Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   235 / 335
(#) kalmangabi válasza AZoli hozzászólására (») Jún 20, 2017 /
 
Köszönöm a válaszokat!
Akkor méricskélni fogok.
Elvileg nem elsötétül hanem, konkrétan resetel. Az óra nullázódik. Ez a rossz testelés mellett is szólhat. Az is hasznos infó, hogy lehet, hogy a helyzetjelző van odavezetve. Akkor hasonló bonyolultságú megoldásokra számítok.

Üdv: Gábor
(#) AZoli válasza kalmangabi hozzászólására (») Jún 21, 2017 /
 
Idézet:
„konkrétan resetel. Az óra nullázódik. Ez a rossz testelés mellett is szólhat.”

Így van, akkor azzal kell kezdeni.
(#) kerepesibalazs hozzászólása Júl 4, 2017 /
 
Üdv!
Van egy 2001-es Citroen Saxo VTS-em. Némi tuningon ment keresztül, de a chippelés nem nálam történt és nem teljesen hibátlan. Néha ha olyan kedve van dob be hibakódot a szekunder levegő pumpára, jogosan, mert ez ki van szerelve és le van vakolva. Hogyan lehetne ezt kijátszani hogy ne vegye észre a hiányát? Áramfelvételét mérheti vagy a kipufogó gázt elemzi indításkor? Utóbbi komplikáltabb, mert a lambdának is van felfűtési ideje.
(#) kerepesibalazs válasza kerepesibalazs hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
Tippetek sincs?
(#) attika válasza kerepesibalazs hozzászólására (») Júl 7, 2017 /
 
Szerintem vidd el egy olyan szakihoz aki tudja is, hogy mit kell csinálni.
Ha most megint csak "átverni" akarod az ECU-t akkor az csak rosszabb lesz.
Vannak neves cégek akik foglalkoznak tuninggal és a gyári állapotot is vissza tudják állítani.
Vagy ha tuningot szeretnél akkor meg azt, de normálisan megcsinálva ésszerű kereteken belül ami még a motort nem károsítja de teljesítmény növekedést érsz el vele.
(#) molnarp válasza kerepesibalazs hozzászólására (») Júl 8, 2017 /
 
A chippelésgez nincs köze a szekunder levegőnek.
Az csak hidegben dúsabb keverésű indításnál addig megy amíg a lambda bemelegszik és tudja végezni a dolgát.
Nem tuning miatt szokták ledugózni, hanem azért mert a párás levegő idővel megöli a motorját és elég drága a pótlása.
Gondolom CAN buszos a rendszered azért veszi észre.
Vagy visszakötöd a motort vagy egy hasonló terhelést köss rá és szerintem jó lesz.
Én visszakötném amíg működik.
(#) Falka hozzászólása Júl 12, 2017 /
 
Sziasztok!

Egy olyan ötletem támadt hogy a meglévő, kocsi elejére szerelt aftermarket tolatóradart ami csak sípolni tud, megspékelném egy "tolató"kamerával.
Nem akarom kapcsolóval ki-be kapcsolgatni állandóan a kamerát & szeretném automatizálni a dolgot, így arra gondoltam hogyha kivágom az idegesítő hangszórót és helyére valami freq.figyelőt rakok ami érzékeli ha a "sípolás" gyakorisága elér egy határt, mondjuk 2sípolás 1mp-n belül, akkor áram alá tegye a 12V kamerát és mindaddig áram alatt tartaná amíg a sípolsá nem megy vissza a határérték alá.
Megjegyzés: A hangerő konstans, csak a gyakoriság növekszik.

Ötlet?

Ui.: Nem vagy béna parkolásban, hobbi project.
(#) kissi válasza Falka hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Szia !

A tolatóradarok a hátramenetre kapcsolnak be, azaz kapnak egy ilyen jelet. Használd azt a kamera bekapcsolására egy relével, a hangszórót meg vágd ki, ha nem tetszik vagy tegyél elé pár ohmos ellenállást, hogy ne legyen idegesítő !
(#) BarnaPili válasza kissi hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
De előre akar radarozni...
(#) kissi válasza BarnaPili hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Ezt elnéztem... ! Előre folyamatosan radarozik, ott nincs üzemmód kiválasztás ( milyen ez a radar, van ehhez valami link ?!) ?!

Mikrovezérlővel lehet kompakt módon megoldani, de természetesen megoldható analóg eszközökkel is (viszont mindkét megoldáshoz több információ kell : milyen a hangszóró frekvenciája, pontosabb üzemmód a csipogásról, stb. ) !
Viszont ez egyedi alkalmazás, nem valószínű, hogy valakinek "kapásból" hever ilyen a fiókjában --> tervezni kell ( pénzkérdés ! )!
(#) Falka válasza kissi hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Köszönöm a válaszokat!

A hátrafelé néző érzékelők tényleg a tolatólámpára vannak kötve és jól működik!

Az előre nézőt szeretném módosítani... Csatoltam pár, nem saját, képet miről is lenne szó.

A hangszoró freq és ilyesmiket hogy tudom lemérni? Gondolom jobb lenne valakihez bevinnem a kocsit.
Nem lényeg, hogy kompakt legyen, inkább csak a megoldhatóság a lényeg. A középső visszapillantó tükörbe van LCD kijelző építve, ami automatikusan bekapcsol ha az első vagy a hátsó kamera áram alá kerül és jelet továbbít.
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2017
(#) kissi válasza Falka hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Hogy működik a gyári ?
Az enyém előre-hátra csak sima UH-s a rádió kijelzőjén és azt csinálja, hogy hátramenetre bekapcsol és addig úgy marad, amíg a kocsi el nem ér egy bizonyos sebességet... Szerintem ez lenne a járhatóbb út neked is, de Te tudod... Mindenképpen megoldható, de kell hozzá egy kis elektronika !
Ha nem értesz hozzá akkor szerintem az elektronikát add oda valami hozzáértőnek, hogy oldja meg a kérésed ( önmagában ehhez nem kell az autó ! ) !
(#) Falka válasza kissi hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Nem gyári a tolatóradar, így nincs benne a 15km/h felett autóki-bekapcsolás

Hmm.. Nem akartam kiszerelni az autóból, elég macera.
Reméltem, hogy létezik valami elektronikai cucc, ami képes érzékelni egy fix erősségű jel gyakoriságát :/
(#) game4812 válasza Falka hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Szerintem ezt úgy a legeyszerűbb megcsinálni, hogy egy kondenzátort töltesz az egyenirányított jellel, és folyamatosan ki is sütöd egy ellenálláson, így csak bizonyos jelsűrűség esetén lesz megfelelő a feszültsége, hogy egy komparátort átbillentsen, az pedig kapcsolja a kamerát.
(#) kissi válasza Falka hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Persze, lehet olyat csinálni, de egyedileg.
(#) Falka válasza game4812 hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Ez volt a legelső ötletünk ismerősel is (aki ajánlotta ezt a forumot).

Ebbe a rendszerbe bele lehet tenni egy késleltetést is?
Feszültség eléri a szintet= azonnal bekapcsol
Feszültség leesik =5sec-re rá kapcsol ki

Tudom sokat akarok, de ha egyszer megcsináltatom, akkor jó legyen.

Illetve hol találok olyat, aki ezt meg is csinálja?
A hozzászólás módosítva: Júl 12, 2017
(#) game4812 válasza Falka hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Ilyenen funkciókat viszont, mint ahogy fentebb írták, mikrokontrollerrel érdemes, akkor nem kell kondenzátorozni sem, az egyik lábon méri a 2 jel közötti időt, a másikon engedélyezi a kamerát, ha lecsökken a gyakoriság, akkor 5s késéssel kikapcsol. Ez kb. egy ardino nano, 10 sor kód, egy logikai szintű FET, meg egy 12V-5V adapter. Ha hobbi projekt, szerintem megcsinálod te is egy délután alatt, amúgy pedig, ha apróhirdetésben felteszed, biztos segít valaki.
(#) Falka válasza game4812 hozzászólására (») Júl 12, 2017 /
 
Raspberry és esp8266 van elég a házban és tudom őket "programozni" úgyhogy valszeg arduino nano lesz.. Jelentkezem ha van fejlemény
(#) kerepesibalazs válasza molnarp hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Igen megdöglött, én szereltem ki. Nem canbus-os, de észreveszi. Tegyek helyére valami terhelést?
(#) VIM válasza kerepesibalazs hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Szia! Nem tudom, hogy EZT olvastad-e a szekunder szivattyúról. Szerintem az átkapcsoló szelepet kell ledugózni ahhoz, hogy ne tudja működtetni a kapcsoló szelepet, így maradhat minden a helyén és bekötve. Tehát az átkapcsoló szelep (amit az ECM vezérel), kapcsoló szelepre menő levegős csövét kellene ledugózni. Az EGR szelepet is hasonlóan kell kiiktatni amelyik még nem elektromos állapot/helyzet ellenőrzéssel van ellátva.
(#) kerepesibalazs válasza VIM hozzászólására (») Júl 13, 2017 /
 
Nekem teljesen ki van szerelve az elektromos Motor, a cső csatlakozások pedig le vannak dugózva. Test és táp zárlatát vizsgálja, illetve az áramellátás megszakadását nézi. Tehát műterhelést kellene a helyére helyeznem?
(#) gabi679 hozzászólása Júl 14, 2017 /
 
Sziasztok segitséget szeretnék kérni olyan valakitöl aki othon van kapcsolásokba kapcsolokban.... Egy olyan kapcsolora lenne szuksegem vagy ugy szeretnem megoldani hogy a kocsim iranyjelzője kapcsolásakor kapcsoljon (zarjon) egy masik aramkort . Hogyan tudnam ezt megoldani esetleg valami tipp vagy kapcsolo ilyen esetekre valaszotokat elore is koszonom (elnezest a hibakert....)
(#) BarnaPili válasza gabi679 hozzászólására (») Júl 14, 2017 / 1
 
Mire gondolsz konkréten? A villogásokkor adjon egy jelet,vagy ameddig villog az index,addig a másik áramkör folyamatosan kapjon tápfeszt?
(#) zolika60 válasza gabi679 hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Mi akarna ez lenni? "Kanyarlámpa"?
(#) VIM válasza kerepesibalazs hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Az teljesítményéből megítélve talán valami izzós megoldást lehetne megpróbálni csatlakoztatni.
(#) kerepesibalazs válasza VIM hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Egy h4-el bepróbálkozzak?
(#) VIM válasza kerepesibalazs hozzászólására (») Júl 14, 2017 /
 
Talán az egy kicsit sok lenne, elég lenne 2db 21W-os izzó is. Nem is biztos, hogy teljes fényerővel világítana ha feszültséget kapna.
(#) gabi679 hozzászólása Júl 15, 2017 /
 
Igen igazabol villogaskor adjon egy jelet amedig villog az index ez lenne a helyes megoldas... De nem az index tapforrasarol lenne szo hanem egy gomb bekapcsolasara .
Egy futofenyt kellene bekapcsolnia mikor az iranyjelzot felkapcsolom
(#) gabi679 válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Futofenyt kellene kapcsolnia mikor kapcsolom az iranyjelzot
(#) maszek0005 válasza gabi679 hozzászólására (») Júl 15, 2017 /
 
Ha az autódra akarod, az egy VESZÉLYES dolog. Vigyázz vele, el ne kapjon a közeg, mert DRÁGA futófény lesz nagyon.
Következő: »»   235 / 335
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem