Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   240 / 335
(#) attika válasza proli007 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Akkor nekem valami nagyon nem kerek, megmértem az enyémet 10A-es méréshatárba van a műszer.
Akár 2-3 hét múlva is indul az autó, ez bekapcsolt riasztóval kicsivel több.

10A.jpg
    
(#) enree válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Ez komoly? Külön fizetős tétel volt annak idején és mivel az akkori tulaj nem kérte, ezért nincs is benne?!??!!!! Gyönyörű...
Hát, köszi...
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Csukd be az ajtókat, Zárd be a motortér zárat és legalább fél percig mérd. Akkor áll be a nyugalmi áram. 30mA, megmértem egy másik Passaton. Ha nem így lenne bizony kétszer ekkora akkuval sem indulna három hét után. Számolj utána fizikai képtelenség.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Én hiszek neked, az ajtók zárva voltak, a motortérben nekem nincs kapcsoló.
Mondjuk nem pont Passatom van de csak érdekesség képen mértem rá mert emlékeim szerint én mindig ennyit mértem rajta és sose volt gondom az akksi lemerüléssel.
Rámérek majd úgy is ahogy te mondod, nekem sok limlom van benne, pl belsővilágítás késleltető(nem gyári), itt ott ledek világítanak benne állandóan.
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
De ha ki számolod a fogyasztást láthatod. 24órax21napx0,407A=205,128Ah Négy ilyen akku is lemerülne három hét alatt. Egyébkét lehet nyomon vagyok az ügyben: Bővebben: Link
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Na erre most már kíváncsi leszek, hogy neked is áll e benne a víz. Írd majd meg a fejleményt.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Találkoztam ilyen, ott az ablakok működése megbolondult, de az áram nem fogyott, persze érdemes leellenőrizni.
Én elsősorban utólag beszerelt dolgokra gondolnék, riasztó rádió, indításgátló, ilyesmi, különösen , ha a gyári biztik kiszedésekor is megmarad a fogyasztás.
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Megírom majd, de két három hét míg újra jön hozzám szerelni. Addig az akkusarut leveszi minden hosszabb parkolás előtt. (Már a nyárközepe óta így használja.)
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Az az érdekes, hogy csak gyári riasztó van. Sajnos az elektronika fizikai helyét nem találtam meg. A hangadó egységet (egy duda a baloldali doblemez burkolata alatt) azt igen, de az elektronikát meg az akkut nem.
(#) Thomas10100 hozzászólása Szept 19, 2017 /
 
Sziasztok!
Utólag raktam a kocsiba Webasto állófűtést. Minden működik vele. Össze tudtam kötni laptoppal is diagnosztikára. VAG-COM kábellel aminek a 7-es csatlakozójára tettem a W-bus vezetéket.

Azt szeretném csinálni, hogy a kocsiban lévő OBD csatlakozóba szeretném bekötni a Webasto W-bus vezetékét, de hova kell kötnöm benne? a 7-es K lábára a többivel ami azon van párhuzamosan?

Köszönöm!
(#) ccross hozzászólása Szept 23, 2017 /
 
Sziasztok!
Seat Ibiza Infocenter-t szeretném átalakítani.. kivágni, átforrasztani... Van egy angol nyelvű leírásom, de ez alapján nem merek nekiállni.
Tudna valaki segíteni, aki már csinált ilyet?
Mellékletben csatoltam az angol leírást.
(#) kicsiGabi válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 24, 2017 /
 
A B5 passatban a vezető ülés alatt/előtt van a komfort elektronika. Abban van a gyári riasztó (egy panel az egész). Felemeled a szőnyeget és alatta van egy fekete doboz, abban egy kisebb doboz.
(#) AZA hozzászólása Okt 3, 2017 /
 
Üdv!
Meg tudná valaki mondani a kabinventillátor elötét ellenállásán levö höbiztositék hömérsékleti értékét?
Elöre is köszönöm!
(#) zolika60 válasza kicsiGabi hozzászólására (») Okt 3, 2017 /
 
Köszönöm, meglett.
(#) jdani hozzászólása Okt 8, 2017 /
 
Üdv. Van egy régebbi passat, aminek a központi távirányítója nem működik. Elem behelyezése után a led csak halványan világít. Gomb nincs letapadva. Találkozott már valaki ilyen gonddal?
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2017
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Ma volt itt az autó. Az ülés alatti dobozban nem volt ázásnyom, de alatta a vezeték köteg vizes volt. Néhány vezeték láthatóan oxidos, azokat javítottam. A helyzet sajnos nem lett jobb. Minden ajtó csatlakozót külön külön lehúzva a rendszerről 80mA körülcsökken a fogyasztás. De a komfort elektronika lehúzása nem csökkenti, csak 40mA-rel ami az elektronika fogyasztása. Jelen pillanatban teljesen tanácstalan vagyok.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 8, 2017 /
 
Nemrég volt nálam egy Passat, a generátor evett kb. fél ampert. Töltése volt.
(#) zolika60 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 9, 2017 /
 
Az első volt amit lekötöttem.
(#) bancsi15 hozzászólása Okt 10, 2017 /
 
Sziasztok!

Tolatóradart szeretnék építeni a kocsiba. Már meg is van a készlet, de rövidnek ítélem meg a kábelhosszokat.
Olyan kérdésem lenne, hogy milyen szerelhető vagy forrasztható csatlakozót ajánlanátok, amivel bele tudnék toldani a kábelbe?
Beltérben nincs gond, de amíg be nem hozom az utastérbe a kábelt ugye érheti víz és pára, ez a nagyobbik bajom.

Köszönöm szépen a segítséget!
(#) attika válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 10, 2017 /
 
Szia.
Megmértem az áramfelvételt amiről múltkor beszéltünk.
Nálam 90-100mA alá nem esik akármeddig várok vele.
(#) uniman válasza ccross hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
Hello! Nemrég egy haverom Cordoba-jában kezdtük el a műveletet...megoldható, a youtube-on rengeteg videó van az átalakításról. Azonban néhány apró, de fontos részletet nem említenek a leírások...nagyon szűkös ott a hely és a megfelelő rádió kiválasztása is fontos, mert annak burkolatából is kell vágni egy darabot (mi nem vágtuk le a nagy kijelző alatti kiálló részt). 2 darab szalagkábel lett hosszabbítva...de ez volt a meló legkönnyebb része (A rövid 6 eres helyett sikerült hosszabbat bepréselni).
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2017
(#) zolika60 válasza attika hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
Akkor már ott is van valami hiba, de ez sem 400mA.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2017
(#) Petyaa válasza jdani hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
Eléggé be vannak már zöldülve a rézvezetők rajta / illetve amelyik nem azokon szennyeződés van. Egy fülpálcikás alkoholos tisztítás valószínű megoldja a problémát.
Az első képen a két felső érintkezőnek arany tisztának kell lennie. Alkoholos fülpálca után jöhet egy nagyon kicsi wd40 szintén fülpálcikával.
(#) uniman válasza Petyaa hozzászólására (») Okt 11, 2017 /
 
Nézd meg még egyszer...Bővebben: Link A védőlakk miatt zöldek a vezetősávok !
(#) vandorbot hozzászólása Okt 24, 2017 / 1
 
Kálváriám egy benzines clio 1-el.
Hibajelenségek: Indítás után felbőg, 10 másodperc után csökken a fordulatszám, majd rángatódzva jár, esetenként le is áll. Érdekes módon ezt 5-20 celsius fok külső hőmérsékletnél teszi. Télen és nyáron nem annyira markáns a jelenség. Indulás után erőtlen, fulladozik. 10-15 perc menet után már erősebb, alapjárat is van, bár kissé egyenetlen. 4 szerelőnél járt, a hiba maradt. Úgy döntöttem magam veszem kézbe az ügyet. Kiszereltem a fojtószelepházat. Alaposan megtisztítottam a szívócsatornát és a pillangószelepet. Ártani nem árt. Aztán elkezdtem multiméterrel méricskélni. A felső részen található egy négypólusú csatlakozó. A vezetékek az injektorpipához mennek. Két középső tüske az injektoré, a két szélső a beszívott levegő hőmérsékletadóra megy. Az injektornál 1,2 Ohmot kell mérni, a hőadónál szobahőmérsékleten kb 2300-at. Következett a meglepetés. Hőadónál szakadás, injektornál 2,5 Ohm. Tűvel a vezetékbe szúrva a pipánál tőben mérve az injektor 1,2 Ohm, hőérzékelőnél 3 Mega Ohm. Hát akkor ez kuka. Szereztem egy másik pipát csatlakozóstul. Tűvel tőben mérve minden oké, csatlakozónál mérve injektor 2,8 Ohm, hőérzékelőnél 2 Mega ohm. A lényeg. A csatlakozóban a vezetékeket hidegen sajtolták bele a tüskébe. Marófejjel kimartam teljesen a sajtolási pontokig és rendesen megforrasztottam. A " kátyút " műanyaggal feltöltöttem. Felső rész rendben. Alsó rész került górcső alá. Pillangószelep állás adó poti. Csatlakozója 4 pólusú, de csak 3 csap van benne. Műszerrel mérve a tengely elforgatásakor folyamatosan ugrálás mentesen nőtt az ellenállás, másik lábakon mérve csökkent. Huhh, végre valami, ami jól működik. Na akkor alapjárati motor. 4 pólusú csatlakozós. Az egyik két szélső csap egy sima 12 Voltos DC motorra megy, a másik két szélső a gázpedál felengedett állapot kapcsolóhoz. Mérés. Motor köre 3 Kilo Ohm, gázpedálkapcsoló rendben. ( Akkor kapcsol, ha az egység mozgótengelyének végét kézzel benyomjuk. ) Leszereltem a helyéről az egészet. Nem volt egyszerű, némelyik csavart le kellett fúrni. Szétszedtem a műanyag dobozt. Körmök fogják, óvatosan, mert könnyen letörnek a fülek ! Kivettem a helyéről a motort, a csapjait polírpapírral megtisztítottam, kissé bentebb hajlítottam a csapokat, vissza a helyére. Újramérés, motorköre 5,5 Ohm. Helyére visszaszerelés után 12 Volt egyenfeszültséggel teszt. ( Már 6 V-al is működik ) Egyik irányba, póluscsere - másik irányba. Teper rendesen. Győztünk. Remélem sokaknak tudtam segíteni.
(#) Chipmunk1960 válasza bancsi15 hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Szia, Én is építettem be, nekem elég volt a hossz a 4 érzékelő dobozát a csomagtartóba kell rakni, a feszt a tolatólámpáról kapja. Az előre menő vezeték, pedig elég kell, hogy legyen.
(#) bbb válasza bancsi15 hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Ha az utastéren kívül akarsz toldani, akkor az Amphenol SuperSeal csatikat ajánlom. Kecskeméten nem tudom hol kapod meg, de Pesten a LOMEX elég olcsón adja ahhoz, hogy ne kelljen ezen sokat töprengeni.
(#) zandriis5 hozzászólása Okt 27, 2017 /
 
Sziasztok!
Van egy váltakozó ellenállású negatív jelem, amit egy NTC hőmérséklet jeladó ad.
Sajnos az NTC jeladó rossz helyen van, nem tudja közvetlen a motorolaj hőfokát mérni, így üzemmeleg motorolajnál is 58°C-ig megy fel. (Tudom olajszűrő adaptert kellene cserélni, olyanra amiben van M14x1,5 furat, de nem akarom bolygatni az olajhűtő körét.
Kérdésem a következő lenne. Ezt a jelet fel lehetne erősíteni?
Pl ha a jeladóm 1Kohm -> 200 Ohm közötti értéket produkál a hőmérséklet függvényében -20 - 160°C-ig, akkor 2Kohm -> 100 Ohm-ra erősíteném fel, hogy a műszeregység valós értéket mutasson.
Egy potival lehetne bekalibrálni, miközben több alkalommal lézeres hőmérővel az olajteknőről mintát vételeznék °C-ban, és ahhoz állítanám.
Megvalósítható ilyen jelerősítő, ami 2x-essé vagy 3x-ossá erősíti ezt a negatív jelet viszonylag egszerű áramköri elemekből, tranzisztorokból, kondenzátorokból stb?
Kapcsolási rajzokat szívesen fogadok.
(#) Chipmunk1960 válasza zandriis5 hozzászólására (») Okt 28, 2017 /
 
Szia, Tedd rá az olajszűrőre, tekered körbe szig szalaggal, rá egy kis csomagolási szigetelő-habos nemtudommianeve-t, s máris jó értéket fog mutatni.
(#) Chipmunk1960 válasza vandorbot hozzászólására (») Okt 28, 2017 /
 
Szia, Sajnos az új Rönók tele vannak hasonló jellegű elektromos libával, amik már viszonylag fiatal autónál is előjönnek. Ráadásul egyre több benne az elektronika. Az idióta a fedélzeti computert kitette a motortérbe! Magane, Scenic, egy erősebb motormosás, s a verda megbolondul....
Következő: »»   240 / 335
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem