Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   278 / 342
(#) kadarist válasza Tom066 hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
Szia!
Delta kapcsolást kell alkalmaznod.
(#) Tom066 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Köszönöm a választ!

És üzemi kondenzátorra, vagy csak indító kondenzátorra van szükségem?
(#) Hutty válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Ez segíthet itt
(#) VIM válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Ennek a motornak 80µF kondenzátor kell és semmi más, mert indító kondenzátoros nem állandó üzemi kondenzátoros. Ha a relé nem kapcsolja le ezt az indító kondenzátort akkor az probléma, mert nem lehet bekapcsolva hagyni üzem közben. Ezt kellene leellenőrizni, hogy ez megtörténik-e. Le kell venni a relé burkolatát és meg kell nézni a kis lágyvas nyelven lévő érintkezőt lekapcsolódik-e indulás után. Az a világítási kapcsoló volt eredetileg is a kapcsolója? Az egy 6A-os hővédelemmel ellátott kapcsoló (ha jól látom).
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
A dolog érdekessége, hogy ott sem jött vissza a kérdező, hogy lett-e megoldása a problémájának.
(#) VIM válasza Tom066 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Szia! Állandó üzemi kondenzátoros lesz így a motor és kb. 16-20µF kell neki ehhez a lassú fordulathoz. Az áramfelvételt le lehet ellenőrizni, hogy az 1.7A körül alakul-e és nem melegedik a motor.
(#) ITI47 válasza Jóholnapvár hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Szia!
Látom nagyon belemerültél. Nem árt, ha pár dolgot tudsz. Ez a kompresszor 550W-os. Az indító kondija 80-100 mF-os, az üzemi kondija 25 mF-os gyárilag.
Nagyon kíváncsi vagyok arra hogy szerinted a főfázis tekercs kivezetései feketék, vagy zöldek?
(#) ITI47 válasza kadarist hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Biztos?
(#) VIM válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Szia! A kettő darab kondenzátor az talán még helytálló is volna de a kapocslécen való elkötésük az indító és üzemi kapcsoláshoz nem valószínű. A régebbi megoldásoknál két kondenzátort kellett ahhoz alkalmazni, hogy az értékük megfelelő nagyságú legyen az üzemviszonyoknak megfelelően. Talán ehhez a motorhoz a nagyobb indítónyomaték eléréséhez kell az az összetett érték. A kérdezőnek ott van az a nagyobb értékű kondenzátora de még nem próbálta meg bekötni, hogy azzal indul-e.
(#) ITI47 válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Egyet értek Veled! Nekem meg Neked nem egymással van bajunk, dicséretes hogy mindenáron segíteni akarsz. A baj csak az hogy még mindig keveset tudunk arról hogy milyen motorról van szó. Még azt sem tudjuk hogy milyen színű a főfázis kivezetése. Több írásodat is olvastam és az a véleményem hogy nagy Benned a segíteni akarás, amit én nagyra értékelek. Sajnos legtöbbször kevés infóból kell kihámozni hogy mit szeretne tudni a kérdező, a gondolatait kitalálni ahhoz a mi tudásunk kevés. Ezért mindenkit arra kérek hogy ha pontos választ szeretne, ne titkoljon el semmit.
Köszönöm a türelmedet!
(#) VIM válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 9, 2019 /
 
Ez segíthet itt. Persze ettől még szerintem nem változik a bekötés módja hacsak annyiban nem, hogy egy helyre kell kötni a kettő kondenzátort vagy azt a 160µF-ost (ha már egyszer ott van, látszik a képen).
(#) user12 hozzászólása Feb 11, 2019 /
 
Kedves fórumtagok.

A következő dologban szeretnék segítséget, tanácsot kérni. Adott a mellékelt képen látható villanymotor (IMI RZR80 r8) jelenleg három fázisú a bekötése, szeretném egy fázisról üzemeltetni. A fórumon olvasgattam elég sok hozzászólást, láttam elég sok hasonló motort, de pont ezt a típust nem említik egy helyen sem.
A kérdésem az lenne, hogy egyfázisú üzemre alkalmas-e a motor és amennyiben igen, hogy kell bekötni/átkötni (tudom sablonos a kérdés, de hátha van ennek a típusnak valami speciális trükkje).
A válaszokat előre is nagyon köszönöm.

IMG_0686.jpeg
    
(#) kadarist válasza user12 hozzászólására (») Feb 11, 2019 /
 
Szia! Deltába kötve alkalmas és nincs semmilyen trükkje.
(#) VIM válasza user12 hozzászólására (») Feb 11, 2019 /
 
Szia! Egy kicsit bővebben, ez a motor csak 180W, mert HP azaz Lóerőben van megadva az érték. Ha ezt még ráadásul egy fázisról akarod működtetni csak csökkenni fog ez az érték. Ha mégis maradsz ennél a motornál akkor a bekötése így alakul és a kondenzátor értéke az kb. 10-12µF körül alakul.
(#) user12 hozzászólása Feb 12, 2019 /
 
Nagyon köszönöm a válaszokat mindkettőtöknek!
Első körben megpróbálom ezzel a motorral, aztán ha gyenge, akkor majd nézek egy nagyobb teljesítményűt.
(#) synergy válasza VIM hozzászólására (») Feb 12, 2019 /
 
Szia,

félre vezető a rajzod,ilyen kapocs jelölést nem fog találni egy motoron sem.
Ez a szabványos jelölés:
http://agisys.hu/hirek/haromfazisu-aszinkronmotorok-bekotese
(#) VIM válasza synergy hozzászólására (») Feb 12, 2019 /
 
Szia! A rajz az nem az enyém de nem is ez a fontos és nem is a tekercsvégek elnevezése a kapocslécen hanem a hogyan kösse azt be és a forgásirány alternatíva is benne legyen, megelőzve a következő kérdés feltevését.
(#) user12 válasza VIM hozzászólására (») Feb 12, 2019 /
 
Ha szeretnéd, szívesen lefotózom majd a kötödobozát, ha lesz időm hétvégén szétszedem.
(#) ITI47 válasza synergy hozzászólására (») Feb 12, 2019 /
 
Ne végy rá mérget. 50 évvel ezelőtt ez volt a kivezetések jelölése és ezeket a motorokat ma is használják.
Kivezetések betűjelölésétől függetlenül a 3 fázisú motorokat minimum 3 féle képen lehet 1 fázisra bekötni, deltába, csillagba és úgynevezett Z kapcsolásba. A forgásirány változtatást nem számoltam bele. Természetesen csak a 380/220-as tekercselésű motorok esetében.
(#) synergy válasza VIM hozzászólására (») Feb 12, 2019 /
 
nem vagyok benne biztos, hogy nem az lenne a következő kérdés "felvetés", hogy nem találja az xyz kapcsokat.
(#) synergy válasza ITI47 hozzászólására (») Feb 12, 2019 /
 
köszi az infót, ezt valóban nem tudtam
(#) ITI47 válasza synergy hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
Ezek a jelölések a tekercsek kezdeteit és végeit jelölik:
U1-U2 V1-V2 W1-W2, régebben:
U-X V-Y W-Z
Nincs különösebb jelentőségük. Az alsó sor a kezdetek, a felső a végek. Ha berajzolod a kapocstáblára a tekercseket, le tudod követni az áramirányt, egy adott bekötésnél.
(#) VIM válasza user12 hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
Nem fontos de ha szeretnéd .... ám legyen.
(#) somi05 hozzászólása Feb 14, 2019 /
 
Adott egy 3kw teljesítményű kompresszor 3 hengerrel 10bar max nyomással, 100literes térfogattal. Jelenleg egy relé szolgáltatná az inítást a képen látható motor bekötéssel. Milyen módszerrel lehetne használni a gépet 16amperes biztosítékról ?
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2019
(#) erbe válasza somi05 hozzászólására (») Feb 14, 2019 /
 
1. Bővíttesd 32 A-re a hálózatodat! Bár még az is soványka az induláshoz.
2. Tekercseltesd át a motort három fázisra és frekvenciaváltóval tökéletesen üzemeltethető.
(#) zoz11 válasza somi05 hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
HA jó a motor akkor C16os automatáról indulnia kell, de nagyon max C20ról. Más megoldás nincs...
(#) erbe válasza zoz11 hozzászólására (») Feb 15, 2019 /
 
Biztos vagy benne? Nálam 3*16 A van, igaz B. Darabológép 3 kW 2880-as motorral simán lecsapta mindhárom kismegszakítót. Elé kellett tenni "lágyindítót", ~10 m-es hosszabbítót. Használat közben már nem vágta le.
Mivel a kolléga motorja is 2880-as fordulatú, megrángatja a hálózatot, mire felpörög.
(#) zoz11 válasza erbe hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
A B automata villanymotornak nem a legjobb, túl gyors.
Példa 4kw szivattyú motor, B16ról meg sem mukkan, egyből lecsapja. C10ről meg elindul.
(#) VIM válasza zoz11 hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Szia! Az a probléma, hogy a szolgáltató az "B" automatákat rak fel manapság. A másik probléma az lehet ezzel a motorral, hogy a névleges áramfelvétele 18.5A (ez az érték van megadva egy másik ugyanezen típushoz tartozó adattáblán). Bővebben: Link
(#) Tomi111 válasza VIM hozzászólására (») Feb 16, 2019 /
 
Pont azt akartam írni, hogy az a motor valami kamu. Kínai átverés. Vagy nem 3kW-os vagy nem 9A az áramfelvétele! Ez az áramfelvétel kb a 1,5kW-oshoz passzol.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2019
Következő: »»   278 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem