Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » IMI villanymotor
 
Témaindító: toxysanyi, idő: Jan 28, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   41 / 43
(#) Alkotó válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 24, 2019 / 1
 
A csapágyhézag kiválasztása nem elsősorban a fordulattól függ. A villanymotorokban valóban a C hézagtartományt szokás választani, de ennek nem a fordulat, hanem a szerelési anomáliák, és a várható terhelési viszonyok adnak alapot.
(#) Alkotó válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
Nem ismerem a konkrét eseted részleteit, ezért merő feltételezés amit mondok. De sok csapágyazással és csapággyal találkoztam már, ezért próbálok véleményt formálni.
Ez a kijelentés így önmagában: "Nem semmi hogy 2800as fordulatot nem bír a kínai...", finoman szólva is butaság. A kínai ipar biztosan eléri, sőt jó eséllyel meg is haladja a mai kor technikai színvonalát. Sajnos mára már a régen jól csengő márkanevek (köztük a csapágygyártók is) csak árnyékai önmaguknak. Ezzel szemben, a névtelen -jellemzően éppen kínai, koreai vagy japán- márkák lenyűgöző tulajdonságokkal bírnak.
A csapágy morgása, melegedése szinte mindig tervezési, vagy szerelési hiányosságokból ered (most ide sorolom a tengely és a csapágyfészek mérethibáját is). Ha a csapágy bármilyen okból feszül, akkor e miatt melegszik, és ennek térfogat változás lesz az eredménye. A csapágyhézag igen kicsi, ezért kis mértékű térfogatváltozás is okozhat gondokat.
Nem jellemző hiba, de ha akár a tengelyen, akár a fészekben lóg a csapágy, akkor is kiszámíthatatlan remegések alakulhatnak ki.
A villanymotorok tipikus hibája a pajzsban lévő fészek középvonalának, és az elméleti tengelyvonalnak egymástól való eltérése. Ez lehet szögeltérés, és lehet eltolódás. Részben ezért is van létjogosultsága itt a C csapágyhézag tartománynak.
(#) Bkrisz válasza Atis57 hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
Az imi szervízkönyv nem hozza külön hogy bizonyos teljesítmény fölött C-s csapágy kell, meg ez hidegen is azonnal csinálja, meg bemelegedve is.
(#) Bkrisz válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
Nekem olyan érzésem van hogy a golyók forognak de olykor csúsznak gördülés nélkül. Kínában is gyártanak jót, de sajna sokszor rosszat, is ezért van általánosítás hogy "kínai".
Feszülni nem tud a csapágy mert a csapágyház laza (ragasztásnál lehetett volna opció amit mondasz) ("imi betegség") Persze az sem jó, de épp nem annyira lóg hogy azt halljam hogy kottyanjon.
Amúgy melegedésnél írtam hogy a legmelegebb maga a forgórész volt és ugye a hő elindul tengelyirányba, de remélem a rossz cos fi miatt volt és nem forgórész hiba miatt.
Amúgy maga a csapágylógást is kicsit nagynak éreztem újonnan, sőt csavarhúzóval tudtam a golyót "siklatni" ami új nem C-s csapágynál nem az igazi.
De majd kiderül, januárban veszek a bevált csapágyboltból vagy koyo vagy zvl-t
Amúgy 3 hete csináltam egy 1100 wattos Imit(OZF90es az is) Zvl nem C-s csapággyal, tengelyen fixen állt igaz de ott is ragasztottam a csapágyházat, de az a motor úgy jár ahogyan kell.
Tehát én 99% mondom hogy csapágyhiba miatt csörög be és "ritmustalanul" ad hangot,tehát van úgy hogy másodpercekig jó a hang majd gondol egyet és hallattatja magát.
(#) Alkotó válasza Bkrisz hozzászólására (») Dec 24, 2019 /
 
Természetesen nem zárható ki a csapágy hiba sem. Bizonyos szerencsétlen esetekben nem is a golyók, hanem a golyókosár kezd el remegni, rezonálni. Nem túl elegáns megoldás, de ilyenkor egy "keményebb" zsír is képes a rezgést jelentősen féken tartani.
(#) Bkrisz hozzászólása Feb 1, 2020 /
 
Sziasztok, végül benne hagytam a csapágyat a motorban, ha akar akkor had zizegjen. Körfűrészen van jelenleg és terhelve nem melegszik(bár igaz hideg is van kint ). Tegnap hasonló állandó kondis mocit menesztettem terheletlenül egy kicsit (előtte zsíroztam a csapágyat azért) az is langyosodott tehát ezek ilyenek.
Ez meg (kép) imi szivattyú tengely hegesztése, inkább gyárinak érzem jelenleg.
(#) gyusz1985 hozzászólása Feb 18, 2020 /
 
Sziasztok! hozzám került egy Imi OZF 90C-4ND típusú motor. Az lenne a kérdésem hogy milyen méretű csapágy kell bele, megvenném előre és úgy bontanám meg. Nincs erről valami szakirodalom?
(#) VIM válasza gyusz1985 hozzászólására (») Feb 18, 2020 /
 
Szia! Nem kell hozzá szakirodalom csak egy tolómérő. A tengely pajzson túlérő átmérőjét kell lemérned és a kapott értéket öttel elosztani. A 6205Z vagy ZZ kell hozzá a 25mm-es tengelyátmérőhöz.
(#) Bkrisz válasza VIM hozzászólására (») Feb 19, 2020 / 1
 
Annyit hozzá érdemes írni hogy csak a "töve"(épp mérhető) 25mm mert lépcsős a tengely utána már csak 24mm
Gyusz1985 kérésére:
http://www.mee.hu/files/files/roviditett_20_sz__imi_szervizkonyv_fo...tt.pdf

6205 2RS-nek van hátránya villanymociban?
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2020
(#) gyusz1985 válasza Bkrisz hozzászólására (») Feb 23, 2020 /
 
Nagyon köszönöm. Sokat segít ez a dokumentum!
(#) kiccsavo81 válasza jagerv hozzászólására (») Feb 23, 2020 /
 
Szia, megírnád nekem a segéd és a főfázis huzalátmérőjét?
(#) gyusz1985 hozzászólása Feb 23, 2020 /
 
Sziasztok. Na ma elkészült a motor. Szuperül működik. Ma hozzá juttottam egy újabb példányhoz. Szerintem menetzárlatos. Fura hangja van és meleszik. Szétszedtem, a kötöző szallag el van szakadva pár helyen. Kb mennyiért tekercselnék meg?
(#) pipi válasza gyusz1985 hozzászólására (») Feb 23, 2020 / 1
 
500-800W körülit nekem Kispesten a kisöreg kb 15-ért tekert, emlékeim szerint.
(#) sziriusz hozzászólása Feb 26, 2020 / 1
 
Keverőtárcsás mosógép motor bekötése, hét kivezetéses.
IMI WOX 55/4, 220/110 V, 130 W, 1430 n, 7,5 kg.
Az indító relét 1963-ban gyártották hozzá.
A csapágyai szárazon futottak, akkoriban még nem szerelté porvédős csapággyal, ezért felhasználás előtt csapágyat (6203 2Z) cseréltem benne. Akkor találtam meg a rajzot. Remélem, lesz akinek ez segít.
(#) Bkrisz hozzászólása Márc 13, 2020 /
 
Ilyen motort még nem láttam. Ahogy nézem 60 Hz-re készítve.

Imi x.jpg
    
(#) Bkrisz hozzászólása Márc 14, 2020 /
 
Másik ritka moci: Min lehetett gyárilag?
A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2020
(#) Atis57 válasza Bkrisz hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Szia!
Ilyen motorok (60Hz 3x 220/127V ) a Ganz hajókon voltak.
Mindenféle célra.
A Nemzetközi kikötők csatlakozói 115V és 60Hz .értéküek.
(Komárom, Csepel, Mohács ,Baja )

De a privatizáció ?megkeverte a lapokat.
(#) Atis57 válasza Bkrisz hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Szia!

Alu házas motoron ,öntöttvas pajzs?

Ez nem valami összelegózott motor?
(#) Atis57 válasza sziriusz hozzászólására (») Márc 14, 2020 /
 
Szia!

Ezt azért 1965 után már nem igy gyártották. '970re meg átáltak 220V ra mindenütt.

Régen még a 170/100 V 42Hz is szokásos volt. ---kb 1940 ig !

Na ilyen motort köttetnék be, az OKJ átképző vizsgákon!

Ehhez ki tudja hol lehet itthon 3x115V 400Hz re csatlakozni?
(#) Bkrisz válasza Atis57 hozzászólására (») Márc 20, 2020 /
 
Ezt jó tudni. Köszi.
Az öntött vasas moci elég érdekes. P-s a kódja, a tengely végén a lapolás,, egyik oldalt lemezelés, ami miatt fentre került adattábla. Ráadásul új mocinak tűnik.
(#) Bkrisz hozzászólása Márc 20, 2020 /
 
Csak kíváncsiságból:
OZF 90C 4K/1082 mire rakhatták rá "gyárilag" anno?
(#) zolika2016 hozzászólása Márc 25, 2020 /
 
Sziasztok!
Szeretnék egy 3F villanymotort 1F-ról üzemeltetni.
Sajnos gondban vagyok a motor áramfelvételi adataival.
Steinmetz-kapcsolással (Delta) szeretném üzemeltetni
Sajnos az adattáblából nem sok látszik 220vos üzemnél az áramfelvételről
Tudnátok segíteni a pontos áramfelvétel meghatározásában?


Már próbálkoztam kondikkal, üresjáratban mértem az áramokat.
106UF kondival a szürke:8,1A kék:10,4A barna:4,8A (Elnézést a hirtelen rajzért, lakatfogóval mérve.)
Ha feltételezésem helyes akkor az üzemi árama 8,7A, akkor ez így megfelelő lehet?

Más: hiányzik a motorról a ventilátor. Tudnátok linket ajánlani ahol lehet vásárolni hozzá?
(#) Bkrisz válasza zolika2016 hozzászólására (») Márc 26, 2020 /
 
Igaz régi motor de adata olyan mint a tied.
HZF 90C 4 Amper: 5/8,7
Ventit sok helyen lehet venni. Akár a közeledben szivattyú bolt ilyenekben is lehet.
Ampert nem mértél e közel a motorhoz? Mert a moci mágneses tere zavarja.

119 CZ.jpg
    
(#) zolika2016 válasza Bkrisz hozzászólására (») Márc 26, 2020 /
 
Szia!
Köszönöm az adatokat.
Kivezetékeztem külső (kb40-50cm) sorkapocsra ideiglenesen, pontosan a mérések megkönnyítésére.
(#) BNorbert hozzászólása Vas, 13:16 /
 
Üdv egy kis segitséget szeretnék kérni hogy ezt a fajta motort hogyan kell bekötni mert a mostani kötésel nem csinál semit és szerintem el van kötve de nem tudom hogy kell jól bekötni
(#) VIM válasza BNorbert hozzászólására (») Vas, 14:07 /
 
Szia! Szerintem így kösd be ahogy a képen mutatom. Csak a betápot kell átkötnöd a nyíllal jelölt helyekre. Remélhetőleg a szürke színű kivezetések a főfázis tekercs kivezetései és a kék a segédé. Ha megtennéd hogy leellenőrzöd az ellenállásaikat de ha nem volt még újra tekercselve akkor így jónak kell lennie.

IMI motor.jpg
    
(#) BNorbert hozzászólása Vas, 14:36 /
 
köszönöm mingyárt átkötöm igy akor és tesztelek
(#) BNorbert hozzászólása Vas, 14:49 /
 
Átkötötem ahogy irtad de viszont igy se indul el csak bug a motor
(#) Gafly válasza BNorbert hozzászólására (») Vas, 15:52 /
 
Vastagságból itélve inkább a két kék a főfázis, a két szürke meg a segéd.

De ahogyan VIM mester is mondja, elő az ellenállásmérőt.

Bal oldali kék/fekete meg talán kapcsoló (vagy gomb).

Az inditó relének a vastag fekete/piros meg a főfázissal kellene sorba lennie, a szürke lenne talán a segésfázis, de akkor meg nem lenne eldugva bekötetlenül.

Vagy direkt van bekötetlenül, és át van alakitva relé helyett inditógombosra.
Akkor jogos ha csak búg. Ekkor nyomd meg a gombot (ha nem kapcsoló). De ne búgasd sokáig, mert sokba kerül ám a tekercselés...

Mérjél ellenállásokat, valamint még több fénykép...
(#) BNorbert hozzászólása Vas, 16:24 /
 
Minden kábel rávolt kötve most lekötötem róla minden és várom hogy kösem be ujbol az egészet kék kábel a vastagab a szürke vékonyabik
Következő: »»   41 / 43
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu