Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   231 / 335
(#) proli007 válasza Barnei hozzászólására (») Feb 20, 2017 /
 
A jobb ötletet már az elején elmondták mások, hogy máshogyan kellene a motor működéséről információt szerezni, nem az aksi feszültségéből. De ez ugye egyszerűbb és kézenfekvőbb.
Mindenesetre megrajzoltam a módosítást, hátha ezzel célba érsz..
(#) Barnei válasza proli007 hozzászólására (») Feb 20, 2017 /
 
Köszönöm szépen
(#) csabee95 hozzászólása Feb 20, 2017 /
 
Üdv!

Több mint valószínű, hogy korábban már megoldást találtak erre a kérdéskörre, de az istenért nem találtam.

Adott egy 2006-os 1.9 dCi Renault Megane. Indításgátlót szeretnék bele bütykölni.

Annyi volna a kérdésem, hogy honnan fogom tudni kinyerni azt az információt, hogy a motor elindult?
(#) rascal válasza csabee95 hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Ha nem kell azonnal kiderülnie (néhányszor 10 másodperc), akkor az akkumulátor feszültségének növekedéséből a legegyszerűbb.
(#) zoszka válasza csabee95 hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Nem kell tudnia, hogy jár a motor. Elég, ha a kulcs, vagy a gyújtás jelet megkapja. Feltéve, hogy nem a véletlen ráindítás megakadályozása a cél. Bár a mostani autók védve vannak ettől.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
(#) mhatalyak hozzászólása Feb 21, 2017 /
 
Sziasztok!

Van egy VW Polo 1.4 16V Magneti Marelli motorvezérlővel.
Hiba: Nem zárt el az első injektor, gyujtásra fixen nyitott, ezt átkötöttem ideiglenes megoldással a második hengerre, ez így működött is, ám 30Km után nyitva hagyta a 4-ik befecskendezőt is. Szinte lehetetlen ilyen vezérlőt találni. A kérdés pedig az lenne, hogy az injektor kimeneteken vajon FET-ek vagy tranyók lehetnek-e, amik esetleg zárlatba mentek át és itthon kicserélhetném?
(#) Ricsi89 válasza mhatalyak hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Munkatársam ugyanígy járt, neki is fixen locsolta a benzint az egyik injektor. Nem külön tranzisztor van, egy IC van, ami hajtja a kimeneteket. Gondolom teljesítménymeghajtó fokozatok vannak benne. Nemrég rendeltem neki ebay-ről, aztán ha megjön, akkor van egy srác aki meg kicseréli neki. Aztán meglátjuk mi lesz.
(#) fastaction válasza mhatalyak hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Szia ,
Polo tulaj vagyok én is és most elég sokat bontanak , érdemes megkérdezni öket , mert sokszor 10.000.- , vagy kevesebbért adják . Nekem 2001 1,4 16v van aua és rögtön találtam a ...fogáson .
Érdemes , csak a motorkódodat beütni .
Ha olcsóbb az ic , akkor persze érdemes megpróbálni.
Szép napot!
ui. Második henger más időben fecskendez , ergo a check engine minimum világít és a motorral együtt a katalizátor is károsodik.
off , de sajnos 222.000km alatt sokat kellet szerelnem .
(#) mhatalyak válasza fastaction hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Szia!

Már találtam én is 4db-ot, de egyiken sem stimmel a sorszám és nem jó bele akármelyik 1.4 16V-é.. Nyomozok még utána, csak gondoltam megkérdem, hátha valaki jártas ebben, rosszabb nem lesz az biztos. A fecskendezési idővel tisztában vagyok, viszont meg is lepett, hogy így nem dobott újra egyetlen hibakódot sem! Azért mertem így megoldani, mert sok injektoros autóban egy időben történik az összes befecskendezés.
(#) CsemanAttila hozzászólása Feb 24, 2017 /
 
Urak! Van egy gondom amit értek, de mégsem. Adott egy kamion. Rá lett dugva a pótkocsi csati. Minden jó volt, egyedül féklámpa nem volt. Ha nyomtam a féket akkor a bal oldali 3 izzó halványan parázslott... Lehúztam a jobb oldali lámpa testről a fő testet, így lett fék lámpa olyan formában, hogy ha világított a helyzetjelző és úgy nyomtam egy féket akkor csak bal oldalt volt féklámpa jobb oldalt meg elvette a helyzetjelzőt. Remélem kibogozható
(#) sufni-tunning válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 24, 2017 /
 
Minden izzó belevaló? Én már találkoztam dupla pólusú izzófoglalatban egypólusú izzóval - belebarkácsolva. Kamionban nem lehet can-bus rendszer és a nagy áramfelvétel miatt esetleg visszavesz az feszültségekből? (pl nincs a rendszernek "megmondva", hogy lesz rajta pótkocsi)
(#) CsemanAttila válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Bele való az összes izzó. Szerencsére mèg nem can-os. Azt elfelejtettem írni, hogy a pót másik traktorral hibátlanul működött. Valahol a traktorban van a hiba.
(#) zoszka válasza CsemanAttila hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Nincs test a traktor csatijában, így az izzókról testel vissza.
(#) oroszmt91 hozzászólása Feb 26, 2017 /
 
Üdv mindenkinek, nem tudtam hova írjak szóval talán ezt többen látják.
Adott egy peugeot 206 km kijelző ami szalag kábellel csatlakozik az egységhez de mint kiderült vagy 3 helyen meg van törve, szóval rendeltem kínából aprópénzért 5db kb 3000 magyar forint ( legyen tarcsiba ha elrontom ).
Kérdésem az lenne hogy az még ok hogy fogom ha úgy van az alaplaphoz hozzá ragasztom ( előtte volt ilyen probléma hogy elvolt válva és a cellux segített ) de magához az üveghez is elég ha hozzáragasztom ?
(#) bbalazs_ válasza oroszmt91 hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Specialis vezeto ragasztot hasznalnak a gyarban.
Ha osszefolyik, rovidzar, ha nincs eleg, szakadas.
A problema elegge nehez, probald inkabb szoritoerovel (radir), ha a kialakitasa engedi.
(#) oroszmt91 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
ilyet rendeltem

erről lenen szó egyébként
(#) VIM válasza oroszmt91 hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Sziasztok! Egy Suzuki Wagon R kilométerórájának mutatója nem akar beállni a "nulla" értékre. Elektromos óra, tehát nincs bowden. A műszervilágítás lett babrálva és ezek után nem maradt meg a km óra mutatója a nullponton, ha gyújtást kap leketyeg kb. mínusz 20km-t. Nem jövünk rá, hogy ez mitől lehet. A szervizkönyvében sincs tárgyalva ilyen eset, hogy akkor mi lehet a hibás. A másik probléma ugyan ezzel a kocsival, hogy az ablakemelő motorja le van égve és az ablak fent van. Hogyan lehet ezt a helyzetet megszüntetni, hogy az ablak szerelési pozícióba kerülhessen, majd a mechanika is kivehető legyen. A motor állandómágnesű állórészét le tudtam venni ott az ajtóban de a forgórészt nem tudtam kihúzni a végtelenített csiga miatt, így nem tudom lehúzni az ablakot, mert nem fesztelen a pálya e miatt. Vagy van valami más megoldás? A segítséget előre is köszönöm.
(#) zolika60 válasza VIM hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
A forgórészt forgatva nem megy le?
(#) patrick97 válasza VIM hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Ahogy zolika60 írta forgassad az állórészt valamelyik irányba ahova mozog és megy vele az ablak is majd ha lement az ablak annyira amennyire kell onnantól már kivehető az ablakemelő szerkezet, ha kint van , már könnyű kell egy új motor, vagy egy komplett mechanika amelyik neked kedvezőbb.
(#) VIM válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 27, 2017 /
 
Köszönöm az észrevételt, de éppen ezzel a célzattal szedtem szét, hogy ha a motort forgatom, majd szerelési pozícióba forgatom a mechanikát de a motort olyannyira leégették, hogy a csiga már lelazult a tengelyen, nem hajt sehová, vagy össze van gyógyulva a fogaskerékkel. A bowden vágáson gondolkodom de javítókészlet még nem áll rendelkezésre.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Hát nem hagyott nyugodni ez a "Wagon R" műszer egység, szétszedtem, rongyá. A műszer mutatóját süteményes villával kell levenni jobb híján. Nagyon rajta van a csonkon de lejön. Így le tudtam venni a műszer meghajtó mechanikát is a panelról. A mutató tengelye egy csigakerekes mini motoros hajtással van működtetve a jeladó elektronikájával. Ez a csigahajtás ha kiugrik a helyéről akkor a mutató sosem fog a nulláról indulni. Ezt a kis csigatengelyt kellet visszaugrasztani a vezető fészkébe és kész. Hááát nem egy egyszerű művelet. Nem tudom hogyan csináltam (fejjel lefelé fordítva, hogy a gravitáció is segítsen) de egyszer csak bepattant ez a háromnegyed gyufaszálnyi alkatrész a helyére. Ezután már csak össze kellett rakni és a mutatókat a gyújtás ráadása után lehet felhelyezni, hogy le tudjon nullázni a "hajtás". A mutató valószínű, hogy kézi beavatkozásra elmozdult vagy a műszeregység "nagyot" koccant és emiatt ugrott ki a kilométeróra hajtásközvetítője. Azért is kérdezősködtem efelől, mert az unokaöcsié a kocsi és nem akartam költségekbe verni feleslegesen, hátha tud valaki segíteni ebben kérdésben. Képek nem készültek .... olyan gyorsan lett szétszedve-összerakva vagy ötször, mire felbátorodtam a süteményes villára, hogy össze lett rakva mire észbe kaptam.
(#) patrick97 válasza VIM hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Üdv!

Segítséget szeretnék kérni, van egy Suzuki Altom abba lenne egy ködlámpa.A kapcsolójával lenne egy kis gondom van benne 5 érintkező 2őt már kimértem az a kapcsoló helyzetjelző megvilágítása, műszerfal világítás része. a többi 3-at is kimértem, ebből a 3 ból 2 ami összetartozik (ezt a kettőt szakítja meg a kapcsoló) és 1 db Test van vagy + a visszajelző izzónak itt akadtam el. Ezzel a legnagyobb gond hogy csak a hátsó ködösnek van meg a kapcsolási rajza az elsőnek sajnos nincs a 2 kapcsoló felépítésben és működésre is teljesen más. Van egy sajnos negatív (rózsaszín-kék vezeték) tompított ami kell, ha a fent említett 1db különállóra kötöm akkor tompított nélkül is kapcsolná a ködlámpát ezt pedig nem szabadna, a negatív kapcsolással az a baj hogy kellene neki biztosíték a motorháztető alatt a közvetlen akku + miatt. Ezt meglehetne úgy valahogy oldani egyszerűen hogy a reléhez ki már csak + menjen?
Vagy hogyan oldjam meg? Nem muszáj hogy plusz menjen ki csak ez a fő áramkör legyen védve és ne kelljen még egy biztosítékot telepítenem a meglévőből kéne dolgozni. A vezetékeket nem fogom megcsapolni inkább 3db csatlakozóval fogom megoldani hogy a vezetékek épen maradjanak, láthatatlanban elég nehéz tudom, de valami ötlet?
Ezzel azt szeretném elérni hogy ha lehet akkor ne kelljen +1 biztosítékot beiktatnom a negatívos kapcsolás miatt és lehetőleg az akku plusz részét békén hagyjam.

Feltöltöm a fényszóró rendszer kapcsolási rajzait remélem valaki nálam jobban tudja értelmezni a rózsaszín-kék vezeték kell nekem... a piros sárga a helyzetjelző műszerfal világítás. rózsaszín- kéken van bizti?
A ködlámpa (relé kapcsolói része) áramköre már el van tervezve az jó ,csak a relé tekercs áramköre kérdőjeles még.
(#) k3nta23 hozzászólása Márc 7, 2017 /
 
Sziasztok!

Nemrégiben tettem szert egy 2008-as Volvo C30-ra.
1.6 D, manuális váltós, dízeles. Az autóban gyári riasztó van és immobiliser.

Az autót gond nélkül használtam, semmiféle problémát nem tapasztaltam.
Előre tervezett olaj és szűrőcserék miatt a befecskendezőknék a résolajcső és csatlakozók lettek leszedve, majd ugyanúgy visszatéve.

Azóta nem indul el az autó, hibakód nincs. Gyújtás van, az önindítás rendben.
A probléma okára már fény derült: A befecskendező se vezérelt, se direkt tápot nem kap valamiért.
A porlasztóig eljut az üzemanyag, de elektronikusan vezérelt, ezért nem fecskendezi be.

Szerintetek mi lehet ennek az oka? Valamilyen biztonsági funkció vagy letiltás?
Van ötletetek?
(#) brandoka hozzászólása Márc 7, 2017 /
 
Sziasztok,
autóban szeretném azt megoldani, hogy amennyiben nyitva van bármelyik ajtó, azt a műszeregységben elhelyezett gyári helyen lévő izzó visszajelezze. Az ajtókapcsolók megszakított mínuszt kapcsolnak. (ha minden igaz) Az izzó pedig plusz 12v "ráadása" után világít, testet kap a műszeregységből! Milyen módon tudom azt elérni hogy az izzó ajtónyitásra jelezzen? Vagy gyárilag az újabb típusú autókban milyen módon van kivitelezve. Mivel nem vagyok otthon a témában, remélem érthetően sikerült leírnom.
(#) kaqkk válasza brandoka hozzászólására (») Márc 7, 2017 /
 
Ha a belső világítás működik ajtónyitásra egyszerű dolgod van ....
(#) brandoka hozzászólása Márc 7, 2017 /
 
Működik, mi a megoldás? Mit kell "közbe építeni? Mert a két vezetékből (ami a lámpához megy fel) az egyiken folyamatosan világít az izzó a műszeregységben, a másikon meg semmi.
(#) proli007 válasza brandoka hozzászólására (») Márc 7, 2017 /
 
Hello! Mindössze egy tranyó, meg egy ellenállás kell hozzá.
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2017
(#) brandoka válasza proli007 hozzászólására (») Márc 8, 2017 /
 
Köszönöm! Be is szereztem a tranzisztort és az ellenállást, hétvégén ki is próbálom
(#) Barnei hozzászólása Márc 13, 2017 /
 
Helló! szeretnék építeni egy ködlámpa vezérlés ami az adott oldalra indexelek a ködlámpa bekapcsol majd az indexelés végén kikapcsol. Találtam pár oldallal feljebb egyet de az kicsit bonyolult nekem... Két relére gondoltam ami a tompítottról kapna áramot és az indek kapcsolótól a jelet. Mellékelek egy rajzot valami hasonlóra gondoltam. Átnéznétek légyszíves hogy jó e így vagy mit kéne változtatnom rajta?
(#) attika válasza Barnei hozzászólására (») Márc 13, 2017 /
 
Ha ezt építed meg akkora ködlámpád együtt fog villogni az indexel.
Ez nem fogja azt csinálni amit szeretnél, hogy az indexelés alatt világít a ködlámpád, és ha kikapcsoltad az indexet akkor meg nem.
Következő: »»   231 / 335
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem