Fórum témák
» Több friss téma |
Amíg a víz ellepi nem hiszem, hogy baja történhet. viszont semmilyen körülmények között ne kerüljön ki a vízből üzem közben. Erre nem ártana egy úszó kapcsoló, ha a kút vízhozama miatt ez előfordulhat.
Ebből nekem az jön le, hogy élből 5Hz-es alapjelet kap, holott 0,1Hz-cel is tud menni.
Milyen alapjellel használod?
Angol és Holland nyelvű leírásom van. Tudsz segíteni abban hogy az általad kérdezett alapjel melyik menü hányadik pontjában található?
Ha kicsit lecsökkented a frekit, akkor vígan fog dolgozni.
Én egy angol nyelvű doksit találtam (12-17-96 REV.), abból próbálok segíteni. E szerint többféle módon elindíthatod a frekvenciaváltót. A vezérlés módját az OPR gomb után választhatod ki. Ha a REM gombot nyomod meg, akkor a vezérlő bementeken keresztül tudod vezérelni a hajtást, ekkor jut érvényre a 32,33,34 pontokba kötött potenció méter is.
A kérdésem arra vonatkozott, hogy a potencióméterről vezérelve nem csökkenthető a frekvencia 5Hz alá, vagy egyéb módon adod meg a frekvenciát.
A REM/poti és a DIR/nyomógombos kezelőfelületnél is 5Hz a legkisebb forgó frekvencia. Köszönöm a segítségedet, most ki kell lépnem, hétvégén leszek megint. üdv.
Sziasztok. Több alkalommal találkoztam egy olyan megoldással, hogy a bejövő hálózati vonalon, az egyenirányítás és szűrés után a pozitív és negatív pont között van egy FET / IGBT. Néha csak maga a FET, néha 0.1-10 Ohm-mal sorosan. Ha egy soros próbalámpát kötök a bemenetre, akkor az már terhelés nélkül is világít (nem is halványan). Ennek a FET-nek mi a szerepe? Esetleg áramtalanításkor ha csökken a szűrőkondi feszültsége, egy adott érték alatt teljesen kisüti?
Köszi a válaszokat. Zoli
Szia!
Az a brake IGBT, amellyel féküzemet lehet létrehozni a közbenső kör terhelésével. Ehhez persze nem árt egy "soros" IGBT vagy MOSFET a féküzem alatti hálózati leválasztás miatt. Ezen kívül a motor generátoros üzeme alatt az elektronika vezérlése által beterheli a közbenső kört, megakadályozva a pufferkondik túlfeszültségre töltését. Egy kis irodalom. A hozzászólás módosítva: Júl 5, 2017
Köszi, jó írás. Nálam nincs soros FET, ezért is fura hogy a bejövő vonalat is rövidre zárja (de mégis jól működik, kismegszakítók nem csapkodnak le)
Idézet: „Ehhez persze nem árt egy "soros" IGBT vagy MOSFET a féküzem alatti hálózati leválasztás miatt.” Hol láttál ilyet? Mi indokolná a hálózati feszültség leválasztását fékezés közben? Idézet: „Ezen kívül a motor generátoros üzeme alatt az elektronika vezérlése által beterheli a közbenső kört, megakadályozva a pufferkondik túlfeszültségre töltését.” Hát terheli valóban, de hogy megakadályozná puffer túltöltését azt a gyakorlat nem igazolja. Fék opció nélküli frekiváltó generátoros üzemre gyakorlatilag alkalmatlan.
Lehet, hogy kicsit idealizáltam a követelményeket, de a lényeg a "brake", amelynek csak az egyik funkciója a fékezés.
Sziasztok!
Szakmai segítséget szeretnék kérni abban hogy van egy háromfázisú aszinkron villanymotorom 720 f/min fordulatú, és úgy gondolom 8 pólusú, hogy frekvenciaváltóval a fordulatát megtudom e növelni, ha igen akkor meddig hogy a motor ne hibásodjon meg. Köszönöm a válaszotokat, üdv.
Pár napja majdnem pontosan erről írtam itt: http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_2085929.html#2085929
Köszönöm válaszodat, az előzőt elolvastam és az abban megfogalmazott "szerencsés kombináció" ami nekem van. Úgy gondolom hogy a nyomaték kárára szeretném a motor fordulatát emelni, mivel a terhelés nem fogja elérni a maximumot, a csere motor pedig 2,8 kw helyett 4 kw lett. A fordulatot meg tudnám e emelni a duplájára, vagy még egy kicsit többre.
Szia!
Az említett témában én is írtam néhány sort: Bővebben: Link 1500-2000 1/min fordulat nem szokott gondot okozni általában a csapágyaknak, gépészetnek.
Szívesen!
Így 2-2,5-szörös fordulatszám összejöhet. Valamivel több hőt fog termelni, de ha a hűtést saját tengelyen lévő lapátok biztosítják, akkor a nagyobb fordulatszám segít ezt elvinni.
Szia! Köszönöm a hozzászólásodat, igen legalább ketté kell választani a kívánt megemelt fordulatszámból keletkező megnövekedett igénybevételeket. A gépészeti oldalról a csapágyazások szerintem biztosan bírják a 3000 f/min fordulatszámot. Kiegyensúlyozás az már nem valószínű hogy olyan pontos egy 700-as fordulatú gépen, mint egy 3000-es fordulatún. Hűtésről nem tudok nyilatkozni, ezt eleinte sűrűn figyelni kell. Jön az elektromosság, a frekvencia váltóm tud max. 400 Hz frekvenciát, ezt az értéket a gépészeti és a melegedési határig tudom emelni a 400Hz en belül? A motor elviseli ezt a nem rá tervezett üzemmódot, mármint a frekvencia növelést?
Azért érdeklődöm mélyebben, mert a frekvencia váltón bevittem a motor alap adatait, a kimenő frekvenciát beállítottam 100 Hz-re és elindítottam. Poti segítségével emeltem a fordulatot följebb sikerült vinni biztosan mint a 720 f/min, és egyszer a frekiváltó hibaüzenetet írt ki, ha jól értelmeztem hogy magas a frekvencia és leállt a motor. Azóta ez jelenik meg a kijelzőn, a panelon lévő RST gombra nem reagál, most keresem a manualban hogy hogyan lehet alaphelyzetbe vissza állítani. Ha sikerült visszaállítani akkor elképzelhető hogy a kimenő frekvencia megemelésével még mást is kell módosítani hogy ne legyen reset.
A feszültséget is emelni kell. Nem tudom, hogy ezt a frekiváltód automatikusan megteszi-e. (Illetve ez beállítás kérdése.)
100 Hz már a határ közelében van, ha közben terhelő nyomaték is van. Ha e fölé nem megy max. feszültség mellett, akkor bele kell nyugodnod hogy ennyit tudsz elérni ebben a konfigurációban. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2017
A motor csillagba van kötve, itt a 400 v-ot még kicsit emelni kellene, vagy deltába kellene bekötni és a feszültséget 230 V-ra beállítani és ekkor a frekvencia váltó tudná még a 400 V-ig állítani? Szívesen tanulmányoznám a frekvencia váltó üzemével kapcsolatos jegyzetet, írást, általános, alapeset érdekelne. Van ötleted hogy hol tudnák ilyen íráshoz hozzájutni?
Igen, deltába kell átkötni! Általában frekiváltókról még nem olvastam jegyzetet (bár biztos létezik) a készülék használati útmutatójából szoktam kiindulni, ha nem is túl olvasmányos. A gyártó honlapján lehet még segítség.
Hi!
A frekvencia emeléssel a motor induktivitása emelkedik. (50 hz 100hz, dupla érték) akkor az átfolyó áram minimum a fele. A kivehető teljesítmény lehet a fele (maximum), vagy a negyede?. Ha a 100 hz és 400 hz, ez már nem dupla érték, hanem kétszer a dupla (azaz a negyede) ha jól gondolom. Akkor most mekkora teljesítmény marad abból a motorból? A frekiváltókat szerintem nem illik ennyire tulhajtani, sőtt szerintem nem is lehet a dupla érték felé menni. Ha fordulatot akarsz emelni, akkor ékszíjtárcsa átmérővel bárhova tudsz emelni az 50 hz-es frekvenciával is. Ekkor viszont a frekiváltóval tudsz alcsonyabb fordulatot beállítani. Ha ezt a megoldást választod, akkor a motor végére egy 220-as ventilátort azonnal fell kell helyezni ami a hálózati kapcsoló bekapcsolásakor azonnal indul, és hűti a motort még álló helyzetben is. Ekkor a 0-50 hz tartományban végig rendelkezésedre áll a motor összes teljesítménye. Én biztos ez irányba indulnék el. Üdv. M. Idézet: Impedancia akart lenni? „A frekvencia emeléssel a motor induktivitása emelkedik.”
Standard AC aszinkron motor 50/60 Hz-re van méretezve.
A frekvenciaváltóval lehet a sebességet szabályozni, de nem csodaszer. 50Hz alatt a nyomaték állandó egészen alacsony (pár Hz) sebességig. Ám a fordulatszám csökkenése azonos nyomatéknál a teljesítmény csökkenésével is jár. 1kW 50Hz-es motor frekiváltóval 25Hz-en 0.5kW-ot produkál! Felfele (50Hz fölött) az azonos nyomaték elvileg a névleges teljesítmény fölé nőne. 100Hz-en az 1kW-os motornak már 2kW teljesítményt kellene leadnia ugyanakkora nyomaték mellett. Ez több okból nem fog menni. Az egyik ok, hogy 50Hz fölött 400V fölötti feszültség igény támad, amit a 400V táplálású frekvenciaváltó nem tud teljesíteni. Ezért 50Hz fölött nyomatékcsökkenésre lehet számítani. De lehet a 400V-os frekvenciaváltóra a 230/400V-os motort deltában is kötni, akkor lesz feszültség tartalék, mert 50Hz-en nem 400V-ot, hanem 230V-ot kell a motornak tolni. Ezért 50Hz fölött növelhető a 230V egészen 400V-ig, megtartva az állandó nyomatékot. Ám ez teljesítmény töblettel jár, amit a motor tekercselése (és a vasmag) nem fog elviselni hosszú távon, hanem leég. Csökkentett nyomatékkel ésszerűen (gyakorlati alapon) 60-80Hz a maximum ameddig érdemes elmenni.
Hi!
Igen valóban azt akartam írni. Én tudomásom szerint a frekvencia váltóval hajtott motorok az 50 hz-ig mindvégig tudják a beállított névleges árammal való hajtást, így a PWM vezérlés hatására gondolom a bevitt teljesítmény is állandó lesz, majd ezért a kivehető teljesítmény is állandó kell legyen a hatásfok romlástól eltekintve. Ezen esetben a feszültség mindvégig jelen lesz, mert a DC fesz felé kezdünk haladni a frekvencia csökkenésével. A motor impedanciája csökken, és ha jól írták meg a frekiváltó programját akkor ezt figyelembe veszi, ezért mindíg kivehető belőle a névleges teljesítmény, ami úgy gondolom egy 10hz frekitől lehet igaz. Üdv. M. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2017
Kis frekin az impedancia csökken, ezért a feszültséget csökkenteni kell, (különben túláram lép fel) nyilván ezzel a teljesítmény is csökken.
Hi!
Mivel a frekiváltók feszültséget nem csökkentenek, csak a jelenlevő egyenirányított pufferelt fesz kapcsolgatják PWM-el, az átlak kimenő feszültség fog csökkenni, ha lágyvasas műszerrel méred. Ezért írtam ha jól van megírva a futó SW, akkor alacsonyabb fordulaton is a névleges árammal hajtja a motort, hogy ne éghessen le. Üdv. M.
Tehát: az átlag (pontosabban alapharmonikus) kimenő fesz csökken, az áram nem változik. Mi következik ebből?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |