Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   145 / 156
(#) proli007 válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 26, 2020 /
 
Hello! Ha jó a feszültség szabályzó, akkor vagy nincs gerjesztés (kefe rövid vagy szakadás) vagy dióda hiba van a generátorban. A szabályzót remélhetőleg 2A terheléssel próbáltátok..
(#) Lezli46 hozzászólása Máj 27, 2020 /
 
Szia!

Érdekességként : Volt egy P0560 Rendszerfeszültség hibakód az autóban.. Ennek a hibakódnak a háttérinfójában szerepel okozatként a gen.feszültség, akkumlátor hiba stb. Törölhető volt., de visszajött.
Szabályzót Marosi féle teszterrel néztük jónak., a maradék.fesz . is OK volt. Ujszerű kefék--kollektor 100%-os.
Amit elfelejtettem megirni : Kb 5-10 perces üzem után., ha Fényszoró+Fütőmotor maxra föl volt kapcsolva a +B 6-s kivezető csavar rendesen melegedett---csavar, saruk fémtiszták, leforrasztava a biztonságért. A töltésjelző lámpa egyébbként rendesen elalszik--nem izzik.

üdv L.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 27, 2020 / 1
 
Olvasgattam a "testvérek" oldalait de mindenhol a 13.5-14.5V közötti érték az elfogadott és mindez terhelésen. Ha ez nem megnyugtató akkor EZT a megoldást javasolják. Különben a magyar oldalon is azt mondják, hogy a Ladás boltból Bővebben: Link vett szabályzók megbízhatóak a többivel szemben és nagy a szórás az értékek tekintetében.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 28, 2020 / 1
 
Még annyit, hogy EZEN az oldalon találod meg a hozzávalókat, mármint a hiba feltáráshoz. A 211 szerelési útmutatóban van kapcsolási rajz is és a Lada 110 robbantott ábrákban ott van a generátor is (azon bordás szíjtárcsa van). A probléma majd ott lesz, hogy a tűzősarus csatlakozási megoldások megannyi kontakthiba okozói lesznek és ha megnézed a kapcsolási sémát, hát van benne egy néhány amit meg kell majd keresni. Ezért jó, hogy nekem a régi 1500-s van és nem a kocka, mert abban ez volt a rákfene, mármint a tűzősarus csatlakozók tömkelege (feleslegesen).
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Máj 28, 2020 /
 
Szia!

Fantasztikus vagy.., ahogy az idézett orosz barátunk se piskóta a rögtönzésben !!., .,Elég "jellemző" állitólag erre a 110- s sorozatra., ez a viszonylag alacsony töltés, pláne ez a max 13.5 V terhelésnél, noha körülményektől függően akár problémamentes is lehet ez a kicsit alacsonynak a gyakorlatban. Ennek ellenére valószinüleg nem véletlen kerül mindig vissza az " alacsony rendszerfeszültség" hibakódja.
Ha visszakerülne az autó , akkor követjük " testvérünk" instrukcióit.., satupad alatt használt gyári Boscht találtam , egyébbként 14.7V - ra van belőve mind a három peldányt.

Köszi és üdv!!!
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Máj 29, 2020 /
 
Olyat is csinálnak, hogy állandó gerjesztést adnak a generátornak egy 3W-s izzón keresztül "oszt jóvan". Nem bízzák a véletlenre .... hogy a szabályzó majd nem gerjeszt. Az enyémben még a G.221 generátor van és érdekesen viselkedik a terhelés hatására. Ha üresre veszem a 14,4V-t a fesszabályzón akkor "csak" a fényszórók és a távolságit is felkapcsolva max. 13.9V-ra esik a feszültség de ha csak a tompika van felkapcsolva akkor 13,6V-al tölt. Nagyon nem eszem magam rajta ha hét éveket tudom használni az akkukat. Persze nem is 55Ah-s akku van benne hanem 62Ah-s, amekkora befér az akkutartóba.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Szia!

Erre kössél csomót.., mondhatnánk ...
Lada 110i .15 16V. 12V 80A-s generátor---jó Akkuval.., plusz és minusz oldal nem kontakt vagy fesz.esés hibás., kontollámpa nem izzik.., +B-. és +D-n nincs fesz különbség.., Fesz.szabályzót már cseréltünk..,
Törölhetően ,de vannak hibakódok P0560--P1602---alacsony rendszerfeszültség kb...

Egy nap állás után hideg motornál inditva:
Terhelésnélküli fesz : 14.3V
Terheléssel(38A-al) : 14V

20perc alapjáratban járatás után.
Terhelés nélkül fesz : 13.8-13.9V
Terheléssel(38A-al) : 11.0-11.2V













:
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Tudtam, hogy ha nem mentem el azt amit még mutatni akartam ehhez a fesszabályzó részhez akkor nem fogom megtalálni. A lényege az ennek a bemutatónak, hogy a fesszabályzókat szépen bemutatják hideg állapotbéli értékeikkel, majd hőlégfújóval felmelegítik és nézik a hőmérsékletét lézeres infra pisztollyal és láss csodát előjönnek a problémás gyártmányok. Ha közben meglesz ez a szemléltető okvetlenül felrakom.
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 2, 2020 /
 
Megvan. Bővebben: Link Tehát a chipben rejlik a lényeg, hogy az milyen kialakítású és milyen hűtéssel van integrálva a tokba.
(#) prockó hozzászólása Jún 17, 2020 /
 
Sziasztok.

Renault 19 töltésjelző lámpa égett, biztosítékokat tegnap megnéztem jó volt mind, kivettem- visszatettem őket, utána jó lett-töltés lámpa kialudt töltés volt,, ma mentem vele nem egyből de megint világít,rámértem nincs töltés, kb. hol keressem a hibát köszi, egyébként 193 ezer van benne, és úgy néztem hogy eléggé olajos a generátor.
(#) meslac válasza prockó hozzászólására (») Jún 17, 2020 /
 
Nagyon a valószínű, hogy a szénkefék elkoptak.
(#) Epu2 válasza VIM hozzászólására (») Jún 18, 2020 /
 
Idézet:
„Olyat is csinálnak, hogy állandó gerjesztést adnak a generátornak egy 3W-s izzón keresztül”

Mindenhol ahol van töltés visszajelző, de gyakran ott is ahol nincs. A felgerjedést segíti elő. Enélkül csak motor pörgetéssel gerjedne fel, pedig, alig alapjárat felett is megteszi.
(#) Epu2 válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 18, 2020 /
 
Cserélj műszert.
(#) oatis hozzászólása Jún 29, 2020 /
 
Üdv!
Egy 35A-es generátorral van egy kis problémám. Annó ha jól emlékszem a skoda 120-asokt szerelték ilyen generátorral. Nem tölt rendesen, kb 13,1V -ot ad alapjáraton, ha pörgetem a motort A feszültség vissza esik 1-2 tized voltot és a töltést jelző lámpa halványan elkezd világítani. Ha világítást is kapcsolok, akkor a töltést jelző midig világít halványan. A feszültség szabályzó nem a generátoron, hanem külön helyen található, kb egy éve volt cserélve. Tegnap is töltenem kellett az akkut, mert a töltő szerint 50%-os töltöttségű volt. Egyébként egy 154Ah akku, ami szintén tavaly lett cserélve. Félek a generátor lassan tönkre fogja tenni az akkut az alul töltéssel. Hol tudnám elkezdeni a vizsgálatot, hogy kiderüljön, melyik komponens a hibás?
Még egy dolog, hátha hasznos. 4-5 éve kapott egy fordított polaritást a traktor, akkor a generátor 2db diódája tönkre ment, az cserélve lett, a fesz. szabályzó pedig javítva. Utána működött rendesen. Emlékeim szerin kb. 13,5-13,8V- tal töltött.
Előre is köszönöm!
(#) ferci válasza oatis hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Szia!
A legegyszerűbb teszt egy másik fesszabályzó becserélése.
Utána könnyebben gondolkozol.
Csak apróság.. 154 Ah-s akkuhoz jó, elég a 35 amperes generátor? Csak kérdezem...
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2020
(#) oatis válasza ferci hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Üdv!
Lehet a végén az lesz, de első körben nem akartam rá költeni. Ha nem az lesz a gond, akkor csak porosodik nálam. Egyébként nem egyszerű kiszedni a helyéről sem...
Esetleg ha fix akku feszültséggel elkezdem a generátort gerjeszteni? Mennyire ugrik meg a feszültség ilyenkor? Vagy teljesen tévút?

Hááát... Én a traktor gépkönyvében/szervízkönyvében 55A-es generátort láttam... A gép viszont 35-ös van. Használtan vettük, lehet csak rátették, mert passzolt. Végül is kb. 15 éve megy. Az utóbbi egy évben bolondult be teljesen.
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2020
(#) ferci válasza oatis hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Egy fix gerjesztés sokat nem fog mondani.. oda egy szabályozható mobil táp kéne, ampermérővel, feszmérőval, hogy lásd, milyen értékeknél milyen a változás a töltésnél.
A generátor-akku páros gyári?
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2020
(#) oatis válasza ferci hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Van egy 3A-es labortápom, bár gondolom az nem épp az amire gondoltál.

"A generátor-akku páros gyári?"
Mire gondolsz pontosan?
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2020
(#) ferci válasza oatis hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Az elég a gerjesztéshez biztos, max a biztonságtechnika az érdekes.
(#) oatis válasza ferci hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Idézet:
„Hááát... Én a traktor gépkönyvében/szervízkönyvében 55A-es generátort láttam... A gép viszont 35-ös van. Használtan vettük, lehet csak rátették, mert passzolt. Végül is kb. 15 éve megy. Az utóbbi egy évben bolondult be teljesen.”

Az akku kapacitás az tuti. Ezeket a gépeket ezzel az akku típussal szerelték.
(#) ferci válasza oatis hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Jó, értem - a generátorhoz majd hozzászól talán más...én kevesellem.
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2020
(#) elektrorudi válasza oatis hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Ha a töltésjelző lámpa halványan világít, az már jó jel, mert legalább a generátorig elmegy a felgerjesztő feszültség.
Nem vagyok egy autószerelő zseni, de eddig kétszer volt problémám (Fiat Tempra) generátorral. Kb. 12 éve tönkre mentek benne a diódák. A hibajelenség olyan volt, mint amit leírtál. Tettem bele másik diódákat (nem gyárit, hanem amit találtam itthon) és azóta is jó (volt).
Ősz óta, viszont megint töltési problémáim voltak. Most pénteken szántam rá magam, hogy utána nézzek. Azt hittem, az akku rossz, mert pár nap után lemerült, de a töltésjelző nem világított. Fél napot szórakoztam vele, mire rájöttem, hogy a fólia NYÁK kontakthibás a műszerfalba, ami megtáplálja a töltésjelző lámpát is. Megjavítottam. A fezültség már oda ment a generátorhoz, de még mindig nem volt jó. A generátort szétszedtem, mert ismét a diódákra gyanakodtam. De nem. A szénkefe úgy elkopott, hogy nem ért hozzá gyűrűhöz.
Épp most értem haza az új szénkefe+fesz.szabályzó egységgel.
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem túl bonyolultak ezek a generátorok.
(#) oatis válasza elektrorudi hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Jelen esetben nyák probléma teljesen kizárva, mivel nincs nyák. Én is hajlok a generátor felé, akkor azt szedem szét. Hátha ott a hiba. Talán a dióda hídban van valami elszakadt forrasztás, vagy tényleg a szénkefe járja a végét.
Úgy emlékszem, mikor kiment kettő dióda, akkor semmi töltés nem volt a visszajelző szerint.
Köszi a tippeket!
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2020
(#) elektrorudi válasza oatis hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Ja, ja, nálam a NYÁK maga a műszerfal lámpáit, műszereit táplálja meg. A generátorhoz elvileg semmi köze, csak annyi, hogy a töltésjelző lámpa árama is ezen a NYÁK-on folyik át (nálam). ...és, ha nem folyik át, akkor a gerjesztőtekercshez nem ér el feszültség. Azért írtam azt, hogy nálad biztosan nem ez a probléma, mert a felgerjesztő feszültséged odaér a generátorhoz.
Szóval azért van könnyű dolgod, mert a diódákat kitudod mérni, a szénkefét szemrevételezéssel tudod ellenőrizni, és ha mindkettő jó, akkor csak a fesz.szabályzó marad.
Megjegyzés: nálam a szénkefék, és a szabályzó egy egységet alkot, külön-külön nem cserélhető. Nálad nem tudom, hogy van?
Még egy ötlet, amit más fórumon olvastam: meg kellene mérni a generátoron is a termelődő feszültséget, meg az akkumulátoron is, hogy mekkora feszültség jut el oda, amikor töltődik? 0,1-0,2V-nál nagyobb feszültség nem eshet a kábelen. Szerintem nálad nem ez lesz a gond, de legalább még egy hibát kizárhatsz a méréssel.
(#) oatis válasza elektrorudi hozzászólására (») Jún 29, 2020 /
 
Nekem külön találtak helyet a fesz szabályzónak a fülkében, alig hozzáférhető helyen. :-/ A feszt majd megmérem, erre nem gondoltam. Kössz a tippet! A szénkefe mennyire kophat le átlagosan? 3-5mm vastagságig vagy több esetleg? Amikor a diódákat cseréltem, akkor járt a kezembe a kefe, de nem emlékszem mennyire volt lekopva. Igaz 4-5 év alatt biztos sokat kopott.
(#) cimopata hozzászólása Júl 10, 2020 /
 
Üdv.

Alapjáraton tudja esetleg valaki hogy egy autó generátor mekkora árammal képes ténylegesen tölteni ha leterheljük a rendszert a lehető legnagyobb árammal?
(#) cimopata hozzászólása Júl 10, 2020 /
 
Egész konkrétan arra vagyok kíváncsi hogy ha ráteszek a rendszerre teszem azt 200A terhelést és a 12V beesik 10-11V ra akkor alapjáraton a generátor mekkora árammal segít rá a terhelás kiszolgálására az akkumlátor mellett?
(#) 444Tibi válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 10, 2020 /
 
Rudi jó jel a francokat, azt jelzi hogy pozitív fődióda hiba vagy seggéddióda szakadás vagy zárlat van.
Mint a kolléga írta, régi Skoda rendszerű külső szabályzós, akkor az segéddiódás bár azt Skodáék eléggé elbonyolították de a lényegen nem változtat.
Szét kell szedni, az állórésztekercseket leforrasztani vagy ha sarus akkor lekötni, mert durván meghamisítja a mérést (hacsak nem speckó célműszerrel és árammal méri) és multiméterrel mind a 9 diódát ki kell mérni. Ha jók így, akkor a fődiódákat egy akku+fényszóróizzóval. a segédeket akku+21W féklámpaizzóval IS!
És minden kontaktot, csavarkötést ellenőrizni, a hídon belül sok csavaros nyomó érintkezés van és a korrozió is csodákra képes.

A fődiódák teljesítmény schottkyk, azaz 380-480 között kell lenniük nyitóba, záróba végtelen.
A seggéddiódák szintén schottky, a frekvencia miatt is, üveghangon több kHz-10 feletti az állórész lejövő.

A hibát tágabban okozhatja oxidos, nagy átmeneti ellenállású gyújtáskapcsoló is meg még 100 dolog.
Nem olyan egyszerű így messziről komplex autóvillamossági hibakeresést végrehajtani.
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2020
(#) zolika60 válasza cimopata hozzászólására (») Júl 10, 2020 /
 
Generátora válogatja. Minden generátornak van egy névleges árama, de azt nem adja le többnyire alapjáraton. Milyen generátorról van szó?
(#) elektrorudi válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 10, 2020 /
 
Szia Tibi!
Évek óta nem hallottam felőled! Örülök neked.

Arra írtam, hogy jó jel, hogy a hibát nagyjából behatárolta. Nekem nem az a probléma, hogy kicseréljek egy diódát, ne adj' Isten vegyek egy komplett generátort, ha kell, hanem az, hogy megtaláljam, hogy diódát kell cseréni, vagy fesz.szabályzót, vagy komplett akármit? Esetleg csak egy korrodált vezeték összeköttetést megigazítani. Úgy gondoltam, hogy a kérdező egy kicsit közelebb jutott a megoldáshoz, ennek örültem.
Következő: »»   145 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem