Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
sziasztok!
Van egy Pro - form CX 480 gépem. Két lehetőség van. Vagy értékesítem hibásan,vagy keresek hozzá motorv ezérlő panelt. Van e esetleg valakinek hozzá cucca ? Alap problémája az volt hogy kilökte az IGBT-t Csere után az ój is elment. Motort bevizsgálták nem zárlatos az jó. Ha valakit érdekel mindene megvan egyben csak a panel van külön dobozban. Vagy ha tudtok alkatrészből panelt priviben írja meg. köszönöm . A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2018
Igen, a másikban a diódahíd előtt volt.
A panelokat javítani szoktuk, hacsak a proci nem száll el, mert azt nem lehet pótolni.
Sziasztok,
Korábban írtam már a futópadomról, amit sikerült a segítségetekkel megjavítani. Most az a gondom, hogy egyes dőlés szögeknél rettentően nyikorog, ahogy visszaér a lábam a levegőből. Minden lépésnél. Attól félek, hogy eltörik a szőnyeg alatt valami. Van ötletetek, mi lehet, és mit tudok vele csinálni? köszi
Több dolog lehet:
1. A motor és az első henger közötti meghajtóékszíj csúszik nagyobb terhelésen, és annak a hangját hallod. 2. A szalag alatti lap el van repedve. Lehet belső repedés is, aminek nincs külső látható nyoma, csak hangja. 3. A szalag alatti lap rögzítési pontjai kiszáradtak. Ez egy zsírzással orvosolható. 4. A váz van valahol elrepedve. Mindegyik problémával találkoztam már.
Sziasztok!
A mellékelt vezérlővel kapcsolatban van valakinek esetleg kapcsolási rajza? Olyan gondom van, hogy az IGBT-re nem megy vezérlés.. ![]()
Sziasztok!
Többször kaptam már segítséget a gépemmel kapcsolatban, ami segített is. Most egy elég fura problémám van. Ahogy futok minimum 10-15 percet, elkezd porszag áradni a gépből, de úgy rendesen, mintha kiráztam volna egy porzsákot, folytogat, ami futás közben nem igazán jó. Burkolatot levettem kiporszívóztam, kitöröltem, ecsettel is apró helyeken. Majd szilikon olajjal lekezeltem a szőnyeg belső felét.De még mindig nem múlt el a szag. Az elektronika felől nem érzek semmit. A motor felől is csak a "meleg" szagot. Esetleg kezd meghalni, és abból jöhet valami bűz(mondjuk akkor ott kellene éreznem)? A legnagyobb hőmérséklet kb 50 fok a szőnyeg közepén, és a motornál is ez a legmagasabb a ventilátor lapátok között futás után. Valami ötlet, mit mérjek?
Szia, A motort porszívózd ki rendesen, de jobb lenne, ha van lehetőséged, kifújni. Kompresszor, 12V, vagy 220V -os matrac-pumpa. A legérzékenyebb része a forgórész, mivel szénkefés motor, azon van a tekercselés, s ha az megpörkölődok, akkor kuka. A porcicák szeretnek a motorban megtapadni, ami a légáramlást ezzel a hűtését csökkenti. Lefjobb egy laminált padlós, vagy linóleumos helység lenne, amit fel lehet mosni, így még kevesebb port tudna kevergetni. De az évi 1-2 alkalommal ellenőrzést, takarítást meghálálja.
Szia, Jutottál valamire vele? A napokban hoztak egy hasonló, sokcsatis panelt, de azon látszólag minden rendben volt. Ahogy néztem, az is a konzolról kapta a PWM jelet.
Azóta is darabokban van, sajnos semmi infóm nincs hozzá.
Hát infó, az nincsen, úgy kell mindent az előző tapasztalatokból előásni. De mint írtam, az ilyen soklábú-csatisnál elképzelhető, hogy a konzolról jön a PWM jel. Olyat csinálétam már, hogy egy ilyen kimenetét kötöttem a IGBT driver bemenetére, 0, a 0-ra a táp a +5V -ra, s a poti tekergetésével lehetett a sebességet szabályozni. De ha ezt a vonalat visszakeresed a csatlakozóig, a sebességtartás is meg lesz, mert azt az alsó panel végzi.
Rendeltem egyet.
![]() Közben szétkaptam a kijelző részt és a mellékelt képen a 2 kimenet. A futópadban 2 panel van, ezért a 2 csatlakozó.
Sziasztok! Van egy domyos tc 490 futòpad! A szalagmozgatò motor indulásakor leveri a biztosìtèkot. Első körben Dc motor cserèlve,a hiba ugyanaz, utánna motorvezèrlő kártya csere.Elsőre elindult,ment 3percig majd ismèt leverte a biztosìtèkot,a jelensèg innentől ugyanaz. Tudnátok segìteni? Kifogytam az ötletekből. Köszi
Szia, a 2. kép melyikről készült? Az a LED-matrixos kijelző, ismerős valahonnan....
A hozzászólás módosítva: Máj 25, 2018
Szia, Kárta-csere után, melyik motorral próbáltad? Érdemes a motort 12 V -os akksitültőről pld tesztelni, áramot mérni közben, hogy egyenletesen fut-e nincsen menetzárlat valamelyik tekercsben. A kontroller kártyán az IGBT/FET -et kimérni, ha mindez jó, lehet egy haldokló kondenzátor, ami egyenáramon még jó, de nagyfesznél már átüt, s leveri a biztit.
Szia! Ùj motor,ùj kártya van bent jelenleg,motort kipròbáltuk,tápegysègről működik. Az Emi filter(zavarszűrő) miatt lehetsèges ez a jelensèg?
Kicsi az esélye, de lehetséges. Eddig 1 rosszal találkoztam. Simán ki kell hagyni, s úgy kipróbálni.
A hozzászólás módosítva: Máj 26, 2018
Szia,
a 2. kép az 1. kép azon része, ahol a 2 csatlakozó látható, onnan megy le a 2 szalagkábel az alsó 2 panelra.
Kihagytam simán,ùgy leverte az egèsz házat,de 1másodpercre elindult.
Tegyél még egy próbát úgy, hogy az ékszíj nincs rajta a motoron. Nem szorul a szalag?
Szerintem akkor a beépátett áramkorlát simán leold. Azt azért jó lenne tudni, hogy a FI-relét veri, vagy a kismegszakítót?
Szalag nem szorul,megszakìtòt veri le. Abba a pillanatba mikor indìtanám a szalagot. Addig jò minden . A motort lekötve (+,-) ùgy nincs ez a hiba,csak ugy nincs rajt terhelès. Már nincs ötletem,rossz lehet a vadi ùj motorvezèrlő?
Szia, Ha nincs rajta motor, akkor hibatelzést kell neki dobni, mert figyeli, va-e terhelés a csatikon. Kössél rá egy villany égőt, én is azzal szoktam tesztelni először, hogy a PWM indul-e?
Szóval itt van 2127 meghajtó, de a kimenetén nincsen jel. A panelról sajnos semmi infót nem találok, valami ösrégi öszvér, mert az eleje SCR vezérlésű, de a végén a DC -n meg IGBT van. A konzolról a mellette lévő incline control panelba mennek a jelek, /az működik/ onnan viszont csak 1 vezeték, +2 táp jön át. Gondolom csak a command megy le a procinak, ami bekapcsolná az SCR-t ezzel megjelenik a nagyfesz a kondikon, utána küldené neki a seb jelet, + még a sebesség jeladó megy még a panelra. Ezek komparalásat végzi, egy haveré, ráadásul vidéken, így nem tudom összehasonlítani másik panellal. Van egy másik hasonló logikájú USA panelom, de most az sem akar működni.
![]()
Sziasztok!
Pénteken vettem egy BT5300 típusú futópadot itthonra (body sculpture treadmill) ami az előző tulaj szerint sokat használt (időnként) de sosem volt karbantartva. Áthoztuk, ment egy órát alattam (5-6 km/h, 100 kg). szombaton is 2*60 percet (6-8 km/h), vasárnap délelőtt 60 perc, du 1x30 perc majd 20 perc hülés után 60 perc. Volt itthon szilikon spray, mivel semmit nem kapott a gép eddig, ezért adtam neki keveset. Érezhetően könnyebben siklott. Az utolsó 60 perces edzésemnél 59. percben megállt. Égett szag jött a gépből, de nem az a mosógép-büdös, inkább forrasztópáka szag. A fórumokat átbújtam, valszeg a motor fáradt el. Írdatlan por volt a burkolat alatt... A LED-es elektronika mutatja a vezérlést, elindul a motor de a szalagot nem hajtja (nem tudja) gyenge, ha meglököm a kereket, el-elindul, kicsit zakatol. Kérdés: ismeri-e valaki ezt a típust (bár a weben közel azonos mocik vannak, sztem kifossa kínában a gép és egy csomó típusba beleszerelik). Tudtok-e Szekszárdon, Tolna Megyében olyat, aki megbízható, és elvihetném hozzá javításra. Mekkora költséggel jár egy ilyen moci felújítása? Segítő válaszaitokat köszönöm!
Ha zakatol már valószínű kiolvadt a műanyag is a motorból, meg a kommutátor s a tekercs leégett. Nyilván cserés lesz. Forgórész tekercselést nem nagyon vállalnak, új motor kell bele.
Előbb kiporszívózni kellett volna, mert a porcica eltömi a levegő útját, a forgórész belül megfő. 1,5-2 Le igen-nagy áramsűrűség van benne. A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2018
Köszönöm!
De mint írtam összesen 5x voltunk rajta. Ma szétszedem, holnap viszem a motort generálra. Nem a motor kattog, viszont most hogy a feszítést elengedtem elég szoros a motor a lendkeréknél hajtva is. Még valami: Lapos reed relé nézi a fordulatot, a kis vezetékpár tőben le van szakadva róla. Nem látok külső kontaktot a renén, ebbe bele van öntve a vezeték vége? Kapható ilyen gondolom külön komplett... Érdemes foglalkoznom vele? A sebességet is visszaszabályozza vagy csak az emiatt nem induló óra-kalóriaszámláló miatt van benne? Köszönöm! Szabolcs
Szia, A motornak lazán kell forognia. A "running belt" alá tömény szilikonolajból szoktunk felvinni egy törlőkendővel, alányúlva, átkenve az egész deszkalapot. Ha a szalag meghajtó-tengelyen van a jeladó, s egy mágnes az ékszíjtárcsán, akkor reed-relés. Olyat fillérekért lehet kapni, s átforrasztani a vezetéket. Egy kis csőbe van behúzva, egy kábelrögzítővel megy a vázhoz. A távolság viszont ne legyen több 1mm-nél. Az adja az egész motor/PWM -nek a sebesség jelet, vagyis terhelésre, ha csökken, emeli a feszt, s fordítva, minden egyes lépésnél. Ezt a lüktetést lehet is érezni a padon. Anélkül, viszont el kell induljon pár másodpercre, s ha nem jön jel, hibára fut.
Köszönöm!
Nálunk ment egész hétvégén (5x-6x) a pad ez a reed nélkül, nem lehet, hogy csak a digitális kijelzők (idő, kalória, pulzus) ilyesmi kijelzők vannak (ez lcd, a sebességfokozatot egy-egy led mutatja) vezérli? Lapos a reed kapcsolóm, mágnes a felső tengely nagy tárcsáján, és abból a lapos érzékelőből van tőben kiszakadva a két vezeték. Mindenképpen pótolni fogom, de ha megjavítják a mocit el tudom indítani akkor is, ha nincs ez bekötve? Köszönöm!
Jó lenne a panelről fénykép.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |