Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   35 / 35
(#) Ge Lee válasza Pioneer94 hozzászólására (») Ápr 24, 2020 /
 
Ha ott minden rendben lenne akkor ott gigaohmokat kellett volna mérned, vagy még azt sem, mert a legtöbb olcsó műszer nem is képes 20 gigaohm felett mérni. Meg kell kérdezni olyat aki ismeri a szabványt, de ha jól tudom az is legalább 5-6 megaohmot ír elő, a 3-4 megaohm az nagyon kevés, az már nincs messze az életveszélyes kategóriától.
(#) VIM válasza Pioneer94 hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Szia! A tekercselést kellene tüzetesen átnézni, hogy hol alakulhat ki kontaktus a fém házzal. Ha a tekercsek horony szigetelésben vannak és azok le vannak zárva horonyléccel vagy lefűzve záró szigetelő lemezzel akkor a vélhetően rozsdás fémtestről a lelakkozott visszamaradt oxidon keresztül van kapcsolat a sérült tekercsek valamelyikével. Kár volt akrillal ráfújni a tekercsre, mert némelyik lakk megoldja a huzal szigetelését és menetzárlatot okoz. Esetedben remélhetőleg nem okoz de a látszatra kétséges felületeket le kellene tisztítani a szennyeződéstől a hornyoknál az utolsó lemez felületén a horonyszigetelés találkozásoknál. A tekercsfejből kijövő vezetékek remélhetőleg nem érnek hozzá a testhez nem sérültek sehol sem és a kapocslécen sincs hasonló oxidos lerakódásbeli kapcsolat a fémházzal. Ha ezek után esetleg javulna a szigetelési ellenállás, még száríthatsz rajta az nem árthat neki.
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Még annyit tehetsz, hogy ha garancia van még rajta akkor azt mielőbb érvényesíteni kell, mert ez nem üzemszerű, hogy három feltermelés után szorul a sűrítő és nem bírja a motor. Csak remélhetőleg tudom azt feltételezni, hogy olaj az van benne és a normál nívóálláson van a szintje, ellenkező esetben garancia vesztes lesz a kompri és rövid idő múlva selejtes.
(#) Pioneer94 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 26, 2020 /
 
Akkor a lakkozással lehet, hogy többet ártottam neki... Egyébként elég régi motor ez, mert még prespán papírból van a horony szigetelés, a horonylécek meg valami átitatott hurkapálca szerű fából.
A tekercsvégeket még át fogom nézni a vasmag szélénél, de látszólag nem sérült sehol sem a szigetelés, a papír is ép. A kapocsléc rendben van. A tekercskivezetések se sérültek, meg pvc szigetelés is van még rajta.
(#) poczi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Szia! Köszi az ötleteket! Olaj van benne, persze, maga a kompresszor rész nem is szorul meg. Lehet ezekben PTC valahol az állórészben, okozhat az ha "megnyúlik" ilyet szerinted?
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Szia! Hővédelem az van benne a leírás szerint de, hogy azt hová építették be azt neked kell kiderítened. Minden esetre elég fura, hogy kettő feltermelésből már annyira meleg a motor, hogy már nem képes beindulni. A motor állandó üzemi kondenzátoros és gondolom tehermentesítő szelepes az indítás. A hővédelem és a motor viselkedése talán PTC védelemre enged következtetni, mert a klixon az bontaná az áramkört és csak a visszahűlés után volna indítható a motor, nem búgna, mint most.
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
(#) VIM válasza Kolti0 hozzászólására (») Jún 22, 2020 /
 
Szia! Hogyan cserélődik fel ha egyszer ahhoz a szénkefe tartóhoz tartozik amelyik pólus felől ki van hozva az állórész tekercs vége? Lehet, hogy azért nem akar most is működni, mert a szénkefék be vannak égve, megnőtt az ellenállásuk, legalábbis a felületükön ahol a kommutátorhoz nyomódnak.
(#) Moderátor hozzászólása Kolti0 hozzászólására (») Jún 23, 2020
 
Egy kérdést csak egyszer, egy helyen teszünk fel!
(#) nsx82 hozzászólása Okt 7, 2020 /
 
Sziasztok!

Villanymotoros témában szeretnék tanácsot kérni.
házfeluÚjiÍtással egyetemben szeretnék kiépíteni magamnak elszívórendszert egy családi házba. vVettem egy ipari elsziÍvó csiga-motor párost. Klasszikus 3 fázisuÚ motor, de csatolok fényképet is. Ebben a videoban mutatottak szerint kötöttem be egy régi kondival:

Bővebben: Link

A problémám az, igazából, hogy az áramfelvétele elmarad az általam várttól. 750_W van írva a motorra, azt gondoltam, hogy iÍgy, egy fázisra bekötve, 400-500_W körül lesz az áramfelvétele. Van egy átfolyós fogyasztás mérőm, ami mutat pillanatnyi fogyasztást is. Aszerint a következő történik: a bekapcsolás pillanatában 800_W körüli áramfelvétel történik, aztán minél jobban felpörög, úgy csökken. aAmikor már telejs TELJES sebességgel forog a motor, a fogyasztás beáll 105_W-ra. úÚgy votlam VOLTAM vele először, hogy még terhelés nélkül nincs miért többet fogyasztania és majd terhelés maitt MIATT esetleg feljebb megy a fogyasztás. Viszont elkezdtem vele kiÍsérletezni, és ha a sziÍvoÓ oldalt lezárom, az áramfelvétel leesik 75_W-ra. fFülre nehezen mondanám meg, hogy a fordulatszáma kicsit csökken vagy nő, másabb hangja van, de nem igazán tudom megállapítani. Az ismeröŐsöm szerint, ha üres térben forog a motor, nem kell neki annyi munkát végezni, mintha mozgatná a levegőt, ezért gyorsabban kell hOGY forogjon. A neten azt találtam hogy a telejsitményTELJESÍTMÉNY kb. 2/3-át kéne adja egy fázisroÓl, kondival müŰködtetve. nNekem ennek a közelében sincs. Kondi lehet a hibás? eElég régi, magyar gyártmányuÚ cucc. Most mikor legutoljára akartam beindiÍtani, be sem indult, csak buÚgott. eEbből én arra gyanakszom, hogy a kondi esetleg nem elég neki. tTi is erre tippeltek?

Motor
Kondi

Mi inkább ara tippelünk, hogy ilyen helyesírással nem hogy választ nem kapsz, de még a mnoderátorok haragját is kivívod!
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2020
Moderátor által szerkesztve
(#) nsx82 válasza nsx82 hozzászólására (») Okt 7, 2020 /
 
Bocsi., még annyit, hogy most néztem ezt a videót:

https://www.youtube.com/watch?v=WqFtu3tdhIM

A telejsitménye TELJESÍTMÉNYE alapján én csillagba köthettem be. cCsinálok egy fotót a bekötésről. mMit rontottam el? vVagy mit kellene másképp?

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2020
Moderátor által szerkesztve
(#) pipi válasza nsx82 hozzászólására (») Okt 7, 2020 / 2
 
Igen, csillagban van. A réz lemezeknek függőlegesen kellene állni.
(A telefonodon is van ékezet, meg automatikus javítás/ajánlás )
(#) VIM válasza nsx82 hozzászólására (») Okt 7, 2020 / 1
 
Szia! Nem kell megsértődni, mindannyian kezdtük valamikor az írogatást és belejöttünk. Tiszteld meg a válaszadókat azzal, hogy Te is ezt teszed, betartod a helyesírási szabályokat.
A három fázisú motorodhoz kicsit nagyobb értékű kondenzátor kellene cca. 35µF/400V-os. Az 1HP (horse power-lóerő) az ugye 735W és az ehhez tartozó ajánlott állandó üzemi kondenzátor értéke az említett nagyságú. A kapcsolások amire szükséged lehet és a kapacitás számítása az ilyen esetekhez. Alapkapcsolások.
(#) nsx82 válasza VIM hozzászólására (») Okt 17, 2020 /
 
Kedves VIM és pipi!

Köszönöm a jótanácsokat.
35uf/450V kondit rendeltem a hestoreból. Nagyon jól működik most a motor. kb 2mp. alatt beindul. (igy 235w a fogyasztása, ami szintén elmarad az általam várttól, de nem is baj ha megáll ennyiben, legalább takarékosabban működik majd. Nagyon jól szív! A célnak bőven megfelel)
Következő: »»   35 / 35
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem