Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   401 / 403
(#) flyer hozzászólása Jan 9, 2019 /
 
Szervizmódban. nyomás/teljesítmény kalibrálás állapotban működik ,de persze ott is második gyujtás ciklusban indul el . A preszosztát hibátlan. Kábel hibája sincs. nyomás külömbséget már a 75 fokos hiba jellel kontrolloálja az euroline.
A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2019
(#) VIM válasza flyer hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Láng leszakadás .... ? Elektróda magassága a láng magjában .... ? Fúvókák tiszták?
(#) JZoli válasza patexati hozzászólására (») Jan 10, 2019 / 1
 
Néhány éve javítottam egy ilyen panelt ugyanezzel a hibával. Ott ha jól emlékszem 24V körüli feszültség ment a termosztát kivezetésre. Ha bekapcsolt, akkor ugye a rövidzár miatt nem volt rajta feszültség. Volt benne két SMD tranzisztor amire egy, vagy két ellenálláson keresztül ment a termosztát jele és a második tranyó már a proci lábára kapcsolta az 5V-ot. Ezt kellene megnézni, hogy a proci "értesül-e"a termosztát kapcsolójeléről. Hangsúlyozni szeretném, hogy régebben volt ez a hiba nálam, és nem pontosan emlékszem a kapcsolás felépítésére, de az biztos, hogy egy SMD tranyó volt a hibás. Sajnos a hosszadalmas méréseket nem tudod elkerülni ebben az esetben. Nehéz a panelhez hozzáférni a kazánban, így a mérés elég körülményes lesz.
(#) flyer válasza VIM hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Látom éjszakás müszakban volt. . Most ezt barátsággal mondom, ne hogy félreértsen. .
Nincs tul nagy gáznyomás miatti leszakadás, Gáznyomás mérve ,rendben. (szervizmodban). Ionizácios elektroda gyáriujra cserélve. Porcelán test kialakitása adja . a poziciot. De szemre vételezéssel is látható szépen láng 2/3 a körül ,és látható az elektródavég izzása.
(#) patexati válasza JZoli hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Szia!Köszi a hozzászólást!Közben megjavítottam itt más volt csak tegnap nem tudtam rendesen megmérni mert vissza kellett rakni megnézte egy gázkazán szerelő..A baj a. 100 ohm mi a képen látszik és mellette a dióda mellett egy 2,2k ellenállás a három fehér 10nf MKP kondi csere mowó fűt Nálad "okos" termosztát volt akkor használva ..Ez is olyan volt meg is van de egy régi gravitációs rendszerbe van beépítve vegyeskazánnal ezért a "buta" termoszát jobb neki.Szia!
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2019
(#) tevetappancs válasza VIM hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Teljesen kijön, viszonylag könnyen jár sztem. De sztem lassan egyértelmű lesz, nagyon gyanús ahogy emelem a fűtés hőfokot szépen úgy emelkedik a bojlerben is a hőfok. Jövőhéten elvileg cserélik. Köszi.
A hozzászólás módosítva: Jan 10, 2019
(#) tevetappancs válasza juclac hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Na volt szaki? Ha igen mit mondott?
(#) juclac válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 10, 2019 / 1
 
Nagyon kedves szaki volt. Legalábbis a keringésmegállást meggyógyította. A probléma az volt, hogy megállt a szivattyú. Szétszedte, megtererte, kitisztította, így most megy a rendszer. A Melegedéssel kapcsolatban nem tudott mit mondani. Még tesztelem, hogy mi lett belőle. Hátha megoldódott...
(#) tevetappancs válasza juclac hozzászólására (») Jan 10, 2019 /
 
Na ez jó hír. Elkérhetem privátban a nevét + számát ha elégedett voltál vele? Biztos ami biztos max a későbbiekre
(#) Billzzz válasza JZoli hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Szia!
Tehát előbb szikráztat és utána nyitja a gázszelepet? A kérdés még az hogy a gyújtópanel vezérli a gázszelepet is?
Csak mert olyankor mikor pirosra vált, nem szokott szikráztató hangot adni, ellenben egy magasfrekvenciás sípolást ad, hasonlót mint mikor egy fényképező vakuja töltődik.
Újabb fejlemények vannak egyébként az ügyben. A múlt héten kihívott szerelő kijött egy új presszosztáttal és egy új vezérlőpanellel (gyújtópanel nélkül!).
No kicserélte őket, bár a presszosztátom szerintem eddig sem volt rossz, és minden működött rendben. Már megnyugodtam és örültem, hogy a 2 hónapos szívásnak vége lett. Erre a gázszerelő után 3 órával megint piros hibával leállt...
Így gondolom, hogy a gyújtó panel lehet a hibás.
Viszont vannak változások az új vezérlőpanel óta! Mégpedig, hogy a gázszelep eddig egy kicsit zúgott, de az új panellel síri csönd van. Ugyanez igaz a szivattyúra. Eddig fütyült mikor bekapcsolt. Az új panel óta az is csendben van teljesen. Csak sajnos az alaphiba nem szűnt meg...
A kérdésem még, hogy miből tudja, hogy HMV vagy fűtés igény van? Ha a termosztától kap jelet és az áramlásmérőtől is igazolja ezt, akkor tudja hogy fűtés van?
Ha pedig termosztát jel nincs, csak áramlásmérőről jön pozitív jel, akkor tudja, hogy HMV?
Egyébként a gázláng moduláció is jól működik szerintem, de azért egy visszaigazolás jól jönne!
Úgy működik, hogy ha sikeres a begyújtás akkor erősebben ég, majd 1 másodpercre rá elkezdi finoman levenni az erősségét. Illetve ha fűtés közben melegvizet is nyitok, akkor pedig megint felemeli erősebbre a lángot és a melegvíz lekapocslása után a lángot is visszaveszi. Hőmérsékletek jók. Meleg víz már kellemetlenül meleg is tud lenni, ha nem nyitok hozzá egy kis hideget. Illetve a radiátorok is forrók. Túlmelegedés szerintem nem áll fenn. A Colibri saját órája szerint 70°C-ig melegszik csak fel HMV-nél és kb. 65°C-ig fűtésnél. A nyomást hónapok óta tartja. Eleinte 1,2bar volt, amióta a szerelő rátöltött, azóta 1,5 bar.
A füstgéz érzékelőt kimértem. Jól működik. Azaz azt nem tudom jól érzékel e, de a normál működéshez szükséges jelet szolgáltatja.
Válaszokat előre is köszönöm!
(#) juclac válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Nekem nagyon szimpatikus volt! Nem véletlen van tele munkával Ajánlott egy mágneses szűrőt, hogy érdemes beépíteni minden rendszerbe, mert az az y-cucc, ami van, az pont a finom fém-iszapot nem fogja meg, ami pont a hőcserélőben meg a szivattyúban rakódik le, meg a váltót koptatja szét... 70000 Ft beépítéssel, tisztítólöttyel együtt. Meg is csinálja.
Ennek ellenére a HMV hőmérséklete továbbra is magas, extrém magas. Emiatt tovább fő a fejem, és keresem a megoldást.
(#) Billzzz válasza Billzzz hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Közben még felvetődött pár kérdésem.
A kazán funkcionális részeinél van egy víznyomás kapcsoló (13). Ez hová van bekötve a panelre?
A gyári képen van a vezérlő panelen egy MOD nevű cucc, amihez azt írják, hogy modulátor szabályzó. Ez hol található? Mit szabályoz?
Illetve még egy utolsó kérdés: A füstgázpresszosztát (P.F.) alapértéke mi kell legyen, ha a két csatlakozót széthúzom ami rá megy és csak ellenállást/szakadásvizsgálatot nézek rajta?
(#) JZoli válasza Billzzz hozzászólására (») Jan 11, 2019 / 1
 
A kérdéseid lefedik az egész gázkazán működési láncolatát. E fórum keretein belül a komplett működést leírni nem lehet. De dióhéjban: Mondjuk megnyitsz egy melegvíz-csapot, a kazánban a bejövő hidegvizes oldalon van egy áramlásérzékelő ami indítójelet ad a vezérlőpanelnak. Ez kapcsolja a váltószelepet, (ha van) és elindítja a gyújtási folyamatot. Ami-ventilátor indítás- presszosztát átvált ez jelet ad a vezérlőpanelnak, ezután indul a gyújtás, és a gázszelep aktiválás.(Ez egy beállítható gázmennyiséggel indul). Melegvíznél a beállított maximumon járatja a gázégőt. Melegedik a beállított hőfokig a HMV. Ha elzárjuk a csapot akkor leáll a gázégő és a vezérlőpanel visszaváltja a váltószelepet és rövid ideig járatja a keringetőt, hogy a kazánból kiszállítsa az ott maradt hőt. Ha a szobatermosztát kapcsolja be a kazánt akkor még a keringetőszivattyú is indul a ventilátorral nagyjából egy időbe, viszont a itt más beállított értékek vannak és a vezérlő a gázszelep modulációs tekercse segítségével a gázégő teljesítményét a hőszükségletnek megfelelő értékre csökkenti.
Hangsúlyozom, hogy a folyamatok csak nagyjából vannak így, mert kazántípusonként. változó a megoldás, és a régebbi őrlángos és a mostani kondenzációs kazánok működése ettől jelentősen eltér, és nem taglaltam a biztonsági perifériák beavatkozását sem!
A "füstérzékelő" amire rákérdeztél egy sima kapcsoló, ami a visszaáramló füst hőmérsékletének hatására vált át és ohm.mérővel mérhető.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2019
(#) JZoli válasza juclac hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
A helyedben azt csinálnám, hogy melegvíz használat után amikor a kazán leáll, hogy elérte a vízhőfok a beállított értéket 3-5 perc múlva lekapcsolnám a kazánt kb fél órára. Közben megnézném a HMV hőmérsékletét. Amikor a kazán biztosan lehűlt, akkor elindítanám fűtés üzemmódban. Megnézném ekkor, hogy a váltószelepből kilépő víz, csak a fűtés felé megy-e, mert ha a tároló felé is megy akkor biztosan a váltószelep átengedése okozza a HMV túlfűtését. Azért kapcsolnám ki a kazánt egy időre, hogy lehűljön a váltószelep környékén a víz, így a csövek "kitapogatásával" meg lehet állapítani, hogy merre távozik a váltószelepből a víz.
(#) Billzzz válasza JZoli hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Köszönöm a részletes választ!
Amit leírtál az teljesen stimmel a kazán működésével.

A füstérzékelőre valami alap adat, hogy általában mi szokott lenni az értéke ha nem megy pl. a kazán? Csak azért kérdezem mert a rajzom olyan mintha normally open lenne, vagyis szakadás.
De nálam olyan mintha normally closed lenne. Vagyis ha nem megy a kazán és rámérek akkor rövidzár, azaz közel 0Ohm az ellenállása.

A MOD nevű egységre és a víznyomás kapcsolóra van valami tipped?

Köszi!
(#) JZoli válasza Billzzz hozzászólására (») Jan 11, 2019 / 1
 
A füst érzékelő a biztonság miatt alapban zár és ha visszaáramlás van akkor bont, így kiküszöbölhető a vezetékhiba is. A MOD-ot is írtam, de akkor részletesebben: A gázszelep általában két tekercses az egyik a fő tekercs ez nyit vagy zár. A másik a modulációs tekercs ennek segítségével szabályozza a gázégő teljesítményét, Ez lehet PWM jel is és léptetőmotoros is, ez gyártótól függ. A víznyomás figyelő, szintén egy kapcsoló, ami a kazán minimális víznyomásának elérésekor kapcsol be. A rajzon amit ide feltetté, kb a PA-val jelzett kapcsoló lehet (bár ez csak tipp, mert elég kicsik a betűk).
(#) Billzzz válasza JZoli hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Újfent nagyon szépen köszönöm!

Nincs több kérdésem!
Minden tiszta így már.
(#) noi hozzászólása Jan 11, 2019 /
 
Sziasztok!

Vettünk egy házat, és vele együtt egy fali kombi Beretta kazánt (4-5 éves lehet, a panel dátuma 2013. 06. hét (0613)).
Típusa: Beretta Junior 24 CAI (nyílt égésterű, nem turbós, nem őrlángos)
Típuskódja: 20013188

A meleg víz készítése a következő. Amikor megnyitom a meleg vizet, 4 másodperc után elindul a szikráztatás, 5. másodpercben gyullad, és magas lángon ég. A 16. másodpercnél van az első hangja a hőcserélőnek, hogy forr benne a víz. 23,5 másodpercnél kezd el csillapodni a láng magassága (gyulladástól 18,5 mp-en át magas láng!) A forralás a 34. másodpercben marad abba. Kis szünet után nagyon kis forralás még folyamatosan hallható.

Ez normális, hogy 18+ másodpercig kb. max lángon tolja a lángot a kazán, melegvíz esetén?

Fűtés indulásakor a magas láng csak 5 másodpercig tart. Ugye melegvíz esetén a fűtővíz áll a hőcserélőben, a szivattyú nem keringet.
Egyik szervízes ember telefonon azt mondta, ez ilyen, így működik. Esetleg emeljek a fűtés rendszer nyomásán (akkor még fél Bar volt benne, hidegen).
Most a rendszer alapnyomása 1,1 Bar. (magassága 5m) Feltöltöttem a kazánban levő tágulási tartályt is levegővel, mert abban (leválasztva a rendszeről) már nem volt légnyomás (gondolom sosem volt karbantartva).
Viszont a probléma nem változott, a kezdeti magas láng esetén forr a víz, pattog a kazán.

Ki kell savazni a hőcserélőt? Ha igen, milyen szert ajánlotok hozzá? Milyen savak milyen arányú keverékét? Vagy valami készen kapható megfelelő keveréket?
Vagy építsek be egy elektronikát, ami fenti 18 másodpercben meg-megforgatja a szivattyút?
Mi a célja ennek a hosszú magas lángnak? Hogy hamarabb melegítsen?


Második kérdésem, hogy azon lehet-e segíteni, hogy a melegvíz készítés indulása hamarabb megtörténjen? Mire az égő begyullad (5s), már átmegy a kazánon a bejövő 6-7 fokos hidegvíz, ami zuhanyozáskor eléggé kellemetlen (amikor szappanozás után újranyitom a vizet).

Harmadik kérdésem, hogy lehet-e tudni, hogy ehhez a kazánhoz milyen épületen kívüli időjárási hőérzékelőt kell csatolni, hogy figyelembe vegye a rendszer?
Gondolom a gyáriban (ha lehet valahol kapni), csak egy sima NTC, vagy hasonló dolog lehet... Most annyi infót kaptam, hogy 10 kOhm. Akkor egy sima 10 k-s NTC-t kell rátennem a csatlakozásokra? De ahogy nézem a 10K-s termisztoroknak sem egyforma a karakterisztikája. 20 fokon mind 10k-s, de a hasznos hőmérsékleteken (-20 - +10) már eltérnek. Mekkora keresztmetszetű vezetékkel kössem 7-9m távra?
Ha ezt rákötöm, hogyan kell ezt konfigurálni? Azt olvastam egy PDF prospektuson, hogy választani lehet többféle profilból, az épületnek megfelelően.

Előre is köszönöm segítségeteket!

--
Köszönöm,
Norbert
(#) juclac válasza JZoli hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Ez egy nagyon hasznos tanács, megpróbálom. Köszönöm! Utána nyilatkozom
(#) konop válasza noi hozzászólására (») Jan 11, 2019 /
 
Szia,

A leírásod szerint jónak tűnik a működés, de a "forrás" zaj a hőcserélőben valamilyen szennyeződés miatt van. Ezen segíthet a savazás, de nem mindig.

Az átfolyós rendszer miatt fürdéskor nem zárd el a vizet. Ezt a problémát csak tárolóval lehetne megoldani.
(#) tevetappancs válasza JZoli hozzászólására (») Jan 12, 2019 /
 
Ezzel én is próbálkoztam, az az egy gondom van, hogy a váltószelep a visszatérő ágban van. Így ez ennyire nem egyértelmű, mintha az előremenőben lenne. Az előremenő pedig alig 1 centire van leágaztatva a tároló mellett.

Amit még én próbáltam, hogy kikapcsoltam a kazánt kihűtöttem a vizet (kiengedtem a meleget egy jó darabig) 0ra vettem a HMVt és megnéztem hol tartunk. Itt lett 39 - 40 fok fok körüli vizem. Aztán feltettem a fűtést 1 napra nézzük mi lesz és 12 óra múlva 48 - 49 fokos vízem volt. Úgy hogy a HMV nem volt használva.

Ugyanezt kipróbáltam, hogy lehűtöttem ott csak kb 42 fokra, és átállítottam csak melegvíz állásba. Ott 12 óra alatt tartotta a 42 - 43 fok környékét.

A vicc, hogy pár napja meg tartja 4es HMV állásban 6os fűtéssel a 46 - 49 fokot tartja.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2019
(#) nandor zsigmond hozzászólása Jan 13, 2019 /
 
Üdv a fórumozóknak,:Egy Laing 2000 szolár 10 éves combi kazánt vettem,Volna valakinek műszaki leírása róla?
(#) nandor zsigmond hozzászólása Jan 13, 2019 /
 
Üdv mindenkinek.Adva van egy Baxi turbós kazán.Néha néha ha leáll a fűtéssel akkor nem kapcsol vissza csak ha ki és be kapcsot csinálok.Éjjel ez problémás.10 éves a kazán hiba kód még nincs csak a piros led vílágit.Kösz a segítséget .
(#) balazsgy válasza juclac hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Köszi a képet! Kettővezetékes, így talán csak a hőmérsékletre reagál.
De e kazánnál akkor mi vezérelheti a HMV-áramlást? Mi méri, mi ellenőrzi, hogy van-e egyáltalán?
Tudomásom szerint minden kazánnál kell lennie ilyen műszernek, érzékelőnek.
Persze, lehet rosszul tudom.
Talán a többi fórumtárs tud magyarázatot adni erre, én most egyszerűen nem értem.
(#) tevetappancs válasza balazsgy hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Szerintem ebben semmi nincs ami a HMV áramlást vezérelné / érzékelné. Az NTC elképzelhető, hogy csak hőmérsékletre reagál szerintem a következő a menet, megnyitom a melegvízcsapot és a tárolóból elkezd kifolyni az előre felmelegített kb. X fokos víz, amikor az NTC alapján a kazán azt érzi, hogy a tárolóban lévő víz már X határ alá csökkent, átvált melegítés üzemre, váltószelep vált a tartályban lévő csőkígyó felé, elkezdi melegíteni a vizet, folyamatos üzemben úgy állítja a lángot, hogy a tároló csőkícsójába menő vízzel többé kevésbé a beállított hőmérsékletet tartsa, ha pedig vége a HMV vételnek akkor X határértékre felfűti a tárolóban lévő vizet és ha ment a fűtés visszaáll fűtés üzemre, ha nem akkor értelem szerűen kikapcsol.
A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2019
(#) balazsgy válasza tevetappancs hozzászólására (») Jan 13, 2019 /
 
Köszi! Jól leírtad a folyamatot, értem. Az enyém régi típus, 2007-es telepítésű,
abban még van az az áramlásérzékelő, az okozta nálam korábban a problémát.
Az újabb kazánoknál már nincs ilyen "áramlási érzékelő retesz"-nek nevezett műszer.
Kivettek egy biztonsági műszert, illetve más módon oldották meg ennek a reteszelést.
Vagyis a a HMV-NTC beépítésével.
Jól értettem, ugye? köszi!
(#) Billzzz válasza JZoli hozzászólására (») Jan 16, 2019 / 1
 
Sziasztok!

Köszönöm szépen JZolinak és mindenkinek a sok segítséget!
Úgy tűnik sikerült megjavítani a a D-Ég Colibri KK-E kombi kazánomat. Most már egy ideje működik hibátlanul. A javítás költsége kb. 4000Ft volt, nem számolva a gázszerelők díjait (persze ők nem jártak sikerrel a javítás során).
Nos amiket csináltam.
- Az előző szerelő után visszakötöttem a presszosztátra menő két vezetéket, amit a szerelő rövidre zárt.
- Kicseréltem a vezérlő panelen a képen megadott kondikat.
- Kicseréltem a gyújtópanelen a megadott kondikat.
A kazán azóta hibátlanul működik. Sőt a hibátlan műkdöésen felül el is csendesedett. Sem a szivattyú nem sivít néha és a gázszelep is elnémult, pedig előtte zúgott kicsit.

Mindenki okulására megosztanám a cserélt alkatrészek és egyéb visszafejtések ábráit. Hátha valakinek segítenek majd a jövőben!
Sok sikert mindenkinek a javíátsokhoz! És még egyszer köszönöm a segítséget!
(#) tevetappancs hozzászólása Jan 16, 2019 / 1
 
Úgy néz ki sikerült megoldani a szakinak a problémát, egyelőre lekopogom, nem melegszik túl sem a víz és a tároló és a váltószelep közötti cső is csak kézzel foghatóan lesz langyos még 70 fokos előremenőnél is, ez pedig azt mondja már csak az áthatás, a rézcső átmelegszik, de ha meg lehet fogni akkor az nem fűti a tárolót.

Ezzel párhuzamosan úgy néz ki megoldódott egy másik probléma is, ha csak 4,5 - 5ös ön használtuk a kazánt akkor a fűtés úgy nézett ki 2,5 percet megy - 3 perc szünet - 2,5 perc fűtés. Egyrészt nem melegedtek rendesen a radiátorok, másrészt pedig ez idegesített. Egy másik szaki tanácsolta, hogy tegyem fel a hőfokot 7-8ra mert az jó lesz. Na az jó volt, csak ott jött elő a túlmelegítés

Most viszont a működése szerintem normalizálódott, amíg a termosztát kéri a fűtést addig egy hosszabb időt megy, majd egy hosszabb szünet ... és így tovább. Szóval nagyságrendekkel kevesebb a ki be kapcsolgatások száma.

A megoldás pedig úgy látszik tényleg a szelepnél volt, 8 évnyi fekete szmötyit takarított le róla, bezsírozta a gumit, azt mondta nem cserés csak ki kell takarítani, mert már ennyi kosztól is át tud engedni.

Nálam is a mágneses szűrő beépítését javasolta mert ami most van a rendszerben az nem az.
(#) tevetappancs válasza balazsgy hozzászólására (») Jan 16, 2019 /
 
Hát megmondom őszintén nem tudom, hogy kivettek e valamit, vagy nem a 'régiekhez' képest. Az átfolyós rendszereket pedig nem ismerem, ezt 'örököltük' az előző lakótól, ebben próbálok elmerülni. Az biztos, hogy ebben ilyen nincs de nem tudom, hogy azért mert 'újabb' (ezt mondjuk nem mondanám mert 8 éves) vagy pedig a beépített tárolós mivoltából adódóan.
(#) Gilgarat hozzászólása Jan 16, 2019 /
 
Tisztelt közösség. Egy kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni. Már több gázszerelő is megnézte. De nem jutunk előbbre. Adott egy Radiant RBC 24 Elite gázgazán,de fűtésnél így fűt ahogy a videó is mutatja. Fel s le,fel s le. Panel csere megvolt. Gáz szelep cserélve. NTC érzékelők cserélve. Ötlet? Ja és egy héten kb 3× a melegvízet is leállítja 02-es hibakóddal ( nincs láng ) címen. Ilyenkor kazán restart.
A videót itt mellékelném.
Radiant RBC 24 Elite

Segítségeteket előre is köszönöm.
Tisztelettel
Attila
Következő: »»   401 / 403
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu