Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   176 / 228
(#) lkiss10 válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 12, 2018 /
 
Tenyleg azt csinalja, kiprobaltam akkuval. Tok jo
(#) sofa hozzászólása Márc 3, 2018 /
 
Sziasztok!
Segítségetek szeretném kérni egy régebbi védelem nélküli elektronika javíttatásáman.
Van esetleg közöttetek aki be tudná vállalni hogy rendbeszedi?
Esetleg van birtokában működő darab amiől megválna.
Építő jellegű hozzászólásokat köszönettel várom.
Üdvözlette!
(#) Biro F. válasza sofa hozzászólására (») Márc 3, 2018 /
 
Üdv.
A csatolt képen levő vezérlőből két FET-en kívül mi lett kiszedve? Elsőnek mérd ki a többi FET-et, utána a FET-ek gate ellenállásait. Gyakrabban ezek szoktak tönkre menni. A FET típusa IRF3205.
(#) sofa válasza Biro F. hozzászólására (») Márc 5, 2018 /
 
Sziasztok!
Köszönöm hozzásolásodat!
Végig nézve a panellt más hiányzó, sérült elemet nem találtam.
Kiforrasztva a maradék fet-eket vizsgálva kettő féle volt még benne,IRF 810; P75NF75..
Vagy szakadt vagy zárlatban voltak. Kicseréltem az általad ajánlott IRF3205 re mindet.
Mi lenne az általad ajánlott további folyamat, gondolok itt ellenőrzésre további hibakeresésre esetlegesen stb.
Köszönettel és üdvözlettel!
(#) Biro F. válasza sofa hozzászólására (») Márc 5, 2018 /
 
További ellenőrzés a FET-ek gate ellenállások kimérése, utána a pozitív bemeneti körön lévő alkatrészek ellenőrzése. Ha mindent rendben találtál, akkor helyezd áram alá a vezérlőt, mérd meg a gáz vezeték pozitív és a hall elemek pozitív szálain megközelítőleg az öt-hat voltnak kell lenni. Áramtalanítás után csatlakoztasd rá a motort, gázkart. De azért előtte a motor hall elemeket ellenőrizd. Újra helyezd áram alá a vezérlőt és a motor hall elemek zöld, sárga, kék vezetékein 0...5 voltot kell mérjél a motor lassú forgatása esetén. Lassú gázkar forgatásra a motornak reagálni kell.
(#) sofa válasza Biro F. hozzászólására (») Márc 10, 2018 /
 
Azért lessz némi fejtörés mert már volt rajta egy másik univerzális vezérlő. Csatik részben le illetve szétszedve, leszedve vagy átalakítva, Két nagy diódás egység funkciójában, kötésében akadtam meg.
(#) Biro F. válasza sofa hozzászólására (») Márc 11, 2018 /
 
A bekötés nagyjából jó. Szabadon lévő vezetékek vagyis a zöld, fekete, piros ezek a gázkarra mennek. Ahogy a fotón látom a legfelső fehér csatlakozóba megy, ott is a felső három sorba. A különálló vékony fekete vezeték egy fehér kettes csatlakozóba megy, ami a tehermentesítő relén lévő fehér csatlakozóhoz csatlakozik, ez a két nagy diódás egység. Ezt kiszoktam hagyni, mert egyrész hamar tönkre mentek.
(#) csavarkulcs hozzászólása Márc 15, 2018 /
 
Hello
Ezek a 6 kW-os agymotorok valóban tudnak létezni?
Bővebben: Link
Vagy csak átvetés?
(#) peti333 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Márc 15, 2018 /
 
Még erősebbek is vannak. Ugyan olyan kínai, mint amit aliexpressről tudsz rendelni, hasonlót használt ő is, meg hát azóta ilyet is épített már.
(#) csavarkulcs válasza peti333 hozzászólására (») Márc 16, 2018 /
 
Ismerem Péter tevékenységét, pár hete én is belinkeltem az Aprilia elektromos változatát.
Azt nem értem hogy egy 3kW-os motorból hogyan tudott kihozni állítása szerint 13 kW-ot?
A TC. vel forgatott videóján látszik hogy amikor a motorhoz nyúl, gyorsan elkapj a a kezét, miközben a spéci nyári hűtésről beszél. Gondolom forró volt a motor. Nem meglepő, hisz nem 13 kW-ra tervezték. De akkor miért nem egyből egy 6 kW-os motort kezdett el tuningolni? És abból még nagyobb teljesítményt ki tudott volna hozni.
Ezt a teljesítményt arra értik hogy mennyit vesz fel, de azt az adatot miért nem adják meg hogy ebből mennyit fűt el, mekkora a hatásfoka?
(#) peti333 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Márc 16, 2018 /
 
Simán túlhajtja. Nem mondja, hogy spéci hűtése van, hanem hogy azzal jól bírná nyáron is. Egyébként 70-80 fok még simán üzemi hőmérséklet, az mér szépen tud égetni. Vélhetően a 3 kW teljesítményt tudja leadni folyamatosan, míg az akkupakk és vezérlés behatárolja a maximális teljesítményét, ami jelen esetben 12-13 kW.
Valószínűleg azért nem adja meg, mert soha nem mérte, és nem tudja a hatásfokát sem.
Ilyen gyári adatokat találtam egy bizonyos 3 kW-os agymotorra.
(#) csavarkulcs válasza peti333 hozzászólására (») Márc 16, 2018 /
 
Miért nem 6 kW-os agymotort használt szerinted?
Azt még tovább lehetett volna túlhajtani.
Nézegettem külföldi oldalakat, de nem találtam 6 kW-os agymotort ebayon.
Aliexpressről meg félek hogy nem érkezik meg amit rendeltem.
(#) peti333 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Márc 16, 2018 /
 
Különösebben nem kell félni, ha nem érkezik meg, visszakapod a pénzed ott is.
Kérdezd meg tőle, feltehetően mert kerékpárra ez is nagyon sok. Nem véletlen hogy ezen sincs már pedál, később dobta a kerékpár alapot, mert a komolyabb teljesítményhez komolyabb futómű kell.
(#) szsrobert hozzászólása Márc 17, 2018 /
 
Most jarmuvet hajtani akarnak az elektronokkal vagy motort futeni?
Ha csak futeni akkor az ellenallas vagy izzolampa olcsobb.
Ha jarmuvet hajtani akkor kar veszteseghot generalni es rontani a magneseket es a vezetekszigetelest a sok felesleges hovel.
(#) csavarkulcs válasza peti333 hozzászólására (») Márc 17, 2018 /
 
Hol érhetném el szerinted?
(#) peti333 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Márc 17, 2018 /
 
Első körben youtubeon próbálkoznék, ha ott nem megy, akkor próbálnék kérni telefonszámot a TC-től, vagy a kék hátteres közösségi oldalon kutakodnék.
(#) csavarkulcs hozzászólása Márc 19, 2018 /
 
Boosted board 2KW motor, 1:3 áttétel,40km/h tempós
Elektromos gördeszka tesztje
Bővebben: Link
(#) RoliNyh válasza csavarkulcs hozzászólására (») Márc 19, 2018 /
 

Én a villanybicómat kb 50 km/h -ra tervezem, de már előre rinyálok, hogy fogok megállni vele.
Aki deszkával a 40km/h -t célozza, szerintem annak a bakancslistáján is ott szerepel a szervdonor titulus, csak legfeljebb még nem tud róla...
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2018
(#) csavarkulcs válasza RoliNyh hozzászólására (») Márc 20, 2018 /
 
Egyébként ja.
igazad van.

Én minél erősebbet szeretném kihozni Dirti-t.(ez a neve)
Bár nincs kitűzött cél, de ha 110-el tudna menni, azzal már megelégednék.
Persze nem akarok ilyen nagy sebességel közlekedni, de jó dolognak tarom ha van benne tartalék.
(#) peti333 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Milyen futóművet és féket tervezel rátenni?
Nem az én dolgom, de láttál már 125-150-200 köbcentis motort, robogót, amit ilyen sebességre terveznek? Elég sok versenybicaj alkalmatlan az itthoni közúti közlekedésre, a kavicsok és kátyúk miatt. Azért kerékpáron elég bátornak (hülyének) kell lenni, hogy 60-70 fölött tekerj.
(#) csavarkulcs válasza peti333 hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
A fék tárcsafék lesz, 60százalákos fémtartamú betétekkel, alu alaplemezen hűtőbordával.
De ezt csak vészhelyzetben akarom használni, amúgy meg az agymotor fog fékezni, visszatöltéssel.
(#) peti333 válasza csavarkulcs hozzászólására (») Márc 21, 2018 /
 
Azért azt a 6 kW-os motort meg a 110 km/h-t átgondolnám még egyszer. Az autóknál is a nagyobb fékerő az első kereken van, hasonlóképpen, kétkerekű járműveknél is, ha ideális a súlyelosztás, olyan 70-80%-ban az első kereket fékezik, mert oda kerül a nagyobb súly, a hátsó kerék könnyen blokkolni kezd. Persze rajta lesz az agymotor súlya, meg egyebek, de erősen kórházi kezelés szagú a dolog.
Ha készen lesz akkor úgyis meglátod majd hogy miért próbállak lebeszélni róla.
Meg majd oszd meg a tapasztalataidat, mert lassan én is bele szeretnék fogni egy kerékpár átalakításába, persze picit kisebb teljesítményben gondolkozom.
(#) csavarkulcs hozzászólása Márc 22, 2018 /
 
Elektromos bicikli teszt 60km h
Bővebben: Link
úgylátszik itt a tavasz
(#) kameleon2 hozzászólása Ápr 28, 2018 /
 
Sziasztok! Édesapámnak van egy "templomba járó" elektromos kerékpárja. Kihaltak benne 5 év után az akkumulátorok. Nyilván a legegyszerűbb megoldás az akksicsere lenne kb 40eFt-ért és találtam egy precízebb töltőt kb 10eFt-ért. Azonban 50eFt-ért felmerült bennem, hogy Litiumos akksipakkra is kicserélhetném az energiaforrását. Az akksit megoldom használt notebook akkumulátorok válogatásával és balanszálásával. Épített közületek valaki ilyesmit? Tapasztalatok, élettartam, teljesítmény érdekelne. 4db 12V/12Ah akku a jelenlegi erőforrás, de nem sokáig húzzák. Már nagyon hullámos mindegyik. Minden hasznos tanácsot szívesen fogadok.
(#) KLeviChannel hozzászólása Máj 21, 2018 /
 
Tudnátok segíteni mert egy elektromos cross motor féleséget építenék. Hanyas fordulatszám kell a kb. 50km/h-s max sebességhez és, hogy honnét vegyem meg. A hozzá való akkumlátorhoz viszonyítva mennyit lehet vele menni és, hogy ez nekem mennyibe fájna. Aki épített már hasonló dolgot az megtudja saccolni mennyibe kerülne nekem a projekt.
(#) Massawa válasza KLeviChannel hozzászólására (») Máj 21, 2018 /
 
Ennyi ismeretanyaggal jobb ha hozzá sem fogsz. Elöször is a jogszabályokat kellene áttanulmányoznod mert az 50 km/h-s szerkezetet már általában engedélyeztetni kell.
A fordulatszámot is pillanat alatt ki lehet számolni alapiskolai tudással, ha tudod mekkora kereket akarsz hozzá használni.
(#) Robid hozzászólása Máj 21, 2018 / 1
 
Hálózati feszről járatva esetleg? Egy hosszabítóval elérhető lenne mondjuk 100méter hatótáv, és ha alkalom adtán ez kevés lenne akkor egy aggregátort fel lehetne gumi pókozni a csomagtartóra és már is vezeték nélkül, szabadon lehetne használni. Persze ezek csak hirtelen ötletek, dolgozni kellene még rajta.
(#) martin96 válasza KLeviChannel hozzászólására (») Máj 21, 2018 /
 
6 számjegy körüli összeg lenne egy ilyen motor építése, ha mindent szabályosan és biztonságosan szeretnél megcsinálni, még akkor is, ha egy meglévő motort alakítanál át.
Például, egy motor Golden Motor 10kW 310 000ft
Akkupakk 72V 81Ah (20S21P 18650-es 30Q cellákból) legolcsóbban is 600-800 000ft. Hatótávja, úton lenne 200km, terepen fél óra)
Kellene még motor vezérlő ami megint 300 000ft.
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2018
(#) kameleon2 válasza martin96 hozzászólására (») Máj 21, 2018 /
 
190eFt egy akkus robogó 350km hatótávval. Készen, 50km/h sebességgel, engedélyekkel. Ja - Auchan
A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2018
(#) szsrobert válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 22, 2018 /
 
Melyik az?
350km 3,5kWh kis tempoban.
50km/h 1-2kW. Azzal 7-14kWh.
190ert nekem is kene ezt tudo robogo akkupakkal...
Következő: »»   176 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem