Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Keverőpult építése, javítása
 
Témaindító: dcenter, idő: Nov 23, 2005
Lapozás: OK   69 / 73
(#) pucuka válasza blasz hozzászólására (») Okt 26, 2018 /
 
Ennél sokkal egyszerűbb a helyzet. A kisjelű, kisfeszültségű hangfrekvenciás tranzisztoroknak sorozatuk van. BC107, 108, 109, 167, 168, 169, modernebb változat 182, 183, 184, Még modernebb változat BC547, 548, 549 és ezek PNP társai. Ezek közül válogathatsz, a 9 C végűek a legnagyobb erősítésűek, és a legkisebb zajú változatok. A HEStoréban is kaphatók, elég általánosan használt tranzisztorok.
Az, hogy hozzáérve szól rajta egy adóállomás, az földhurokra utal. Ettől búghat is. Vizsgáld át a földeléseket, van-e valahol nem gyári plusz földelés. A házhoz, (sasszihoz) történő földeléseket is szüntesd meg, (ha lennének), a bemeneti árnyékolástól a táp negatívig egy vezetéken menjen a föld, és kizárólag a táp negatívján (földjén, nulla voltján kettős táp esetén) találkozzanak. Itt, és csak itt kötheted a házhoz is a testet.
Ha minden rendben lenne, akkor próbálj az egyenirányító diódáira (szükség szerint) 10 nF kerámia kondit tenni a keresztmoduláció megszüntetésére. Nem biztos, hogy mindegyikre kell.
A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2018
(#) blasz válasza pucuka hozzászólására (») Okt 26, 2018 /
 
Köszönöm végül is nem kellett csak ha.... mégis rosszak lettek volna ne kelljen megint utazni érte. Vettem tranzisztort is de mint irtam 2db ic csere megoldotta a rossz csatornákat.És azt is tudom már hogy miért ment tönkre.
(#) blasz hozzászólása Okt 27, 2018 /
 
Sziasztok amit tudtam megtettem a földhurokkal,de nem tudom eltüntetni a búgást.Ha hozzáérek az átvezető drótokhoz azonnal rádió szól.Ha lehúzom a master potikat akkor viszonylag csendben van, ha kezdem feltolni akkor kb 2/3 út után már búg. A fülem már ráállt és zavar.Bemenő jel nélkül vizsgálgatva nehogy esetleg az is beleszóljon,mert számítógépről próbálgatom.Ha stabilizálnám a tápokat az nem segitene?2x15vDc re.Vagy ez egy ilyen konstrukció és fogadjam el.
(#) pucuka válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
A kinézete alapján biztos nem olyan konstrukció. Ennek búgás, és zavarmentesnek kell lennie. Megpróbálhatod stabilizált tápról is, bár anélkül is rendesen működnie kell. Próbáld még a fokozatok szétválasztásával is, már ha lehetséges. A végfokozatot (master) is önmagában kéne vizsgálni.
(#) blasz válasza pucuka hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Szia nem tudom szétválasztani a fokozatokat ahhoz darabolni kellene csúnyán.A csatornák nagyjából egyformán szólnak,Most amit csináltam legutóbb hogy a 230v bemenetre tettem szűrő kondit,ez sokat segitett, megpróbáltam csillagpontosan csinálni a földelést,de szerintem táp miatt búg még mindig egy kicsit,nem hiszem hogy a panelek +-10vDc ről kell hogy működjenek. Egyébként most mindene jól müködik és jó hangja van,ha a búgást nem veszem hozzá.Csinálok stabilizált tápot neki +-15vDc és majd akkor elválik mi az igazság,csak nagyon kevés hely van benne bármi pluszt beletenni.
Ami még mindig zavar az a hárfa jellegű panel összekötés,az én szememben olyan mint az antenna.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Míg nem fényképezed le a táp részét nem tudunk előrébb lépni.
Az alsó burkolat fémből van?
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Igen az egész kávája fém,csak a két oldala fa.
A táprésze csak a trafó, egyenkocka 2db 4700uf kondi,nincs külön panelja minden légszerelve van benne a tápon.Igaz nem kerámia kondikkal próbáltam a zavart szürni hanem fóliával ez van itthon.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Azt a tápot különösen hasznos lenne ha láthatnánk. Légszerelésben könnyű hibát véteni.
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Holnap szétszedem és teszek fel képet,összepakoltam már alját mindenét ma már nem szedem szét de holnap jön a fotó
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
A maszter részt is bemutathatnád. Elég egy gyenge forrasztás a testvezetőben és már búg is a készülék.
Nem volt esetleg leszakadt vezeték amit te forrasztottál vissza?
Még az elején említettem, hogy a jelföld és a burkolat közötti ellenállást is jó lenne megmérned.
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Nem, semmi vezeték nem volt leszakadva,vagyis eleinte mikor hozzám került minden apró döccintésre recsegett,de az meglett a hiba az a hárfa húr szerű panel összekötésnél volt 1 forrasztás elengedve.Csak azt forrasztottam vissza,de vezeték nem volt leesve.Nehéz még fotózni is,mert nagy és nehéz,és ha nincs az alsó lemez boritás rajta nyeklik nyaklik és szinte várom mikor pattan el megint egy összekötés.A jelföld és a burkolat közti ellenállást 5 perc és megmérem.Az megy összeszerelve is.
Vagyis megmértem: 6 ohm
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
(#) blasz hozzászólása Okt 27, 2018 /
 
Még annyit legalább 40 db kondenzátor van megrepedve rajta ez nem okozhatja a búgást?Mind fólia
(#) gernerakos válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Szerintem cseréld, nem üzemszerű az ha törött egy kondi.
(#) blasz válasza gernerakos hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Persze mindenképp cserélve lesz egyenlőre az értékét nem tudom,az egyik program 10nf a másik 100nf igy majd egy ép darabot kiemelek a panelből és kimérem
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Ez a 6 Ω vajon egy ellenállás, vagy az árnyékolást végző vezeték ilyen rossz érintkezésű? Utóbbi esetben teljesen bizonytalan állapot alakulhat ki, ahogy mozgatod a készüléket.
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Jelföld nincs lekötve a házhoz ha oda kötöm akkor még hangosabban búg.Egyébként eszembe jutott hogy a 4 fémoldalt újra illesztem mert lehet már nem érintkeznek rendesen.
Árnyékolt vezeték nincs a készülékben.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
A jelföld biztos fellelési pontja a bementi, vagy kimeneti csatlakozó test érintkezője. Nagyon furcsállanám, ha ez nem lenne a készülékházhoz kötve. Te hol végezted a mérést?
A fém oldalaknak természetesen hibátlan kontaktusban kell egymással lenniük, különben oda az árnyékolás.
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Kivülről bedugtam egy 6.3 jack csatlakozót azon a test és a ház között mértem az ellenállást.Körbe mértem ahol csak lehetett a házon és ez a 6 ohm mondható mindenhol.A merev drót amivel a panelok össze vannak kötve az kb.60cm a csatlakozók ugyan igy merev dróttal vannak összekötve az a másik 60cm.Ez U alakban megy igy körbe a belsejében.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Ha megtippelem annak a drótnak az átmérőjét 0,6 mm-esnek, akkor 94 m kéne belőle, hogy kiadja a 6 Ω ellenállást. Egy nagyságrenddel kisebb lenne a reális érték.
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
1.5mm vastag a drót azt már megmértem.Holnap szétkapom lefotózok mindent.Most azt vettem észre ha valahol a házban villanyt kapcsolnak pattan egy nagyot hangsugárzó,elég nagyot.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Azt is mutasd majd be, hogyan kerül a test a fémburkolatra. Lehet ott rossz az érintkezés.
(#) sany válasza blasz hozzászólására (») Okt 27, 2018 /
 
Az nem lehet, hogy azok a 4700µF -os kondenzátorok kapacitást veszettek az idő folyamán?
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2018
(#) blasz hozzászólása Okt 28, 2018 /
 
Lefotóztam amit kértél.A tegnapi mérés nem volt helyes vacakolt a multim.
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Eredetileg is ez a sárga-zöld-kék szalagkábel vitte a tápot, ráadásul az egyik master panel végére?
A pufferen azt a laukon csoportot még nézegetem kicsit, hogy ki-kivel van
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Igen minden eredeti a kábeleknél.Nincs semmire hely benne hogy kulturáltabban helyezzek el alkatrészeket.Az egyenirányitás úgy van bekötve ahogy lennie kell,csak itt a kondik tetejére tudtam forrasztani.A 100nf kondikkal szűrve.
A táp a panel elején van a trafó felett bekötve,mind két oldalt.Az a vastab zöld vezeték az a fejhallgató kimenetre van kötve az is föld vezeték
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Gondolom, ez alatt az értendő, hogy így került hozzád.
A táp egyetlen ésszerű bekötési helye a "hárfa húrok" töve lenne. A huzal keresztmetszete ésszerűtlenül vékony.
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Igen igy került ide,csak egy Ic-t cseréltem benne,és a puffereket,azok mélyen kapacitásukat vesztették.A tápvezetékekre gondolsz?Egyébként gondolkoztam hogy a drótok tövére elviszem a tápot,de nem mertem hisz valamiért 10v +- megy csak a húrokon. Mig a puffernél 12,7v van +-
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
(#) blasz hozzászólása Okt 28, 2018 /
 
Igen igy került ide,csak egy Ic-t cseréltem benne,és a puffereket,azok mélyen kapacitásukat vesztették.A tápvezetékekre gondolsz?Egyébként gondolkoztam hogy a drótok tövére elviszem a tápot,de nem mertem hisz valamiért 10v +- megy csak a húrokon. Mig a puffernél 12,7v van +-.
Az ic csere után eltünt az a hiba amit lejjebb irtam hogy hullámzik a hangsugárzó a balansz tekergetésével.Alapjában teljesen jól müködik csak ez a fránya halk búgás.
A trafó meg olyan 40 fokos lehet sok óra használat után
A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2018
(#) reloop válasza blasz hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
A master panelen simán végig fut a ±táp a húrokhoz, vagy van esetleg soros ellenállás?
A kép alapján ezt nem tudom pontosan kivenni.
(#) blasz válasza reloop hozzászólására (») Okt 28, 2018 /
 
Nem,nem egyből megy a húrokra a táp,amennyire letudtam követni, rengeteg alkatrészen megy keresztül mire elér a húrokhoz,dióda ellenállás ic,2db tranzisztor,de sajna nem tudom leolvasni az értéküket,nem látok be oda,de csinálok fotót a felső panelről hátha többet látsz.
Következő: »»   69 / 73
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu