Fórum témák
» Több friss téma |
Készítettem pár képet. A szénkefék érintkező felülete elég csíkos nem sima. Két helyen találtam kis égést a kommutátoron. Az első csapágy is mintha lógna egy kicsit. Az lehet, hogy a szénkefék nem belevalóak? Ha "betolom" működik, épp csak egy pici mozdításra van szüksége.
Csapágy nem lóghat: csere, vagy a ház/fészek kihézagolása trombitalemezzel. A kefe nem igazán belevaló, de kommutátorszabályzás (eszterga, vagy csiszolás,-400-tól, polírozásig), kefebecsiszolás, kefeház-tisztítás után jó lehet. Kommutátorszeletek közt kipucolni min. 0.5 mm mélyen. Rúgóerőt növelni kissé: kiszedés után óvatosan összehúzni a rúgót (zárt helyzetben összefogni, pihentetni).
Üdv...Valaki eltudná magyarázni hogy ezt a villanymotort hogyan tudom be üzemelni?.régi olajos kapcsoloja volt de az tönkre ment
Rákötöd a három fázis és kész. Ha nem jó felé forog kettőt felcserélsz. Körülbelül ennyi.
Szia! Ha beindul van benne erő? Ha jelentősen szikrázik, szinte biztosan forgórész hibás lett. Mintha festékporos lenne a kefe környékén. A kőport, fémport és a fűrészport sok gép elviseli de a festék származékokat nem szeretik.
Nagyon köszönöm mindenkinek aki hozzászólt. Újra működik a gépezet. A sárga színű kondenzátort cseréltem ki, és az első betolás után már magától indult(gondolom feltöltődött). Azóta indul szépen. Azért még kicserélem a csapágyakat meg a szénkeféket, hogy egy jó darabig csak használni kelljen. A hibás alkatrészt csatolom.
Ez egy zavarszűrő kondenzátor, ami nem okozhat indítási zavarokat.
Sziasztok!
Adott egy békebeli kék Bosch GWS 14-150C sarokcsiszoló. A gép egyszer csak megállt. Átnéztem benne mindent, én a fordulatszabályzóra gondolok, hogy megadta magát. A kérdésem az lenne, hogy ezt a 1 607 233 052 típusú elektronikát kiiktathatom valahogy? Egyszerűen sehol sem szerezhető be. Ha igen, hogy érdemes kiiktatni? Két vezeték direkten a hálózati fázisra és a 0-ára csatlakozik, egy vezeték a két vezetékes szénkefére (nem volt szakadt a két szál), egy vezeték az ellentétes oldali szénkefére direkten és van egy csatlakozó 2 kivezetéssel rajta, amik nem tudom merre indulnak. Szeretném valahogy megmenteni ezt a sarokcsiszolót, mert nagyon jó kis gép. Köszönöm a segítséget!
Nem ugrott ki a kopott szénkeféből egy kis bakelit pöcök?
Nemnem, kipróbáltam azt is, hogy a vékony vezetéket összekötöttem a szénkefe fővezetékével, de nincs változás.
Mivel nem része az átlag szénkefének, van aki nem is sejti miről kérdeztél.
A csatolt képen jól látszik (Iskra KB59), hogy a nagyobb gyárak mit alkalmaznak a gépeik tartósabbá tételére.
Valamikor a 80-as évek környékén volt róla szó az ezermesterben de a márkára már nem emlékszem, talán Black@Decker vagy Bosch gondolta úgy, hogy megvédi a kéziszerszámait az esetleges szénkefe okozta sérülésektől. Hát nem arra haladunk, hogy napjaink élettartam tervezésébe ez beleférjen. Amit szénkefét majd bele lehet tenni abban biztosan nem lesz ez a védelem beépítve. Az pedig, hogy abban a viharvert sarokcsiszolóban is ez a védelem okozott volna megállást .... akkor az igazán megérdemelne egy posztumusz díjat.
Hali!
Láttam már ilyet, és szépen tönkretette a kommutátort a középső rugós cucc, valahogy mégis átvezetgetett, a motor megyegetett tovább
Sziasztok
Hozzáértők véleményét kérném, van egy gyárilag is kovácsfújtatónak készült 230 voltos villanymotorom.. egyszer már zárlatosnak tűnt akkor elvittem egy szakihoz, ő elmondása alapján csapágyat cserélt, és a nyomokból láttam hogy a kommutátorok között kitisztította a rést. Most az a tünet jött elő, ha beindítottam nem indult el, ha egy kicsit (egy fával) megpöccintettem a ventillátort, akkor elindult. Ez most ott tart hogy megint levágja a firelét, megnéztem, kitisztítottam a kommutátorszeletek közötti hézagot, még át is csiszoltam a kommutátort (1000 es papírral) de ha áramot adok a gépnek beindul, de azonnal viszonylag nagy szikrázással a keféknél levágja a fi relét (ami sajnos amúgy is nagyon érzékeny) Segítenétek mi lehet a baj? Nem szeretném a motort kidobni, mert amúgy igen jó kis masina.. Mi okozhatja a zárlatot? Köszönettel
A szikrázás és a Fi-relé lekapcsolás arra egnged következtetni, hogy zárlatos a motor álló- vagy forgórésze. Újratekercselés nélkül nem javítható, hacsak nem látható helyen égett át a szigetelés.
Köszönöm szépen, akkor megpróbálok valami tekercselőt keresni nagyon szomorú vagyok..
Szia! A jelentős szikrázás az lehet az elhasználódott szénkefétől is és annak rugóerő gyengüléséből, így a keletkező ív a felületi szennyeződésen keresztül lehúz testre és megszólal az FI relé.
Idézet: Ez a jelenség utalhat forgórész hibára is ami menetzárlatos lett és a továbbiakkal is „ha beindítottam nem indult el, ha egy kicsit (egy fával) megpöccintettem a ventillátort, akkor elindult.” Idézet: ez volna a helyzet. A beégett szénkefe és annak rugóerő nyomása is erős szikrázással jár, rossz a kommutáció. Ha nem tudod a keféket kicserélni újakra, hogy így ki tudd próbálni, akkor mérni kellene, ha „ha áramot adok a gépnek beindul, de azonnal viszonylag nagy szikrázással a keféknél levágja a fi relét” Idézet: éspedig a forgórészt, hogy melyik szegmense(i) szakadtak. Ha pedig a forgórész hibás, akkor nem sok értelme van javítani. „egyszer már zárlatosnak tűnt”
Nagyon köszönöm, megnézem akkor a szénkeféket első körben, szerencsére van egy másik ilyen motorom is tartalékba, az működik, csak kicsit zajos.
VIM foglalkozol ilyennel? Mert az adatlapodat nézve nem vagyunk messze egymástól
aAzt megköszönném,. Mmikor lehet zavarni?
A hozzászólás módosítva: Feb 6, 2019
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok,
Nemrég került hozzám javításra egy Parkside PAS500 D2-es porszívó. Szétszedés után a motorra szerelt hőbiztosíték szakadt volt, gondoltam csere és kész. Csere után a motor nem indult, ismét elszállt a hőbiztosíték (6A-es). A tekercsek mérés alapján nem zárlatosak, szénkefék jók, kommutátorokon különösebb hibát nem láttam. Próbaképpen megjárattam 24VAC-ról, így szépen jár az áramfelvétel 0.5A körül van. Kipróbáltam soros izzóval 220V-ról, az izzó világít, a motor meg sem moccan. Magában a porszívóban nincs semmi különös elektronika, kapcsoló, zavarszűrő és két darab mikrokapcsoló a fedélen (csak akkor lehet bekapcsolni ha a helyén van a fedél). Elvileg a motor 240V 500W-os. Valaki találkozott már hasonlóval?
Hali!
A kommutátor réseiből kipiszkáltad a dzsuvát?
Szia,
Azt még nem próbáltam, hétvégén kipucolom.
Sziasztok!
Vásároltam egy rönkhasítót, 400V 4,1kW motor van rajt. Hosszabbítót akarok csinálni hozzá, elég ha négyeres kábelt veszek 16A 5p dugalj és dugvillával és üresen hagyom az N pólust, vagy kell az öteres kábel, és be kell kötni a nullát? lefényképeztem a kapcsoló és a motor tábláját. A gépen egy 16A 5p dugvilla van gyárilag, és a kapcsoló rajzon is fel van tüntetve a nulla. Ha 5eres hosszabbítót használok amin a nulla is be van kötve de a gépnek mégsem muszáj azzal nem okozok kárt a gépben ? Amatőr kérdés de inkább kérdezek . Segítséget előre is köszönöm.
Elég hozzá a 4 ér, nem kell nulla. Ha mégis van, nem használja.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |