Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   152 / 164
(#) cupika97 hozzászólása Nov 6, 2019 /
 
Sziasztok. Van egy Nissan Almera 1,5 2003 sedan autónk. A regi távirányítós kulcsok már nem működnek. Rendeltem hozzá univerzálisat. Nem sikerül bekötni, Siemens 28550BN816 vezérlő modulhoz nemtalálok bekötést sehogy sem. A bal első ajtóba meg csak 4 pines csatlakozó megy a zárhoz.
(#) Uviktor válasza cupika97 hozzászólására (») Nov 6, 2019 /
 
Szia,
A vezető oldalról kívülről vezérelhető kulccsal?
Ez egy "ha már sehogy máshogy nem megy" rajz.
A zárhoz menő 4 vezeték egyforma keresztmetszet?
Ha nem,akkor a két vastagabb a motor.
Két vezetéken is meg lehet valósítani a zár vezérlést,akár ellenállással,akár érint-bont logikával.
De ha már a vezető ajtó motorját meg tudod vezérlni a rajz szerint,akkor a többi szolgalelkűen követni fogja.
Nem tudom már ,mikor olvadt össze a Renault-al a Nissan,de nem emlékszem egyiknél sem több lépcsős (retesz zárásra) mert az bonyolítana a dolgon...

És elnézést a sajtpapír rajzért,nincs olyan profi rajz programom...meg időm sem sokkal több hogy leüljek egy asztali géphez...
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2019
(#) Inhouse válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 6, 2019 /
 
Ez a rajz feltételezi, hogy alaphelyzetben test van a motorokon, ami ugyan elterjedt megoldás, de nem 100%. Mindig méréssel kell kezdeni.
(#) Uviktor válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 6, 2019 /
 
Szia,
Bocsánat,igazad van.
Nálam a mérés automatikus.

Tehát ellenőrizni kell,hogy a motor két vezetékén alap állapotban test van,és működtetéskor 12V mérhető (nyitáskor az egyik,záráskor a másik vezetéken) kb.0,5-1 mp-ig.

Ebből következik hogy ellenőrizni kell azt is,hogy a vezérlő modul csak kb.ugyanennyi ideig húzza meg a benne levő relét.
Hiszen ha esetleg egy komfort zárás funkció be van kapcsolva,akkor leégeti a motort.
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 7, 2019 /
 
Szia! Bocsánat, kicsit eltűntem a sok meló miatt. Visszakanyarodtam a témához, mert jövőhéten megyek anyósomékhoz és meg szeretném csinálni az autót. Nos olvastam a korábbi írásodat, de a Thalia bal első ajtajában is csak kétvezetékes motor van. Mit lehet ilyenkor tenni? A belső központi zár kapcsolóból nem tudom kideríteni valahogy? Találtam egy képet, miszerint van egy pozitív illetve egy test és egy jeladó láb. Ha ezt megnézem esetleg, hogy melyik láb nyit melyik láb zár és oda kötöm a nyitó illetve záró ágát az új vezérlőnek az jó lehet? Köszi. G.
(#) Uviktor hozzászólása Nov 8, 2019 /
 
Üdv,
Most ugrott be hogy ugyanazon a B1 (talán fehér) vezetéken nyit és zár.
Adsz rá negatívot bezár-még egyet kinyit.
Meg lehet így is vezérelni,de ha egyszer magadra zárod és elfelejted,megfordul a sorrend.
(#) Inhouse válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 8, 2019 /
 
Nem ismerem a gyárit, de ez nem olyan, mint a levegősök voltak? Nem folytonos jel kell neki?
(#) huggybear válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 10, 2019 /
 
Szia!

Ezt nem egészen értem. Mit jelent, hogy megfordul a sorrend? Nem lenne jó így, hogy a kapcsoló vezérlő vezetékére kötöm rá az új egység vezérlőszálát (ez esetben csak egyet és így egy gomb lenne aktív a távirányítón) illetve a kapcsoló A2 (test) vezetékére kötöm az új vezérlő két test kábelét? Ezen kívül adnék neki egy 12V-t illetve egy testet, valahonnan a gyújtáskapcsoló felől.? Köszi. G.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Nov 11, 2019 /
 
Ezt én sem értem, de talán működhet az, ha úgy kötöd, majdnem mint a levegősnél. Alapból a sorba kötött nyugalmi érintkezőkön keresztül átad, tehát meg kell szakítani a B1 vezetéket és közé kötni. Ha zár, akkor testet kapcsol, ha nyit, akkor szakít (és nem +12V, mint a levegősnél).

kpzár.png
    
(#) Uviktor hozzászólása Nov 11, 2019 /
 
Üdv,
Először én is ezt rajzoltam le sajtpapírra,de aztán megkértem a moderátorokat hogy töröljék.
Emlékszem volt egy Clio amit használtam,abban mindig megfordult a vezérlés,és a következőképp volt kötve:
Szerintem a két COM test,a két NO pedig páhuzamosan a B1-re.
A gyári emlékeim szerint úgy működik,hogy ha B1-en negatív impulzust kap,akkor a másik állapotba "billenti" a zárat.

Azért tud "megfordulni" a sorrend,mert tételezzük fel hogy magadra zárod a gyári kp.záró gomb benyomásával.
Megérkezel,a kilinccsel ki tudod nyitni az ajtót,kiszállsz.
A közponi elektronikád még mindig úgy tudja hogy zárva van.
Nyomod a záró gombot a vezérlődön és...nyitni fog.
Nem nagy gond,főleg akkor ha a vezérlőd nem okosabb mint egy ötödikes.
Ha szolgalelkűen kiad még egy zárás parancsot,csak még egyszer meg kell nyomnod a zárás gombot.
De egy riasztónál már nem biztos hogy nincs más következménye egy újabb záró parancsnak.

Egyébként az elejéről teljesen lemaradtam.
Nem működik a gyári távkapcsolója?
(#) huggybear válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 11, 2019 /
 
Sziasztok!

Igen, a gyári kulcs nem működik, így vettem egy központi zár vezérlőt, melyhez van két távirányító. Ezt gondoltam bekötni és a kulcs mellett lenne egy távirányító, mellyel lehet nyitni/zárni. Mit gondoltok, amit leírtam az működhet? Kicsit elvesztem, mit jelent, hogy közé kell kötni? El kell vágnom a vezetéket vagy csak lecsupaszítom egy részen és rákötöm? Köszi. G.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Nov 11, 2019 /
 
Amúgy a központi zár működik? Fogj egy izzós 12V-os próbalámpát, csipesz a testre, a hegyével meg böködöd a B1 pontot. Ha felváltva nyit és zár, akkor csak test impulzus kell, azzal a veszéllyel, hogy felcserélődhet a sorrend. Vagy kösd ki és nyomd oda, engedd el, ha így vált, akkor szerintem mehet a rajzom szerint.
(#) Uviktor válasza huggybear hozzászólására (») Nov 11, 2019 /
 
Szia,
Innen jön a mérés.
Műszerrel mérd meg,hogy amikor működteted a gombbal a zárat,hogyan változik a feszültség.

Egyáltalán hogyan működik az a gomb?
Két irányba is tudod nyomni,vagy csak egy,es ugyanabban a pozícióban nyit/zár?
Mert ha két iranyú,esélyesebb Inhouse rajza.
Ha egy,akkor próbáld ki,hogy a B1-re egy izzós próbalámpán keresztül(tetre csipteted a csipeszét,a mérőcsúcsot pedig B1-re érinted egy pillanatra)testet adsz,mi történik?
Es ha még egyszer?
(#) huggybear válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 12, 2019 /
 
Sziasztok!

Igen, a központi zár működik, de ugye a drága Thalia az első ajtóban csak két vezetékes motort rejt így nem működteti a többit mikor kulcsot bedugva zárom és nyitom. Pontosabban a nyitás ajtónyitásra oldja a többi zárat is, de a lezárás katasztrófa. A gyári távnyitón egy gomb van, egyszer nyomom nyit, újra nyomom zár és így tovább. Sajnos próbálni csak szombaton tudok, mert anyósomé az autó, ezért is szeretném egyből megcsinálni. Azt gondolom, ha egy láb vezérli a nyitást/zárást, akkor jó lehet úgy kötni ahogy írtam. Ti nem így látjátok? Köszi. G.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Nov 13, 2019 /
 
Ha nem lenne valamivel egybe integrálva a központi zár vezérlője, hanem külön doboz lenne... Ott esetleg meg lehetne találni az RF és a kapcsoló rész között az a 2 pontot, ami tuti biztos nyitás és zárás lenne. További lehetőség, hogy fogod az összes ajtóból a motorok szálait és levágod, majd összekötöd az új vezérlő motor kimenetével. Ez lenne a legbiztosabb és legegyszerűbb. A régi vezérlő kiesne teljesen, mindent az új csinálna, közvetlenül a motorokat működtetve.
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2019
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 13, 2019 /
 
Szia! Ha jól sejtem, akkor a belső központi zár kapcsoló ebben az esetben nem működne? Sajnos nem teljesen értem, hogy mi lenne a baj vagy milyen aggályt okozna, ha rákötném a belső központ i kapcsolóra, simán, hogy "megcsapolom" a vezetéket. Zárlat lehet vagy az, hogy megfordulhat ha magamra zárom? Köszi és bocs az értetlenkedésemért. G.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Nov 14, 2019 /
 
Ha közvetleül a motorokat hajtod, akkor csak a távirányítóval működtethető. Sajnos ezek az univerzálisok nem tartalmazzák a gombos részt. Eddig talán 1 féle volt, ami igen. De mivel a vezető oldaliban nincs mikrokapcsoló, az eddig is csak mechanikusan tudta.
(#) Inhouse válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 14, 2019 /
 
Ezt még este a baráti italozás után írtam be, de csak ma küldtem el...kár volt. Az ajtóban kell lennie mikrokapcsolónak, motor nincs benne.
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 14, 2019 /
 
Szia! Tehát, ha jól értem akkor a belső központi gomb kiesik, azt nem lehet majd használni. A második rész nem tiszta, milyen mikrokapcsolót vagy motort kell keressek? G.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Nov 14, 2019 /
 
Mivel már adott a távirányítós vezérlőd és szeretnél belső kézi vezérlést is, valamint ez egy hobbielektronika fórum, szerintem egyébként ez is megoldható. Bele kellene nézned a vezeték nélküli kp zár vezérlődbe, - ha nem sajnálod a garanciát - nagy valószínűséggel megtalálható a két pont amire újra ráköthető az a belső működtető.
De azt most már én sem értem, hogy mi nincs neked a bal első ajtódban...csak 2 vezetékes motor, visszanéztem. Szóval kulccsal nem működtethetted az ajtóról, hiszen nincs mikrokapcsoló, csak egy belső erre szolgáló gombbal (illetve a távirányítóval, ami már nem működik)?
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2019
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 14, 2019 /
 
Nekem nem szükséges, hogy legyen belső centrál gomb, csak kérdeztem, hogy ha kiiktatom a gyári vezérlőt akkor megszűnik az a gomb? Ha nem lesz nem lesz, nem probléma. Egy vezérlő egység van, amit meg kell találnom és lekötni a rendszerről? Esetleg ennek a csatiját levágva azokra a vezetékekre rá tudok csatlakozni?
Igen, kulcsozni nem tudom vagyis zárni az összest, nyitni pedig úgy, hogy mikor bal 1ben elfordítom a kulcsot akkor nem nyílik a többi csak amikor az ajtót kitárom. A belső gomb nyitja-zárja az összeset illetve távirányító ami megadta magát. Köszi. G.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2019
(#) Uviktor hozzászólása Nov 14, 2019 /
 
Szia,
Nem tudod "kiiktatni" a gyári vezérlőt,egy többfunkciós vezérlőegység működteti a motorokat.
Illetve úgy lehet,hogy a többf.vez.egységből jövő motor vezetékeket elvágod és az elmenő vezetékekre bekötöd az utólagos vezérlőt,de ezt egyáltalán nem ajánlom,csak végső megoldásként.
A relék,csatlakozók sem 4-5 motorra vannak méretezve és javításkor is megtréfálja a kollegákat.

Ha nem szeretnél kulccsal vezérelni,akkor jó úgy ahogy van.
Próbáld meg működtetni próbalámpán keresztül kérlek úgy,ahogy leírtuk.
Addig fölösleges agyalni rajta.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Nov 15, 2019 /
 
Így egyébként van a bal 1-ben mikrokapcsoló is a vezérléshez és motor is a működtetéshez.
Nézd meg a belső gombot, amivel tudod nyitni és zárni, hogy mit kapcsol és arra kell rákötni az újat. Könnyen lehet, hogy testet kapcsol felváltva 2 pontra.
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2019
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Sziasztok!

Szükségem lenne még egy kis segítségre, sajnos nem boldogulunk. Méregettünk, ezt osztanám meg veletek. A képeken látható a kapcsoló és annak csatlakozója. A kapcsolóban a 2. és 4. láb az abban lévő lámpához tartozik. Az 1. 3. és 5. láb tartozik a zár kapcsolásához. Az 1. és 5. lábon tudok mérni 10.8 V körül, ha a multiméter piros kábelét odadugom a feketét pedig az üléssínre. Tehát ebben a kettőben (1. 5.) van áram és ha működtetem a kapcsolót, akkor rövidzárral ellenőrizve a 3. láb sípol. Tehát 1. és 3. láb kapcsol össze. ha nyomom a nyitást, 5. és 3. láb kapcsol össze, ha zárom az autót. A csatlakozót nézve, ha úgy mérek, hogy üléssín és lábak (rövidzárral), akkor a 2., 3. és 4. lábnál sípol, ha ráadom a világítást, akkor a 4. lábon már nem sípol és feszültséget nézve, ha világítás fel van kapcsolva akkor itt +12 V lesz. Szóval azt gondolom, hogy valahova a 2. vagy a 3. lábra kellene kötnöm egy vezérlőszálat az új egységből, de ebben nem vagyok biztos. Ezen kívül adnék neki egy +12V-t a gyújtáskapcsolóról illetve egy testet valahonnan, viszont nem tudom, hogy az új vezérlő két testkábelét hová kell kötnöm. Másik problémám, hogy a vezérlőn próbáltam kimérni melyik gomb megnyomására melyik vezetéken megy jel, de itt nem boldogulok. Úgy csináltam, hogy piros vezeték az akksi pozitívra, fekete vezeték az akksi negatívra illetve 20V-ra állítva a multimétert annak fekete kábele az akksi negatívra és a pirossal próbáltam a vezetéket keresni. Itt szerintem valamit nem jól csinálok. Tudnátok segíteni kérlek? Nagyon köszönöm. G.
(#) Uviktor válasza huggybear hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Üdv,
Akkor az én olvasatomban ez egy átlagos két negatívos vezérlés.
Ahogy én értelmezem,az 1 és az 5 a nyit és a zár.
A 2 és 3( a két fekete) test,ide kötheted a vezérlőd feketéjét és a sárgát és a sárga-feketét.
A fehéret kösd az ötösre,a fehér-feketét pedig az egyesre.

De jó lenne ha ki tudnád próbálni izzós lámpán keresztül megvezérelni,ahogy írtuk.

Táp jöhet a gyújtáskapcsolóról,de biztosíték legyen sorba kötve.
(#) Inhouse válasza huggybear hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Átolvastam párszor, de nekem nem megy a megértés. Amit kihámoztam az az, hogy a kapcsoló a 3-as lábra zárja vagy az 1-est, vagy az 5-öst. De hogy mikor mi van rajta... Lehet, hogy alapból 10,8V van és azt húzza testre... Azt veszem ki a szavaidból, hogy te ezt a kapcsolót ki akarod kötni, vagy nem értem miért kell és hova gyújtás? Az új egységnek?
Szóval szerintem azzal nem okozol kárt, csíptesd az izzós próbalámpát testre és érintsd a másik végét az 1 és 3 pontra felváltva. Ha nyit és zár, akkor megvan a 2 pont, innen folytatjuk.
A kapcsoló marad a helyén.
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Sziasztok!

Próbalámpával megnéztük, testre kötve az egyik zsinórt és a másikat az 1-esre érintve nyitott, az 5ösre érinteve zárt. Nem akarom kiiktatni a kapcsolót, csak azokra a vezetékekre szeretném kötni az új vezérlőt, mert talán ez a legegyszerűbb. Sajnálom, ha a leírás nem tiszta, megpróbáljam leírni máshogy, fontos lehet? Bocsánat a laikusságomért... Nagyon köszi a segítséget. G.
(#) Uviktor válasza huggybear hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Sziasztok,
Szerintem mehet úgy ahogy írtam.

Inhouse:szerintem nem gyújtást szeretne kötni a gyújtáskapcsolónál,hanem állandó tápot a vastag pirosról.
Egy negatív vezérlést váró bemenet ellenállással biztosan tápfesz.felé van húzva,tehát jogos műszerrel mérve a 10.8V.
(#) huggybear válasza Uviktor hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Szuper, akkor holnap rá is kötöm. Igen, a gyújtáskapcsolótól állandó +12V-t szeretnék adni neki. Akkor mindhárom testet rákötöm a 2-es testkábelre, fehéret az 5ösre, fehér/feketét az 1esre aztán mehet is. Lehet még az idexeket bekötöm, majd meglátom, mennyi kedvem lesz. Hogy látjátok, fennáll még a megfordulás veszély vagy az nem ebben az esetben lett volna? Nagyon köszönöm a segítséget uraim. G.
(#) huggybear válasza Inhouse hozzászólására (») Nov 16, 2019 /
 
Az ajtókárpitot nem akarom leszedni, vagy le kellene és ott is átkötni valamit? G.
Következő: »»   152 / 164
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem