Fórum témák
» Több friss téma |
A menetteljesítmény az évi 5.000 km . Az akkumulátor lemezek vastagsága csökkent , csak az évek alatt .
De ha néha rátöltünk töltővel a ritkán használt autó aksijára , akkor ez is sokat él, nem?
Mikor még aktívan dolgoztam, évi 50e Km körül mentem a kocsival, a Wagon-r ben 2 akksit is kellett cserélnek, 1-2 éven belül, mert az első hideg napon már nem indult. A gyári az Delphi volt, utána már nem emlékszem mit tettem bele. de épp lejárt a gari, mikor megadta magát.
Na ja, mert rossz volt a töltésed.
Én éppen fordítva tudom, tapasztaltam. Napi használatú autóban nem lesz hosszú életű az akku, de a hétvégi autóban, vagy amelyik csak havonta egyszer kétszer megy abban igen. Én tavaly cseréltem a kocsimban az akkut, 8,5 éves volt, és az előző tulaj csak hétvégi autós volt. Most már én is az vagyok, 4-5000km-t megyek évente.
Akkor rosszul tudod. Az én neve nincs akkum is kb 8 évet birt, napi használattal, városi rövíd távon minimum 15-20 indítózással.
Így van. Rosszul tudom, meg az akkus műhelyben is rosszul tudják, végül is csak néhány raklap akkut adnak el évente...
Az hogy mennyit adnak el nem jelent semmit, legfeljebb hogy rossz minőséget árulnak, ami elég szomorú.
Szerintem meg kb. amiket ide irkálsz az az ami nem jelent semmit, ott szerintem sokkal inkább képben vannak. Olyan rossz minőséget árulnak, hogy aki egyszer oda betéved az nem nagyon megy máshova akkuért. Van hogy kapnak selejtes sorozatot mint bárki más is, még a nagy nevű drága gyártók termékeiből is, de utána olyat többé nem forgalmaznak. Nekik nem az az érdekük hogy máshova menjen a vásárló.
Amit irkálok, pár ezer akkut én is el adtam, javítottam. Ha egy autónak jó a töltése, ugy indul ahogy kell, (nem kell percekig köszörűlni mint az én régi zsigulimat, de abban is elment 4 évig a perrion) akkor igen ritkán van baj egy átlag akkuval.
Vitázni lehet, de vigyázzatok ne durvuljon el...
Nem mindegy, hogy a sűrűn kis távot mennyi indítással tudja le, hiszen az egy komoly (még ha rövid idejű is) fogyasztó. Télen persze még rájön a fűtőventilátor, fényszóró, hátsó ablak fűtés, esetleg ülésfűtés, stb... Ha vissza van töltve amennyi kijött és rendben van az autó, akkor sokáig fogja húzni. Ha sikerül 2-3 alkalommal mélykisütni és akár még állni hagyni is, nehezebben indul az autó valami miatt, vagy csak folyamatosan negatív az energia mérleg és mindig egyre kevesebb van benne, akkor télen szépen jönnek a gondok. -10fok alatt pl. egy dízelnél már minden komponensnek jól kell működnie a sikeres induláshoz. Hétvégi bevásárlós autósok töltő nélkül garantáltan hamarabb cserélnek majd akkut a vártnál, tapasztalatom szerint. De senkinek nem árt ősszel egy, télen vagy két, és mondjuk tavasszal még egy alkalommal külső töltővel feltölteni az akkut. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2018
Az a helyzet, hogy szerintem nagymértékben befolyásolja a gyártási szórás, egy-egy akku élettartamát. Nekem a Perion akkumulátoraira volt rálátásom öt éven keresztül, egy neves autógyár berkein belül. Parkoló új autók mindenféle töltés nélkül, volt amelyiknek a töltése egy hónapot sem bírt ki. De a legtöbb idő, két indítás között másfél év!! Kint szabadban télen, nyáron, másfél év töltés nélkül! Na, ezek voltak szerintem a jó akkumulátorok, ezeket kellene a boltokba szállítani. A történet húsz éves, és azokra a perion akkumulátorokra vonatkozik.
Már rég meg akartam kérdezni tőled, szerinted lehetne hazai viszonyok között manapság akkumulátort készíteni? Be lehetne szerezni anyagokat idehaza?
Akkuja, meg autója is válogatja. Én télen nem megyek sehova csak ha nagyon muszáj, van hogy 5 hetet is áll az autó a mínuszokban és mégis indít az akku, pöccre. Pedig nincs is garázsban csak egy féltető alatt. A dízellel ugyanígy voltam, mondjuk az ebből a szempontból egy nagyon jó motor volt, nem a hagyományos előkamrás.
Felénk nem értenek hozzá, de mindenki úgy tudja, hogy egy akkunál a merült állapot után a következő élettartam csökkentő tényező az az indítások száma. Lassan az egész utcába nekem kell járni ha már az élettartama vége felé közeledik egy akku és emiatt szulfátoldózni kell, de valami okból a mindennap használt autókét kell gyakrabban.
Akkor csökkent az indítások száma, ha utána keveset mennek az autóval. Ezáltal az energiamérleg mindig mínuszban lesz, amit ugye egy akku nem szeret. A szocialista autóimnál mindig beépítettem egy, szovjet gyártmányú plusz mínuszos, harmincamperes ampermérőt. Na, ott lehetett látni az indítózás utáni regenerálódást, amihez kellett egy pár kilométer.
Nem akarok beszállni a vitába, de az autóknak is van némi fogyasztása. (rádió, riasztó, központi zár egyéb elektronikák) Ha hetekig nincs beindítva szépen le tudja húzni az akkut, és onnantól beindul a szulfátosodás. Nyilván ez típusonként változó. (Pl egy Trabant nem biztos hogy lemeríti az akkut)
Lehet legendákat mesélni 8-10-éves akkukról apámnak is volt egy Ladában. De a Golf már nem bírta sokáig ha nem járt vele. Az akkuk egy dolgot szeretnek feltöltve lenni. Idézet: „de valami okból a mindennap használt autókét kell gyakrabban.” Nekem is ez volt a tapasztalatom. Aktív koromban rengeteget autóztam (WC -re is) céges autóval, csodaszámba ment, ha az akku kibírta a harmadik telet is.
Na ez így nem feltétlenül igaz. Ha városban pár száz méterenként indítod/leállítod akkor igen.
Én 4 éve járok napi 60km-t (30 oda 30 vissza) Az akkumulátorom köszöni jól van.
Nézd. Nem kell ahhoz indítani/leállítani, itt a nagyfaluban nagyjából 100 m -ként lámpa van, és dugó, dugó hátán. Többet van alapjárat, mind pörgés. Zöldhullám, meg külön kegy, már ha méltóztatnak időben elindulni. Plusz tompított, fűtés stb. Úgyhogy örülni kell, ha az energiamérleg nem negatív. Este leteszed a kocsit, reggel beleülsz, és éjjel senki nem fogja töltögetni az akkudat. A savas akku pedig akkor érzi jól magát, ha feltöltve tárolod.
Neked jó a helyzeted, naponta kétszer használod hosszú úton, van esély, hogy mikor megérkezel, nagyjából feltöltött akksid van. A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2018
Tegnap már kis városi kocsikázás után, kerregett a behúzótekercs a CA-s akksinál, Ma vissza teszem a régit!Olyan ez, mint a Skót új cipője, mindig azt veszi fel amelyik kevésbé lyukas.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2018
Nem tudom mire gondolsz. Otthon a konyhába?
Akit én " ismerek " , és akkukat gyártott , azt mondta , hogy nem lehet , már jó lemezeket vásárolni , beszerezni . A régi lemezek elhasználódva vastagabbak voltak , mint most az új .
Pár akksit már cseréltem,mindegyik bírt 4-5 évet.Most is a héten,1 éve vettem egy V-s nevű akksit akciósan.Akkor lemerült az akkum,de töltés után még sokáig működött rendesen.Most kétszer kínlódott indítózáskor,inkább beraktam az újat.Lemerülve nem volt,de már kiszolgálta az idejét.Remélem ez is sokáig jó lesz! Nem gyilkolom,kényeztetve van
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2018
Igen, a szurkos tetejű akkukat. Azokat még lehetett javítani.
Erre gondoltam, jó lenne, ha erről mondanál pár szót (lehet többet is). A szomszéd településen is volt egy szaki, de sajnos már nincs meg. Fiatal koromban jártam nála teherautó akkuért, apósom teherautójának akkuját újította fel. De sajnos a műhelyre nem emlékszem, és nem is faggattam akkor ilyen témában, sajnos. Ki gondolta volna, hogy a technika előrehaladtával, visszasírjuk az akkor elmaradottnak ítélt technológiát.
Kicsit konkrétabban. Mire vagy kiváncsi?
A folyamatra, kész „alkatrészekből” dolgoztál, vagy te magad készítetted a javításhoz. Pl. milyen volt a cellalemez, milyen vastagságú ólomból készült a rács. Mit kentek a rácsba, a rácsok közé milyen anyagot tettek akkoriban. Mivel szigetelték el egymástól a rácsokat. A lezáráshoz sima szurkot használtak? Mi tartotta a lemezeket, stb. Be lehet-e még szerezni a hozzávalókat?
Röviden, lemezt kapni nem lehetett, zsiguli 55Aó-rás akkukat szedtünk szét, abból dolgoztunk. Lemezt is készítettünk, de ez nagyon macerás volt. Kellet rácsöntő szerszám ólommalom prés stb.
A rács annál jobb minél vékonyabb inditó akkunál. A rácsba kénsavval kevert ólom port kell préselni, (különböző adalékokkal) Ragasztó anyag nincs benne! Szigetelő anyagot lehetett kapni. Kellet öntenünk átkötőket. A szurok is kapható volt. A lemezeket külön nem tartotta semmi, a cella szorosan tele volt, a fülek kivannak vezetve és őssze voltak forraszva, majd sorba kötve a többi cellával.
Ezt csak alátámasztani tudom. Főleg azok amik már keresik a telefonodat is, mert kihangosítani akar meg kirakni a telefonkönyvet a kijelzőre vagy a kulcs érintésmentes stb. vagy kapcsolni akarja neked a külső világítást meg nézi mennyire van sötét vagy a GPS keresi időnként a műholdakat, hogy ha beülsz akkor rögtön mehessen is ne akkor kelljen keresgetnie... Három hét tél után már nyökögve indulnak ezek a kocsi. Ez van, a kényelem nem ingyen van. És ezt ma már a csóró autókba is belerakják.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |