Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Visszapillantó tükör behajtómotor vezérlés
Lapozás: OK   1 / 3
(#) bragalyi hozzászólása Okt 2, 2013 1 /
 
Üdv mindenkinek!

Szeretnék egy kis segítséget kérni egy komplex időzítő ák. megépítésében. Az autóm visszapillantó tükre motorosan behajtható.
Olyan időzítőre lenne szükségem, ami ezen motorokat képes a gyújtás ráadása után késleltetve kihajtani, majd miután leveszem a gyújtást késleltetve behajtani. A két késleltetési idő külön-külön állítható, és az áramkör egy relét vezérel. Természetesen védve legyen Minden esetleges "tüskétől" is.

Köszönöm,
Bragalyi
(#) enree válasza bragalyi hozzászólására (») Okt 4, 2013 /
 
Ezt meg tudod valósítani egy marék alkatrésszel, vagy egy PIC-el
(#) bragalyi válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Okt 4, 2013 /
 
Ohh urak!!! Nagyon köszönöm a válaszotokat! Itt egy fotót találtam csak Tőled Simpi, de hol találom a leírását? El tudod küldeni Nekem?

Nagyon köszönöm a segítségeteket!
(#) proli007 válasza bragalyi hozzászólására (») Okt 4, 2013 / 1
 
Hello! Akkor legyen már más alternatíva is.. (Mellesleg fogalmam sincs milyen hosszú időkre gondoltál.. üdv!
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2013
(#) bragalyi hozzászólása Okt 5, 2013 /
 
Szia!
Nagyon koszonom a rajzokat!!!
Egyebkent az idoket tekintve:
- Gyujtas raadasakor kb. 1-2 sec (csak a motor begyujtasa miatt, mert ekkor leveszi a 12V-ot a kocsi minden fogyasztorol)
- Gyujtas levetele utan pedig kb. 30-40 sec.

Nagyon koszonom a segitsegeteket!!!
(#) proli007 válasza bragalyi hozzászólására (») Okt 5, 2013 /
 
Hello! Na, akkor itt egy félreértés van (legalább is részemről). Mert akkor tisztázni kellene mit kell vezérelni és hogyan. Mert ezek szerint van egy elektronika, ami ki be mozgatja a tükröt, és Te csak a működését szeretnéd késleltetni, vagy mifene. Mert jelenleg erről beszélsz. Eredetileg meg úgy értettem, hogy a nyitás-zárást kellene automatikusan megoldani a gyújtás feszültségének segítségével, és a ki és be irányú működtetés idejét szeretnéd késleltetni.
De akkor most mi az igazság? Mert én nem látok tiszta képet..
(Egyébként azt nehezen hiszem el, hogy leveszi az összes fogyasztóról a feszültséget a kocsi. Pontosabban még ilyen dolgot nem láttam..) üdv!
(#) bragalyi hozzászólása Okt 6, 2013 /
 
Nem-nem-nem!!! A kapcsolás tökéletes, a motoros tükör van meg, és ezek vezérlését szeretném megoldani! Köszönettel, ki vagyok elégítve! ennél több már nem kell, csak írtad - jogosan - hogy nem írtam le az időzítési időket. Csak ezt pótoltam, ennyii.....

Igen, amikor indítózok, akkor csak a szükséges fogyasztókon marad fesz. így emiatt kell a tükör kihajtási időzítés. A behajtás pedig ahhoz kell, hogy ha megérkeztem, és leállítom, akkor ki tudjak úgy szálni a kocsiból, hogy még hátra tudjak nézni a tükörben.

Köszönöm, a kapcsolásod tökéletes az én igényemhez.

Köszi
Balázs
(#) proli007 válasza bragalyi hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Hello! Akkor biza még sem jó ez! Mert ez gyakorlatilag azonnal működteti a motort, csak különböző hosszú ideig a ki és becsukás alatt. Tehát még is csak tudni kellene, mit kell vezérelni, és mennyi ideig, hogy becsukódjon, vagy kinyíljon a tükör. Mert ez így nem kerek. Te a mozgás megkezdésének időpontját szeretnéd késleltetni. De gondolom a motornak meg is kell állni egy idő után. Vagy van végállás a tükörben ami megszakítja a motoráramot?
Elsőként a motor vezérlésének villamos kapcsolását kellene ismerni.. Mert ez mind más-más megoldást kíván.. üdv!
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2013
(#) bragalyi hozzászólása Okt 6, 2013 /
 
Tehát:
1. amikor ráadom a gyújtást és indítozok, akkor szeretném ha a tükör kb. 1-2 másodperc után nyílna ki, tehát a gyújtás (bemenet vagy vezérlés) ráadása után lenne késleltetve a relé behúzása,
2. ameddig a gyújtás rajta van, addig így marad kihajtva,
3. amennyiben lekapcsolom a motort, és a gyújtást, úgy a tükrök kb. 30-40 másodperc után behajtódnak, tehát a gyújtás levétele után 30-40 másodpercel engedne el a relé

A tükök végállásosak, azaz a motort áramtalanítják egyik illetve másik végállásban. Tehát végállást nem kell vezérelni.

Remélem így már érthetően írtam le. Elnézést, de egy kissé szétszórt vagyok.
(#) proli007 válasza bragalyi hozzászólására (») Okt 6, 2013 /
 
Ezt egy CMOS 555-el meg lehet oldani, a következő módon.. üdv!
(#) bragalyi hozzászólása Okt 10, 2013 /
 
Nagyon köszönöm a kapcsolást! A mai napon megépítettem és ha minden igaz holnap élesben a kocsiban is kifogom.
Nagyon köszönöm a segítségedet!
(#) bragalyi hozzászólása Okt 18, 2013 /
 
Köszönöm még egyszer. Beépítettem, és tökéletesen működik!
Köszönöm a segítséget!
(#) proli007 válasza bragalyi hozzászólására (») Okt 18, 2013 /
 
Hello! Szívesen! De ha válaszolsz valamire, ott a fejlécben a Válsz gomb, mert különben nem tudható, kinek mire írod.. üdv!
(#) AK47Mark hozzászólása Jan 6, 2014 /
 
Helló! Nem lett volna egyszerűbb a központi zár nyitásával/zárásával együtt nyitogatni a tükröket??
(#) Inhouse válasza AK47Mark hozzászólására (») Jan 6, 2014 /
 
Használd a válasz gombot!
(#) bragalyi válasza AK47Mark hozzászólására (») Jan 6, 2014 /
 
Szia! Az is egy megoldás lett volna, de én így akartam ezt megcsinálni! Egyébként nagyon jó lett, és ráadásul ezt a késleltetőt még sok más helyen is tudom alkalmazni.

Köszi, Bragalyi
A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2014
(#) iguana75 hozzászólása Júl 26, 2016 /
 
Sziasztok!Van egy 2009-es Honda civicem.Olyan problémám lenne hogy az elektromosan behajthato tükör nem mindig akkar becsukodni teljesen.Mi lehet a probléma?
(#) bragalyi hozzászólása Aug 2, 2016 /
 
Szia!
A tükörben található egy motorral felszerelt áttételes behajtó szerkezet, egy rugós végállásra átbillentő szerkezet (azaz a motor csak részben felelős a ki-behajtásért), illetve egy kétirányú végállás kapcsoló (ezek a réz lamellák).
Szerintem a probléma vagy a rugós szerkezettel lehet, avagy a réz lamellás végállás kapcsoló lehet elkorrodálva, eltörve. Nem nehéz a szerkezetet szétszedni, érdemes!
Keresek képeket is, hátha megvan még amiket annó csináltam róla.

Üdv.,
Balázs
(#) proli007 válasza bragalyi hozzászólására (») Aug 2, 2016 /
 
Hello! Használd a Válasz gombot a fejlécben. Mert így nem tudni kinek válaszoltál..
(#) bragalyi válasza iguana75 hozzászólására (») Aug 3, 2016 /
 
Szia!
A tükörben található egy motorral felszerelt áttételes behajtó szerkezet, egy rugós végállásra átbillentő szerkezet (azaz a motor csak részben felelős a ki-behajtásért), illetve egy kétirányú végállás kapcsoló (ezek a réz lamellák).
Szerintem a probléma vagy a rugós szerkezettel lehet, avagy a réz lamellás végállás kapcsoló lehet elkorrodálva, eltörve. Nem nehéz a szerkezetet szétszedni, érdemes!
Keresek képeket is, hátha megvan még amiket annó csináltam róla.

Üdv.,
Balázs
(#) bragalyi válasza proli007 hozzászólására (») Aug 3, 2016 /
 
Szia!

Köszi, hogy szólsz!

Üdv.,
Balázs
(#) Inhouse hozzászólása Aug 4, 2016 /
 
Anno egy Mercedes ML-t javítottam egy barátomnak. Itt kopás, vagy egy apró darab leválása okozta a bajt, működött, de a végén átugrott és darált. Kapott egy új határolót, így megfogta, a kikapcsolás motoráram figyeléssel lehetett megoldva. Olyan volt, mintha meg is lett volna a helye ennek a biztosabb megoldásnak... Valamiért elmaradt az ide való feltöltés, hátha segít valakinek majd...
Nem láttam a Hondáét, de gyanús, hogy olyannak, aki még nem szedett szét ilyet, ez olyan könnyen menne...aztán még ott a javítás és az összerakás.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2016
(#) dzse válasza bragalyi hozzászólására (») Nov 20, 2016 /
 
Szia!
Tudnál nekem építeni egy ilyen vezérlést?
Pont erre lenne szükségem az autómban.
Köszönöm!

Üdv.
János
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Szia tudnál nekem küldeni egy ilyesmi áramkört szintén behajlo tükörhöz, csak éppen a központizár vezérelné. Lényegében kellene egy olyan amit pozitiv impulzus kapcsolna, tehát kpzár amikor zár ugye záráskor ls nyitáskor is pozitiv impulzust ad a motoroknak, és kellene egy olyan is ami negatív triggereshez lenne. Pontosan nem tudom még melyik van.
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Jún 8, 2018 /
 
Hello! Oké, csak nem tudom, hogy nyitáskor és záráskor ugyan azon bemeneten (kimeneten) ad a központi impulzust, vagy két különálló bemeneten? Valamint mi lenne az áramkör kimenetén?
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 9, 2018 /
 
Kettö külön állo szál. Egyik a nyitás a másik a zárás. Ha jolnem emlékszem negativ triggeres de nem vagyok benne biztos, ezért kellene mindkettöböl. Elöre is hálás vagyok a segítségért.
Még egy kis info. Ugye kettö szálas a tükör és van végállása. Szoval a terv az lenne hogy amikor a központi bezárja az ajtot kapna az elektronika egy jelet és kb 5-7mp-ig adja ki az áramot a motoroknak, annyi idö alatt behajlik, csak hogy azért ne kapjon folyamatos áramot, elég addig mig becsukodik meg kinyilik. Szoval nyitásra megzárásra forditott polaritást adna ki a motoroknak. Mondjuk kettö relén keresztül . Egyik nyitáshoz másik csukáshoz, de ez csak elmélet ebben ti vagytok a szakik, lényeg hogy polárváltos, mert a tükör végállása nem vált polaritást.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2018
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 9, 2018 /
 
Vagy esetleg ha be lehet épiteni mindkét vezérlési mdot egy elektronikábba, hogy meglegyen benne a negativ és pozitiv impulzusos bemenet az még jobb lenne
(#) proli007 válasza layzi hozzászólására (») Jún 9, 2018 /
 
Hello! Oké, itt a rajz. A MIR-P és MIR-N a motor. A PWR a +12V táp, a GND a test. Az OP-P a nyitó pozitív trigger. Az OP-N a nyitó negatív trigger. Stb.. A Vr1-VR2-vel lehet az időzítést beállítani. Ha nem olyan fontos az idő, lehet egy fix ellenállás is.
A hozzászólás módosítva: Jún 9, 2018
(#) proli007 válasza proli007 hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Hátha ezzel előrébb vagy. A relé OMRON G2RL-1 vagy hasonló formátumú.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2018
(#) layzi válasza proli007 hozzászólására (») Jún 10, 2018 /
 
Nagyon szépen köszönöm. Megéptem és ki is próbálom ez igy tökéletes. Ezer hála neked, nagyon profin csinélod
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem