Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   249 / 343
(#) szikorapéter válasza RoliNyh hozzászólására (») Dec 21, 2017 /
 
Gondolkoztam 4 kerekű járművön is de 4 kerekű 300W motorteljesítményű járművet egyáltalán szabad építeni?
(#) pucuka válasza szikorapéter hozzászólására (») Dec 21, 2017 / 1
 
Nekem van egy EL_GO mopedem (négykerekű). A motorja 24 V/750 W soros motor., az "országúti" max. sebessége 10 km/ó, 8 lehetne. A szabályzója 90 A -es. És szinte mindíg full "gázon" hajtom, kivétel a manőverek idején.
Csak azért írtam, hogy legyen viszonyítási alapod.
(#) Imi65 válasza RoliNyh hozzászólására (») Dec 21, 2017 /
 
Idézet:
„A dinamó mindkét felén gerjesztőtekercs van (állórész) és ugye ezek sorosan kötve.”

Idézet:
„hogy a két állórész tekercset megfelelő polaritással párhuzamba kötjük, és ezt kötjük sorba a forgórésszel.”

Na. Ha két tekercset (ami eddig sorosan volt, mondjuk a Te példádból kiindulva 1+1 Ohm ), most meg párhuzamosan kapcsoljuk, akkor a két Ohm helyett 0,5 Ohm lesz. Az meg a negyede.......
(#) RoliNyh válasza Imi65 hozzászólására (») Dec 21, 2017 /
 
Ja az igaz is, én nem a soros kötésből indultam ki...
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2017
(#) RoliNyh válasza szikorapéter hozzászólására (») Dec 21, 2017 /
 
Miért ne szabadna? Minden csak igény kérdése. Pl a négy kerekű 6V -os gyermek elektromos járművek is működnek, csak egy sima akkus fúró motor (775 típusú ha ez mond valamit) van benne.
Szóval nem hogy 300W -os, de még lehet 30W sincs a teljesítménye, mégis megy, 5 -el kb...
(#) RoliNyh válasza pucuka hozzászólására (») Dec 21, 2017 /
 
Az szerintem nem azért megy annyival amennyivel, hanem azért mert a vezérlő korlátozza a sebességet. Azoknál a járműveknél egyáltalán nem a sebesség a fontos, egy rokkantkocsinak egyáltalán nem az a célja, hogy "száguldozni" lehessen vele.

Véleményem szerint 750W -al már elfogadható járművet lehetne építeni, de most itt nem egy személygépjárműre gondolok...
(#) claudianus hozzászólása Dec 22, 2017 /
 
Kedves Fórumozók!

Közreadnék egy rajzot, ha lenne valaki olyan jó, hogy ránézne! Működik-e így a motor?
Azokat a kapcsokat neveztem meg, amit biztosan le tudtam olvasni.

Vásároltam egy 220-as 1,5 kW-os villanymotort, s amikor dolgozni szerettem volna vele, teljesen néma lett.
Próbáltam megkeresni a hibát. ( Nem vagyok villamos szakember). Kivettem a motort, lefényképeztem a bekötést, első látásra bonyolultabbnak tűnt, mint a szokásos, erről csináltam egy rajzot. A relét kimértem, elvileg működik, egy kicsit be van égve.
A régi kondenzátorra gyanítok, hogy elromlott. Ha bekapcsolom a motort egy hangot nem ad.
Amit még tettem, vásároltam egy 125-160-mF-os indítókondenzátort. A réginél nem látszik semmilyen érték. Kérdés: Jó lesz ez hozzá?

Köszönöm előre is a válaszokat.
(#) ha9pi.feri válasza claudianus hozzászólására (») Dec 22, 2017 /
 
Szia! Ha semmi hangja nincs a motornak bekapcsolásnál és előzőleg működött, nem a kondenzátornál kell keresni a hibát. A fényképen látszódik, hogy eléggé meg vannak gyötörve a vezetékek. Először ott kellene keresni a szakadást, mert a főfázisnak mindenképp kellene kapni feszültséget. Próbáld megmozgatni a vezetékeket.( Egy műszerrel hamarább nyomra lehetne menni)
(#) claudianus hozzászólása Dec 22, 2017 /
 
Szia ha9pi.feri!

Különben én is Feri vagyok. Köszönöm válaszod, ez már előre visz. Akkor innen indulok.
Lehet, hogy neki is állok, mivel műszerem sajnos nincs, bevetem a régi jó lámpázást.
Még egyszer köszi!
(#) ha9pi.feri válasza claudianus hozzászólására (») Dec 22, 2017 /
 
OK! Feri. Nézz át minden kötést, egyszerűbb lesz a hiba, mint gondolnád! (Különben vargaf is jóindulatúan szólt hozzá)
A hozzászólás módosítva: Dec 22, 2017
(#) Atis57 válasza RoliNyh hozzászólására (») Dec 22, 2017 / 1
 
Sziasztok!
Ez akkor most a generátorból , motort ha jól olvastam?
mert ha igen;
Akkor a párhuzamos gerjesztésű motor -generátor üzemváltásnál odébb kell állitani a keféket az armatúra visszahatás miatt ! ez nem sok 15-20 fok. vagy forgásirányt kell cserélni.
Ha ezt még tetézem a soros --párhuzamos gerjesztés váltással na akkor akár 90 fokot is lehet állitani.
Enélkül nagy lessz az áramfelvétel s kicsi a nyomaték . Ami amúgy is kevés inditáskor.
Nem véletlen az elektromos bicajokban kevés kefés motor van.inkább a BLDC/ léptető.
(#) RoliNyh válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 22, 2017 /
 
Igen valami olyasmi akart lenni. A szénkefe állításról én nem tudtam, köszönjük a tanácsot...
(#) claudianus hozzászólása Dec 22, 2017 /
 
Kimértem a vezetékeket. Ezzel kapcsolatban kérdésem volna. Míg a motorból kijövő vastag fekete vezeték esetében a két végéhez érintve kigyulladt a lámpa, ezzel szemben a két vékony szintén a motorból jövő zöld -sárga vezeték esetében a lámpa nem gyulladt ki, csak szikrázott az érintkező. Ha zöld-sárga vezetéknek a két vége egy vezeték, akkor azt hiszem nagyobb a baj, mint gondoltam?
A rajz szerint az U2-re és a W1 -re csatlakozik. ( közben jobban megnéztem a kapcsokat, a jelölések az új rajzon láthatók).

rajz.JPG
    
(#) Tomi111 válasza claudianus hozzászólására (») Dec 22, 2017 /
 
Hát nem teljesen értem, hogyan lámpáztad, mivel, 220-as izzóval? Bedugtad és rátetted a lámpát? Akkor itt gond van. Ha a fekete két végén világított a lámpa és semmi hangja nincs a motornak, akkor szakadt a főfázis tekercse. A relé jó? Vedd ki a relét, kösd össze a W2-t a V1-el és így simán a nyomógombbal indítható. Ha így sem csinál semmit, akkor szakadt a tekercs.
(#) ha9pi.feri válasza claudianus hozzászólására (») Dec 23, 2017 / 1
 
Én úgy látom, hogy az a relé már nem működött, azért tették rá a nyomógombot, amit csak addig kell nyomni, míg meg nem indul a motor. Ez így OK! Azt kell tenni, amit Tomi111 írt, annyi különbséggel, hogy a W2-t az U1-el kell összekötni (az U1 olvasható V1-nek is,csak akkor 2 van belőle).
(#) claudianus hozzászólása Dec 23, 2017 /
 
Sziasztok!
Van egy ősrégi trafóm. 9 V -al lámpáztam. A motorból kijövő fekete két végével egyértelműen világít a lámpa.
A bal alsó első kapocs az U1. ( elírtam először, és javítottam)
Megpróbálom kiiktatni a relét, ahogy mondtátok.
Akkor W2-V1 összeköt.
Köszönöm.
(#) ha9pi.feri válasza claudianus hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
W2- U1! Nem olvastad el, amit írtam. A V1-el rövid zárlatot csinálsz! Különben a lámpázást én most sem értem, de ez az én bajom.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
(#) Tomi111 válasza claudianus hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Igen: W2-U1-et kell összekötni, csak a rajzod néztem tegnap és akkor még rosszul volt a felirat. Már értem, sorba kötötted a tekercseket egy izzóval(9V-ról) és így nézted. Akkor viszont a segédfázis tekercsén is világítani kellett volna neki. Na majd a relé kivétele után kiderül.
(#) claudianus válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Szia!

Mindent kipróbáltam. A relét kivettem. W2-U1= levágta az automatát. W2-V1= nyomógombbal a motor nem indult, csak búgott.
A lámpázást úgy csinálom, hogy veszek egy áramforrást, ez esetben egy 9 V-os trafó, sorba kötök rá egy próbalámpát, egyik végére egy csipeszt a másik oldalra egy vékony érintkezőt teszek. Ha el van szakadva a vezeték, amit próbálok, akkor nem világít a próbalámpa. Max . ennyit tudok csinálni.
Szóval, most itt tartok. A lámpázással az kijött, hogy a zöld -sárga vezeték a motorból valahol el van szakadva, mert a próbánál a próbalámpa nem világított.
(#) ha9pi.feri válasza claudianus hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Akkor valami rosszul van rajzolva, a W2-V1 összekötésekor kell, hogy leverje az automatát.
Ha a két zöld-sárga között szakadást mérsz, az hiba, meg van szakadva a segédfázis. Többnyire azért, mert leégett.
A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
(#) claudianus válasza ha9pi.feri hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
OK!

Leveszem a relé vezetékeit és lefényképezem a dobozt, hátha rájössz hol rajzoltam el.
Ha leégett a motor, mit tehetek? Ki kell dobnom?
(#) Gafly válasza claudianus hozzászólására (») Dec 23, 2017 /
 
Idézet:
„Ha leégett a motor, mit tehetek? Ki kell dobnom?”

Ha tényleg ez az eset forog fenn, vagy megtekercseled, vagy megtekercselteted.
Régen ez utóbbi olyan 70%-a volt az új motor árának, az előzőhöz meg érteni kell, meg felszerelés, huzal, stb...
De nem értek hozzá
(#) VIM válasza claudianus hozzászólására (») Dec 24, 2017 /
 
Szia! Szerintem az lenne a legjobb megoldás, hogy ha újra kötnéd az egész kapocslécet, mert a gyári rajza szerint a nálad bekötött variáció nem ugyanaz. Azt kellene leellenőrizned, hogy a motorból hová vannak kihozva a kivezetések. Ha lekötsz minden bekötést a kapocslécről csak akkor tudod megvizsgálni a tekercseket ellenállás és folytonosság szempontjából.
(#) claudianus válasza VIM hozzászólására (») Dec 24, 2017 /
 
Szia!

Köszönöm. Megnéztem a gyári rajzot, az enyém ehhez képest tényleg nem "szabványos" Ez okos gondolat. Átkötözgetem. S eddig azt sem gondoltam át, amit a folytonosságról írtál. Igazad van. Köszönöm, sokat segítettél.
(#) Zagrebin hozzászólása Jan 11, 2018 /
 
Tiszteletem!

A problémám az lenne, hogy van egy a képen látható motorom és szeretném a dug villáját lecserélni.
A gépem paraméterei lehetővé teszik e képen látható dug-villa felszerelését és ha igen mi a helyes kábel elrendezés?

A segítséget előre is köszönöm!
(#) Zagrebin hozzászólása Jan 11, 2018 /
 
Elnézést a kábelek így vannak bekötve!
(#) lelkes amatőr válasza Zagrebin hozzászólására (») Jan 12, 2018 / 1
 
Igen, cserélhető, sőt ajánlott a csatlakozó cseréje.
Bekötése egyszerű: az új csatlakozón láthatsz L1-L2-L3 jelzést, oda megy a motor három kábele, a vastag pöcök a földelés. Az N jelű pontra nem kell kötnöd semmit.
Ha nem jó a fogásirány, cseréld fel valamelyik két L jelű pontot.
(#) Zagrebin válasza lelkes amatőr hozzászólására (») Jan 12, 2018 /
 
Köszönöm a segítséget! Azt hittem valami bonyolultabb megoldásra lesz szükség. Örülök, hogy ennyivel megúsztam. Köszönöm még egyszer!
(#) Nagy Tamás hozzászólása Jan 20, 2018 /
 
Üdvözlet!! Lóerőnként vagy KW-onként kell 70µF kondenzátor egy 3 fázisú motorra 1fázisú hálózatra kötéshez? Mind a két lehetőséget olvastam már szakirodalomban. Egyébként egy 370w-os NDK hajtóműves motorról van szó , ami húsdarálót forgat.
(#) granpa válasza Nagy Tamás hozzászólására (») Jan 20, 2018 /
 
Szerepel a rajzok közt; kW-onként.
Következő: »»   249 / 343
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem