Fórum témák
» Több friss téma |
Az olajnak csak a kompresszor hűtésében és kenésében van szerepe? Arra gondolok, hogy máshol van-e a rendszerben szelep vagy olyan dolog, aminek kellene a kenés.
Szevasz!
Szelep ahol problémát okozna nincs. Ezt kinek írtam? Ne ragadjunk ki részleteket... "Az oldódás azért szükséges, hogy a kompresszorból kikerülő olaj ezen az úton visszakerüljön, ha ez nem jön létre, akkor az elfogadhatónál több olaj lesz kint a rendszerben, a kompresszorban kevés lehet és még a hűtést is rontja." Üdv: StMiklos
Az olaj kiszabadulása előtt nagyobb probléma az R134A elszökése (környezetvédelmi szempont) elszökése, valamint ha levegő jut a rendszerbe. Ennek a levegőnek a páratartalma fluórsavvá alakul ami igen agresszívan oldja a sellakkot ami a kompresszor tekercseinek szigetelése. Az olajok különbözősége miatt nem oldódnak kellőképp a rendszerben vékony csövekben, kapillárisokban dugulást okozhat, valamint az elhordott olaj nem kerül vissza a kompresszorhoz elfedvén az elpárologtatót belülről teljesítmény csökkenéshez vezethet. Ezért kell az előírt mennyiségű, és fajtájú olaj a rendszerbe. Az R134A nem robbanás veszélyes, az olaj is csak más anyagokkal keverve, nem hűtőgépes téma. A keveredési problémák miatt mind a benne lévő olajjal mind a hűtőközeggel (StMiklos) A kompresszor kenése is csökken tömör rendszer esetén is. Az olajnak a motor kenésén kívül nincs más szerepe, elvileg máshol pozitív szerepe nincs, a lényeg elhordás legyen minimális, maradjon elég a kompresszornál.
Tehát nem érdemes keverni az olajtípusokat, Mindig a kompresszornak, hűtőközegnek megfelelőt kell használni. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
Köszi. Egy kísérleti dolog miatt kérdeztem ezeket. Ha majd föl kell tölteni a rendszert, jelentkezni fogok. Hátha van a közelből valaki (Budaörs).
Sajnos, vagy nem sokat vagyok mostanában külföldön...
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
Szia! Szerintem ez a válasz nekem szólt. Még megyek egy kört a mechanikus termosztátér, ha nem találok akkor megy bele a digitális. Köszönöm a segítségedet. Szép estét!
Szevasz!
Nem nagyon kell menni, soos.hu>webáruház oldalán találsz, futár is van.. Többféle kapcsolási értékü is, bár szinte bármelyik jó bármelyikbe, legfeljebb másképp áll a gomb. Üdv: StMiklos
Szevasz!
Nem egészen.. "Az olajnak a motor kenésén kívül nincs más szerepe," Ha belelátnál egy működő kompresszorba (demonstrációs darabként létezik működő üvegtetejű kompresszor), akkor azt lehet látni, hogy a forgattyús tengely tetején lévő furaton finom sugárban jön ki az olaj, ez felfecskendeződik a kompresszor tetőbe belülről és oldalra eloszolva folyik a kompresszor burkolatán lefelé, vissza az alsó karterrészbe. Ezzel a megoldással a kompresszor teljes köpenye részt vesz az olaj és így a rendszer hűtésében nem elhanyagolható mértékben. A kompresszorból az olajelhordást Te nem igazán tudod befolyásolni, az annyi-amennyi. Ipari rendszereknél külön olajleválasztót építenek be, de még az se választja le az összeset, csak jelentősen csökkenti annak mennyiségét. Az olaj, ha nem oldódik, keveredik elegendően a hűtőközeggel, akkor nem tudja megfelelően "leoldani" a csőjárat belső faláról, ahol finom filmréteg formájában azért halad előre a gáziránynak megfelelően, hőszigetelő réteget képezve, amely ha vastagabb, akkor "hatékonyabb" (itt persze káros) a hőszigetelés, rontva a hűtés hatásfokát. Erre a legjobb páros volt az R12-ásványolaj, ahol korlátlan mértékű volt az olhatósági arány, észrevehetően rosszabb (erre voltak kísérleti összehasonlító mérések az R12-R134 váltás idején a Lehelnél) az R134-észterolaj páros, de jobbat nem tudnak, ismét jobb a mai R600-ásványolaj páros, bár itt nem igazán szerencsés, hogy légköri nyomás alatt jár a gép. És van mind a mai napig olyan blend hűtőközeg (lassan más nincs is) amelyben R600 is része az összetételnek (1-3%-ban) kifejezetten az olajhordással (oldódással) kapcsolatban és nem kalorikus okokból alkalmazva. Üdv: StMiklos
A demó kompresszort nem láttam, de a kompresszor le kerekített alakja valószínűleg ezért is ilyen. Az R12- ásványolaj párosig szóló részt természetesen ismerem, de minden sajnos nem jutott eszembe, pl olajleválasztót nem hiszem, hogy egyből építeni fog a rendszeréhez. gondolom a kompresszora adott, nem hiszem, hogy R500ra, vagy másra fog váltani, de érdemes lehet megemlíteni. mindenesetre ezeket az olaj-hűtőközeg párosokkal kapcsolatos dolgokat érdemes felemlíteni, főleg, hogy. miért nem érdemes ezeken változtatni.
Üdvözlettel Joe_001 A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2017
Hőérzékelőket megnézted, nincs kontakthiba, jók az értékek?
Üdvözletem, Zanussi 20/10R kombi hűtő kompresszora állandóan megy, mélyhűtőben -33 fok van, normál térben 5-6 fok és nem olvaszt le, jegesedik. Termosztátot cseréltem, de nem változott a helyzet, hőfok állításra nem reagál. A hűtő jobb oldala középtájon hidegebb mint a többi részen, ezért szigetelés vizesedésre gondolok. Jobb oldalon gyárilag hátul műanyag fedéllel letakarva van egy téglalap alakú kivágás, ahol jeges valamit találtam, feltételezésem szerint az átázott szigetelést megfagyva. A tervezett eljárás: leolvasztom teljesen a hűtőt, hogy kiolvadjon a megfagyott szigetelés, valahogy kibányászom a kivágáson keresztülés a helyét feltöltöm mondjuk purhabbal. Segíthet e ez a megoldás? Előre is köszönöm a segítségeteket!
90% az esélye hogy szivárog belőle a gáz . A szigetelést kikaparhatod de ha flakonos purhabbal töltöd ki akkor egyszerre csak keveset fújj bele mert a külső héj megköt és belül üreges marad ha nagy teret töltesz ki vele egyszerre.
Köszönöm a válaszodat. A purhabos megoldás előtt még újra letesztelem a termosztátot, mert a csereként betett sem kapcsol semmit, pedig 3-as állásban most 2-3 fok volt a hűtő normál terében az érzékelő közelében, a mélyhűtő meg továbbra is -33.
Nagyon valoszinu,h szivargas az oka.Eppen ezert van -33 fok a fagyoban mert a kompreszor az alacson gaz toltet miatt csak azt huti le,de nagyon.Nem kepes a hutoterbol hut elvoni.Felesleges a termosztatott tesztelni mert ha abol nem szokot ki a gaz jonak kell lenni,ezt ha bepillant a belujebe eszreveheto.Ha lapos a membran ores es nem jo.Hutoszekreny nagysagatol fuggoen meglehet alapitani,h tenyleg gazhiany van-e.A normal huterben levo kondezviz elvszetotol ( ha van olyan benne) felfelehaladva tapogatassal meg kell figyelni,h mikortol kezd el huvosebb leni a felulett.Ha - foknal meg mindi csak egy elenyezo resz hidegebb akkor biztos kell tolteni.
Köszi, akkor utána nézek a gáz feltöltésnek.
Szia! Sikerült megreperálnom az indesit hűtőt köszönöm a tippet, találtam ugyanattól a gyártótól, egy másik tipusú termosztátot. Nem 18000Ft-ért hanem a szállítással együtt nem volt 4000Ft. Szépen dolgozik. Köszönöm az ötletet. Szép napot!
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy vásároltunk egy No Frostos Ariston kombinált hűtőt és amikor bekapcsol hátul a cső lefagy. Kihivtuk a szervizt és azt mondták semmi baja nincs a hűtőnek, és persze utána leolvad és hátul csupa víz minden. Kérek tanácsot, hogy mi lehet a probléma?
Tegyél fel pár képet a lefagyott csőről , valószínűleg csak a hőszigetelés hiányzik róla de látatlanban nem sokat tudunk segíteni .
Helló! Itt van egy pár kép, most kapcsolt be és már így néz ki
Sziasztok!
Egy tanácsadásra lenne szükségem hőfokszabályzó ügyben. Electrolux ER6945c. egyajtós hűtőm van, benne felül egy kis méretű fagyasztóval. A hőfokszabályzó kapilláris csöve megsérült és azóta nem hűt... Eddig egy KEMA Ex-96.Y.2845X típusú termosztát volt benne... Kérdésem az lenne, hogy az alábbi linkelt hőfokszabályozó megfelelően működne-e a hűtővel, illetve milyen szerviztermosztát alkalmazható? Segítségeteket előre is köszönöm! http://www.hajdualkatresz.hu/hutogep-hofokszabalyozo-ranco-k59h-280...i-1006
Köszönöm szépen az infót, remélem a szerviz is rá jön, hogy mi a probléma.
Sziasztok ismét! Két kérdésem lenne. Kell-e új szűrőpatront betenni a rendszerbe, ha előzőleg elszökött a gáz és újra szeretném tölteni? Hogyan lehet a szükséges közeg mennyiségét kiszámolni?
Szevasz!
Nagy valószínűséggel jó bele, de az érzékelőnek ugyanoda kell kerülni, ahol az eredeti volt, hozzá kell érnie az elpáérologtatóhoz, mert csak akkor lesz meg a legmelegebb kikapcsoláshoz szükséges -15C. Üdv: Stmiklos
Üdv.Minden Kedves Segítőnek!
Van egy két kompresszoros Zanussi hűtő, melynek a rendes hűtő része, most az este felmondta a szolgálatot. Elsőnek a hőfok szabályzóval próbálkoznék,mert már volt is ilyen gondom, van is itthon egy pár, de nem tudom, hogy melyik jó hozzá a K 59 vagy k 54 jelű. Milyen értékeket nézzek a szabályzókon? Segítségeteket előre is köszönöm.
Kedves Hozzáértők!
Mi a véleményetek a következőről , hogy lehet ez? ( fényképek a mellékletben) Adott egy Liebherr CUN 3021 Index 20A /001 Kombihűtő A hűtő belsejében a matricán az áll hogy R600a. DE ma kiporszívóztam a hűtő mögött és azt látom, hogy a kompresszoron hatalmas betűkkel az áll R 134 A Hogy lehet ez? Várom a megfejtéseket. Lehet ,hogy csak nekem ez különös , nem vagyok hozzáértő.. Segítségeteket előre is köszönöm!
Sziasztok,
Egy kb. 10 éves Whirlpool ARC 4020 as kombi hűtőm van. Sajnos testzárlatos lett egyik percről a másikra. Ha az elektromos hálózathoz csatlakoztatom, azonnal leold a FI relé. Mit javasoltok? A hűtő nagyon szép állapotban van. Kívül-belül olyan mint az új. Szerelővel beszéltem telefonon, de látatlanban kompresszor cserét helyezett kilátásba és kb 50 ezres javítási költséget. Az már elég húzós.
Üdv!
Ezt Írják róla |
Bejelentkezés
Hirdetés |