Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED rákötése 230V-ra
 
Témaindító: Laci4, idő: Nov 30, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   71 / 83
(#) Gafly válasza teglascs hozzászólására (») Feb 1, 2017 / 1
 
Másik LED forditva beköve...
(#) teglascs válasza ferci hozzászólására (») Feb 1, 2017 /
 
Azt a kondenzátorral párhuzamosan kössem? (kezdő vagyok)
(#) teglascs válasza Gafly hozzászólására (») Feb 1, 2017 /
 
Milyen másik?
Egy LED van a rajzon, annyi nekem elég is lenne...
(#) nedudgi válasza teglascs hozzászólására (») Feb 1, 2017 / 1
 
Azéert kell, hogy ne vibráljon, illetve megvédje az eredeti, első LEDet. Ebben az eetben nem kell az 1N4007.
(#) teglascs válasza nedudgi hozzászólására (») Feb 1, 2017 /
 
Ó, értem!
Vagy egy sima dióda, vagy egy másik LED "ellenirányban".
Köszi.
(#) Gafly válasza teglascs hozzászólására (») Feb 1, 2017 /
 
Igen.
Fogyasztani ugyanannyit fog, világitani meg kétszeresét...
(#) Horvath65 válasza fongab hozzászólására (») Feb 2, 2017 /
 
Helló! Tisztába vagyok az É.V. szabályokkal. Én a kondenzátor méretére lennék kíváncsi 180mA-on. Vagy a számítás módjára. A LED 3-3,2V 180-200mA 0,5W. Üdv!
(#) ferci válasza Horvath65 hozzászólására (») Feb 2, 2017 / 1
 
Szia!
1., R össz = 230/0,18
2., XC = 1 / ( 6,28 * 50 * C )
A kiszámolt R-ből vond ki a soros ellenállás értékét, ami 180 mA-nél már csak 47..56 ohm legyen, a maradék a kondi váltóáramú ellenállása ( xC ), aztán a 2. képletből fejezd ki a C értékét.
A soros ellenállást esetleg csökkentheted még, mert ekkora áramnál így már 2 W fogja melegíteni.
A leden eső feszt elhanyagolhatod.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2017
(#) Horvath65 válasza ferci hozzászólására (») Feb 2, 2017 /