volt az eredeti, ez a cseredarab meg 450-es. Lehet ez probléma? Esetleg a hőfokszabályozó miatt nem akar menni? Ott tudok 230V-ot mérni. Kb eddig jutottam. Akinek van ötlete, kérem irjon. Sorry, ha túl láma vagyok, de igyekszem tanulni. És sorry a hosszú "i" hiánya miatt is, ahol élek, ott nincs ilyen billentyű. ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |