Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   139 / 180
(#) pipi válasza blasz hozzászólására (») Jún 20, 2019 /
 
Hali! mert ez nem a teljesítménye, hanem a tipusa ))
(#) Pali79 válasza blasz hozzászólására (») Jún 21, 2019 /
 
Csak a pumpát akarja megvenni, nincs rajta motor.
(#) pap balint válasza blasz hozzászólására (») Jún 21, 2019 /
 
hát igazából csak a pumpa lengyel a motor az a meglévő eredeti marad vagy ha nem bírja el akkor villanymotor tekercselőnél keresek egyet tényleg az is egy kérdésem lenne ami rajta van gyárilag az a villanymotort még nem kilówattban adták meg hanem AMPS ben igazából fogalmam sincs hogy kell átszámolni felrakom fényképként a tábláját hátha tudna valaki segíteni

a.jpg
    
(#) erbe válasza pap balint hozzászólására (») Jún 21, 2019 /
 
AMPS az = Amper. A teljesítmény 5 HP, azaz lóerő. ~3,75 kW.
(#) Tetye válasza szbalogh hozzászólására (») Jún 26, 2019 /
 
Nekem is két ilyenem van úgy emlékszem.
(#) Tetye hozzászólása Jún 26, 2019 /
 
Sziasztok!
Nem tudja valaki hogy "KMG" kompresszorról mit lehet tudni műszakilag, és hogy hol kapok hozzá alkatrészt?
Szétszedtem szegényt amit nem rég vettem mert okádta az olajat, a szuszogó le volt dugózva rajta, tele volt olajjal a főtengely háza, a gyűrűk sem szépek, és a szelepek is régi 20 forintossal vannak tuningolva. Milyen és mennyi olaj kellhet bele?
Én 10w40 re gondoltam ami a főtengely csapágyak kb feléig töltve. Ez jó lehet?
(#) szbalogh válasza Tetye hozzászólására (») Júl 4, 2019 /
 
Nem ismerem konkrétan ezt de az olajos kompresszorok okádják az olajat a karterbôl. A fôtengely sonka érjen az olajba, az szórja szét mindenfelé. A tengelyig nem kell érnie. Ha nincs nyomás a kompresszor kimenetén akkor ott is nyomja az oljat... hiszen nincs ami visszatartsa. A dugattyúgyûrûket igazítsd 120 vagy 180 fokkal elforgatva. A szelepbe szépen felpolírozott sík karika kell.
A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2019
(#) Dióda hozzászólása Júl 22, 2019 /
 
Sziasztok.

Megdöglött a kompresszorom ami egy olajnélküli csodabogár volt.
Próbálok pecázni egy kompresszor fejet de eddig nem sok sikerem van hozzá.
Láttam hogy sokan próbálják a hűtőgép kompresszorját mondom én is kipróbálom de amiket én néztem mind fújta az olajat kifelé a levegővel együtt.
Viszont ötlött egy érdekes a fejembe .
Szinte mindenem megvan hozzá csak a sűrítőegység hiányzik.
Autó klímakompresszorját nem próbálta még senki?
Esetleg működhet vagy van valami buktató?
(#) merlingerin válasza Dióda hozzászólására (») Júl 22, 2019 /
 
Szia!

Sokan próbálták már. De az olajzása nehezen/nem gazdaságosan oldható meg..
(#) Dióda válasza merlingerin hozzászólására (») Júl 23, 2019 /
 
Ezt ha kifejtenéd bővebben megköszönném.
(#) merlingerin válasza Dióda hozzászólására (») Júl 23, 2019 /
 
Szia!

A klíma fel van töltve hűtőközeggel, és egy spéci olajjal. Ezt az olajat bekeringeti, visszatér... Zárt rendszer. A klíma kompresszorok az autóban általában dugattyúsok, sok pici dugattyú van körben. Nincs gyűrű rajta, nincs gumi sem. Passzos illesztés van. Ha az olaj nincs, nincs kenés, beáll, kopik. Hamar. Ezt nem tudod kivédeni. Hogy oldod meg, hogy az olaj benne maradjon, ne jusson ki? Sehogy. Felépítésből adódóan. A hűtő kompresszorok megskalpolva átalakíthatóak, hogy ne hordják ki. Ez nem. Mert egyben van. Youtube segít van sok szétszedős videó.

Egyébként a klíma kompresszor fogyó eszköz. Szerzel egy jót, eladod, abból vehetsz egy rendes kompresszort
(#) bistvan196700 válasza Dióda hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Szia! Én ilyen kompresszort készítettem, a hozzászólóknak igaza van. Az olaj fröcskölést úgy csökkentettem, hogy a kompresszor állítva üzemel tehát az ékszíjtárcsa van alul. Időnként ellenőrizni kell az olajszintet. Hozzá kell tennem ritkán használom, viszont meg vagyok vele elégedve. Halk, nem rázkódik, 2-3 ezres fordulaton is csendes.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2019
(#) Dióda válasza bistvan196700 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Konkrétan milyent is?
(#) bistvan196700 válasza Dióda hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Autó klímakompresszor.
(#) Dióda válasza bistvan196700 hozzászólására (») Júl 25, 2019 /
 
Huhúúú muti-muti hagynézzem.
(#) merlingerin hozzászólása Júl 25, 2019 /
 
Sziasztok!

Kaptam egy ilyet:
http://www.szerszamcsapagy.hu/lincos_kompresszor_22_kw_1733

2 hengeres, kínai. Sajnos az egyik henger hajtókarja törött. Hol lehet ehhez szerezni? Ebay-t, alit néztem, és biztos van is, de nem tudom, mi alapján törpöljem ki melyik az...

Szerviz autóba betenném, mégis 2 hengeres, nem egy..
(#) bistvan196700 válasza Dióda hozzászólására (») Júl 27, 2019 /
 
Szia! A szívóoldalra légszűrő kell még, és persze le kellene festenem, de mindig akad fontosabb dolgom is.
(#) mandarin79 hozzászólása Aug 28, 2019 /
 
Sziasztok,

Segítséget/véleményt kérnék.. adott egy 1.8KW 1 fázisú 4 pólusú 1440rpm-es nagyméretű aszinkron motor (Lafert) és egy Knorr Bremse 300ccm-es egyhengeres sűrítő. Próbaképp összeépítettem a szettet, mert ebben az esetben az áttételezéshez mindkét szíjtárcsa adott volt. Motoron 67x13-as, sűrítőn 160x13-as szíjtárcsa van. lefúvó szelep, visszacsapó szelep van a rendszerben. Ezzel az összeállítással maximum 8 Bar-ra képes a rendszer, 7.5 felett már döglődik, motor nem bír vele, 3 perc alatt termeli fel a nullás 50literes tartályt.

Witi kolléga számolós excel táblázatát megtaláltam, amit ezúton is köszönök! Az elmélet és a fenti valóság fedi egymást.

A kérdésem a következő: Van egy Csepel 2 hengeres kompi, ami durván 2x163ccm , ebben az esetben kisebb, vagy nagyobb motorteljesítményre lenne szükség? Úgy gondolom, hogy 1x163ccm-el kell számolnom, mivel 180 fokonként ezt kell leküzdenie a motornak. Jól gondolom? Köszönöm szépen!
(#) VIM válasza mandarin79 hozzászólására (») Aug 28, 2019 /
 
Szia! Szerintem nem a motorral lesznek a gondok hanem ha jól írtad a számokat, akkor a behajtó szíjtárcsa átmérője kicsi (67mm). Ha kerületét kiszámolod és figyelembe veszed a szíj felfekvési ívének hosszát ami 100mm sem lesz, nem tudja a motor átadni a teljesítményét a kevés ékszíj felület miatt ezért megcsúszik. A másik "probléma" pedig az áttétel-fordulat ami az átmérőkből adódik, hogy a kompresszor fordulata alig lesz 600 f/p. Nincs kéznél a táblázat amiből puskázni szoktam ha ilyesmit építek de a tárcsa átmérővel arányosan növekszik az átvihető teljesítmény. A behajtó tárcsa átmérőnek legalább 100mm átmérő kellene ehhez az ékszíjhoz és legalább 150-180mm felfekvés a tárcsán. Így 900 f/p körül lenne a fordulat és a teljesítmény is hiánytalanul átadódna.
(#) mandarin79 válasza VIM hozzászólására (») Aug 28, 2019 /
 
Igen a számok stimmelnek. A Knorr-t csak kíváncsiságból raktam össze,mégis mit tud az 1.8Kw-os motor és ehhez nem kellett megvenni a szíjtárcsákat.Nem észleltem megcsúszást, de ettől még lehet. A végleges a Csepel lenne, ezért is érdeklődöm, hogy a 2x163ccm-hez kisebb vagy nagyobb motorteljesítményre van szükség. Ehhez a szetthez beruháznék egy új hajtásláncra, kivéve a motort.
(#) madzagos válasza mandarin79 hozzászólására (») Aug 28, 2019 /
 
Nekem dupla ékszíj van rajta. Vígan dolgozik.
(#) VIM válasza mandarin79 hozzászólására (») Aug 29, 2019 /
 
(#) mandarin79 válasza VIM hozzászólására (») Aug 29, 2019 /
 
A tiéden 3 fázisú motornak tűnik, vagy kondizva van 1 fázisra a dobozban?
(#) VIM válasza mandarin79 hozzászólására (») Aug 29, 2019 /
 
(#) mandarin79 válasza VIM hozzászólására (») Aug 29, 2019 /
 
Nálam nem működik a link, de az áttétel módosítás megoldotta a problémát. 100mm-es tárcsa a motoron, 170mm a kompin, 17-es szíj. Végül sztem marad a Knorr Bremse sürítő, minimális kartergáza van. Egyszer elkergettem 12 Bar-ig, meg sem érezte, de visszaveszem 10Bar végnyomásra+ építek rá egy ventit. Köszönöm mindeninek, aki hozzászólt!
(#) VIM válasza mandarin79 hozzászólására (») Aug 29, 2019 /
 
Telefonról nem megy nekem a linkelés ... Az 1.8 kW az vígan elegendő az említett komprikhoz de a fordulat és az átmérők fontosnak a teljesítmény szempontjából. Szinte biztos voltam benne, hogy behajtó átmérő probléma van a dologban.
(#) mandarin79 válasza VIM hozzászólására (») Aug 29, 2019 /
 
Igen, igazad volt. Ma már hallottam, hogy csúszik a 67mm-en a 13-as szíj és onnantól vége a dalnak. Gyorsba felhívtam a közeli boltot és láss csodát, volt polcon 100-as tárcsa
(#) VIM válasza mandarin79 hozzászólására (») Aug 29, 2019 /
 
Minél kisebb a tárcsa átmérője annál nagyobb a szíj hajlítási frekvenciája ami kedvezőtlen tényező ebben a hajtási megoldásban. A keskenyebb szíj is elviszi ezt a teljesítményt csak magában hordozza ezt a kedvezőtlen tényezőt a szélesebbel szemben amit egy "spanolóval" lehet csillapítani. A lényeg az, hogy megoldódott a kérdés. A Csepel kompri is nagyon jól dolgozik azon a fordulaton ami most nálad így 875 f/p lett ha 100mm a tárcsa átmérője. A motoromon ez az adattábla van. Nem kellet vele sokat bíbelődnöm, hogy kedvezőek legyenek a hajtási paraméterek. Ha lesz egy kis időm és megtalálom ezt a műszaki könyvet a szíjhajtásról, felteszem ide, hogy mindenkinek elérhető legyen ha ilyen hajtást használ. A neten nagyon sok felesleges részről írnak ebben a témában és csak képletekben beszélgetnek.
(#) nytobo hozzászólása Aug 30, 2019 /
 
Sziasztok!

Egy kis segítségre lenne szükségem! Nemrégiben vettem egy épített légkompresszort, amin Rába Tk-200 van, le szeretném benne cserélni az olajat, kérdésem h mennyi olaj kell bele??
Előre is köszönöm!

Üdv.:Tibi
A hozzászólás módosítva: Aug 30, 2019
(#) VIM válasza nytobo hozzászólására (») Aug 30, 2019 /
 
Szia! A kompri hátulján van kettő csavarzat amiből a felső a karter szellőző az alsó pedig az olajszint ellenőrző volna. Ennek a csavarnak az alsó széle az olajszint magassága. Ha kitekered a csavart és vízszintesen áll a kompri, akkor az olaj ha megjelenik a meneteken az olajszint megfelelő. Ilyen olaj megfelelő bele. Ez kellően híg ahhoz, hogy minden körülmények között megfelelő kenést biztosítson.
Következő: »»   139 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem