Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   73 / 83
(#) Gafly válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 21, 2020 /
 
Idézet:
„Kíváncsi vagyok. Hogy nyárára jó lehet-e még.”

Mi is.
(#) Atis57 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 21, 2020 /
 
Szia!
Természetesen működő lessz , átmosás,savazás, töltés, stb.

Némi szerencsével ráköltve 3000Ft-és 10 óra munkaidőt .
Remekül fogja tudni a 6V és 0,5..1Ah -t.
Ezt persze több év után is, fogja tudni.
(#) küzmös Gergely válasza Gafly hozzászólására (») Feb 21, 2020 /
 
Na hát egyelőre annyi van hogy miután a Junoszty trafóval elérte a 7V-ot (kb 1 óra), már tudta tölteni az orosz csoda a "reszursz-1". 20 órát ment vele, szépen vette a töltést. Kiengedtem 15,5V.-ig, hogy egyenlítődjenek a cellák, amikor is még mindig 1,5A körül vette a töltést. Pihentetés után kerek 13V-on tartja a feszültséget. Ezután jön majd a kisütés teszt 10V-ig kb, (12V/55W), majd a regenerálós tornáztatás.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2020
(#) küzmös Gergely válasza Atis57 hozzászólására (») Feb 21, 2020 /
 
Hát az MZ-t úgy is indítaná akkor, de ez 12V-os gépkocsi akkumlátor.
(#) Atis57 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 21, 2020 /
 
Szia!

Igen , a hulladékudvarok beveszik, vagy boltban ujra cseréled?
(#) Inhouse válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 21, 2020 /
 
A magas nyugalmi kapocsfeszültség arra utal, hogy folyadék hiányos. Mivel a sav nem, csak a víz párolog ki, így megnövekedik a savsűrűség. Egy jó akkunak 12,8V-nál nem igazán lehet magasabb a feszültsége, akármennyire is van feltöltve.
(#) küzmös Gergely válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 21, 2020 /
 
Igen, hát drága jó zárt, hegesztett fedelű akku lévén, megint csak a 6-os fúró, és a kárpitpatent marad, mint anno. De lehet már úgy sem lesz jó. Majd elválik.
(#) fastaction válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 21, 2020 /
 
Szia ! Az impulzusok közötti szünet idő a 170 - 500 ms . Benne is van a linkelt oldalon . Üdv.
(#) küzmös Gergely válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 22, 2020 /
 
Mondjuk nyilván várok még vele, ha lerottyan csak akkor fúrom meg. Szerda éjjel vettem le a töltőről, és az egyik multival akkor 13,1V, míg a másikkal 12.97V volt. Ma ugye szombat reggel van. 12.91V.-ot mér az egyik multi, míg a másik 12,86V.. Szóval a multiméter, is szór.. Megmérem én még vagy 2 db-al, meg lehet elviszem majd egy terheléses vizsgálatra is, mielőtt "barbárkodnék".. Ezekből a műanyag hegesztet, labirintus rendszeres kiképzésű tetőkről nem párolognak ki olyan könnyen, mint egy simából. Eleve magasabb az elektrolit szintjük, és visszacsapódik a víz, csak a túlnyomás megy ki a két kis szélső szelepen. Persze ekkora leszívásnál lehet hogy hő is volt, és tényleg vízhiányos, majd elválik, van friss gyógyszertári desztvizem, s az autó szerelő után egy garázsban fog majd parkolni, így tudok is vele kicsit vizsgálódni.
(#) Ge Lee válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 22, 2020 / 2
 
Rá kell tenni egy terhelővillát és az majd megmondja a tutit.
(#) küzmös Gergely válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 24, 2020 /
 
Hát terhelővillát nem tudtam szerezni, de átvittem a szomszédban lévő akkus szaküzletbe, ahol bevizsgálják, s egy akkuteszterrel megnéztük. Azt mondta hogy 390A indítóáramból 373A. E szerint jó lesz. A kapocsfeszültséget 12,82V.-nak mérte a készülék. További tesztek az autó javítása után várhatóak.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2020
(#) Chipmunk1960 válasza Ge Lee hozzászólására (») Feb 24, 2020 /
 
Kinek a PIK, kinek a PIK-né!
(#) Epu2 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Feb 24, 2020 /
 
Üdv! Alaposan vizsgáld át a tetejét. Gyárilag is fel kell tölteni az akkut és szelepnek is kell lennie a túlnyomás elkerülésére. Igazság szerint nem találkoztam olyannal, amelyiknek ne lett volna. Jellemzően középen letakarva egy műanyag lappal és csinosan eldolgozva. Matricával letakarva.
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2020
(#) bubuszoft hozzászólása Feb 25, 2020 / 2
 
Végre beindult a szulfátmentesítőm, 20ms sok volt neki, most 10ms al megy, kipróbálom.
(#) küzmös Gergely válasza Epu2 hozzászólására (») Feb 25, 2020 /
 
Nyomáskiegyenlítő két kis szelep a két oldalt van, de a matrica alatt nincsenek kupakok, csak nagyon halványan látszik a helye, ez ragasztott, vagy hegesztett. Az egészet fel lehetne tépni, vagy megfúrni, és kárpitpatenttal visszadugni. Egyelőre az autót áthúztuk az elektromoshoz, indított szépen, ha benzint kap, akkor a motor is indul szépen. De az elektronika nem kommunikál, kiolvasni nem lehet semmit, check lámpa narancssárgán villog, befecskendező nem megy, benzint nem kap. Majd megmondják hogy mi van vele, beszart az elektronika. Előzőleg random megrángatta az embert, majd ha leállítottad , és újra indítotad ment szépen akár hetekig, vagy csak a következő kanyarig ahol újfent megrángatott.. dühítő. Kicserélték a rohadt életet is már.. gyertya, gyújtáselosztó, benzinellátó rendszer, tankátmosás, új benzin, stb.. Most meg teljesen kakukk.. két hétig járt vele egy szerelő hogy produkálja-e a hibát, és egy nap teljesen kakukk lett. jah, ez egy 1.3-as bakancs Micra, Nissan Micra. Sarut levettem, mert valószínűleg a hiba folytán szopja is rendesen valami az akkut egy álltó helyében.
A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2020
(#) MATA válasza bubuszoft hozzászólására (») Feb 25, 2020 /
 
Oké majd oszd meg velünk a tapasztalataidat.
(#) bubuszoft válasza MATA hozzászólására (») Feb 28, 2020 / 2
 
Sziasztok, úgy néz ki így egy hét teszt után, hogy működik az ekektronika, egy 9 voltos mélykisült akkut is újra tudtam éleszteni
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2020
(#) MATA válasza bubuszoft hozzászólására (») Feb 28, 2020 /
 
Hello! Akkor nem dolgoztál hiába ez a lényeg de sokszor elő fordul hogy nem működik egy áramkör nem szabad mindjárt feladni a dolgot ahogy tetted is!
Gratulálok hozzá és használd egészséggel!
(#) bubuszoft válasza MATA hozzászólására (») Márc 1, 2020 /
 
Nagyon köszönöm a bíztatást.
(#) Chipmunk1960 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Márc 10, 2020 /
 
Szia, Nagyon kontakthiba szaga van a dolognak. Szenvedtem vele rengeteget én is már. De amiket írtál, lehet az immót nem olvassa, s azt tilt le, akkor szokott több-minden tápfesze elmenni. vagy a csatlakozásban, immo-Ecu között van hiba. De lehet a gyújtáskulcs körüli antenna-karika....Az enyémben pld az a csati vacakolt, s nem indult. Elméletileg, ha egyszer beindult, utána nem szabadna leállnia, mert nagyon balesetveszélyes. Persze ez típusfüggő. Van amelyik beindul, majd immo jel hiányában pár másodperc múlva leáll, mielőtt még el lehetne indulni az autóval.
(#) pucuka válasza bubuszoft hozzászólására (») Márc 10, 2020 / 1
 
Azért az életedet ne nagyon bízd rá.
(#) küzmös Gergely válasza Chipmunk1960 hozzászólására (») Márc 11, 2020 /
 
Immo hiba (volt.) Kikerülték a francba, s megúszták 30 ezerrel. Ha nem sikerült volna kikerülni, s keresgélni kellett volna hozzá valót, akkor többszörösére ugorhatott volna az ár. Azóta tesómék járnak az autóval. Járulékos veszteség lett az hogy csak egy kulccsal hajlandó működni. Az akksi 72 órás tornáztatás után jónak mutatkozik, hogy nyárára jó lesz az tuti. Azért majd figyelgetem hogy mit mutat.
A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2020
(#) Inhouse válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Márc 11, 2020 /
 
Elvileg komoly kulcsosok tudnak immo chipet klónozni. Utána meg nem tud különbséget tenni a kocsi a két kulcs között. Jól tudom?
De, ha kikerülték az immo-t, akkor miért csak 1 kulccsal megy?
(#) küzmös Gergely válasza Inhouse hozzászólására (») Márc 12, 2020 /
 
Hát megmondom őszintén hogy nagyon nem értek az immobiliser lelki világához. A sógorom hozta el az autót neki mondták hogy ez van. Nekem meg előtte azt vázolták hogy megpróbálják kikerülni, átverni.. amihez az elektronika 70, szereléssel hozzávetőlegesen 90 ezer Ft lesz. De ha nem megy (mert van hogy nem megy) ,akkor keresni kell hozzá innen onnan, bontóból akárhonnan egy egész szettet mindenestől, méghozzá azonos "számsorut", ami nem lesz egy egyszerű történet. Az angol roncsok kizárva, mert olyanok ugyan, de "mégis teljesen más", nem jó.. s hogy volt egy embernek a közelmúltban olyan esete hogy 7 hónapot volt ott a szervizben a kocsija, de mivel szerette a kis kocsiját, ezért kérte a kvázi gazdasági totálkárnak minősülő javítást, ami 250 ezer Ft lett neki, mire találtak, és össze is tudták házasítani. Én ezzel jöttem el.. gondoltam remek. Majd sógoromat 4 nap múlva felhívták hogy kész az autó mehet érte. Egy kulccsal megy, és hogy adjon 30 ezer Ft, és "jól van." De megkérdezem majd tőle pontosan hogy mit mondott a szervizes.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2020
(#) küzmös Gergely hozzászólása Márc 29, 2020 /
 
Újabb akku tesztelése következik. Kaptam a kollégámtól egy akkumlátort 45Ah/360A indító áram, ami az egyik reggelen már nem indított neki. Feltöltötte ugyan egy gagyi hipermarketes vacakkal, de első útja egy akkumlátor szaküzletbe vezetett, és kicserélte. A régit nekem adta. Mondván jó lesz vizsgálódni rajta. 12,65V.-on állt amikor átvettem. Ugye fel volt töltve. 3 nap múltán is ennyi volt benne. Én is feltöltöttem koppig, ami vagy másfél órát vett igénybe, majd rátettem egy 12V/55W-os égőt, s egy multimétert. Tudtam hogy egy ekkora kapacitású "jó" akku, olyan minimum 3 órát tud, míg 10,5V.-ig kisül. Nos ez egy szűk óra alatt 9,5V.-ra zuttyant. Levettem a terhet, és rádobtam az akkutöltőt. Olyan 6-7 óra múltán kikapcsolt, 15,8V.-nál 1,2A körüli áramfelvételnél jelezte a kis piros led ,hogy késznek ítélte. Újra merítettem, megnézni hogy most vajon mennyivel lett esetlegesen "jobb". Hát kb semmivel.. Míg az előző merítésnél egy szűk óra kellett, itt egy bő óra. Pár perc különbség (se) volt. Gondoltam jól van. A terhet hagytam tovább 8,5V.-ig (Ge Lee itteni tanácsára). Mikor megszüntettem a terhet nem is állt vissza rögtön 12V-ra, 10V körül mocorgott.. közelítette volna újra a 12V.-ot, mert azért ment felfelé, de nem vártam meg, hanem azonnal ráakasztottam az itt tárgyalt kis "szulfátoldó" fapados verzióját. 25 óra hosszat tornázott rajta, miután 15,2V.-nál lekapcsoltam. Másnap gondoltam nézzük meg akkor újra, hogy mit tud az előzőekhez képest. Üresjáratai kapocsfeszültsége ekkor 12,75V volt. Elővettem a 12V/55W-os izzóm, és ráakasztottam. A mért időtől most sem estem hanyatt, de tény hogy olyan +20 percet mértem (kerek 9V-ig), ami az előző 1 órához mérten ugye harmadával több. Most megy a második kör. Ez a kis impulzustöltő dolgozik ám rendesen. A sönt forró (nekem 0,68 ohm van benne), a Fet langyos, a bazi nagy trafó is rendesen meleg. S az egész alu sasszi is átveszi a hőt, mert langyos az egész. Pedig a legkisebb frekvencián megy.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2020
(#) Chipmunk1960 válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Márc 30, 2020 / 1
 
Szia,Akkor van min dolgoznia, s teszi is a dolgát. Ha nem csinálna semmit, nem is melegedne. Az enyémen 24V/70A -es trafó van, /elektromos targonca töltőből/ meg 2xIRFP250 2x30A FET s az is tud melegedni, kell rá a venti.
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2020
(#) pucuka válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Márc 30, 2020 / 1
 
Abból az akkuból már hiányzik egy cella. Zárlatos. Próbálkozhatsz az akku aktivátorral, de jó sohasem lesz.
(#) küzmös Gergely válasza pucuka hozzászólására (») Márc 31, 2020 /
 
Szerintem a 10V-on akadt meg a szemed, de mint mondtam szépen felmászott volna kerek 12V.-ig, csak Ge Lee tapasztalatait próbáltam ellenőrizni, mert azt mondta hogy tartósabb merítés után nem megy vissza azonnal 12V-ig. Igaz elmondása szerint, ő is csak "pár percig" hagyja mélymerült állapotban, s úgy teszi rá a szulfátoldót, annak érdekében hogy nagyobb intenzitással, hosszabban, mélyebben küldje rá az impulzusokat. Az akkumlátor újra autóban van, odaadtam egy ismerősömnek egy hobby második autóban van, s dolgozik. Beszerelés előtt (egy nappal a második kezelés után), így festett. Mondtam neki, hogy aztán nem szidni a felmenőimet, garancia nincs rá. Azt mondja ott a másik kocsi ha ne adj isten megmakkanna. Hogy most tényleg jó, vagy a "nyárára még jó lesz" kategória, azt nyilván majd csak október után tudja meg az ember. De tény hogy az ezt megelőzően 3V.-ra leült Banner akkumlátor is autóban van azóta, s azért bőven fagyosak még a reggelek.. sajnos. (A sárgabarack fáim nem is nagyon szeretik ezt az időt.
A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2020

P1140500.JPG
    
(#) Ge Lee válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Márc 31, 2020 / 1
 
Nekem csak egy 100A-es terhelővillám van (250-300A-es lenne az igazi) de már ezen is szépen látszik hogy az akku jó lesz-e télre is, vagy már csak nyári, esetleg az se, mert teljesen beesik a feszültsége.
(#) küzmös Gergely hozzászólása Ápr 4, 2020 /
 
Nem is rossz ez a kis masina. Az elmúlt időszakban volt vagy 3 tényleg nem túl meggyőző akkumlátor nálam. A 3V-os banner azóta is kocsiban van, tegnap előtt ráadásul -6 fok volt Debrecenben. Az üresjárati kapocsfeszültsége 12,6V-on áll. Ez volt az amelyik az impulzus töltést követően, vagy 3 napig kerek 13V körül mocorgott.
Következő: »»   73 / 83
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem