Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   74 / 138
(#) belepes hozzászólása Jan 25, 2017 /
 
Sziasztok!

A tegnapi nap felforrt a hűtővizem, meg kigyulladt a motor hiba lámpa (F astra 92-es c16nz). Motor kikapcs, megvártam míg lehűl a víz, után töltöttem fagyállóssal. A computer csati A-B lábát össze kötöttem a biztinél és kivillogtattam a hibát (12,34,42), ezek után véletlenül indítóztam úgy hogy a rövidzár még rajta volt az A-B-n. Azóta az autó meg se nyikkan. Se relé nem kattog, se önindító nem mozdul. A műszerfal lámpái égnek, indítózásra nem halványodnak, tehát mintha nem terhelné semmi. A biztiket átnéztem és mind jó. A kód kiolvasás villogtatással azóta is működik - gondoltam elszállt a computer, de így szerintem nem. Van valakinek ötlete mi lehet ez? Meghalt a computer? A computer memóriáját hogy lehet törölni? Próbáltam már az akku saruit levenni hosszabb időre, de se a hibát nem törölte, se nem lett indítható a kocsi.
(#) briki válasza nzozz hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
Szia!
Koszi a segitseget es a rajzot pont erre volt szuksegem. Majd jelzek ha eljutottam a szerelesig mert az aksi is lemerult. Elkepzelheto a beazas bar hideg volt-mert evek ota beazik a kaszni es alla a viz a taposo lemeznel es vizes a biztonsagi ov. Igaz az nyaron szilikonnal jol kinyomtam azota nem tapasztaltam beazast. Lehet most erett be a vizesedes eredmenye.
Meg egyszer koszi az infot.
(#) briki válasza zoly15 hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
Ameddig az aksim nem merult le nem villogott a motor hiba lampa csaz a lemerules utan. Lehetseges a megszorulas de akkor az F2 n lenne feszultseg. Meg nem fekudtem a kocsi ala igy nem tudom el megy e az aram odaig.
Eredeti kulcs es hidegintitoval indul. Beazasom volt mint lentebb irom a ket elso ules oszlopa korul. De ebben az idoben meg minden szetfagy es nem olvad a jeg igy azt is kizarom.
Koszi a segitseget
(#) zoly15 válasza briki hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
A relét az ECU kapcsolja be ha minden feltétel adott a motor indításához.
Ha nem Caravan kivitelű autód van, akkor a tankot sem kell levenned, mert a jobb hátsó ülést felhajtva szerelhető a szivattyú.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2017
(#) briki válasza zoly15 hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
Caravan 1,6 ecotec. Nincs szerviznyílás az ülés alatt, már néztem. Alá kell feküdni.
(#) zoly15 válasza briki hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
Ezért írtam, HA NEM Caravan....
Nekem ugyan ez a motor van csak Sedan karosszériában
(#) briki válasza nzozz hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
Szia!
Kérdésem a következő:
A rajzon minek a reléje a K152-es relé ( gondolom önindító ), lent a M73, Y111, és a K20 melletti 4 DB Y3. Ezt azért kérdem, mert az is a K20-ról kap pozitívot ( K152 kaphat negatívot a ECU-ról). Rövidre fogva mik nem működhetnek még a K20 relé hibája miatt ( egy hülye példa pl duda, reflektor )
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2017
(#) nzozz válasza briki hozzászólására (») Jan 25, 2017 / 1
 
Amiket kérdeztél:
K152: másodlagos levegő "befecskendezés" pumpa relé
Y111: másodlagos levegő "befecskendezés" szolenoid
4db Y3: a 4db injektor
872: szerintem a B72 -re gondoltál, csak elég rossz a kép: fűtött oxigén szenzor (HO2S)
(#) briki válasza nzozz hozzászólására (») Jan 25, 2017 /
 
Igen M72-re gondoltam arra mondtam az önindítót.
Az injektor a K20-on keresztül kapja a pozitívot? Mert ha igen, akkor az én esetemben ugyan úgy megkapja aK 20 relé bekapcsolásakor a pozitívot, mint ahogy az F2-nek is kellene egy időben kapnia pozitívot. Mivel nekem hidegindítóra beindul, így az injektor kap áramot a K20-on keresztül. Írok privát üzenetet neked.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2017
(#) briki válasza briki hozzászólására (») Jan 29, 2017 /
 
Tisztelt Fórumozók!
Megoldódott az opel astra caravan 1.6 benzin ecotec problémája.
AC pumpa hol megy, hol nem. Ha nem megy, kalapácsütésre beindul, aztán leállítás után vagy- vagy.
A hibafeltárás során szerzett tapasztalatom a következő: Az anyósülés előtt jobb oldalt a kesztyűtartó alatt van az AC reléje. Behúzó tekercse a kulcs elfordításakor áramot kap, az érintkező bemenője folyamatos áramot kap. Ilyenkor az F2 biztosítékra még nem jön "+". Indítózáskor behúz az AC reléje- ECU negatívot ad a behúzótekercsre-, a relé érintkezője zár, és áramot ad az F2-re amin keresztül megkapja az AC is az áramot. Ha beindul az autó, visszaengedve az indítókulcsot behúzva marad az AC tekercse, és folyamatos áram alá kerül.
Tehát, nem igaz az, hogy a gyújtás kulcs elfordításakor már mennie kell a szivattyúnak!!! Csak, ha már indítóztunk, utána marad behúzva a tekercs.
Ha nem indul a szivattyú, a következőt kell tenni, ha be akarom indítani az autót:
1. F2- F1 biztosíték áthidalva vezetékkel
2. Gyújtás ráadása
3. Kalapáccsal megütni alulról a tankot, és hallani, hogy a szivattyú indul
4. Indítózni
5. Ha beindul, kivenni az áthidalás

Ui: Köszönöm a segítséget a hozzászólóknak.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
(#) BarnaPili válasza briki hozzászólására (») Jan 29, 2017 / 1
 
Az AC pumpa cseréjével lehet,hogy megoldódna a gondod?
(#) briki válasza BarnaPili hozzászólására (») Jan 29, 2017 /
 
Tudom, folyamatban van a logisztika, beszerzés, beszerelés, hol, mikor, mennyiért stb- nem is járnék így vele még rövid távon sem. Ami miatt leírtam a folyamatot, az a végszükség, ideiglenes megoldásra vonatkozik, ha az út szélén valaki lerobbanna- mint én, és haza kellett vontatni.
Ami miatt még fáj a fejem, hogy nem tudom pontosan melyik való bele, és milyen márka. Először ki kellene szedni a régit, hogy a méretek ismeretében tudjam milyet vegyek bele.
(#) zoly15 válasza briki hozzászólására (») Jan 29, 2017 /
 
Én pontosan így voltam mint te, nekem is megragadt az üzemanyag szivattyú, csak nekem az ülés alól el lehet érni, megütögettem és még hazavitt, másnap már cserélve is lett a pumpa.
(#) japam hozzászólása Feb 1, 2017 / 1
 
Üdv mindenkinek !
Készítettem egy táblázatot az Opel Astra
ECT NTC és a mutató NTC hőfokairól , és
paramétereiről .
(#) japam válasza japam hozzászólására (») Feb 1, 2017 / 1
 
Egy kis apróságot elnéztem a fenti PDF-ben
ez a korrigált adat !
(#) proli007 válasza japam hozzászólására (») Feb 1, 2017 /
 
Köszönjük!
(#) FAZ1 hozzászólása Feb 6, 2017 /
 
Bár nem kimondottan elektromos hiba, mert a szivattyúmotorom megy, de az ablakmosó folyadék a tartályából nem jut el a hátsó ablakhoz.
Mit lehetne tenni? Opel Astra G - ferdehátú.
(#) zolika60 válasza FAZ1 hozzászólására (») Feb 6, 2017 /
 
Meg kel vizsgálni a csövet és a fúvókát.
(#) FAZ1 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 8, 2017 /
 
Na ja!

A cső jó alaposan el van dugva valahol a karosszériában, a fúvóka meg nem fúj.
(Mert az a cső legvégén van!)
(#) zolika60 válasza FAZ1 hozzászólására (») Feb 8, 2017 /
 
A motornál lehúzod a csövet és belefújsz. Ebből azonnal kiderül átjárható-e. Ha nem, széthúzod a fúvókánál is és így kideríted melyik részen van a dugulás. Más módszer nincs. A számítógépes diagnosztika ezt még nem tudja kitalálni.
(#) burgdavid válasza belepes hozzászólására (») Feb 8, 2017 /
 
Ha bentmarad a rövidzár az A-B-n semmi hibát nem okoz, csak diag módban indítod az autót. Ott más probléma lesz, leginkább önidító behúzótekercs.
Ha forr a víz akkor meg elsőkörben termosztátcsere.
(#) zsoltno1 hozzászólása Feb 9, 2017 /
 
Sziasztok!
Adott egy 2009 H Astra, Menet közben gondolt egyet és megállt. Ezután a kulcsot elfordítom, egy rellé kattanást hallok, de önindító nem indít. (nem kap vezérlést),
A Műszerfalon égnek a vissza jelzők, aksik, biztosítékok, Rellék jók, Motor Test kábel jó.
Ismerősöm mondja megnézi OP-Commal, Azt írja nincs a motorvezérlővel kommunikáció, a motor vezérlőnél van +12v és -12v
Szerintetek mit nézek meg?
Motorvezérlő hiba lehet?
Segítsetek!
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2017
(#) FAZ1 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 10, 2017 /
 
Na ja!
De a motorhoz hozzáférni? Kinn az utcán - ilyen időben ...?
Már elsőre le kell szedni a kereket.
Aztán a sárvető doblemezt (patentos műanyag)
És akkor lehetne ott fújkálni.
Ha a gyári szivattyú nem tud, én talán majd erősebb vagyok?
(#) zolika60 válasza FAZ1 hozzászólására (») Feb 10, 2017 /
 
Ha erősebb nem is, de az is lehet, hogy agyári szivattyú csak zúg és nem fúj. Persze simán lehet, hogy csak elfagyott a csöved valahol és ha meleg helyre állsz egy pár órára kiolvad. Más módszer akkor sincs, bármennyire kényelmetlen. Szándékosan van ez a mai autókon így. Ne tudd otthon könnyen megoldani az ilyen egyszerű hibákat sem. Lehetőleg az égőt se tudd kicserélni otthon.
(#) FAZ1 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Hááát - az égőket nem is otthon cserélem, hanem kinn az autóban ... és persze az utcán.
Csak ésszel és ügyesen kell csinálni. A műszerfal világítás és a belső konzolok az meg persze megint más tészta! Na az oszt már - szinte tudományos.

A gyári szivattyúm nem csak zúg, mert előre nem tapasztalható semmiféle baja. Ott tolja a szélvédőre rendesen.
A hátsó üvegre meg?
Az elmúlt időszakban és héten már volt fagypont feletti időjárás, és a téli ablakmosó ugyan mitől fagyna be? Nem téli? A multkoriban pl. a szervízben egy fűtött helyen volt - olajcserékre meg hasonlók ... majdnem 2 órán keresztül, ámde mégse olvadt ki.
És fogy a víz a tartályból - tehát valahová eljut. Viszont nem tocsog benn a kocsiban sehol és alatta se sehol pocsolya. Lehet az, hogy a zárt küszöböm már tele van?
(#) zootyo válasza FAZ1 hozzászólására (») Feb 11, 2017 /
 
Nincs az eldugulva, mitől is lenne! 99% hogy ott ahol a hátsó ajtóba megy át a cső ott van eltörve, kirepedve és amikor nyomod hátra a folyadékot akkor nyomja bele a karosszériába.
Nyisd fel a csomagtartót, jobb és bal oldalon látni fogsz egy egy gumi harmonikás kábel átvezetőt az ajtó és a kaszni között, valamelyikben ott kell lenni a csőnek. Először a jobbost nézd meg.
(#) FAZ1 válasza zootyo hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
Nekem Astra G-m van!
Abban át se megy a hátsó ajtóba a cső semmiféle gumiharmonikán, mivel a kocsiszekrény tetején, a beépített rádióantenna talpazatában van a fúvókája.
Lehet, hogy az Astra F-eknél ez tényleg nagy gond volt, pl. hogy megtörik a cső, de itt már nincsen olyan behatás, amitől az majd megtörjön ...

Ha kissé jobb idő lesz, tényleg leszedem én az első kereket - meg a doblemezt, oszt majd megnézem én azt a galád szivattyút .... és a vezetékezést.
(#) zootyo válasza FAZ1 hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
hoppá, ezt nem tudtam!
(#) SnokeHUN hozzászólása Feb 12, 2017 /
 
Sziasztok!
Olyan problémával küzdök, hogy ha szivargyujtós töltövel tölteném a telefonom akkor elmegy a rádió. De ha töltőn van a teló és auxon megy a zene ugyan úgy sistergés a vége. Az autó 23 éves, nem lehet bonyolult a probléma. Álló motorral is ugyan ez a helyzet, tehát nem generátor zaj. Más telefonnal, töltővel, fejegységgel és hangszóróval is csinálta. Testelést már rendbe raktam. Szóval várom a tippeket, előre is köszönöm!
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2017
(#) BarnaPili válasza SnokeHUN hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
A telefontöltőd egy step down konverter,ami kapcsolóüzemű. Valószínűleg rengeteg zajt termel,ami a rádiónak nem tetszik. Egy zavarszűrőt be lehetne tenni a rádiónak a táp ágába.
István
Következő: »»   74 / 138
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem