Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   244 / 342
(#) mlaci96 válasza maszek0005 hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Persze hogy levettem az áthidalást még a motornak a 6 csatlakozós csatlakozójából is kikötöttem a vezetékeket ,de 6 vezeték van kivezetve a motorból.
(#) maszek0005 válasza mlaci96 hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Akkor ez egy háromfázisú motor lehet, ami egy fázisról van üzemeltetve. Bővebben: Link Ha a tekercsvégek a link szerint vannak kivezetve, akkor előbányászom a hozzávaló bekötést.
(#) maszek0005 válasza maszek0005 hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Ez lenne a rajz.Bővebben: Link A46 számú kép kell.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2017
(#) mlaci96 válasza maszek0005 hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Ezek a motor adatai indító relé nélkül is működik a motor körfűrészhez kellene ezért nincs rá szükségem a bekötése egyezik amit legelőször felraktam.
(#) maszek0005 válasza mlaci96 hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Az általad mellékelt rajz szerint az L-t kösd át a kondenzátor másik kivezetésére, és jó kell legyen.
(#) mlaci96 válasza maszek0005 hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Köszönöm szépen a segítséget megoldódott a problémám.
(#) maszek0005 válasza mlaci96 hozzászólására (») Aug 20, 2017 /
 
Örülök, hogy segíthettem!
(#) Kismazsika hozzászólása Aug 21, 2017 /
 
Sziasztok! Egy kis segítség kellene, adott egy Hajdú centrifuga motor, de kellene a fordulatszáma amit nem tudok leolvasni az adattáblájáról mert le van kopva sajnos. A kérdésem az lenne hogy hogyan lehet kiszámolni a fordulatszámát?
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2017
(#) maszek0005 válasza Kismazsika hozzászólására (») Aug 21, 2017 /
 
A fordulatszám = (60*f) osztva a póluspárok számával. f= a frekvencia ( 50 Hz). A póluspárok száma nem azonos a pólusok számával. Bocsánat, de képletet másképpen nem tudok beírni.

Tisztelettel: Jani
A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2017
(#) maszek0005 válasza Kismazsika hozzászólására (») Aug 21, 2017 /
 
1500 fordulata van. Sima 4 pólusú motor.
(#) erdgab válasza Kismazsika hozzászólására (») Aug 21, 2017 /
 
Ügy emlékszem 1400 a fordulata.
(#) pucuka válasza maszek0005 hozzászólására (») Aug 21, 2017 /
 
Asszinkron motornál nem lehet 1500. A szinkron fordulatszám lenne 4 pólusú motornál- A képletedből kimaradt a mínusz a slip, ami 4 - 5 %.
(#) weend válasza Kismazsika hozzászólására (») Aug 21, 2017 /
 
(#) maszek0005 válasza pucuka hozzászólására (») Aug 22, 2017 /
 
Köszönöm szépen a kiigazítást! Úgy látszik még van mit bepótolnom nekem is.
(#) Newsanyi15 hozzászólása Szept 17, 2017 /
 
Üdvözlök mindenkit! A mi nap eljött hozzám egy illető azzal a kéréssel hogy nézzem már meg működhet e még valaha a szivattyú amit valakitől kapott. A szivattyú-ból 6 vezeték jön ki . Van vmi hővédelme / szivárgásvédelme . egy piros és egy fekete megy egy 2-es csatira ami talán az úszókapcsoló. A három tekercset ki tudtam mérni hogy melyik vezetékek . Viszont nincs meg hozzá a kondi ami a gyárija volt és abban sem vagyok biztos hogy jól tudom-e azt hogy a 2 legnagyobb ellenállású tekercs közé kössem-e ? Szóval segítséget szeretnék kérni ebben . Milyen Kondi üzemi és/vagy indító kondi kellene hozzá ?
KSB Ama-Porter 503
1,1 KW
220-240 V
2720 1/min
8,2 A
cos p 0,97

Előre is köszönöm !
(#) Gabó válasza Newsanyi15 hozzászólására (») Szept 17, 2017 /
 
(#) Newsanyi15 hozzászólása Szept 17, 2017 /
 
Köszi ezt nem találtam meg . Eszerint 25µF- os kondi kell hozzá + ír egy indító vezérlést is egyes típusoknál azt nem tudom hogy ez pont olyan-e de kipróbálom egy kondival és meglátom mi lesz . Még egyszer köszönöm a gyors segítséget .
(#) pjg hozzászólása Szept 28, 2017 /
 
Mit gondoltok? Hogyan működhet ez a kütyü?
Bővebben: Link
(#) Peter65 válasza pjg hozzászólására (») Szept 28, 2017 /
 
Egy felnyitott mágneses körű tekercs lehet benne, aminek az induktivitását méri valamilyen eljárással (ez lehet szimplán mondjuk az 50Hz-es árama is). Ha a mágneses kört zárod olyan vassal, aminek a fluxusa szabadon változhat, akkor megnő az induktivitás, "jó a tekercs". Ha van körülötte zárlatos tekercs, akkor nem fog annyira emelkedni az induktivitás, "rossz tekercs".
(#) pjg válasza Peter65 hozzászólására (») Szept 28, 2017 /
 
Köszi. Csinálni kéne ilyet. Az orosz 55$ -ért adja.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2017
(#) Pafi válasza pjg hozzászólására (») Szept 28, 2017 /
 
Milyen órabéred lehet ha megéri neked megépíteni?
(#) pjg válasza Pafi hozzászólására (») Szept 28, 2017 /
 
Közalkalmazotti minimálbér. Az állam a munkaadóm. 44 év munkaviszonnyal.
(#) Gafly válasza pjg hozzászólására (») Szept 28, 2017 /
 
Apám fordult kettőt az urnájában (és mondana valami csúnyát) azzal kapcsolatban, hogy mit tanultál náluk a suliban

Ha nem lennék lusta előkeresném a könyveket, de sokféle módszer van a forgórészek kimérésére, például a "kipontozás", meg ez is...

De gyakran ránézésre is lehet ám látni a leégett forgórész tekercset...
(#) pjg válasza Gafly hozzászólására (») Szept 28, 2017 /
 
Ami leégett azt látom, de van amelyik forog, csak lángol a kommutátor.
Villamos gépeket Herman tanár úrtól tanultam. De nem nagyon érdekelt. Cső meg tranzisztor. Az igen.
Van a suliban forgórész vizsgáló, csak ez az orosz cucc megtetszett.
(#) erbe válasza pjg hozzászólására (») Szept 28, 2017 / 1
 
Idézet:
„van amelyik forog, csak lángol a kommutátor.”

Ahhoz nem érdemes vizsgálóműszert venni vagy készíteni. Meg kell várni, míg leég.
Menetzárlatos.
(#) veszim hozzászólása Szept 28, 2017 /
 
Üdv. Mindenkinek!
Kérésem lenne. Vásároltam egy elektromos láncos emelőt. Betáp kábel nem volt rajta és a bekötése miatt vakarom a fejemet és kérek tisztelettel tőletek segítséget. Építész vagyok tehát laikusként állok neki a feladatnak, megfelelő bátorsággal. Na jó egy icipicit azért kapizsgálom az elektronika alapjait, de csak az alapokat. Na szóval mellékelnék képet a kapocsdobozról.
A jobb alsó három piros vezeték megy be a motortestbe a többi a kézi irányváltó kapcsolóba. Na ide kellene a betápot bekötnöm. Lehet egyfázisra is és háromfázisra is.
A válaszokat előre is köszönöm.

2.jpg
    
(#) zolika60 válasza veszim hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Három fázisra egyszerű. A három szabad vezetékkel szembe bekötöd a három fázist és kész. Legalább is így sejtem abból amit látok. Az irányváltó kapcsoló bekötését is látnám 100%-ra mondhatnám, de így csak 90.
(#) maszek0005 válasza pjg hozzászólására (») Szept 29, 2017 /
 
Gyakorlati tapasztalat! BOP6 fúrógép. Lángol a kommutátor. Első ötlet. Forgórész menetzárlat. Forgórész csere. Kommutátor lángol az újjal is. Állórész csere. Gép müködik hiba nélkül. 250W-os fénycső folytóból gyártott forgórész vizsgáló. Forgórész hibátlan. Állórész 230V- al megtáplálva, egy csapágygolyó bedob, a golyó körbepörög háromszor az állórészben, és mindig ott áll meg ahol a menetzárlat van.
(#) ötfelezős válasza Pafi hozzászólására (») Szept 30, 2017 /
 
Azért, bocs, az az elektrotechnika óra így hangzana el: "A feszültségesés és a vezeték melegedése a vezetéken folyó árammal arányos, ezért a vezetéken szállított meddő teljesítmény veszteséget okoz a hálózatban"
(#) Zosi hozzászólása Szept 30, 2017 /
 
Sziasztok! Ezen rajz alapján a bekötés úgy van, hogy: egy kapcsolón keresztül u1 re adok fázist u2re nullát egy nyomogómbot kötök u1 és k közé, és egy indítókondit k és v1 közé, és ugye lemezzel van kötve u2-z2w2 valamint v1-z1v2? Válaszokat előre köszönöm!
Következő: »»   244 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem