Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Ion saját akkucsomag készítése
Lapozás: OK   8 / 26
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 / 1
 
Akár 130 -at is köthetsz párhuzamosan ha van miből. Sőt még sorosan is ha épp az kell.
De csomag készítés előtt minden egyes cellát tesztelni kell ha használt cellákról van szó.
Ha új és azonos cellákat használsz, akkor a tesztelés elmaradhat. Töltheted imaxal már írtam privátban, nem?
Csak győzd kivárni...
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) Olits hozzászólása Jún 2, 2018 /
 
Értem.Nekem viszont nem kell nagy feszültségű akku csomag.Elég a 18-22 voltos is.De legyen nagy kapacítású.Hogyan tudok egy ilyen akku csomagot elég rövíd időn belől feltölten?
Töltő típusokat és BMS áramköröket is ajánlhattok,linkekkel is.
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Olyan töltővel, ami leadja a kívánt akkucsomagnak az 1C -s töltőáramot, akkor megvan a töltés kb 1.5 óra alatt. Mondjuk nagyáramú CC/CV móddal rendelkező labortápegység, ami balanszáló áramkört nem tartalmaz, ezt külön kell megépíteni.

20A CC/CV tápegység

30A CC/CV tápegység

10A labortápegység

20A labortápegység

Nagyobb áramút is vehetsz, ha gyorsabb töltés kell...
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Köszi.És a BMS-t is akkor ehhez kell igazítani úgy-e?Pl 20A CC/CV tápegység-hez ,ami mondjuk 24 volttal tölt kell egy szintén 20A ,24 voltos BMS? Ennél kisebb nem mehet,azt tudom, de pl mehet-e nagyobb?Pl 30A és 24 V-os BMS?
30A ,36 voltos azt hiszem már megint nem jó,igaz?
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
A BMS -t a motor áramához kell méretezni, és inkább nagyobb legyen mint azonos áramú.
Azt is figyelembe kell venni, hogy induláskor akár 10 -szer nagyobb is lehet az indulóáram.
Ha egy motor üzem közben terhelve mondjuk 30A fogyaszt, a BMS legyen minimum 40-50A -es.
Hirtelen gázadásra még akár az is letilthat, tehát ha nem ismertek a motor paraméterei,
először azt kellene meghatározni méréssel, kísérleti úton.

A feszültségnek az akku feszültségéhez kell illeszkednie.
(#) Olits hozzászólása Jún 2, 2018 /
 
Jó tudni ezt,köszi.Viszont a tegnap beszéltünk arról is privátban,hogy BMS csak töltéshez kell.Ha van nekem olyan töltőm, amiben benne van a BMS,akkor az akku pakkra nem kell tegyek,s akkor bármekkora áramot kivehetek belőle,ha bírja.Ez igy van?
(#) juhasz10 válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
A BMS-t szerintem az akku áramához kell méretezni. Nagy tévedés az, hogy a terheléshez. Hiszen az a lényege, hogy az akkut védje.
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Egy ilyen jó lenne akkor nekem?24V 30A tápegység.Plusz még kellene egy megfelelő BMS az akkura szerelve...Ezzel gondolom nem kellene sok időt tölteni az akkut.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) Olits válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Most látom,hogy te linkeket is küldtél.De pl a 20A CC/CV tápegységhez milyen típusu AC-DC tápot kell használjak, ami a 20A -t is megbírja?
(#) RoliNyh válasza juhasz10 hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Az akkut is a terheléshez kell méretezni, ha van egy kisteljesítményű akkud,
azzal nem fogsz tudni normálisan meghajtani (kiszolgálni) egy nagyteljesítményű motort...
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Az csak feszültséggenerátoros tápegység, litiumos akkuk töltésére saját magában nem jó.
Ha utánna teszel egy CC/CV móddal rendelkező DCDC konvertert, akkor már jó.
És a feszültségének nagyobbnak kell lennie, mint a töltési végfeszültség.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) Olits válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Hát így elég sokféle alkatrész kell,ahhoz,hogy megfelelően tudjunk tölteni li-ion pakkot,és nem is kerül kevésbe.Nem beszélve a li-ion cellák beszerzéséről...
Mégis milyen tápegységet tudnál ajánlani konkrétabban,amit be tudok tenni a 20A CC/CV tápegység elé,és árban sem túl sok(ebay,aliexpress)?
(#) RoliNyh válasza Olits hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Az imént írtam, amit linkeltél az is jó, ha utánna teszel egy CC/CV móddal rendelkező konvertert.
A 24V -os változatot vedd meg, azzal tudsz tölteni 4S csomagot. Hogy mennyit esik a feszültség 20A -es terhelésnél az nincs odaírva, de szerintem akár az 5S csomagot is feltudod tölteni.

Olyan BMS -t válassz, amin van balanszálási funkció is.
Ha olyat veszel, amin nincs, akkor azt a részt is neked kell megépíteni.
Azt is vedd figyelembe, hogy ha így töltesz, akkor nem fog kikapcsolni magától a készülék.

Akkor tekintheted feltöltöttnek az akkut, ha a töltőáram kb 0.1C alá esett.
Ezért mindenképpen szükséges ampermérő, és feszültségmérő beépítése is.
Igazából hőmérsékletmérés se ártana, hogy túlmelegedés esetén lekapcsoljon.

(Ha eljutok odáig, hogy elkészítsem a saját akkucsomagomat fent lesz a csatornámon,
minden szükséges információval amit tudni kellene egy ilyen akku készítéséről...)

Egyébként senki nem mondta, hogy a lítiumos technológia olcsó, sőt jelenleg talán a legdrágább.
A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2018
(#) juhasz10 válasza RoliNyh hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Ezt Te tudod, sokan tudják, viszont olvasok itt olyan dolgokat amiből kiderül, hogy sokan nem tudják. Vesznek használt akkut, aránylag olcsó akkut ami új ugyan de 8A-es. Aztán veszik hozzá a 40A-es BMS-t. Azért neked válaszoltam mert az a hsz. vágott témába, bocs.
(#) RoliNyh válasza juhasz10 hozzászólására (») Jún 2, 2018 /
 
Az elv akkor sem változik, a motorhoz kell választani az akkucsomagot, és nincs kecmec.
Van egy jó mondás ami úgy érzem erre (és általában az egész projektre) pont érvényes:
A törvény nem megfelelő ismerete nem mentesít a felelőségrevonás alól (vagy valami ilyesmi).

Tehát ha valaki a szabályok betartása/ismerete nélkül (nem megfelelő módon)
készíti el a készüléket, az előbb utóbb megbosszulja magát.
A következmény súlyossága pedig már csak másodlagos dolog.
(#) Kezdo88 hozzászólása Szept 7, 2018 /
 
Hello mindenkinek,

Még csak most ismerkednek a dolgokkal ,lehet hülyeségeket kérdezek de sehol nem találtam egyértelmű vàlaszokat. Bontott 18650 es 3.7v 2200mah és akksikból szeretnék powerbankot építeni 21 cellàt összekötve. A töltèshez 19v 6A és laptop töltőt lenne. 5A DC to CC CV Lithium Battery Step down Charging Board Power Converter el feltudom tölteni biztonságosan az akksikat vagy kell még hozzá 3s bms is?
A 3s bms mennyi cellàhoz jó? 3 sorba kötve, de pàrhuzamosan mennyit lehet. 21 cellàhoz vagy esetleg többhöz is mehet?
Meg a CC CV ha jól sejtem nem lát el balance funkciót, vagy igen? Válaszokat előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2018
(#) Olits hozzászólása Szept 8, 2018 /
 
Sziasztok! Tudnátok segíteni a következő dologban?

Van BionX csomagtartóba csúsztatható akksim 36 V.Ezt szeretném használni egy más elektromos biciklihez tesztelés képpen(mivel nincs több 36 V-os akksim).

Ha a minusz és a plusz sarkán mérek feszültséget, akkor nulla.

Ha meg a 3-as és 1-es vagy 3 -as és 2-ős között mérek feszültséget, akkor 25V !

A középen levő 5 sarokból melyik kettőt kellene összezárnom, hogy az akku felébredjen és a két fő vezeték között mérhető legyen a névleges feszültsége?

Itt küldöm a képeket.Előre is köszi a segítséget.

Még itt van egy pár link, esetleg, ha megnéznétek és tudnátok útbaigazítást adni errről a dologról.

https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=75347



http://cyclurba.fr/forum/436231/i2c-can-rn-veil-batterie.html?discu...=18058
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2018
(#) vaszily válasza Olits hozzászólására (») Szept 8, 2018 /
 
Szia.
Először is ne zárj össze semmit semmivel A csatlakozó kiosztásból látszik, hogy CAN bus kommunikáció van az akkumulátor és a vezérlés között, így nem sok esély van rá, hogy rá vedd az akksit a működésre egy másik e-Bike-ban. (Valószínűleg a másik e-Bike vezérlése is CAN bus-os így nem fog működni ezzel az akkulumátorral)
(#) Olits válasza vaszily hozzászólására (») Szept 8, 2018 /
 
Szia.Nekem csak az kellene,hogy legyen elérhető a 36 V az akksi két fő vezetékén.A másik biciklit én raknám össze olcsó kínai vezérlővel.Tehát csak addig lenne az akksi szerepe, hogy a vezérlőt rákössem a két sarkára.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2018
(#) Olits válasza Olits hozzászólására (») Szept 8, 2018 /
 
Esetleg ez a kép segítene valamit?
(#) Olits válasza vaszily hozzászólására (») Szept 8, 2018 /
 
Én meg a fenti hozzászolásomban linkelt francia nyelvű oldalon meg pont azt látom, hogy rövidre zárják az akksi két kapcsát , amitől az "felébred".

http://cyclurba.fr/forum/436231/i2c-can-rn-veil-batterie.html?discu...=18058

Vajon megpróbálhatom én is ezt?
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2018
(#) Olits válasza Olits hozzászólására (») Szept 8, 2018 /
 
Megpróbáltam ,és ezzel az történt, hogy az akku csipogot 4-et, mint amikor normálisan a konzolon megnyomom a bekapcsoló gombot.

És ekkor már az A1 és A2 csatlakozókon 0.435 voltot lehet mérni.Tehát ez olyan csak mint amikor bekapcsolom a bicajon a konzolt.Szerintem kell legyen olyan megoldás is ezután ami bekapcsolja az A1 és A2 között az akku nominális feszültségét is ,hasonló módon valamely sarkokat rövidre zárva.
(#) qwertz0 hozzászólása Szept 8, 2018 /
 
Sziasztok!

Lehet kapni Budapesten is DIY power bank dobozokat?

Abban már benne van a töltőáramkör és csak az akkukat kell beletenni.
(#) Olits válasza qwertz0 hozzászólására (») Szept 8, 2018 /
 
Szia .Szerintem itt olcsóbban megkapod .
Bővebben: Link
(#) Kuldersz hozzászólása Okt 6, 2018 /
 
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni! Tervem egy 12.6 V körüli LI-ion akkupakk összerakása 70-90 Ah-ás kapacitással! Egy max 50 A áramfelvételű 12V-os DC motor meghajtására készülne! Igen kezdő vagyok a témában...
18650 vagy 26650 cellákkal járnék jobban?
Illetve az ehhez szükséges BMS és töltő berendezéssel kapcsolatban van némi homály a fejemben! Minden építő jellegű tanácsot szivesen vennék!
Köszi!
(#) nedudgi válasza Kuldersz hozzászólására (») Okt 6, 2018 /
 
Ilyen áramra inkább LiFePO4 cellákat, akkupakkokat ajánlok. Például.
(#) RoliNyh válasza Kuldersz hozzászólására (») Okt 7, 2018 /
 
Ha csak az említett két választási lehetőséged van, a 26650 -est ajánlom.
Természetesen megoldható 18650 -el is, de abból több kell párhuzamosan kötve.

Ha 18650 -el operálsz, annak a max kapacitása 3Ah/cella,
tehát minimum 30db kell párhuzamban a 90Ah -hoz.
A 26650 az kb 5Ah/cella szóval abból minimum 18 db kell párhuzamban.

Az akkucsomagod 11.1V névleges feszültségnél ha 18650 -est használsz akkor 3S30P azaz 90db.
Ugyanez 14.4V névleges feszültségnél 4S30P azaz 120db.

Ha 26650 -et használsz 11.1V névleges feszültségnél 3S18P, és 14.4V nál 4S18P.

Ár érték szempontjából ennyi darabszámnál már mindenképp elgondolkodtató,
hogy melyík fajta cellával kölcséghatékonyabb a felépítés.

Amire mindenképp figyelj a márka és típus választásánál, hogy a ráírt kapacitás nem biztos,
hogy 1C terhelésre van megadva. Ha hozzáférhető adatlap esetleg kapacitási grafikon, az ott leírtakat mindenképp vedd figyelembe, mert lehet, hogy egy 18650 -es cellára 3000mAh van ráírva, de azt a kapacitást lehet csak 0.2C kisütő áramnál tudja teljesíteni. Nagyobb terhelőáramnál a kapacitása mindenképp kevesebb lesz valamennyivel. Persze lehet, hogy a nagyobb terhelőáram mellett is megkapod majd a minimum elvárt 70Ah -s kapacitást.

Természetesen megfontolandó más formátumú akku is, ugyanis ha cellákat használsz, számolni kell az egyéb járulékos költségekkel is. Hogyan állítod össze? Milyen keretet készítesz neki? Lesz lehetőséged összeponthegesztgetni a cellákat? És a plusz ráfordított idő sem elhanyagolható, ha sürgősben kell pl. Egy szóval sok cella összeállítása sok macera, kevés cella összeállítása kevés macera. Ezért előnyösebb lehet a nagyobb fizikai méretű cellák használata.
Léteznek nagyobb kapacitású 50-90Ah -s cellák is, abból csak 3 vagy négy darab kell,
amiket sorba kapcsolsz, és kész vagy, esetleg ebből kettőt párhuzamosan.

Érdemes számításba venned a LiFePo4 cellákat is, azok nagy árammal jobban terhelhetők,
viszont a kapocsfeszültségük csak 3.2V, a Li-Ion cellák 3.7V -jával szemben.

Szóval a költséghatékonyságnál ezeket sem árt figyelembe venned.

A linkelt termék csak tájékoztató jellegű, nem minősül ajánlattételnek.
Az csak a fizikai méret bemutatására lett megemlítve...
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2018
(#) Kuldersz válasza RoliNyh hozzászólására (») Okt 8, 2018 /
 
Köszönöm a gyors reakciót,meglehetősen hasznos volt!

Szóval ha lifepo4 50Ah cellákból készíteném az lenne a legegyszerűbb és vszeg a legjobb is!?

[http://s.aliexpress.com/Mr6nA7Jz?fromSns]lifepo4[/url]]

Autó világítástechnikával foglalkozom,így az összerakás,illesztés elvileg nem fog problémát okozni!
A linkelt cellákból ha készítek egy 50Ah vagy egy 100Ah pakkot akkor milyen kiegészítő elektronikára és töltőre lesz szükségem? Konkrét típusnak is örülnék!

Köszi!
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2018
(#) RoliNyh válasza Kuldersz hozzászólására (») Okt 9, 2018 /
 
Keresőkifejezések.: LiFePo4 4S BMS, LiFePo4 4S charger... és hasonlók (ne nekem kelljen már keresni).
(#) antikzsolt hozzászólása Okt 26, 2018 /
 
Csak elméleti kérdés lenne. De lehetséges(vagy valami hasonlókból) autóba való aksit építeni?
Ha igen milyen megoldások lehetségesek?
Következő: »»   8 / 26
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem