Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   35 / 37
(#) Ge Lee válasza Pioneer94 hozzászólására (») Ápr 24, 2020 /
 
Ha ott minden rendben lenne akkor ott gigaohmokat kellett volna mérned, vagy még azt sem, mert a legtöbb olcsó műszer nem is képes 20 gigaohm felett mérni. Meg kell kérdezni olyat aki ismeri a szabványt, de ha jól tudom az is legalább 5-6 megaohmot ír elő, a 3-4 megaohm az nagyon kevés, az már nincs messze az életveszélyes kategóriától.
(#) VIM válasza Pioneer94 hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Szia! A tekercselést kellene tüzetesen átnézni, hogy hol alakulhat ki kontaktus a fém házzal. Ha a tekercsek horony szigetelésben vannak és azok le vannak zárva horonyléccel vagy lefűzve záró szigetelő lemezzel akkor a vélhetően rozsdás fémtestről a lelakkozott visszamaradt oxidon keresztül van kapcsolat a sérült tekercsek valamelyikével. Kár volt akrillal ráfújni a tekercsre, mert némelyik lakk megoldja a huzal szigetelését és menetzárlatot okoz. Esetedben remélhetőleg nem okoz de a látszatra kétséges felületeket le kellene tisztítani a szennyeződéstől a hornyoknál az utolsó lemez felületén a horonyszigetelés találkozásoknál. A tekercsfejből kijövő vezetékek remélhetőleg nem érnek hozzá a testhez nem sérültek sehol sem és a kapocslécen sincs hasonló oxidos lerakódásbeli kapcsolat a fémházzal. Ha ezek után esetleg javulna a szigetelési ellenállás, még száríthatsz rajta az nem árthat neki.
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 25, 2020 /
 
Még annyit tehetsz, hogy ha garancia van még rajta akkor azt mielőbb érvényesíteni kell, mert ez nem üzemszerű, hogy három feltermelés után szorul a sűrítő és nem bírja a motor. Csak remélhetőleg tudom azt feltételezni, hogy olaj az van benne és a normál nívóálláson van a szintje, ellenkező esetben garancia vesztes lesz a kompri és rövid idő múlva selejtes.
(#) Pioneer94 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 26, 2020 /
 
Akkor a lakkozással lehet, hogy többet ártottam neki... Egyébként elég régi motor ez, mert még prespán papírból van a horony szigetelés, a horonylécek meg valami átitatott hurkapálca szerű fából.
A tekercsvégeket még át fogom nézni a vasmag szélénél, de látszólag nem sérült sehol sem a szigetelés, a papír is ép. A kapocsléc rendben van. A tekercskivezetések se sérültek, meg pvc szigetelés is van még rajta.
(#) poczi válasza VIM hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Szia! Köszi az ötleteket! Olaj van benne, persze, maga a kompresszor rész nem is szorul meg. Lehet ezekben PTC valahol az állórészben, okozhat az ha "megnyúlik" ilyet szerinted?
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
Szia! Hővédelem az van benne a leírás szerint de, hogy azt hová építették be azt neked kell kiderítened. Minden esetre elég fura, hogy kettő feltermelésből már annyira meleg a motor, hogy már nem képes beindulni. A motor állandó üzemi kondenzátoros és gondolom tehermentesítő szelepes az indítás. A hővédelem és a motor viselkedése talán PTC védelemre enged következtetni, mert a klixon az bontaná az áramkört és csak a visszahűlés után volna indítható a motor, nem búgna, mint most.
(#) VIM válasza poczi hozzászólására (») Ápr 29, 2020 /
 
(#) VIM válasza Kolti0 hozzászólására (») Jún 22, 2020 /
 
Szia! Hogyan cserélődik fel ha egyszer ahhoz a szénkefe tartóhoz tartozik amelyik pólus felől ki van hozva az állórész tekercs vége? Lehet, hogy azért nem akar most is működni, mert a szénkefék be vannak égve, megnőtt az ellenállásuk, legalábbis a felületükön ahol a kommutátorhoz nyomódnak.
(#) Moderátor hozzászólása Kolti0 hozzászólására (») Jún 23, 2020
 
Egy kérdést csak egyszer, egy helyen teszünk fel!
(#) nsx82 hozzászólása Okt 7, 2020 /
 
Sziasztok!

Villanymotoros témában szeretnék tanácsot kérni.
házfeluÚjiÍtással egyetemben szeretnék kiépíteni magamnak elszívórendszert egy családi házba. vVettem egy ipari elsziÍvó csiga-motor párost. Klasszikus 3 fázisuÚ motor, de csatolok fényképet is. Ebben a videoban mutatottak szerint kötöttem be egy régi kondival:

Bővebben: Link

A problémám az, igazából, hogy az áramfelvétele elmarad az általam várttól. 750_W van írva a motorra, azt gondoltam, hogy iÍgy, egy fázisra bekötve, 400-500_W körül lesz az áramfelvétele. Van egy átfolyós fogyasztás mérőm, ami mutat pillanatnyi fogyasztást is. Aszerint a következő történik: a bekapcsolás pillanatában 800_W körüli áramfelvétel történik, aztán minél jobban felpörög, úgy csökken. aAmikor már telejs TELJES sebességgel forog a motor, a fogyasztás beáll 105_W-ra. úÚgy votlam VOLTAM vele először, hogy még terhelés nélkül nincs miért többet fogyasztania és majd terhelés maitt MIATT esetleg feljebb megy a fogyasztás. Viszont elkezdtem vele kiÍsérletezni, és ha a sziÍvoÓ oldalt lezárom, az áramfelvétel leesik 75_W-ra. fFülre nehezen mondanám meg, hogy a fordulatszáma kicsit csökken vagy nő, másabb hangja van, de nem igazán tudom megállapítani. Az ismeröŐsöm szerint, ha üres térben forog a motor, nem kell neki annyi munkát végezni, mintha mozgatná a levegőt, ezért gyorsabban kell hOGY forogjon. A neten azt találtam hogy a telejsitményTELJESÍTMÉNY kb. 2/3-át kéne adja egy fázisroÓl, kondival müŰködtetve. nNekem ennek a közelében sincs. Kondi lehet a hibás? eElég régi, magyar gyártmányuÚ cucc. Most mikor legutoljára akartam beindiÍtani, be sem indult, csak buÚgott. eEbből én arra gyanakszom, hogy a kondi esetleg nem elég neki. tTi is erre tippeltek?

Motor
Kondi

Mi inkább ara tippelünk, hogy ilyen helyesírással nem hogy választ nem kapsz, de még a mnoderátorok haragját is kivívod!
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2020
Moderátor által szerkesztve
(#) nsx82 válasza nsx82 hozzászólására (») Okt 7, 2020 /
 
Bocsi., még annyit, hogy most néztem ezt a videót:

https://www.youtube.com/watch?v=WqFtu3tdhIM

A telejsitménye TELJESÍTMÉNYE alapján én csillagba köthettem be. cCsinálok egy fotót a bekötésről. mMit rontottam el? vVagy mit kellene másképp?

Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2020
Moderátor által szerkesztve
(#) pipi válasza nsx82 hozzászólására (») Okt 7, 2020 / 2
 
Igen, csillagban van. A réz lemezeknek függőlegesen kellene állni.
(A telefonodon is van ékezet, meg automatikus javítás/ajánlás )
(#) VIM válasza nsx82 hozzászólására (») Okt 7, 2020 / 2
 
Szia! Nem kell megsértődni, mindannyian kezdtük valamikor az írogatást és belejöttünk. Tiszteld meg a válaszadókat azzal, hogy Te is ezt teszed, betartod a helyesírási szabályokat.
A három fázisú motorodhoz kicsit nagyobb értékű kondenzátor kellene cca. 35µF/400V-os. Az 1HP (horse power-lóerő) az ugye 735W és az ehhez tartozó ajánlott állandó üzemi kondenzátor értéke az említett nagyságú. A kapcsolások amire szükséged lehet és a kapacitás számítása az ilyen esetekhez. Alapkapcsolások.
(#) nsx82 válasza VIM hozzászólására (») Okt 17, 2020 /
 
Kedves VIM és pipi!

Köszönöm a jótanácsokat.
35uf/450V kondit rendeltem a hestoreból. Nagyon jól működik most a motor. kb 2mp. alatt beindul. (igy 235w a fogyasztása, ami szintén elmarad az általam várttól, de nem is baj ha megáll ennyiben, legalább takarékosabban működik majd. Nagyon jól szív! A célnak bőven megfelel)
(#) Cocos hozzászólása Nov 6, 2020 /
 
Sziasztok!
Van egy medence homokszűrő szivattyúm, aminél a következőek a tünetek:
Teljesen random módon elindul-nem indul, amikor áramot kap.
Mikor nem indul, csak búg,és sokszor 10-15 mp. múlva elindul rendben és teszi a dolgát.Ha elsőre elindul minden jól működik.
Amit megnéztem és tapasztaltam:
Amikor nem indul a tengelyt megmozdítva egyből elindul.
Befújtam a tengely mellett WD40-el, és több alkalommal indult elsőre. Azt hittem,hogy okés lesz, de néha elkezdte a problémát megint. Kézzel forgatva a tengelyt nem érezni,hogy szorulna, akadna valahol.
Szerintetek mi lehet a gond?
Köszi előre is!
(#) VIM válasza Cocos hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Szia! Hátha EZ a videó segítségedre lesz, mert ugye típust azt nem írtál de hátha ilyen problémája van a Tiednek is.
(#) Cocos válasza VIM hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Köszi, de nem ilyen.
Ez a fajta van nekem:
https://medencefutar.hu/ECO-TOP-homokszuros-vizforgato-6m3/h-400W
(#) Bakman válasza Cocos hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
A VIM által linkelt videó annyiban téved, hogy van benne csapágy, siklócsapágy. Ha ez kikopik (túlzottan lötyög a tengely a helyén), akkor csinál ilyet ez a típusú motor. Vastagabb tengely vagy valamilyen persely segíthet, ha központosan tudja tartani a forgórészt és nem is szorul.
(#) VIM válasza Cocos hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Még azt kellene számításba venni, hogy hány éve működik, mert a motor kondenzátora is lehet kapacitás vesztes a kopáson kívül. Ha nem "lóg" a motor tengelye akkor azzal nincs gond de a kapocstáblába bele kellene nézni a kötések végett, ezen kívül a kondenzátor értékét sem árt megmérni.
(#) Cocos válasza VIM hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Idén volt 5.éves. Ami évente 5-6 hónapos használat, napi 3x 2 óra. Ha jól számolok kb.4500-5000 óra lehet benne.
A kötések teljesen jók, azt meg néztem. A tengely nem lóg, nem kotyog.
A kondenzátort sajna nem tudom mérni,mert nincsen eszközöm és nem is értek a villamos részhez.
(#) Bakman válasza Cocos hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Szereld ki belőle a kondenzátort és vegyél egy vele egyező kapacitásút. Két típus létezik, indító és üzemi. Neked üzemi kondenzátor fog kelleni. Ha elviszed egy villamosági boltba, ott tudnak segíteni az ügyben. Nem nagy költség de ha ennek cseréjétől sem javul meg, akkor már drágább lesz a javítás.
(#) Cocos válasza Bakman hozzászólására (») Nov 6, 2020 /
 
Nagyon köszönöm!
(#) Doncso hozzászólása Nov 8, 2020 /
 
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy adott egy asztali körfűrész. 1500w kefés motor.
Olyan anomáliával állok szembe, hogy csak úgy tudom elinditani, hogy sorba kötök vele egy hősugárzót, majd amikor felpörög, áthidalom egy kapcsolóval. Ha egyből inditanám leveri az automatát ami 16B
. Namost ezzel a lágyinditással nem is lenne bajom, de ha bekapcsolás nélkül forditva dugom be a konektorba akkor lecsapja. Egy két kapcsolós villany kapcsolóval oldottam meg a lágyinditást. Az egyik felkapcsolásakor a hősugárzón keresztül kap áramot, a másik felkapcsolásakot már telibe. Igy el tudom inditani. De ha ugyanebbe a felállásba kihuzom a dugaljat és megforditom lecsapja a biztositékot úgy hogy a kapcsolók le vannak kapcsolva, tehát csak a nulla és a föld van kapcsolatban a hálózattal. De nem értemhogy lehet ez? Rossz a motor belső szigetelése?
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2020
(#) erbe válasza Doncso hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Nem rossz a szigetelése. Nincs.
Egyszerű műszerrel is ki lehet mérni a zárlatot a védővezetékhez.
(#) Doncso válasza erbe hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Ezt megpróbáltam, de szakadást mutat. Ezért nem értem
Fi relém nincsen. Forditva bedugom, rendesen pukkan a konektor és lecsapja.
(#) VIM válasza Doncso hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Szia! Lehet, hogy van benne egy zavarszűrő ami zárlatos lehet. Nem kettős szigetelésű a körfűrész? Mutatnál róla képeket?
(#) Bakman válasza Doncso hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Azelőtt találd/kerestesd meg a zárlatot, mielőtt valakit megrázna.
(#) Doncso válasza VIM hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Holnap készitek képeket. Némi hozzáértéssel rendelkezem, de most teljesen értetlenül állok a dolog előtt. A motorból 3 kábel jön ki, más nem. Ugye fázis, nulla és a föld.
A tápkábel földjét és a nulláját összekötöm a motorral, a fázist nem, akkor bedugom egyik irányba akkor ugye semmise történik, ha megforditom a konnektorba akkor leveri. A műszer pedig szakadást mutat a föld fázis és föld nulla irányban is.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2020
(#) Doncso válasza Bakman hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Éppen ezen vagyok...
(#) Bakman válasza Doncso hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Ez olyankor fordul elő, amikor a szigetelés leromlott annyira, hogy pár V feszültségre (egyszerű multiméter) nem, de 50 - 100 V-ra már átüt. Ha jól tippelek, ez egy fémházas talpas villanymotor, hsonló, mint a mellékletben. Ha igen és a kapocsdekni alatt biztosan jók a kötések és nincs emmilyen zárlat, akkor nagy valószínűséggel csak az újratekercselés fog segíteni.
Következő: »»   35 / 37
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem