Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   36 / 41
(#) Doncso válasza Bakman hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Nagyfordulatú kefés motor, kapocsdekni nincsen, csak a kábel jön ki belőle. Műanyag burkolata van. Ilyesmi motor van egy nagyflexben is, csak ugye a felfogatása más. Akkor gondolom a kisöreg ezért adta el nem olyan régen... A lágyinditót is azért csináltam hozzá, mert enélkül minden inditáskor azonnal lecsapta, pedig csak 1500w os a motor, de ezt még betudtam a 16B megszakitónak. Aztán vettem egy elektronikus lágyinditót, 4 5 inditásig jó is volt, de utána leégette azt is. Az öntartó gombos kapcsolója is meghalt.... Esetleg még annyi tudok tenni, szétszedem, hátha van belül egy rossz kondenzátor, vagy rosszzul elhelyezkedő zománchuzal. Egyszer jártam igy, egy uj straus horonymaró. Kevés használat után ledurrant. Kiderült, hogy a zománchuzal hozzáért a fordórészhez. Azt sikerült megjavitani, azóta megy. Jó lenne itt is csak ez lenne. Egyébként ha jól dugom be, és lágyinditással elinditom, alapvetően jól működik, erős és nem melegszik.
(#) Doncso válasza Doncso hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Egyébként ez egy lumag tks 250 asztali körfűrész lenne. Találtam képet a motorról.
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2020
(#) Bakman válasza Doncso hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Azt hittem, valami házi készítésű masina.

Ha szerencséd van, akkor csak zavarszűrő zárlat, de ha nincs, akkor tekercselés.

Induláskor szinte minden készülék nagyobb áramot vesz fel mint menet közben, ez normálisnak tekinthető.
(#) Doncso válasza Bakman hozzászólására (») Nov 8, 2020 /
 
Akkor belelukkantok, hátha szerencsém lesz. Köszönöm a segitséget.
(#) villanyipi hozzászólása Nov 14, 2020 /
 
Üdv!
Nem tudom illik-e ez bármely fórumba, de volna egy olyan kérdésem hogy, egy ismeretlen nagyon régi de nem régiben meghibásodott nagy flexem, több mint 20 éves, kicseréltem a szénkeféket mert elkoptak és emiatt elfogyott vágás közben az energia, de most meg körtűz van a kommutátor körűl és dadog a gép.Terveimben áll egy csapágy garnitúra csere is.
A kérdés a következő ha netán a forgórész tekercselése ment volna tönkre működhet a gép egy másik gépből méretre passzos forgórészével vagy mindenképpen javíttatni illene, feltéve ha nem cserélem le a gépet?!
Esetleg valaki ismer-e valami reális áron ténykedő céget ahol vállalnak ilyen javításokat, jobb esetben eger körzetében?
Tisztelettel
az ipi
(#) Bakman válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
A méretre egyező forgórész messze nem jelenti azt, hogy a tekercselése is egyezik, sokkal inkább nem, mint igen. Viszonlyag magas áron tekercselnek forgórészt, nem valószínű, hogy megéri, pláne úgy, hogy kommutátort is cserélni kell.
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Szia! A kommutátor szeletek közötti szigetelést kikapartad (ki mikáztad)? Ne legyen egy szintben a szelettel, mert nem lesz jó a kommutáció hibából eredő ívoltás. Ha így sem szűnik meg a körtűz akkor az a forgórész kuka. A másik forgórésznek ugyanilyen ilyen paraméterű gépből kell származnia, különben nincs értelme a cserének.
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Szia, hasonló paraméterű gépből gondoltam mert ennek a fogaskerekei még kicsit sem koptak meg, majd jövő héten megpróbálom új csapággyal még egy alapos csiszolás és mikázás után ha úgy sem működik akkor elkönyvelem hogy megöregedett a kicsike Majd felhasználódik más célokra a mechanika
(#) VIM válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
De ha megírnád a géptípust, hogy ismerni lehessen mivel is állunk szemben. Hátha másnál is fellelhető ez a típus, mint alkatrész donor a szöghajtás miatt. A mikázást fémfűrészlap egyenesre csiszolva a két oldalán és azzal közé lehet férni a szeleteknek. A mélysége az lehet a lap fognagysága ami olyan 1mm.
(#) pipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Hali!
Én körzővel vagy varrótűvel szoktam kipiszkálni
(#) VIM válasza pipi hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Hali! Talán valamikor én is azzal kezdtem de amikor beleszántottam vele a szeletbe letettem erről az eszközről. Ráadásul nem lesz azonos mélységű és olyan sarkos, mint a gyári marótárcsás készítésű ha hegyes eszközzel készül ez a horony. A fémfűrészlap hullámos élfogazatát oldalt le kell csiszolni egyenesre és éppen megfelelő eredményt lehet vele elérni. Ha az első hornyot elkészíti az ember, már lehet bele akasztani egy vezetőt amihez neki lehet támasztani a lap oldalát és nem az fog félre menni.
(#) Bakman válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Könnyen lehet, hogy itt a kaparás nem fog segíteni. Nagy valószínűséggel a szénkefe réz hozzávezetése is beleszántott a kommutátorba, lásd hibaleírás: "elfogyott vágás közben az energia, de most meg körtűz van". Igaz, egy próbát megér.
(#) villanyipi válasza VIM hozzászólására (») Nov 14, 2020 /
 
Írtam az elején hogy ismeretlen típus és a márkát sem tudom nincs meg az adattáblája, így mikor szénkefét cserélek mérek egyet és vásárolok, eddig nem is volt gond, mindig szép tiszta kommutátorral raktam össze, de most amíg a csapágyakat kinem cserélem és nem szűnik meg az esetleges kottyanás feleslegesen nem küzdök vele, nem volt sétagalopp szétvenni
(#) dbase hozzászólása Nov 15, 2020 /
 
Adott egy éttermi étel lift motor. Hajtóműves féktekercses. 3fázisú egyik tekerccsel sorbakötve egy kis trafó plusz egyenirányításról kap a fèktekercs. Féklap elkopva régóta suroló hangot ad. 6db rugó feszíti az öntvény ventilátor lapáthoz a féklapot.
Z4br100.1/8 a motor típusa 600W 62kg, terhelès nèlkül 2.3A hajtóművestől, terhelve 3.6A plusz fék csikorgással, nekem soknak tűnik lassan az áramvédőt is kellett feljebb tekerni mert többszőr leoldott Féktekercs 6V 1A-rt kap. Jelenleg kiemeltük, úgyis zárva az étterem, volt vagy 100kg nègyen alig bírtuk kivenni.
Tud a féktekercs gyengülni? 3rugóval sem tudja behúzni a lapot, vagy 1mmre kell lennie kb amit most nem tudok kipróbálni mert annyira kopott.
(#) picklerick hozzászólása Nov 29, 2020 /
 
Sziasztok! Egy Blauberg típusú hőcserélős ventilátorral akadt némi problémám. Valószínűleg megszorult a bemenő ágon lévő motor, határozottan nehezebben tudtam elfordítani a kimenő ágon lévőhöz képest. Olajozás után elhárult a probléma, viszont nem akar elindulni, ha kézzel rásegítek épphogy csak forog, nem tudom milyen jellemző hibára utalhat ez a jelenség. Esetleg van valakinek ötlete mivel próbálkozzak, vagy foglalkozik bárki ilyenek szervizelésével? Nem találok semmi infót róla, csak hogy 1 fázisú és hőkioldós.

1.jpg
    
(#) VIM válasza picklerick hozzászólására (») Nov 29, 2020 /
 
Szia! Próbáld meg kimérni a tekercseket, hogy neme eltérőek az értékeik egymáshoz képest, mert akkor felmerül a menetzárlat lehetősége vagy hőbiztosíték hibára utal. Ha látható is a hőbiztosíték és kimérhető a hiba akkor szerencséd van. Be lehet ezeket a biztosítékokat szerezni és érdemes visszatenni a helyére ha ez utólagosan megoldható. Ha mégis rendben volnának a tekercsek akkor pedig a csapágyakat kell kitisztítani féktisztító sprével majd újra kenni műszerolajjal. Ha túl sok szálló szöszmöszt szedett be a tengely a levegőből esetleg hajat, akkor elég neki annyi is, hogy megfogja a forgásában. Lehet, hogy ehhez szét kell szedni a motort de előtte össze kell jelölni a "pajzsokat". A légrést a legkönnyebben papírlap behelyezésével lehet beállítani a forgó és állórész között.
(#) keletxer hozzászólása Jan 5, 2021 /
 
Helló! Valakinek lenne tippje, hogy mi okozhatja a következő jelenséget? Adott egy Elekthermax kályha ventillátora sorkapoccsal közvetlen a hálózatra kötve. Amint áramot kap, rögtön elkezd működni. Néha jó fordulaton működik, de legtöbbször a fordulatszáma hallhatóan alacsony. A ventillátor megkopogtatása után kicsit megemelkedik a fordulatszám, aztán egy darabig úgy is marad, aztán idővel megint visszaesik. A tengelye könnyen mozog, nem akad. Lehet ezzel házilag diagnosztizálni bármit?
(#) erbe válasza keletxer hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
Csapágy?
(#) keletxer válasza erbe hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
a tengelyt próbálgattam, de nem akad, kikapcsolás után még az alacsony fordulatszámról is 3 másodpercig pörög tovább.
(#) keletxer válasza keletxer hozzászólására (») Jan 5, 2021 /
 
viszont véletlen megfogtam a vasmagot és az jó forró
(#) pipi válasza keletxer hozzászólására (») Jan 5, 2021 / 1
 
Akkor közvetlen a motor kapcsain mérj feszültséget, áramot mindkét esetben, Ha kocogtatasra változik, akkor vagy mechanikai hiba, szorulas, vagy kontakthiba van.
(#) erbe válasza keletxer hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
Ez nem jelent semmit. Találkoztam olyan ventillátorral, hogy helyes irányba néha elindult. Ellentétes irányba mindig könnyen indult, sokkal kisebb teljesítményfelvétellel és akár órákig is hibátlanul pörgött volna. A csapágyban a golyókosár fele hiányzott. Egyik irányban összegyűjtötte a golyókat és nekihúzott az állórésznek. Másik irányban elrendeződtek a golyók és simán forgott.
(#) keletxer válasza erbe hozzászólására (») Jan 6, 2021 /
 
odáig már eljutottam, hogy nincs is csapágya mindkét végén csak egy perselyben forog a tengely, nem lett ez túlspilázva.
(#) Blanc83 hozzászólása Feb 9, 2021 /
 
Sziasztok,
Egy olyan problémával fordulok hozzátok, hogy van egy betonkeverőm egy 3 fázisú villanymotorral.
A villanymotor fesz. alá helyezve nem indítja el a keverőt, de ha kézzel rásegítek (bármelyik irányba) akkor elindul. Igaz így sem bír akkora mennyiségű betont elforgatni, mint korábban.
Mintha nem lenne elég erő a motorban?
Mi lehet a hiba és a megoldás?
Segítségeteket előre is köszönöm!!
(#) VIM válasza Blanc83 hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Szia! Valamelyik fázis hiányzik a háromból. Ez lehet a kapcsolónál vagy a vezetékben törés miatt. Sürgősen ellenőrizni kellene a fázisok meglétét és addig nem használni míg meg nincs javítva mert le ég a motor!
(#) Blanc83 válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2021 /
 
Szia ,Köszönöm!
Akkor elméletileg még nincs leégve a motor ugye? Vagy akkor el sem indulna?
(#) danter hozzászólása Márc 16, 2021 /
 
Sziasztok!

Kedvenc gérvágó fűrészem két év után megadta magát, persze saját hibámból! (folyamatosan daraboltam vele és nem vártam meg még visszahűl!!!)

Először csak szikrázott, erőtlen lett majd végül már el sem indult. Szét szedtem és akkor láttam hogy a szénkefe tartóra menő rézrugó darabja megsemmisült. Ráfórasztottam egy másikat, a kommutátort finoman megcsiszoltam, kipucoltam a belsejét majd összeraktam de meg se nyikkan.

Tekercseken én szemre nem látok szakadást vagy beégést, a szénkefék is jók nem koptak el. Viszont az állórész belső vasmagjain mindkettőn látni enyhe kopást elszíneződést (beégést), valószínűleg az elégett rugó darabjai vagy szikrái okozhatták. Valamint az állórész vasmagja és a tekercseit elválasztó szigetelő lapon kiéget lyukakat fedeztem fel.

Kérdésem mennyire nagy a baj, lehet-e még javítani valamelyiket vagy mindkettő kuka? (állórész-forgórész)

Az állórészen a szigetelő lapot gondolom cserélni kell mindenképpen, nem tudom hogy vasmagot cserélnek-e vagy lehet-e javítani valahogy, esetleg a forgórész menthető-e még, a lágyvaslemezek közti hornyokat ki lehet-e tisztítani valahogy?

Típus: Einhell TC-SM 2131 Dual 1500W Igaz hogy nem egy profi gép csak egy hobby barkácsgép, de azért sajnálom ki dobni...
(#) Bakman válasza danter hozzászólására (») Márc 16, 2021 / 1
 
Idézet:
„Először csak szikrázott, erőtlen lett majd végül már el sem indult.”
Ez általában akkor következik be, amikor leég a motor, többnyire az állórész, erre utalhatnak a szigetelőlapon található lyukak is. Méréssel ellenőrizhető. A tekercselés többe kerülhet, mint a gép értéke.
(#) granpa válasza danter hozzászólására (») Márc 16, 2021 / 1
 
Mérés: Tekercsellenállás (menetzárlat), szakadás, testzárlat kiderítésére. A forgórész épnek látszik, de azon is mérni. Ha állórésztekercs hiba, azt magad is javíthatod.
A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2021
(#) VIM válasza danter hozzászólására (») Márc 16, 2021 / 3
 
Szia! Ne add fel könnyen, mert szerintem a lágyindítója sínylette meg a kefe csatlakozó kimelegedést. Az biztosan tönkrement, legalábbis a benne lévő triak az igen hacsak a tönkremenetelével nem tett tönkre maga körül más alkatrészt is a panelen. Ha ki van öntve az elektronika akkor talán nem. Lágyindítót utólag is tudsz építeni hozzá ha a gép maga nem ment volna tönkre.
Következő: »»   36 / 41
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem