Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   146 / 156
(#) elektrorudi válasza oatis hozzászólására (») Júl 10, 2020 /
 
Nem tudom mennyi az "általános" kopás. Valahol találtam egy képet, a saját szénkefémről (most nem találom), ahol az új szénkefét mérték egy tolómérővel. Ha jól emlékszem 12mm-t nyúl ki a szénkefe tartóból a tolómérő szerint (amikor ugye ki volt szerelve a tartó).
Az enyém, amikor teljesen el volt már kopva (nem ért a gyűrűhöz) kb. 4mm-t nyúlt ki a kefetartóból. Tehát gyors számítás után, az élettartama alatt, kb. 8mm-t kopik el.
(#) cimopata válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 10, 2020 /
 
Nincs különösebb típus. Egy DC-DC konverteres hegesztőt tervezek és csak előre kalkulálok, hogy esetlegesen ha autóaksiról menne terepen alapjárat töltéssel akkor mennyire bírná a rendszer a terhelést. Az sem baj ha beesik az akkutáp 11-10V ra mert a DC DC konverter kiszabályozná. Főleg egy munkagép rendszere. Nyílván minél magasabb árammal tölt a generátor annál kevésbé terhelné az akkut.
(#) tibibalogh520 válasza cimopata hozzászólására (») Júl 10, 2020 /
 
Ehhez a terheléshez mérten, az alapjárati generátor teljesítményt nyugodtan veheted NULLÁNAK!
Ez nem vicc!!!
(#) 444Tibi válasza cimopata hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
A névleges, max. töltőáram 20-40%-át tudják általában kis fordulatszámon.
Neked ez a 10-40A a 200-hoz, hogy is fogalmazzak finoman, nudli.

Az a baj hogy ennyire extrém terhelésnél nem nagyon lehet megadni ezt mert ezt a pl. 40%-ot tudja az alapjárati 800-as motorfordulatnál, de 750-nél meg már csak a 10%-át, 700-nál meg gyakorlatilag nullát de ez gépkocsi és generátorfüggő.
Teljesen mások lesznek az értékek egy ezeréves 44 amperes generátornál és egy 140 amperes, vízhűtéses mostani generátornál ahol a generátor CAN vagy LIN buszon kommunikál a motorvezérlővel, az meg ekkora terhelésnél automatikusan rátol egy kis fordulatot.

Amiket leírtam azok kb. támpontnak tökéletesek.

Alacsony fordulatszámon %-os arányban sokkalta jobban esik a töltőáram már kicsike fordulatszám csökkenésre is.
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2020
(#) 444Tibi válasza elektrorudi hozzászólására (») Júl 11, 2020 /
 
Bizony, mikor is találkoztunk, 10 vagy 20 éve? fene se emlékszik úgy szaladnak az évek.
Pécelen jársz, feltétlenül gyere be, alkoholmentes söröm és koffeinmentes kávém van, már csak ezeket ihatom...
(#) tufatofu hozzászólása Júl 22, 2020 /
 
Sziasztok! Egy Ford escort A127-70 tipusú generátorral kinlódok(azt hiszem Lucas). A fesszabályzó kefék közül az egyik be van ragadva és a csúszógyűrűt is kellene cserélnem, továbbá dióda hidat(zárlatos). A csapágyat is ki akarom cserélni. A szabályzót megvettem, de a többi beazonosításában szeretnék segítséget kérni, sok webshopban találhatóak ilyesmik, de generátor tipus alapján semmi. Akinek van ötlete, legyen kedves segítsen! Sajnos a bontókban eddig olyan "összegyógyult ótvarokat" láttam, hogy inkább ezt újítanám fel.
Üdv
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2020
(#) VIM válasza tufatofu hozzászólására (») Júl 23, 2020 /
 
Szia! Az a "probléma", hogy ebből a sorozatból többféle méretűt gyártottak és a hozzávalókat így nehezebb beszerezni, mert a kitek nem biztos, hogy azokat a méreteket tartalmazzák amire Neked szükséged van. Az alkatrész kereskedésben kell ennek utána járni, hogy esetleg rendelhető e náluk valamilyen hozzávaló de főleg a csúszógyűrű.
(#) tufatofu hozzászólása Júl 24, 2020 /
 
Sikerült kinyomozni. Eza tipus való bele és ez a csúszógyűrű, ha valakinek hasonló gondja támadna. Kb. 5 ezres volt a kettő. A szabályzó 3500+csapágyak 2470ft a kettő. Most 11-ből újnak mondható szépen ledrótkorongozva, állórész ujralakkozva. Igaz a bontóban csak 10 ezer lett volna, de ki tudja meddig bírja.
(#) ftirius hozzászólása Júl 26, 2020 /
 
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy jól ven-e így bekötve a generátor, ahogy a képen,
amit (nem) látni: a behúzótekercs fölső kivezetésére van kötve az akkuból egy vastag +, az alsó kivezetéséhez csatlakozik a generátorból a + (vastag) vezeték.
Ha a szemléltető ábra helyes, akkor szerintem a generátorból jövő töltés egyenesen az önindító motorját forgatja állandóan ha így van bekötve. Jól gondolom-e?
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2020
(#) 444Tibi válasza ftirius hozzászólására (») Júl 26, 2020 / 1
 
Jól gondolod de ezt így nem lehet bekötni, így volt eddig...?
A második kép se jó, a rajzról hiányzik a tartótekercs.
(#) ftirius válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 26, 2020 /
 
Most jött haza a szerelőtől, azóta nemnagyon mentem vele.
A visszjelző vezetéke le van szakadva. Jól tudom, hogy az felelős a gerjesztésért? Mert amikor bekötöttem, akkor vettem észre, hogy mintha az indítómotor menne.
Akkor kössem át a felső csatlakozóra?
Most már nem is tölt a generátor. Tönkremehetett ennyitől?
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2020
(#) 444Tibi válasza ftirius hozzászólására (») Júl 26, 2020 / 1
 
Egész biztos hogy a vezeték a generátor B+ és az önindító behúzótekercs alsó kivezetése között van? Nem kevered valam más vezetékkel? Kövesd le mégegyszer pontosan.
Igen a visszajelzőn keresztül kap előgerjesztést, ha az el vab szakadva akkor sötét marad gyújtáson a töltésjelző lámpa és előfordul hogy nincs töltés.
Ha most jött haza a szerelőtől, akkor miért nem viszed vissz az autót, a töltés hiánya épp elég indok, így nem szokás kiadni javított autót. Hacsak nem karosszéria lakatosnál volt.
(#) ftirius válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 26, 2020 /
 
Itt egy direkt kép:
(#) ftirius válasza ftirius hozzászólására (») Júl 26, 2020 /
 
És levéve:
(#) 444Tibi válasza ftirius hozzászólására (») Júl 26, 2020 / 1
 
Ha a levett vezetek a generatorra megy akkor ez nagyon el lett kotve. A masikra kell kotni ami az akku pozitivra megy. Azt nem ertem, ha igy volt akkor jaro motornal ha felgerjedt a generator, porognie kellett volna az inditomotornak. Bar az siman felvesz 100A felett, lehet nem is tudott szerencsetlen generator felgerjedni. Kosd at, es javitsd meg az elogerjesztes vezeteket is.
Ha jo, akkor gyujtasra vilagit a tolteslampa, inditas utan elalszik es az akkun 14-14,7 voltot kell merned.
Ez lehet csak hosszabb ido utan all be, ha az akku kimerult allapotban, 20-30%-on van.
(#) ftirius válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 26, 2020 /
 
Sikerült!
Köszönöm szépen a segítséget!
(#) ftirius válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 26, 2020 /
 
Még annyit kérdeznék, hogy milyen csatlakozót használjak a leszakadt helyett? Mert az eredetit egyenlőre nem találom.
(#) 444Tibi válasza ftirius hozzászólására (») Júl 27, 2020 / 1
 
Ezt nem tudom igy latatlanba, 4-5 mm szemes saru vagy Faston csuszosaru a legaltalanosabb a generatorokon de van teljesen egyedi is, vizmentes muanyag es gumi burkolatos, bepattintos, femlemez vagy rugalmas fem, muanyag fules es mas rogzitessel.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2020
(#) ftirius válasza 444Tibi hozzászólására (») Júl 27, 2020 /
 
Köszi!
(#) oatis válasza 444Tibi hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Üdv!
Végre el jutottam odáig, hogy szét szedjem a generátort. Fesz. szabályzót még mindig nem cseréltem, de nekem nagyon gyanús hogy nem az lesz a hiba, bár nagyon gondolkodom, hogy mostmár azt is kicserélem. Jelenlegi állapot: 13,4V töltés alapjáraton, pörgetve a motort 13,2V. Olyan mintha javult volna a helyzet 0,2V-tal, de nem volt időm hosszan tesztelni mert jött az eső... Ez nem fér a fejembe egyáltalán... Amit csináltam: Új szénkefepár (kb 5mm-t koptak), forgórész gyűrűi leszabályozva esztergával, mert volt már egy kis válla mindkettőnek. Egy fő dióda cserélve. Nem tudom miért, de mindig szakadást mutatott, amíg fogóval meg nem feszegettem, utána műszer szerint jó volt, de nem hagytam már benne.


Én a régi fő diódáknál kb.: 570-580-at mértem nyitóban, az új fődiódáknál meg 640 körül. A segédekre 700 körüli érték rémlik. Úgy mértem, hogy az állórész ki volt forrasztva.
Lehet triviális a kérdés, de azért megkérdezem. Ha egy generátor kisebb áramú mint amit ehhez az akkuhoz fesz. szabályzóhoz gyárilag tervezett a gyártó az okozhat ilyen problémát esetleg? Nekem 35A-os van. Katalógusban és boltban is 55A-os generátor láttam ehhez a géphez.
Most látom csak:
Idézet:
„Ha jo, akkor gyujtasra vilagit a tolteslampa, inditas utan elalszik es az akkun 14-14,7 voltot kell merned.
Ez lehet csak hosszabb ido utan all be, ha az akku kimerult allapotban, 20-30%-on van.”

Az akku elvileg teljesen fel van töltve. Két napja vettem le a töltőről.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2020
(#) Tomi111 válasza oatis hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Szia!
Csatoltam egy képet. Mérj feszültséget a generátoron vagy a szabályzón az R pont és a test között, majd a akku pozitívján (B+) és a test között. Kb egyforma értéket kell kapnod. Természetesen járó motor mellett mérj! Ha az R ponton 14V körül mérsz, az akkun mégis kevesebb van, akkor még diódahiba lesz, valószínű fődióda. Ha a két feszültség megegyezik és kevés, akkor a szabályzó rossz. Mechanikus? Azon lehet állítani. Most is világít halványan a töltésjelző ha pörgeted vagy világítás bekapcsolásakor? Ha igen, tippem szerint dióda hiba lesz.
A 35A-es generátor szerintem nem lesz kevés. Gondolom nem állítod le/indítod gyakran a traktort? Egy indítás után inkább hosszabb ideig megy?
(#) oatis válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Üdv! Igen, az esetek nagy többségében hosszabb ideig megy. A töltés jelző most is világít, ha pörgetem. Világítással próbáltam most. Alapjáraton alig pislákol, fordulatszám emelésével a visszajelző egyre fényesebben világít. Mérni nem tudtam még. A fesz szabályzó nem mechanikus. Lehet érzéki csalódás, de olyan 400 fordulat/percnél világítással is kialszik a visszajelző viszont utána pár másodperccel leáll a motor és visszagyullad a visszajelző lámpa. Ilyen lassan nem szeret járni.
Első blikkre ilyen szabályzója van.
fesszabályzó
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2020
(#) ftirius válasza 444Tibi hozzászólására (») Aug 5, 2020 /
 
Hahó!
Mostanra már 13V a nyugalmi feszültség, ami alapjáraton felmegy 14V-ra.
Viszont indítózásnál egy pillanatra megtorpan az indítómotor, rögtön az elején, és aztán felpörög újra. Az vajon mitől lehet. Ilyenkor sem esett drasztikusan a feszültség, ha jó láttam 11V fölött maradt.
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2020
(#) 444Tibi válasza ftirius hozzászólására (») Aug 6, 2020 / 1
 
Legvalószínűbb a mnchanikus kopás, félrenyomódik a forgórész.
Persely csere.
Vagy nagyobb átmeneti ellenállás, korrózió a nagyáramú vezeték körben.
(#) 444Tibi válasza oatis hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
Nem kevés a 35A.
Fesz.szabályzó hiba, kevés a 13V.
Dobd ki régit, szerezz be egy mezei 2 lábas, pl. Zsiguli külső szabályzót és kösd be így mint a képen mellékeltem, nem kell a sok sallang.
Ha a töltésed beáll 14V körülire akkor ok, ha a töltéslámpa továbbra is izzik akkor a gyújtáskapcsolód koszos, oxidos, csere vagy relézd le.

fesszab.jpg
    
(#) oatis válasza Tomi111 hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
Lemértem a feszültséget világítással és anélkül is. Világítással: R:12,7V B+:12,3V Világítás nélkül R:13V B+:12,7V. Körülbelül 0,4-0,5V különbség van a két érték között.
(#) oatis válasza oatis hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
Tévedett a műszer... Újra lemértem másikkal. Világítással: R:14,3V B+:13,5V Világítás nélkül R:14,3V B+:13,9V. Körülbelül ennyi különbség van a két érték között.
(#) 444Tibi válasza oatis hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
Az pedig fődióda hibára utal, bár írtad hogy a segéddiódák 700mV-on nyitnak, ez is érdekes mert schottkynak kéne lenniük az meg max. 450-500mV.
Az R az akkor is nagyon kevés, a fesz.szab. nem engedi feljebb, vagy forórész menetzárlat is lehet, vagy állórész hiba.
Korrekten egy változtatható labortáppal kéne a kefékre támadni, indulni 6-7 voltról, közbe mérni a töltőáramot és a töltőfeszültséget.
Ha így ki lehet kergetni a generátort 15 voltig, akkor az jó.
Csak erre nem mindenki van felkészülve otthon műszerparkkal.
Ideiglenesen adjál pozitívot a kefére egy 21W fényszóróizzón és óvatosan emeld a fordulatszámot, ha megindul felfelé a feszültség akkor ok, jó a generátor. Ez fapados módszer sajnos, meg is lehet makkantani a generátort mert nincs szabályzás, elmehet az egekig vagy a töltőáram vagy a feszültség.
Ha nincs rutinod inkább ezt hagyd.

Mindenképp egy fesz.szabályzó cserével folytatnám.
(#) 444Tibi válasza oatis hozzászólására (») Aug 6, 2020 /
 
Így már jobb, terhelésre nagyon esik a főáramkör, a gerjesztés rendben van.
Szétszedted a hidat? Nem oxidosak a fődiódák hídjai, az azokon ámenő csavarok érintkezési pontjai?
Tuti minden fődióda jó, multiméterrel és egy fényszóróizzóval is tesztelted mind a 6 darabot?
Terhelésre majdben 1V, az sok.
Még az mostani töltőáram kéne de azt macerás mérni, ha 30-35A mert az akku veszi fel mint állat a töltést akkor elfogadható.
De feltöltött akkunál nem, valami enyhe gubanc van.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2020
(#) oatis válasza 444Tibi hozzászólására (») Aug 7, 2020 /
 
Üdv! Nem szedtem szét a hidat csak kiszereltem a dióda cseréhez. Szemre nem láttam komoly oxidálódást, valamennyi van, mégiscsak 30 éves a generátor. A diódákat csak multiméterrel mértem le. Fényszóró izzón keresztül nyissam ki egyenként a diódákat, vagy mit mérjek?
30-35A-t mérni nem tudok sajnos. Viszont annyi feltűnt az utolsó mérésnél hogy a B+ pont melegedett. Nem volt teljesen vissza húzva a töltő vezetékre az anya. Ez most megtörtént. Megint újra fogom próbálni egy harmadik műszerrel is. A visszajelzőt szerda este óta nem tudtam újra ellenőrizni, mert világosban nem látszik (csak ha nagy a baj), de majd kieszközölöm.
Következő: »»   146 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem