Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   163 / 228
(#) zolika60 válasza erbe hozzászólására (») Feb 6, 2017 /
 
Elég, de az 1000µF sem rossz.
(#) fater0827 válasza erbe hozzászólására (») Feb 12, 2017 /
 
Üdv
Igaz de a felélesztés , és legnagyobb töltési színt beállítási ideig kell
Üdv
(#) ha9pi.feri válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Üdv! Megérkezett a vezérlő, nem olyat küldtek, mint amit rendeltem: 24-36V-os univerzálist , tettem fel képeket.Állítólag felismeri a feszültséget és a szöget is. Nem találtam sehol leírást , csak hasonlóról. A mérete is jóval nagyobb (az eredeti is épp, hogy belefér, valahogy megoldom). Érdekes az under voltage értéke: 31V-41V (?) Több ismeretlen csatlakozója van, a lényegesek azonosíthatók (gáz, Hall, motor, akku). Színkeveredések vannak, nem csak a sorrendben, ha nem a színekben is. A csatlakozókat olyan sorrendben helyeztem el, mint a megrendelt képen látszik. Az akku csatlakozónál van egy vékonyabb piros is - azzal kell csinálni valamit? Először is kicserélem a Hall ic-ket, utána meglátjuk. A baj az, hogy a határidő végén küldték, nem sok idő van a reklamációra.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2017
(#) Biro F. válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Érdekes az üzemi feszültség értéke, olyan mintha 36 voltos lenne a vezérlőd. Gyakorlatilag a két vékony fehér vezetékkel tanítod a vezérlőt. Vannak még ott piros hármas és négyes csatlakozók, melyeket csak méréssel tudod megállapítani, az egyik lehet a sebesség, a másik kijelző áram ellátása.
Akku csatlakozónál lévő vékony piros vezeték a gyújtáskapcsolóra van kötve, vagyis onnan kap a vezérlő áramköre áramot. Vezérlő csatlakozói mennyivel térnek el a régi vezérlő csatlakozóitól?
(#) ha9pi.feri válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Épp most cseréltem ki a Hall ic-ket, nem kellett széthúzni hozzá a motort sem, most már a teszter is jól mutatja. még le kell kötözni, meg megragasztani, utána megpróbálom. A fehér csatlakozók stimmelnek, csak a színekben van eltérés, végül is ezek a lényegesek, ha csak az ismeretlenek közt nincs olyan, ami szabadon hagyva letiltja a működést. A két piros a tápnál, akkor összekötendő, a réginél csak közvetlen a főkapcsolóról ment egy piros a vezérlőbe.
Leginkább ezek hasonlítanak hozzá:Bővebben: Link

Bővebben: Link
Itt ír a tanításról is.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2017
(#) ha9pi.feri válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Nos összeraktam a kereket, csak a gázt kötöttem rá, meg összedugtam a tanító vezetéket, forog szépen. Beteszem a helyére a kereket és kipróbálom, remélem jó lesz.
(#) Biro F. válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 25, 2017 / 1
 
A tanító vezetéket csak akkor csatlakoztasd, amikor betanítod a vezérlőt, utána szét kell csatlakoztatni.
(#) ha9pi.feri válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Persze, addig nem is lehet gázt adni. A próba már el lesz halasztva holnapra.
(#) thecyrus válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Szia! a vékony piros a powernél a + 12 gyújtás kapcsoló! Ha +12 kap az is akkor indul az elektronika fehér csatlakozó 1 szál féklámpa, mellette levő fehér két vezetékkel fék kar. Barna egy vezeték zöld szigeteléssel a Km-óra ha van a kerékpárodon. piros csatlakozókat lehet felejteni mert az csak a riasztóhoz van. Szabályzón el van írva a feszültség 36/48 V lenne 36 V elektronika tiltása 31V 48 V esetén pedig 41 V a tiltás. (akku védelem)
3-as csatlakozónál a piros +5 V fekete 0 V zöld pedig a visszatérő a gázkarból szabályzott 0-4 V között.
(#) ha9pi.feri válasza thecyrus hozzászólására (») Feb 26, 2017 /
 
Szia! Kösz szépen, szükséges lesz megritkítani a kivezetéseket, mert nehezen fog elférni, jóval nagyobb a mérete, mint az eredetinek. A rövid fekete 3 eres csatlakozót nem tudom, mi lehet, az eredetin volt még pedál asszisztens, de lényegtelen. Mindjárt hozzákezdek és próbálom.
(#) thecyrus válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 26, 2017 / 1
 
Az a pedál szenzor. Én nem szoktam használni. Próbáld estig vagyok ha tudok segítek
(#) ha9pi.feri válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Feb 26, 2017 / 1
 
Meg volt a próba üzem, megy, mint a gondolat. A vezérlőt kint helyeztem el, mert a dobozba még a vezetékek is alig fértek be.
Köszönöm mindenkinek a segítséget, enélkül nehezen sikerült volna!
(#) imiapo02 válasza thecyrus hozzászólására (») Feb 27, 2017 / 1
 
Köszönöm szépen a segítséget!! Tegnap le sunnyogtam a garázsba és elő szedetem a tavalyról félbe hagyott nyomozást . Meg tisztogatttam a csomó el korrodált csatlakozást kézzel rá csomózott kábel kötéseket meg takarítottam újra kötöttem forrasztottam. Végül mégis a jobb fékkar mikrokapcsolója volt a ludas. Kicseréltem és szuperál. Köszönöm a segítséget mégegyszer!
(#) ha9pi.feri hozzászólása Márc 1, 2017 /
 
Üdv! Csak érdekességképpen írom, kiforrasztottam a rossz(?) vezérlőből a FET-eket, mind a 6 jó. A védő diódák megvédték a fordított polaritástól. A Hall elemek cseréje után érdemes lett volna kipróbálni.
Az új vezérlővel annyi a tapasztalat, hogy merülő akkunál (2 LED még világít) nagyon lecsökken a teljesítménye, rásegítés nélkül nem is megy. A régivel - arányos teljesítmény csökkenés mellett - működött, amíg le nem kapcsolt a védelem (minden zöld led kialudt).
(#) thecyrus válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Próbáld meg újra tanítani de most úgy hogy feltöltött akkunál a tanító szálat minimum egy percig hagyd össze dugva, majd áramtalanítod és széthúzod.. Hasonló nekem is volt... 2 tanítás után nem volt gond... egy próbát megér.
(#) ha9pi.feri válasza thecyrus hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
OK! Megpróbálom, az elsőnél is fel volt töltve az akkumulátor, én feszültség alatt húztam szét a tanító vezetéket és a gázt is ráhúztam előtte, lehet azt nem kellett volna.
(#) thecyrus válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Márc 1, 2017 /
 
Nem bizony! Gáz nélkül áram nélkül kell indítani.
(#) Master006 hozzászólása Márc 3, 2017 /
 
Üdv mindenkinek! Kis pihentetés után neki láttam a tavaly lerobban járgányom (48V 1500W ) javításának. A motornál elengedett egy kötéspont, és kiment 1 fet a vezérlőben. A motor javítása nem volt bonyolult, csak vissza kellett forrasztani a vezetéket a helyére, ám a vezérlő már úgy tűnik macerásabb. Mivel nem találtam az eredetivel megegyező fet-et, így erősebbet tettem bele. Név szerint: FB3207Z. Terheletlenül szépen működött minden, ám mikor terheléssel szerettem volna tesztelni, újra ellőte a cserélt fet-et. A helyzet az, hogy 2 fet dolgozik párhuzamosan ugyan abban a pozícióban, és a 2-ből csak az egyik volt a rossz, a másiokat visszatettem. Lehetséges, hogy a jónak tűnő sem volt teljesen jó, és az szállt el, vagy valamit elnéztem a fet-nél, és nem jó valamelyik érték a kapcsolásba? Az eredeti fet típusát pillanatnyilag nem tudom, de az elméletileg kisebb áramtűrésű mint az új.
A kérdésem tehát az, hogy hol van a gond? Esetleg ki kelllene cserélnem az összes fetet azonos típusúra?
(#) thecyrus válasza Master006 hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Szia! Ha már párban vannak párban is kell cserélni! Ha a feteknek van külön meghajtó ic-je akkor mind cserés! Hány wattos a motorod hogy ekkora vezérlőd van?
a fet tipusa szinte mindig p60nf06 vagy p80nf55-08 vagy hasonló
(#) Master006 válasza thecyrus hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Írtam az előzőben... 1500W 48V. Milyen módon van ezeknél számolva az áram korlát? Csak mert ez gyárilag 45A-t tudna, ez a valóságban csak 35-38A. Viszont láttam olyat ami ezen a teljesítményen 60A-t tud. Mind a kettő 1500-as motorhoz való apír szerint.
(#) RoliNyh válasza Master006 hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Ugyan mitől engedett el az a kötéspont? Talán mert túlmelegedett, és leolvadt róla az ón?
Elődordulhat, hogy zárlatos az adott tekercs, ami kilőhette a fet(ek)et, de ha párhuzamosan vannak, akkor miért csak az egyik ment ki? Ha az egyik kimegy a kiegyensúlyozatlan paraméterek miatt, szinte biztos, hogy a másiknak is döglenie kell, feltéve ha nem csak 10-15%-on hajtassz tovább.
Azt hiszem ez az eset pontosabb kivizsgálást tesz szükségessé...
A hozzászólás módosítva: Márc 3, 2017
(#) Master006 válasza RoliNyh hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Amint zárlatos lessz az egyik fet, letilt a vezérlés, így nem megy tovább semmi. Áramfelvételben nem vettem észre, hogy változott volna az előzőekhez képest üresjáratban a motor. Márpedig ha zárlatos lenne a tekercs, szerintem igen csak nőtt volna. Mellesleg ez egy 2 elektromos fokozatú manuálisan kapcsolható motor, valószínűleg csillag és delta kötésmódot lehet vele változtatni. az egyik fokozatban 3-4A, a másikban 6-8A a felvett áram üresjáratban. A kötéspont leolvadását egyébként az is okozhatta, hogy én vagyok 130kg, a fiam 25, a vásárolt árucikkek még legyen 10-15kg, és mind ez egyszerre volt jelen a robogón hegymenetben felfelé. Elég lehetett az is, hogy az a kötéspont épp forrasztásban kicsit gyengébb volt, így a rajta átfolyó áram felhevítette. Műszerrel nem mértem a tekercseket, de gyanítom, hogy túl alacsony ellenállás értékűek ahhoz, hogy érdemleges mérési eredményt kapjak.

Időközben megnéztem az eredeti feteket... valamit benéztem mikor rendeltem, vagy nem is ehhez rendeltem, mert ebben 100V 180A maximális áramtűrásű van... (IRFB4110) Visziont ennek tükrében sem kellene kimennie, hiszen mindössze 10A az eltérés, és a feszültség sem haladja meg a 75V-ot.
(#) Master006 válasza RoliNyh hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Idő közben foglalkoztam a járgánnyal...az eredmény szerint az egyik hall megdöglött, nem ad jelet ( kék), viszont a tekercseken nem tudok különbséget mérni... ellenállásukat nem tudom értelmezhetően megmérni mivel 1 ohm alatt van az értékük. Az indukált feszültség viszont nagyjából azonos.
(#) RoliNyh válasza Master006 hozzászólására (») Márc 3, 2017 /
 
Akkor hajrá, megvan a következő lépés...
(#) Master006 válasza RoliNyh hozzászólására (») Márc 7, 2017 /
 
Jeladó javítva... ki nem találnátok, hogy forrasztási hiba volt... Erős volt a gyanúm a motornál is, hogy az lehetett a probléma. A vezérlőben 2db új fet várja a terheléses tesztet...Üresjáratban szépen muzsikál.
(#) gettos hozzászólása Márc 23, 2017 /
 
Üdv olyan kérdésem lenne hogy van nekem 1 Baroni EFV-150 elektromos kerékpárom és akkumulátort szeretnék benne cserélni de nem tudom milyen típusút vegyek bele mert nem találok semmi infót róla
(#) RoliNyh válasza gettos hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Vedd ki és nézd meg a típusát. Számold meg hány db, és hány voltos van sorba kötve...
(#) gettos hozzászólása Márc 23, 2017 /
 
De az a baj hogy nem a gyári aksik vannak benne ! és elméletbe ami benne van az nem bele valló ! azért lenne jó ha valaki tudna benne segíteni hogy milyen lenne jó bele
(#) RoliNyh válasza gettos hozzászólására (») Márc 23, 2017 /
 
Egy a lényeg, hány db van sörbakötve, és hány voltosak. Nézd meg, aztán mehetsz vásárolni.
Vagy legalább egy fényképet lőjjél már...
A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2017
(#) gettos hozzászólása Márc 23, 2017 /
 
Jelenleg ez van benne
Következő: »»   163 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem