Fórum témák
» Több friss téma |
Az indító relé nem húz be . A rezonálás a "nyomogombos " megoldásnál is megmarad. Tekercs ell :5,2 ohm és 2,2 ohm (nem tom melyik melyik). Holnap veszek indító relét ha nem javul meg /valószínű nem fog /megkérdem Greatz kft mennyiért tekercseli meg .
Nem tudom, hogy hogyan kötötted be de ITT van egy bekötés a relés és nyomógombos változatról. A relé semmiképpen nem lehet benne az áramkörben, mert amit mondtam az áramvezetésben a visszatérítő rugó is benne van és annak kimelegedése áramfelvételi korlátot okoz. A kisebb ellenállású a főfázis tekercs és a nagyobb a segédfázis tekercs ellenállása. Méréskor a tekercseknek egymáshoz képest és a testre sem szabad értéket mutatnia.
![]()
Így kötöttem be , de a rezonancia megmarad, nincs se test se a tekercsek között zárlat. Lesz időm szétszedem megnézem hogy nincs e elgörbülve a tengely bár mint írtam az áram levételekor szépen fut. Találtam egy ilyet:http://www.pim-kft.hu/magyar-nyelvu-anyagok/uzem-kozbeni-villanymotor-diagnosztika eben a forgórész meghibásodásról is írnak . Bár otthoni eszközökkel nem hiszem hogy ki lehet deríteni hogy van e baja. Azért köszönöm a segítséget.
Sziasztok. Van egy húsdarálóm aminek a forduláscsökkentőjét kitisztítottam mert a motor nem indult csak búgott és nehezen is mozogott. Mostmár könnyebben forog viszont most is csak búg. Van rajta egy 0.1mikrós kondi párhuzamosan kötve. A kérdésem az lenne, hogy párhuzamosan kellene legyen ahhoz, hogy a motor elinduljon vagy sorosan kellene kötni? Előre is köszönöm
![]()
100nF legfeljebb zavarszűrő lehet.
Nem kefés motor?
Hello! Kép nélkül mit mondhatnák...
![]()
Szénkefés motor. De amint tudok küldök róla képet is
![]()
Ebben az esetben, ha könnyen forog és csak búg:
- egyik helyzetből sem indul és forog, csak búg, akkor leégett az állórész, - bizonyos helyzetekből elindul és forog, akkor forgórész hiba. Tudom, nem erre válaszra számítottál, de ez van... Kis vagyon tekercseltetni (kevesen vállalkoznak rá)/új motort venni (ha kapsz). Valamiért én összefüggést érzek ezzel: Idézet: „mert a motor nem indult csak búgott és nehezen is mozogott.”
Remélem kitudtok venni valamit belőlük:
Mivel mondtad, hogy:
- könnyen forog, - és csak búg, és az állórész ránézésre nem tűnik nagyon leégettnek, ugyanakkor a forgórészről nem tudunk semmit... Semmiféle pozícióból: - nem indul el? Búgás közben: - büdösödik? Ugyan nem értek hozzá, de szerintem kuka és vegyél másikat... Kondenzátort beletenni pedig felesleges. Idézet: ez egyértelmű a képek alapján.„ez egy zavarszűrő kondenzátor” Azonban a motor lehetséges hibáját egy kép alapján közel lehetetlen megmondani. Azt leginkább néhány műszeres méréssel lehetne "megsaccolni"... Az sem mindegy, hogy csak halkan búg vagy erősen "morog" ?
Állórésztekercsek ellenállása egyforma? A forgórészt ki kellene mérni. Szénkefék rendesen érintkeznek? Fordulatszabályzó nélkül, kisebb (~50-100 V-ról indítani).
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2017
Ha szénkefék nem érintkeznek, akkor mitől búgna?
![]()
"Rendesen"
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2017
Szia!
Még egy tipp: Ha az egyébként könnyen forgó motor tengelye az indítási kísérlet alatt "beszorul", lehet a csapágyak, csapágy tartó pajzsok hibája (pl.: kikopott csapágyfészek). Ellenőrizd le a motor tengelyének oldalirányú kotyogását. Ha el tud mozdulni a tengely, akkor az induláskor a forgórész hozzátapadhat az állórészhez, és csak búg, de nem forog.
Adott egy AL-KO HWF 1000 -es házi vízmű. Egyszer arra lettem figyelmes hogy búg, kihúztam, de kb 4-5 percet biztos búgott. SZerintem épphogy leégés előtt vettem észre.
Felnyitottam az aknát, kicsit érezhető volt az égettszag, illetve tűzforró volt a motor. Lehűlt, most ha bedugom akkor vagy búg vagy elindul de mindig másik irányba forog. Bedugáskor búg, kicsit billeg a motor aztán találomra valamerre elindul ha elindul. Nincs megszorulva, kézzel könnyedén mozdítható a tengely. Kondit nem látni a közelében, illetve szénkefét sem. Mi lehet a baja? Sejtésem hogy tekercszárlatos és kuka...
Vagy kondenzátor van benne, vagy szénkeve. Nagy valószínűséggel az előbbi. A kapocsdekniben van a kondenzátor. Vagy az szakadt, vagy a segédfázis, esetleg valahol a kettő között van szakadás.
Szerintem kondenzátor. Egy szivattyúnál nálam ugyanez volt. Megmértem, a névleges 16 µF helyett 4,5 µF volt. Csoda, hogy járt. Mondjuk nálam mindig egy irányban forgott, vagy morgott.
Egy kondicserét megér. Valaki egyszer azt mondta, a nedves, párás környezet teszi (= vízmű). Nem is értem, embereket küldünk a világűrbe, a Holdra és lassan a Marsra, de egy kondenzátort nem tudunk szigetelni. ![]()
Van egy AL-KO HW 601 inox házi vízművem, amely 5 perc után úgy átmelegszik, hogy lekapcsol a hő biztonsági kioldója által. Szétszerelés után sem tapasztaltam semmi mechanikus hibát, /csapágyak jók, pormentes, víz nem érte a motort/ egyedül a földelés volt leszakadva az állórészről , de ennek javítása sem szüntette meg a melegedést. Ez egy szénkefe nélküli motor - miért forrósodik?
Előre is köszönöm a válaszokat.
Helló! Meg kell mérni az áramfelvételt! Feszültséget, ellenállást főtekercs-segédtekercs,tekercs testhez mért ellenállását,kondenzátort stb...... Ha nem bírsz vele hívjál szakembert.
Idézet: Talán menetzárlat van a tekercsében... „Miért forrósodik?”
Nem érdemes szakembert hívni, mert a szivattyú olcsobb mint a javítás, de jó lenne otthon saját magam megjavítani.Egyébbként az áram-teljesítmény felvétele 650W-tól indul és a melegedéssel együtt növekszik 700w-ig.
Szia! Cseréld ki a kondenzátort , talán még nem okozott a kapacitás hiánya nagyobb problémát.
![]()
Helló! A kondenzátor a motor melegedésében csak akkor játszik bele,ha zárlatos a kondi. Ha kapacitás vesztett a motor el sem indul.
Idézet: „Egyébbként az áram-teljesítmény felvétele 650W-tól indul és a melegedéssel együtt növekszik 700w-ig.” Ezt hogyan állapítottad/mérted meg?
Szétszedtem, megtaláltam a kondit. Szét van repedve, fel van robbanva, ki van belőle folyva a belseje.
A motor ha meglököm akkor indul. De terhelve és hosszabb távon nem próbáltam. Mi okozhat ilyen kondihibát, eleve rossz lehet a motor is? De majdnem meghalt ezmiatt a motor, mert ugye nem pörgött fel csak búgott, bár még menetzárlatos lehet... ![]() De veszek egy ilyen kondit aztán kiderül. De a kérdés: ha ilyet csinál egy kondi akkor ott gondolom más hiba is van....?
Ilyennel mértem:
https://youtu.be/UZwmCWESwfU?t=36s |
Bejelentkezés
Hirdetés |