Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Padlófűtés vezérlés
 
Témaindító: Hegede, idő: Dec 8, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   58 / 104
(#) zoszka válasza yager01 hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
Az egyik legrosszabb mágnesest vetted. Mondjuk, ez az én véleményem. A hidraváltó akkor van jól méretezve, ha normál fűtés esetén a meleghatár kb a felénél érezhető. Ha a primer oldal visszatérő melegebb mint a szekunder annak csak az az oka, hogy a kazán felől több jön mint amennyit a rendszer elvisz. Ha modulációs a kazán akkor nem kell nagyon foglalkozni vele. Ha nagyon zavar, akkor kapcsold nagyobb fokozatra a radiátorköri szivattyút. De hangsúlyoznám, hogy akkor érdemes vele foglalkozni, ha az egész rendszer üzemel és akkor se annyira lényeges, ha modulációs a kazánod. Sőt, ha nem kondenzációs, akkor kifejezetten jót teszel vele a kazánhatásfoknak és a kondenzáció elkerülésének.
(#) yager01 válasza zoszka hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
Nem kondenzációs a kazán es szerintem tud modulálni... így akkor békén hagyom.

de a t.köm kezd azzal ki lenni, hogy minden vásárlás előtt fel napot kell böngészni a neten hogy jobban képbe kerüljek mint az eladó . Ezt most mindenre értem nem csak a fűtésre. Elmondtam az embernek hogy jó cuccot adjon. Nem a legolcsóbb sz.rt keresem hanem ár/értek arányban egy elfogadhatót. Ez volt polcon es el kellett adni ?!

Miért vacak a cucc egyébként ? Most mar érdekel a véleményed, tapasztalatod.
(#) zoszka válasza yager01 hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
A tapasztalat az, hogy nem csak az iszapot nem fogja meg, de a databos vasoxidot sem. Kicsi a mágnes és az is a szélén van. Szerintem el sem éri az örvényt az ereje. Ha megkeversz egy pohár vizet, amibe mondjuk sót szórsz, az a só az örvény közepére fog gyülni, oda sűrüsödik. Ergo a mágnes ami rajta van kb sz*rt se ér. Rendszeresen járunk az ilyen szűrőkkel felszerelt rendszerekhez kazán dugulás miatt. Konkrétan a kazán 50 mikronos szűrője simán ledugul a Flamco után, pedig az a szűrő nem kislyukú. A mágneses örvényszűrőkből a közép tengelymágneses a hatásos, a többi csak szemfényvesztés. Van pár típus amit kipróbáltunk. És igen. Az eladó el akarja adni, mert van rajta haszna és olcsó. A többi nem az ő dolga.
A hozzászólás módosítva: Szept 27, 2016
(#) yager01 válasza zoszka hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
Köszi Megoldás ? Szerezzek nagyobb mágnest?
(#) zoszka válasza yager01 hozzászólására (») Szept 27, 2016 /
 
Nem. Vegyél másikat. Pl Fernox F1. Vagy van az Adey, ami adalékokkal annyi mint a Fernox.
(#) jdani hozzászólása Szept 29, 2016 /
 
Üdv. Egy gyors kérdésem lenne.
Vettem egy házat, mindenütt jól le van betonozva. Azt mondják ismerősök hogy ne tegyek padlófűtést, mert túl megemeli a szobát.
Az meg hülyeség lenne, hogy a jól lebetonozott szobát felverni, hogy ujra lebetonozzam padlófűtéssel.
Tehát milyen vastag minden réteggel egy padlófűtés, mennyit emelne a szobán?
(#) zoszka válasza jdani hozzászólására (») Szept 29, 2016 /
 
12-15 cm szigeteléssel, járólappal.
(#) Mate78 válasza jdani hozzászólására (») Szept 29, 2016 /
 
Igen, minimum 5cm hőszigetelés kell még a legjobb anyagból is, plusz minimum 6cm a vasalt beton rátegvastagsága, plusz a burkolat.Szerintem nem is ez a legnagyobb gond, a belmagasság általában elviseli, de minden feljebb kerül ennyivel.Gond a nyílászáróknál lesz, lehet feljebb kell tenni az áthidalókat, az elég nagy meló.Plusz a parapetmagasság is lejjebb kerül.
Nálam ugyanez volt a helyzet, kompromisszumos megoldást kellett hoznom
(#) JZoli válasza jdani hozzászólására (») Szept 30, 2016 /
 
Mi pont ugyanebben a cipőben járunk, most vásárolt lakással. A gondot a bejárati és hátsókijárati műanyag nyílászárók okozták, a szintet ezeknél nem lehet megváltoztatni, esetleg feljebb lehetne rakni, de áthidaló, főfalbontás, dúcolás, nagyon macerás lett volna. Így mi az általad "hülyeségnek" titulált megoldást "kellettük" választani, mindenhol felvertük a betont ami kb 6-7 cm volt, sőt még mélyítettünk is rajta. Most lett kész a "szerelőbeton", amire lesz vízvezeték és villany is, majd a szigetelés, fólia és a rács a fűtéscsöveknek, majd a betonozás. Utána jön a burkolás. De így legalább nem emelkedett meg az aljzat. Igaz itt némi átalakítás is lesz, de legalább sok munka és sok pénz!
(#) sztyopu hozzászólása Okt 3, 2016 /
 
Szevasztok! A segítségeteket szeretném kérni.

Van egy kétszintes házam, ahol hála Istennek gond nélkül üzemel egy kombi kazán egy vegyessel egyetemben. 6 radiátor (20 bordás kb 160 cm) + egy kendőszárító üzemel.

Most szeretnénk az emeleti fürdőszobát beüzemelni. Ahová padlófűtést is szeretnénk, + egy újabb kendőszárítót.
A fürdőben kb 6 négyzetméter alá kerül padlófűtés. A kérdésem az lenne:

Érdemes nekem egy „komolyabb bekötésre” beruháznom, vagy sem?

A komolyabb bekötés alatt értem, hogy egy ilyen kis körre kell nekem külön szivattyú, bypass, termosztát, térfogatáram szabályzó. Vagy elég lesz egy egyszerűbb osztó – gyűjtő, sima tekerőkkel.

Ha kell a komolyabb erre gondoltam: „Fado” azt hiszem olasz gyártmány. Ár/értékben a szerelő haver szerint jó.

Idővel talán az alsó szinti fürdőszobába is kerülne padlófűtés. De ez nem az elkövetkező 5 évben dől el.

Köszönöm szépen a segítséget!!!
(#) VIM válasza sztyopu hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
Szia! A meglévő rendszeredben van iszapleválasztó? A kombi kazán le van választva a vegyesről hőcserélővel avagy fordítva? Gravitációs megoldásra lett ráapplikálva a kombi cirkó? A padlófűtési csőhálózat nem szereti a koszos vizet, mert el fog tőle dugulni de a cirkó hőcserélője is erre a sorsra jut előbb-utóbb a vegyes hozadékából kifolyólag ha nincs iszapleválasztó és valami adalékanyag betöltve a korróziós folyamatok meggátlására. Ezeket a kérdéseket kell előbb átgondolni a jól működő rendszered átépítése, padlófűtési applikációja előtt.
(#) sztyopu válasza VIM hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
Köszönöm, hogy válaszoltál.
Nincs iszapleválasztó. De már olvastam róla. És gondoltam is a beépítésére, de még nem tudtam utána olvasni.(Y szűrő van a rendszerben)

Gázkazánnak is van egy keverője, és a vegyesnek is egy másik. Visszacsapóval vannak elválasztva.

A hőcserélő nem igazán tudom mit takar. Ha esetleg mondanál róla pár szót. Kérlek!

Légyszi válaszolnál az eredeti kérdésemre? Sürgetnek, hogy rendeljem a dolgokat a padlófűtéshez és még nem tudtam dönteni.

Előre is köszönöm mindenkinek!
(#) VIM válasza sztyopu hozzászólására (») Okt 4, 2016 /
 
Nem biztos, hogy így látatlanban lehet megnyugtató választ adni a kérdésedre, de szerintem az egyszerű megoldás felé kell voksolni. Az említett osztó-gyűjtő nem tudom, hogy milyen árban kapható de a "Csollák" is tud ilyet összerakni. ☺
(#) sztyopu hozzászólása Okt 4, 2016 /
 
Hát persze, hogy tud a csollák is ilyet, de ez jóval olcsóbb lenne.

A rendszeremhez 'anno' készült rajzot mellékelem.

Igazából az a kérdésem, hogy elbírja-e a rendszer a kis padlófűtést?

De mivel megkel oldani, hogy a padlófűtésbe csak 40 fokos víz kerüljön kénytelen leszek beszerezni egy hasonló kis kört amit már linkeltem.
Csak gondoltam, hogy itt megmondjátok jól gondolom vagy sem?!

Köszönöm a válaszod VIM!

Ha nem nagy kérés mesélnél a hőcserélőről, és az iszap gyűjtőről?

kazan3.jpg
    
(#) zoszka válasza sztyopu hozzászólására (») Okt 5, 2016 /
 
Az a biztonsági hűtőköri szelep elég rossz helyen van, ha úgy van, ahogy a rajzon.
(#) VIM válasza zoszka hozzászólására (») Okt 5, 2016 /
 
Lehet, hogy csak így tudta berajzolni a kérdező. Vagy a biztonsági hűtőkör hőcserélő hiányára gondolsz, hogy nincs? Így most korróziós probléma lehet a töltőszelep utántáplálásából kifolyólag ha friss víz kerül a rendszerbe. A hűtőköri hőcserélővel ez külön körön működne és nem kellene töltő szelep De majd a szaki, aki szereli az egészet, bizonyára jól megoldja majd ezt a dolgot.
(#) sztyopu hozzászólása Okt 5, 2016 /
 
Sziasztok!
Nem. Nincs annyira közel. Kb. 3-4 távolságra van a visszatérőbe kötve.
Szaki egy baromi jó szerelő, de sajna fűtés terén csak az alapokat ismeri. Ezért is kérném a segítségeteket!

Újra szeretném megkérdezni? Hogyan kössek be egy "pici" padlófűtést a már meglévő rendszerembe?

Köszönöm a választ!
(#) JZoli válasza sztyopu hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Nem mondom, hogy a legkorrektebb megoldás, de az egyszerűsége miatt belinkelem ezt a kialakítási módot:Bővebben: Link
(#) zoszka válasza JZoli hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Ez csak tömegáramot szabályoz a szoba vagy padlóhőmérséklet függvényében. Vízhőfokot nem...
(#) zoszka válasza sztyopu hozzászólására (») Okt 7, 2016 /
 
Egy 3utú termoszelep és egy plussz szivattyú a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás. Ráadásul nem kell, hogy nyomott legyen a rendszer. Bár annak is meg van az előnye.
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2016
(#) yager01 hozzászólása Okt 9, 2016 /
 
Korábban kérdeztem hogy ha a hidro váltó tetején betöltöm a rendszerbe a tisztító folyadékot akkor az működhet viszont azt meg mindig nem tudom hogy a pár napos keringetést követően hogy tudom leengedni, esetleg át mosni úgy hogy a radiatorokat ne kelljen leszerelni. Csak az emeleten van radiator. Az osztó a földszinti kazán házban van. Ha itt letekerem az osztórór a visszatérő ágat akkor elvileg minden víz lefolyik a fenti radiátorokból? Ha mosni akarom akkor elvileg rányitom a kazán töltőágát es azzal meg tudom mosni ....?
(#) jdani hozzászólása Okt 16, 2016 /
 
Hali. Egy ismerősömnél voltam, akinél padlófűtés volt. Nem tudom pontosan, nade meglehetősen kevés volt az osztó gyűjtő kimenete, arra nézve, hogy 3 szoba fűtése, egy gyűjtőbe ment...
Mondjuk egy 4x4es szobába hány körös fűtés fér el? Elég csak egy, vagy kettő?
(#) zoszka válasza jdani hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
Csőátmérőtől és az ehhez tartozó betonvastagságtól függően 1 kör 7-14 m2 max.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
(#) vatti65 válasza jdani hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
Szia!
Nálam 75 nm-en 300 méter 16-os cső 6x50-es körökkel működik.
Üdv.
(#) zoszka válasza vatti65 hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
16-os csővel 50m 12 m2? Azért érdekelne milyen osztásközzel tekerték és melyik tekerési fajtával. Ha csigába akkor csak a külső kör befoglal magába 24 m-t. A maradék 26m elég karcsú a többihez. Ha hullámba van tekerve, akkor is 40cm osztásközzel jön ki az 50m. És akkor még az oda-vissza vezető hoszt nem számoltam bele. Sorry, ha kicsit hitetlen vagyok. A normál osztásköz 10-20 cm csőtöl és hőigénytől függően. Általános helységbe 16-os csővel 10-15cm. Ez m2-re ~11m+rávezetésre jön ki /m2. Fürdőbe 16-os csővel 7,5cm. Ez ~16m+rávezetésre jön ki/m2.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
(#) JZoli válasza zoszka hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
A mellékelt kép egy szakkönyvből való és egy szakmai oldalon lévő cikkben is ugyanez van. Kifejezetten csak a csőhossz miatt tettem be, igaz ott a kialakításra is példának szánták.
A másik, ha 20cm a csőtáv adódik a méretből, hogy 1 négyzetméterhez 5 méter cső kell, ha 15 akkor 6,5 méter, ha esetleg (de ez ritka) 10cm a csőköz akkor durván 10m cső kell. Mifelénk ennél sűrűben nem igen rakják a padlófűtésbe a csöveket.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
(#) zoszka válasza JZoli hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
Pont ezt írtam..... 10cm- es osztásközzel ~11m/m2. 20 as csővel nyilván nem kell 10cm-es osztásközzel tekerni, mivel jóval nagyobb a hőátadó felülete (mellesleg nem is nagyon lehet). De itt 16-os csőről írtak. Lehet persze azt is 20 cm-eneként lerakni, de akkor sokkal melegebb fűtővíz is kell neki, ami viszont növeli a felszínhőmérsékletet, ami meg már egészségtelen. Nem is beszélve a sávos átmelegedésről. 27C-nál magasabb felszínhőmérséklet fiziológiailag káros és a port is erőteljesen lebegtetni kezdi, ami szintén nem egészséges.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
(#) zoszka válasza JZoli hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
20cm-es osztással is ~7m/m2 a csőhossz+ odavezetés. Hozzátenném, ha még ilyen nagy osztásközzel is van tekerve, ami 16-os csőnél nagyon nagy, akkor is a 12m2 az 84m+odavezetés a cső hossza/kör... Az se 50m. De másképp, egyszerű paraszti ésszel is számolhatom. 12m2/50m az 4,16m/m2 és wifis az odavezetés... Ez nekem sántít kicsit.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
(#) JZoli válasza zoszka hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
A számolásodban azért van némi hiba! Ha 20cm-es köz van akkor méterenként 5 cső kell ami 5x1=5 ha tíz centinként raksz akkor meg 10m kell, igaz ezekben nincs beleszámolva odavezető cső! De ezek szerintem viszonylag lényegtelen részek, úgy is az egész csőhosszt kell a bekötésnél nézni!
(#) zoszka válasza JZoli hozzászólására (») Okt 16, 2016 /
 
Akkor a te csöveid nincsenek összekötve.. Csak párhuzamos szakaszokból állnak. A 20-40cm-es átkötöhosszakat kihagytad az 5x1 mellől. Hozzátenném mégy, hogy a 20cm-es osztásközzel és 16-os csővel, 50 mm betonnal, vashálóval (rendszerlemezzel kevesebb) 42/34C és csak 21C szobahőmérsékletre vetítve a 69 W/m2 a leadott teljesítménye a padlónak. A szükséges minimum 80-100W/m2. Ebből adódóan sose lesz 21 fok se.
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2016
Következő: »»   58 / 104
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem