Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   108 / 137
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Azt olvastam az opeleseknél, hogy a fejegységnél ki kell lépni a teszt üzemmódból. A kezdő képernyőnél a "settings" gombot nyomod hosszan amíg nem csippan. Ekkor kiírja hogy "test mode off" vagy valami ilyesmi. Tehát ki kell lépni a "teszt" üzemmódból.
(#) menyus válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Nálam sajnos bonyolultabb a probléma. A PCV szelep átszakadt és a szívósorba nyomta az olajat a kartercsövön keresztül. Megcsináltam, jó is lett. Minden tömítést kicseréltem ami érintett volt. (szívósor tisztítás mert el volt kokszosodva az összes levegőjárat, tisztítás a beszívott olajtól, szívósor és hengerfej oldali sortömítések, szelepfedél tömítés, vezérlés cserénél vízpumpa alatti tömítés, szelepszár szimmeringek cserélve, első lambda szonda scerélve, EGR szelep alatti tömítés csere és tisztítás..stb) Minden jó lenne ha lenne alapjárat, de nincsen. Olyan szinten nincsen (melegen) hogy ha leveszem a gázról a lábam akkor rögtön 0 ra esik az RPM és elindulni is csak tövig nyomott gázpedállal indul. Gondoltam az alapjárati motorra, illetve ez a G astra esetében maga a fojtószelepház. De az teszi a dolgát mert hidegen van alapjárat csak éppen a motor dadogva jár. Ahogy melegszik úgy esik az alapjátrati fordulat míg végül teljesen eltúnik. Check engine hibát nem tárol el, de a villáskulcs szimbólum az világít melegen, kiolvasva a "Twinport jeladótól nincs értékelhető adat". Kézzel mozgatva a Twinport rudazatot sem változik semmi. Egy hete ül az autón a szervíz, még nem hívtak, szerintem tuti szívnak vele ők is. Túl nagy a hallgatás.

A melegen produkált alapjárat Közben kiderült hogy a Z16XEP motoron a "légtömegmérő" az csak egy sima NTC azaz csak a beszívott levegő hómérsékletét méri nem a légmennyiséget. Ezért nincs érdembeli változás ha lehúzom a csatlakozót. A csatlakozóban is két szál vezeték van bekötve, volt Omegám 3.0 V6 azon 5 vezetékes volt a légtömegmérő... pl.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2020
(#) Tomi111 hozzászólása Ápr 16, 2020 /
 
A fene sem érti ezeket az alapjárati motorokat...Ford Escortom volt régebben. Egyszer csak egyik pillanatról a másikra megnőtt az alapjárat, 1500-at pörgött melegen, hidegen még többet. Leszedtem az alapjárati motort, kipucoltam, könnyen járt a rudazat, jónak tűnt, de a hiba maradt. Gondoltam egyet, levettem az akkusarut, hátha eltárolt valamit az ECU. Na utána ugyanaz a jelenség lett, mint menyusé. Hidegen nem állt le, de ahogy melegedett egyre csökken az alapjárat és leállt. Használhatatlan volt úgy, elágazóban, lámpánál nyomni kellett a gázt, különben leállt. Próbáltam az alapjáratinak külső tápot adni állítható tápról. Szépen állítható volt az alapjárat a feszültségtől függően. Mi volt rossz? A vezérlő miért nem állította? Kapott egy bontott alapjáratit, azzal jól lett.
(#) menyus válasza Tomi111 hozzászólására (») Ápr 16, 2020 /
 
Az alapjárati motorban, illetve esetemben a fojtószelepházban van egy iker csúszka ellenállás (bocs de máshogy nem tudom jellemezni..) Én most arra gondolok hogy az kopott ki esetleg. Ez egy hosszanti fémgőzölt ellenállás amin egy réz csúszka szedi le a feszejt az ellenállásrétegről. Mint régen a keverőpultok csúszkapotméterei csak kicsiben és ez nyitott. Keverőpultok esetében kopás esetén ilyenkor volt a sercegés jelenség, lehet azautó esetében ugyan ez a jelenség ezt az alapjárati anomáliát produkálja mert ezt az analóg jelet ugye az ECU dolgozza fel és az állítja a fordulatot. De ez csak feltevés. Viszont egy fojtószelepház újonnan kb 350 ezer... Kb annyit ér az autó, a bontott meg kb 50-60 e és kutya vacsorája hogy jó e..
(#) VIM válasza menyus hozzászólására (») Ápr 17, 2020 /
 
Pedig a twinport részen van a probléma. Ha hazaérek belinkelem az oldalt mert telefonról nem megy.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2020
(#) Georgee válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 17, 2020 / 1
 
Idézet:
„Probléma az is, hogy fogalmam sincs, hogy pl. a 35-ös biztosíték milyen áramkört táplál meg?”

Uram erre itt ez az oldal , bár elvileg a 35ös biztosíték automata váltóhoz lenne, tehát utólag tettek oda valamit, ha nem automata váltód van. (Vagy csak be van tolva oda egy tartalék bizti). Onnan tudod hogy gyárilag immo-s az autó, hogy ha a kulcsot szétkapod van benne a tokban egy transzponder. Ha az benne van a kulcsban akkor a kocsiba gyárilag van immo. Nem vagyok benne biztos, de úgy rémlik mintha a KP zár vezérlő felelne az indításgátlásért.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2020
(#) menyus válasza VIM hozzászólására (») Ápr 17, 2020 /
 
Koszi, kivancsi leszek mert a sirba tesz ez az auto mar. Markaszerviz szakvelemenye: "ennyit tudott a motor, general 700e" Anyad... Mikor visszavittem hogy a kartercsovon dol az olaj a szivosorba akkor: " a pcv membran csak szelepfedellel egyutt kaphato... 138e" 6,99 USD ert dobtam a kosarba az Ebayen. Ezert kezdtem el en molyolni vele, de ez a Twinport egy felesleges es nagyon gyenge dolog. Muanyag csuszofeluletek es perselyek, kikopik, akad..stb. Nalam meg nem, de van ceg aki kimondottan a Twinport rudazat felujitasabol el meg. Femperselyezik, csapagyazzak..stb. Felujitasa 30e kb de utana orok elet.
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2020
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 17, 2020 /
 
Nem, a gyari immo az egy kulon egyseg es az ECU val egyutt cserelik ha az ECU cseres. Mert volt ECU val gondom es bontoban az ECU t az immoval parban aruljak.
(#) proli007 válasza menyus hozzászólására (») Ápr 17, 2020 /
 
Hello! Őszintén szólva elkeserítő.. Nekem egy 19 éves f Astra van, ami lassan szétesik alattam. Az olaj könnyezik benne, de senki nem foglalkozna vele érdemben. Én meg utálom, ha valami olajos. De ki az, aki ilyen javítást megtesz manapság? De ez a környezetvédelmi hazugsággal is tele a hócipőm. Azért kell bele alkohol, hogy megegye a régi autót, több legyen a fogyasztása? Nem az a környezetvédelem, hogy 19 éve használom és nem kell belőle hulladékot gyártani? Az autógyártás rohamléptekkel a csőd felé megy.De tegyen azt ami jólesik neki, csak ne néznék az embereket hülyének lépten-nyomon. Egy milliós autóhoz már nincs egy papír, amiből megtudható egy biztosíték szerepe? Részemről ez egy röhej kategória. De nem is cserélem le ezt a csúzos tehenet, míg össze nem roskad alattam, az biztos..
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2020
(#) menyus válasza proli007 hozzászólására (») Ápr 17, 2020 /
 
Szia. Én vagyok még ezzel így, már ami az autó cserét illeti. Egy autón, hacsak nem azzal kereskedsz amúgy is csak bukni tudsz. Ha nincs annyi lóvéd hogy mindig újat vegyél és azt garancia közelben vagy x futásteljesítmény után lecserélgesd, akkor csak a kopó alkatrészekre rámegy a gagtya. És akkor még semmi komolyabb baja nem volt, nem tört ösze..stb. Én is úgy vagyok ezzel hogy addig hajtom amíg megy, mikor már a torka véres rendbeteszem minimális költségvetéssel működőképesre, aztán megy a piacra. De a következő dilemma a mit vegyek helyette? Mert újra amibe szivesen beleülnék, nincs pénzem, de ha lenne se vennék mert annál nagyobb bukü nincsen. Kifizeted, kigurulsz vele a szalonból és máris 30% al kevesebbet ér, + az áfa hacsak nem vagy számlaképes és nem cég veszi meg aki valami csoda folytán el tudja számolni valahogy egy használt aututó áfáját is.Ha használtat veszek, ki tudja milyen állapotban van, lehet cseber veder az autócsere... A szervizek meg nem szeretik az "okosokat", legalábbis azokat akiknél nem jön be a "hagyja itt majd jenelentkezünk ha készen van" szöveg. Ugyed az Opel márkszervíz motorgenerál diganózisát se fogadtam el, nem igazán voltam népszerű mikor visszavittem hogy a PCV szelepet kéne kicserélni mert egyébként azért füstöl nem gyúrútörés miatt. Éppen ezért én már eleve úgy vittem most (egy másik) szervízbe hogy írtam egy listát mi lett cserélve az autón, az általam cserélt alkatrészek UV festékjelzéssel megjelölve, így nem tudjő ráfogni hogy kicserélte mert látom. A különböző részegységek csavarjait festákblombáztam több látható és szemmel nem látható helyen is, így azt is látom hogy valóban levették e a szívósort pl vagy sem. Zsolti vagyok nem hülye.. és ezt nem szeretik. Nem utolsó sorban hibafeltárást és árajánlatot kértem a javítás előtt, összegtől függetlenül. Gyanítom hogy ezért van az autó hátrasorolva a javításban, mert látják hogy ez nem lesz egy extraprofitos gyors javítás az biztos. Ha mégis akkor nekem biztosan lesznek kérdéseim hogy ha pl egy vezetéket csíptem oda és ezért nincs jel a Twinport jeladótól, és ezen dolgozott 4 rezsíórát mire rájött, és ami tegyük fel 20e HUF, akkor mitől lett a végösszeg 70e ?
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2020
(#) elektrorudi válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 17, 2020 /
 
Egy újabb láda sörrel vagyok adós.
Az autóban automata váltó szerűség van (easytronic). Szóval jogos a bizti és az áramfelvétel, amit mértem a 35-ös ponton. Jó pár évig jártam automata Astra G-vel, és nekem bejött. Állítólag megbízhatatlan a hidraulikus váltó, könnyen elromlik és drága a javítása. Ezért a következők típusokba már nem tettek automata váltót (vagy nem tudok róla), hanem ez az öszvér megoldás született. Hogy őszinte legyek, nekem jobban bejött, mint a normál automata- vagy a kézi váltó.
Nekem a kp zár gyári, az immobilizer-t viszont utólag busnyákolták bele (valószínűleg). Legalábbis, egy külön fityegő van hozzá a slusszkulcson.
(#) VIM válasza menyus hozzászólására (») Ápr 17, 2020 / 1
 
(#) StefanZs válasza kobold hozzászólására (») Ápr 18, 2020 /
 
Kicsit elvitte az időmet a kerti munka, de újra nekiláttam. Megvan a komfort modul, de azonkívül, hogy gyárilag kicsit több lakkot nyomtak rá, azon kívül én nem látok se koszt, se víznyomokat, se más rendellenességet.
Egyébként ez az egy modul felelős a négy ablak és a napfénytető mozgatásáért egyaránt?
(#) StefanZs hozzászólása Ápr 18, 2020 /
 
50mA-t már megspóroltam. Találtam egy egyébként is kompatibilitási problémákkal küzdő Bluetooth modult, ami gyújtás nélkül is ette az 50mA-t. Ezt kikötöttem, így a rádió felé a 34-es biztin már nincs gond.
Ezen kívül Multiméterrel pontosabban is lemértem a dolgot, valamint megnéztem azt is hogy mi lesz ha a komfort modult leválasztom. A méréskor a belső világítás áramát figyelmen kívül hagytam, mert az normálisan működik.
Tud valaki kapcsolási rajzot küldeni a komfort modul vezérelte ablakemelős és központi zár részről?
(#) elektrorudi válasza StefanZs hozzászólására (») Ápr 18, 2020 /
 
A táblázatodban mit jelent a "nyitva" "zárva"?
(#) StefanZs válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 18, 2020 /
 
A központi zár állapotát. Úgy néztem, hogy az áramszivárgást tekintve, nem nagyon van különbség, hogy mivel vezérlem a bezárást (riasztóval, kulccsal, vagy kulcsgombbal.)
(#) elektrorudi válasza StefanZs hozzászólására (») Ápr 18, 2020 /
 
Tehát nálad a központi zár a ludas, bezárt állapotban. Ezt esetleg kitudod iktatni ideiglenesen, ha amúgy zárt helyen áll az autód. Ha csillaggarázsod van, akkor persze ne tudod kikapcsolni.
(#) menyus válasza VIM hozzászólására (») Ápr 18, 2020 /
 
Szia. Nagyon koszonom a segito szandekot. Az elso linken reszletezett minden beavatkozason tul vagyok. A szivosor patyolat tiszta az EGR legcsatornak is teljesen ki tisztitva, valoban teljes keresztmetszetben es hosszban el votak tomodve kokemeny korommal. A masodik linken szereplo problema viszont nem okoz alapjarati problemat, pusztan csak a villaskulcs lampa vilagit a 1113 as kod miatt. Ezt oldjak meg a beepitett ellenallassal. Van rola magyar forumon is szo, de az angol sem okoz gondot megertes teren. Sajnos en is atnyalaztam a netet, minden fellelheto dolgot kiprobaltam, de a hiba megmaradt. Ezert vittem a kocsit vegul utolso probalkozaskent szervizbe. Koszi szepen.
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2020
(#) StefanZs válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Igen, valami azon a környéken van. Olyan mintha a központi zár okozná, az áramok viszont mégis a 17, 20, 30 biztik felé folyik el, amik viszont az elektromos ablakok. Ezért lenne szükségem kapcsolási rajzra, mert innen már nem tudom hogyan tovább.
A központi zár kiiktatását hogy csináljam? Mire gondoltál?
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2020
(#) elektrorudi válasza StefanZs hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Ha bebizonyosodik számomra, hogy a központi zár kiiktatása megoldja az akku lemerülési problémámat, akkor egy rejtett kapcsolót tennék el valahová, ami megszakítaná csak a központi zár áramkörét. A kérdés az, hogy az egy külön egység vagy integrálva van valamivel, és külön nem kezelhető(?).
(#) VIM válasza elektrorudi hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Ezt akkor nézted a fejegységen?
(#) elektrorudi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 19, 2020 /
 
Igen néztem, de nekem egy primitív kijelzőm van, nem a bonyolultabb. Abból semmi info-t nem tudok kinyerni. Olyanokat ír ki, hogy "motorhőmérséklet", "sebesség" "szoftver verzió", meg egy pár (nem sok) kód, amiről fogalma sincs mit jelenthet.
Tudom, van olyan kijelző is, ami alapból kiírj a fogyasztást meg nem is tudom mit, de az enyém nem olyan.
Ebből milyen info-t lehetne kinyerni az alap áramfogyasztással kapcsolatban?
(#) Georgee hozzászólása Ápr 20, 2020 /
 
Uraim, most én fordulok hozzátok segítségért. Furcsa dolog, de amikor reggel elindulok és 2-4 fok van kint, és a vizem kb 72 foknál jár, tehát a hőfok mutató bemozdul sárga (check) lámpát kapok. Furcsa a dologban, hogy mindig 72 foknál, és helyileg is kb ugyanott történik, tehát úton munkába már tudom hol fog kivillanni a lámpa. Kb 20 másodpercig világít majd abbahagyja és utána semmi. Hazafelé már amikor melegebb az idő, akkor nem csinálja. De ez már két hete megy. Hibakódot nem olvastam még, de lambdára tippelek (két éve lett cserélve Bosch). Esetleg valakinek volt hasonló érdekes hiba?
(#) menyus válasza VIM hozzászólására (») Ápr 24, 2020 /
 
Üdv Uraim!

Örömmel jelentem készen van az autóm. A hibát az okozta hogy a vezérlést odébraktam 1 te&@es fokkal. Ezért járt egyenetlenül alapjáraton és nem volt alapjáratom, valamint a Twinport jeladó hibát jelzett. Mielőtt elvittem volna gondoltam rá hogy a vezérlést még egyszer megnézem mert azt már késő összel csináltam és a hidegben kapkodtam. De aztán hagytam a fenébe... Majd a szervízben megcsinálják ha tudják.

A szervíz elmondása alapján semmit nem csináltak az autóval, nem tettek bele alkatrészt csak a vezérlést állították be és az érintett csavarokat cserélték és húzták nyomatékra amihez nekem nem volt szerszámom. Vezérműtengely csavarok, főtengely szíj tárcsa csavarja..stb. Amit nagy nyomatékkal + megfelelő szögre kell lehúzni. (pont ezért, a csavarok nyúlása miatt kell mindig új csavarokat tenni ezekbe a részekbe ha a csavarokat lelazítják vagy eltávolítják. Ezeket újra visszatenni már NEM szabad! Mivel a régi csavarok egyszer már megnyúltak szögrehúzáskor, tehát ha még egyszer szögrehúznák 100% beletörnek az öntvényházba.)

A művelet vége 62e HUF lett, ebben benne van a hibafeltárás, motor diagnosztika, vezérlés újra állítás összeszerelés és a vizsgáztatás. Tehát nem vettek le, bár kb. a felét megspórolhattam volna ha mégis megnézem a vezérlést még egyszer.

Tehát itt a mese vége, nem elektromos hiba volt.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2020
(#) menyus válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 24, 2020 /
 
Annál többet kéne kibirnia egy lambda szondának. Én arra tippelek hogy keveset jársz az autóval és kezd lekokszosodni. Ha tényleg így van akkor vagy keverj egy kis etanolt a benzinbe vagy tankolj 100 as oktánszámú benzint és menj el egy hosszabb útra. Minimum bp szeged oda vissza, ha lehet ne kapcsold 5 ösbe. Külső sáv, 4. ben relatíve nagy fordulaton oda vissza. Ez egy darabig bejön, de aztán nincs mese szét kell szedni a sziívósort és kitisztítani, ha érdekel meg tudom mutatni az enyém milyen állapotban volt lekokszosodva... Katasztrófa hogy nézett ki.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2020
(#) elektrorudi válasza menyus hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Végre egy jó hír a sok probléma után, amit itt kitárgyalunk.
(#) VIM válasza menyus hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Azt nem mondanám, hogy értek hozzá meg, hogy elkerülte valami a figyelmemet de utólag mindig kiderül, hogy esnek még ki csontvázak a szekrényből a hibalehetőséggel kapcsolatban. A Ludas Matyiban mondja a lópatkoló, hogy: .... hát azt nem mondták, hogy nem a foga fáj! Azt nem mondtad, hogy Te a vezérlést is bütykölted. Én a tandíjat oda szoktam adni a szerviznek mivel nincs rutinom az ilyen speciális szerszámozottságot igénylő műveletekhez. Az a fontos, hogy most már JÓ lett az autó és nem okozott károsodást a motorban a hibás vezérlés.
(#) VIM válasza Georgee hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Szia! Nem lehet, hogy a motorhőfok jeladó a hibás amit a lambda nem tud korrigálni? A motorhőfok jeladóról csak szakadt vagy zárlatos "infó" tárolódik, sok esetben a téves és határértéken kívül eső értékről nem. De ez csak tipp a részemről. Ha négy vezetékes a hőfok jeladó akkor az egyik páros a műszert a másik páros a vezérlőt informálja az értékekről. Motorkódot írhattál volna.
(#) menyus válasza VIM hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Azt lenne egyszerúbb leírni mit nem bügyköltem az autón, de tényleg. Ez olyan dolog hogy ahogy szeded szét jönnek "hamár szétszedem akkor...stb" dolgok. Tömítés cserék hogy a false levegp szívást is kizárjam..stb. Egyébként korábban írtam a vezérlés cserét is is ha jól emlékszem. Sőt még a szelepszér szimmeringek cseréjét is, ami egyet jelent a két vezérműtengely teljes kiszerelésével. Mivel a hidrotőkék alatti szelepekről a szelepéket levéve és így a szeleptányér alatti rugót lehúzva cserélhető ki a szelepszár szimmering. Közben hengerenként úgy kell forgatni a motort hogy az adott hengeren lévő dugattyú a felső holtponton álljon, és agyertyanyíláson keresztül távtartót kell betenni. Mivel ha ezt nem így csinálom beesik a hengerbe a szelep és akkor lehet szétszedni az egész motort, hengerfej le..stb Tehát ha úgy vesszük szó szerint atomjaira volt szétszedve a motor, de a hengerfej levétele nélkül akartam megúszni az egészet. Egyesek szerint a csak a szelepszár szimmeringet cserélni öszvér megoldás mert a szelepszár megvezetőt is cserélni illene ilyenkor. Az viszont nem szól bele a tömítetlenségbe. Nálam a fekete füstölés és a jelentős olajfogyasztás volt a gond amit meg is sikerült ezekkel a "kis műtétekkel" oldani. Egyébként nem bántam meg mert a szelepszárak már kotyogtak a szelepszár szimmeringekben. Tehát ott jelentős mértékben ette az olajat mert már tömítetlen volt. A szelepszár szimmeringet se egyszerű ám így levenni, speciális rugó összenyomó szerszámot kellett hozzá gyártanom. Ha estéleg érdekel valakit a téma szívesen megosztom az egész történetet képekkel illusztrálva (a hibajelenség től a megoldásig, before - after képekkel, PCV szelep, kokszosodás..stb) Jól láthatóak a dolgok mert mindent dokumentáltam, már csak az összeszerelés miatt is. Romokra volt szedve a motor, kicsit kételkedtem is magamban hogy valaha össze tudom rakni hiradástechnikusként. Vettem is két nagy szatyrot a Sparban hogy azokba ömlesztve az alkatrészeket viszem be tréleren az autót a szervízbe ha elvérzek rajta, de erre végül nem került sor.

A vezérlés piszkálása után alap dolog hogy indítás előtt a főtengelyt kézzel lassan átforgatva 2x- 3x ellenőrizni, nincs e mechanikailag akadás vagy egyébb szorulás jelenség (kivett gyertyák mellett hogy a komresszió(k)ból eredő "szorulás" ne csapjon be) a motorban. Én csak egy foggal rakta odébb a vezérlést (az kb. 2 -3 mm) , ez elég volt ahhoz hogy a fellépő alapjárati hibát és rendellenes múködést produkálja a motor, ezen kívül viszont normál fordulaton minden fokozatban úgy ment az autó mint az álom. Lett nyomatéka (ami azelőtt nem volt, mert a szívosorba már dőlt bele az olaj) nem csörgött gázadáskor..stb Viszont ha nem egy hanem két foggal rakom odébb a vezérlést bármelyik irányban, akkor már mechanikailag is károsodott volna a motor ha ellenőrzés nélkül ráindítok, mert összevertek volna a szelepek a dugattyúkkal.

Hiába, ez is egy külön szakma, nem is egyszerű! És ez csak egy 15 éves Astra G. Mi lehet pl egy V12 es Merciben ami városban csak 6 hengerrel jár viszont autópályán 12 hengerrel tolja? Ott mechanikailag van leválasztva a két sorban elhelyezkedő hengersor egymástól, azaz ha 6 hengerrel jár a motor a másik 6 henger áll, a dugattyúk is.. stb. Lehet azon már vakartam volna a fejem, de ha ilyen autóval járnék nem koszolnám be a kezem egy 10 es villáskulccsal sem valószínűleg, nemhogy szétszedjem.
(#) Ge Lee válasza menyus hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Ha XEP a motor akkor az egy nagyon eltolt konstrukció, én az egyetlen megoldásként arra jutottam hogy megváltam tőle. Az enyém 1000km-enként megevett 4 deci olajat, pedig óra szerint még 100000km sem volt benne, kinyírta az EGR-t és egyebek. Érdekes módon az Octavia ilyeneket nem produkál, ott a 10000-es csereperiódusoknál is cseppre annyi olaj van mint ami bele lett töltve, semennyi sem hiányzik belőle... Ja, és barna olajat engedek le, nem feketét mint az opelből.
Következő: »»   108 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem