Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szünetmentes táp javítása, élesztése
Lapozás: OK   37 / 43
(#) mythbuster válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 14, 2021 /
 
Tegnap este szántam rá kis időt és sikerült megjavítanom. A rövidzárt valóban az rossz csere okozta, de azután is fennállt a sípolás. Igazából nem csináltam mást, mint lehúztam minden kábelt a nyákról, kimértem egyessével az összes FET -t és diódát, hogy nincs-e valamelyik zárban. Majd összeraktam, rákötöttem a labortápra és voálá elindult. Valószínűleg a trafó kimenete volt lecsúszva a nyákról, ezért a feedback hibát jelzett.
(#) mythbuster hozzászólása Jan 23, 2021 /
 
Már teljesen elkészültem vele, most viszont bejött egy újabb kritikus hiba az egyenletbe. A raspberryt egy kapcsolóüzemű DC-DC Converter hajtja, aminek a bemenete a akkuk bemenetén lévő puffer elkóhoz van beforrasztva(2200µF -ről lett utólag cserélve 4700µF -re).

Na most az van, hogy ha elmegy a betáp a szünetmentes kapcsol de leveri(újraindítja a raspberryt), amint visszajön teljesen lekapcsol, majd visszakapcsol magától. Rengeteg kombinációval sikerült megállapítanom, hogy a gondot az okozhatja, hogy a DC-DC Converter kapcsolásnál visszarúg és ezzel olyan zavart okoz ami első kapcsoláskor a raspberryt veri le, visszakapcsoláskor pedig a fedélzeti microkontrollert ezzel a szünetmentest. Ezt úgy tapasztaltam ki, hogy a DC-DC convertert ha külső tápra kötöm, a hiba megoldódik.

Szükségem lenne pár tippre, hogy a DC-DC Converter hogy tud ekkorát visszarúgni, és ezt hogyan tudnám feloldani. A Converter kimenetén egy 2200µF 6.2V -s elkó van, a bemenetén meg a szünetmentes 50V 4700µF-e. Lineáris LM317 -re nem szeretném lecserélni, mert rettenetesen melegedik.
(#) erbe válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 23, 2021 / 1
 
Idézet:
„akkuk bemenetén lévő puffer elkóhoz van beforrasztva(2200µF -ről lett utólag cserélve 4700µF -re).”

Nem kellett volna cserélni az eredeti elkót, hanem betettél volna utána egy diódát, azután jöhet a 4700-as. Így nem tud visszarúgni és talán a pufferelt energia elég ahhoz, hogy áthidalja a váltáskor beeső akkufeszültséget.
(#) mythbuster válasza erbe hozzászólására (») Jan 23, 2021 /
 
Ááá köszi a diódás tippet! Megvallom először nekem is ez jutott az eszembe, és ez volt az első amit kipróbáltam, de nem jött be. Most hogy te is megírtad, elgondolkodtam rajta és leesett hogy azért nem működött, mert a negatív ágba kötöttem be. Csakhogy itt a test is az, és kb tökmindegy hogy az be van kötve vagy sincs, mert a testen megy az áram. Most megpróbáltam újra a pozitívon, és minden megy!

Köszi mégegyszer!
(#) Cinema válasza mythbuster hozzászólására (») Jan 24, 2021 /
 
Hasonló hibát okozhat a nem megfelelő relé beépítése. Például előbb zár - utána nyit az érintkező-párja vagy előbb szakít meg és utána zár, nem mindegy. Pontosan azonos tipust, vagy annak pontosan megfelelőt kell beépíteni, akkor ez a jelenség nem lép föl.
Nem érdemes nagyobb kapacitású ELKO használata, mert az meg időzítési hibát, azaz, lassabb feltöltődést-működést okozhat.
Ha az a DC-DC konverter "visszarugdos", akkor ott még valamelyik alkatrész beteg.

Üdv!
(#) mythbuster válasza Cinema hozzászólására (») Jan 25, 2021 /
 
Az új relék jól működnek, naponta 3-4 alkalommal tesztelem egy hónapig mert megbízható helyre kerül a szünetmentes. A visszarúgás bármitől lehet, amúgy valószínűleg földhurok van a háttérben, de mivel az egész test föld, így leválasztani nem lehet. Ezt arra vezetem vissza, hogy két kapcsolóüzemű DC-DC converter is van benne, az egyik a 12V -s ventinlátornak(ez nem földelt, nincs is ezzel baj de ha a raspberryt(felcsavarozott/földelt) kötöm rá, ugyanúgy levágja), a másik a raspberrynek.

Egyszerűbb volt egy diódával kivédeni a visszarúgást.
(#) mythbuster hozzászólása Feb 16, 2021 /
 
Pár hete folyamatosan zajlik a tesztelés és szerencsére eddig nem adódott probléma a működésében. Tegnap viszont egy beállítást eszközöltem rajta, ugyanis az akku töltőfeszültsége konstans 27,8V -n van ami 1-2 éven belül garantáltan kinyírja az akksikat akkor is ha balancer van rajtuk. Így rámentem a soros portra, lehívtam a TTY módot és átkalibráltam a töltést 27,27V -ra. A szünetmentes szoftveresen 27,3V -t ad vissza ami a kerekítés miatt normális lenne, de a kimeneten multiméterrel mérve 27,8V -van azaz mintha semmi nem történt volna. Kétszer is lemerítettem 50% -ra, ugyanúgy felmegy 27,8V -ra, de a szünetmentes csak 27,3V -t jelez vissza. Ötlet esetleg erre a problémára?
(#) gulyi88 válasza mythbuster hozzászólására (») Feb 16, 2021 /
 
Melyik paraméteren változtattál, és hogyan csináltad?
Prog (nagyY vár 1 vár 1) módba belépsz, nagyBé (B)(töltőfesz) paramétert nyomsz, plusz mínusz karakterekkel állítasz (csipog közben az APC).
Az akkut kikötöd, a gép felöli csatlakozójában méred a feszültséget, addig pöckölgeted a plusz/mínusz irányba (a B paramétert), amíg a műszeren tetsző értéket nem látsz. Az hogy az APC milyen feszültséget ad vissza a soros porton, azzal ne foglalkozz (nem lesz valós).
Mindig a legutolsónak beütött paraméteren változtat a plusz/mínusz,
Kilépsz nagyR (R). Akkut visszadugod.
Más paramétert ne buzerálj, ha nincs tapasztalatod velük, vannak mezei paraméterek, de vannak fontos "nemkénehozzányúlni" paraméterek is!

Amúgy a 13.9V/blokk normál 20-25°C között megfelelő.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2021
(#) mythbuster válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 16, 2021 /
 
Majdnem így csináltam. Csak nem mértem a kimeneti feszt, mert annó az 1000VA -nél megegyezett a visszaadott értékkel.

Kb így nézett ki.
11(1 másodperces késleltetéssel)

Y
B
-
B
-
-
B
R

Az akkukon(2x20Ah) 13.5 - 13.8 voltos standbyt ír. Kínából rendeltem balancert(equalizert is), a 27.8 viszont 13.9 balancerrel, anélkül valamelyik simán átlépheti a 14V -t, jó lenne azalatt maradni, sőt inkább 13,65 -n tartanám.
A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2021
(#) mythbuster válasza mythbuster hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Ez érdekes. Ma nekiálltam egy kis állítgatásnak és eljutottam arra a szintre, hogy már nem tudok kiigazodni rajta. Mint kiderült, az értékét nem csökkenteni, hanem növelni kell. E2(27,8V) -n volt E7(27,30V) -re kellett feltolni. Az általa mért fesz felkúszott 27,4V -ról 24,5V -ra. Teljes a fejetlenség. Azt nem tudom ez miszerint mér, de nagyon el van tájolva szerencsétlen microcontroller.
(#) gulyi88 válasza mythbuster hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Mondtam, hogy ne foglalkozz vele. Szerintem kb ember nincs ezen a világon, aki tudja (még), hogy ezzel a paraméter pöcköléssel igazából mi vagy mik változnak belül.
Ez érvényes a többi "nemkénehozzányúlni" paraméterre is!
Annyi biztos, hogy az akku csepptöltését befolyásolja a "B" (na meg ugye az akku fesz vissza mérését is, vagy éppen ezáltal hat csepptöltésre).
Műszer rajta, pötyögtesd be, aztán csókolom.
(#) mythbuster válasza gulyi88 hozzászólására (») Feb 17, 2021 /
 
Köszi. Hát nem tudok mást tenni, 27,30V -ra állítottam, ez mára leesett és 27,08V-27,20V között mozog folyamatosan(gondolom a hőmérséklet függvényében változik), de ez így jó lesz. Az volt a cél, hogy valahol 13,50V és 13,65V közé szorítsam a 13,9V -t.
(#) mythbuster hozzászólása Márc 13, 2021 /
 
A napokban volt kis időm és kicseréltem az itthoni szünetmentesemben is a reléket Finderre, ez egy APC Smart 1000VA. Az összeszerelés után pár napig minden rendben ment, aztán egyszer csak elszállt a terhelési grafikonom a grafanan, ránéztem apcaccessel és konstans 0 -val tér vissza a LOADPCT értéke. Erre felkaptam a szemem, elkezdtem méricskélni, megtaláltam a szenzort ami szerintem a kimeneti áramot méri és rámértem a tekercs két pontjára terhelve és terheletlenül. Mindkét esetben 0,028V -t kaptam. A tekercs viszont nem szakadt mert rövidzárban van.

A ledes kijelzés sem jó, mert rákötöttem egy 2300W -s hajszárítót, csak azzal tudtam pirosba vinni. 300W -s terhelésnél egy LED sem gyullad ki a panelen.

Találkoztatok már hasonló anomáiával?

IMG_1453.jpg
    
(#) antikzsolt hozzászólása Márc 17, 2021 /
 
Üdv.

A sors úgy hozta hogy kellene 230v olyan helyre ahová nehéz kivinni a kábelt(4km) Arra gondoltam van egy ledobott autó aksi ami bár autóba nemigazán jó de 2-5 napig egy lámpát meg egy telefont fel lehet tölteni. A hűtést megoldom egy ventilátor segítségével. A fő problémám az hogy kell e külön töltenem az aksit vagy a szünetmentes fel fogja tudni tölteni(töltési idő megnő az nem baj) vagy külön töltő kell neki? (74Ah)
A másik nagy bajom a csatlakozás. Hogy és mivel lehetne összekötni az aksit és a szünetmentest? Kábel vastagság hossz. Tudom minél rövidebben kell megoldanom.
(#) Joe_001 válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
Szia!
A szünetmentesek áthidalási ideje kb- 8-10 perc. Ha több kell akkupackkal bővítjük. Ha időben hosszabb az áramellátása, akkor a sziget szerű napelem rendszert javaslom. Lehet olcsóbb hosszútávon mint a plusz akku.
A másik az indító akku az nem munka akkumulátor, az nem ehhez van kialakítva.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
(#) Joe_001 válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
A harmadik. A volt cégem (Effekta) sziget szerű napelem rendszereinél a töltő kábel hossza kompenzálható, a töltő fesz állítható, mivel van zárt akku, nyílt akku, és a kábel hossza is változhat.
(#) Joe_001 válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
A központok online 230V rendszerűek valós színusz jelet adnak ki. (és fogadnak ami nálad nem lesz)
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
(#) antikzsolt válasza Joe_001 hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
Az aksinak mindegy mivelhogy elég idős és amúgy is el lesz "dobva" csak kihasználom amíg tudom.
A legtöbb időt a világítást fogja táplálni 2 ledes reflektort meghajtva időszakosan és egy másik ledes lámpát. Alkalmi munka tehát nemigazán akarok sokat rákölteni. Építési terület őrzése éjszaka/hétvégén egész nap.

Joe_001 Milyen központ? Sima mobiltelefon amit töltenem kell. De az valószínűleg veszek egy szivargyújtós töltőt és azt kötöm rá az aksira.
(#) antikzsolt válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
Az egyik kérdésemre nem kaptam választ még. Hogy lehetne megoldani a legjobban hogy viszonylag tartós legyen. Sajnos nincs ötletem rá és eddig nemigazán figyeltem meg hogy is néz ki egy rendesen megcsinált házi "tuning".
(#) erbe válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
12 V-os világítást kötsz rá.
LED-es reflektor az nem 1-2 W, gyengébb akkut néhány óra alatt kimeríthet.
(#) antikzsolt válasza erbe hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
Nem folyamatos világítás csak gyanú esetén lesz kapcsolva. Minden másra meg ott van a zseblámpa. Olvasásra meg a napelemes L.d..s lámpám. Az 3-4 órát kiszolgál naponta.
A hozzászólás módosítva: Márc 17, 2021
(#) antikzsolt válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 17, 2021 /
 
Közben rájöttem hogy tudnám megoldani a csatlakozást. Holnap el is készítem. Vékony fúróval megfúrom az ólom tuskókat majd két alátét közé préselem a rézkábelt amit összehúzok egy csavarral. Ezt a csavart meg átfűzöm az ólomtuskón és egy anyával oda is rögzítem.
(#) antikzsolt válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 18, 2021 /
 
Na megcsináltam. Van jó és rossz hír is.
Jó hír hogy tölti. Estére mérek rajta feszültséget. Kintről behozva jó ideje már állt a kocsiban amit már nem indított elsőre csak pár másodperces működést tudott produkálni. 5 perc töltés után már üresen elment majd 1 percig. Élet tehát még van bent. A rossz hír hogy nem kell innom kávét. Megrázott a dög aztán repült a bögre. Sokaknak meg rossz hír hogy túléltem
(#) antikzsolt válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 18, 2021 /
 
Na volt egy gyors teszt. Rátettem a csiszológépet szépen vitte. Holnap megpróbálok rátenni 3x100w izzót. Ha nem bírja akkor csak 200w lesz és indulhat az üzemidő teszt. Teszt idejére kint lesz a szabadban és ventilátoros hűtést fogok alkalmazni.

Mondjuk elég furcsa volt mikor váltott aksi vagy hálózati áramra. Aksi üzemmódban hallhatóan emelkedett a fordulata a csiszolónak. Úgy érzem alacsony a hálózati feszültség még mindig.
(#) mythbuster válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 18, 2021 /
 
Szia, én 2 x 6mm2 azonos hosszúságú vezetékezést használtam 3méteren, két szünetmentesnél is(APC SMART 1000VA), megvalósítás a mellékelt képen.

IMG_1433.jpg
    
(#) mythbuster válasza mythbuster hozzászólására (») Márc 18, 2021 /
 
Tegnap újra elővettem a problémás tápot(SUA1000i) és újra rámértem az kimeneti árammérő szenzorra és mégis van rajta fesz, csak oxidálódott a forrasztás gondolom mert nem mindíg mutat valós értéket.

Sajnos a LOADPCT továbbra is konstans 0 -val tér vissza alacsonyabb terhelésen(<200W), és a ledek sem gyulladnak fel. Ha viszont rákötök egy nagyobb fogyasztót, mondjuk egy hajszárítót, akkor elkezd működni, de szerintem alábecsüli a terhelést, kb 1000W -n felmegy 3 ledre az indikátora és a LOADPCT értéke is 67% -ra. Nem tudom olyan mintha a teljes mérési tartománya elcsúszott volna de nagyon csúnyán. Kiszedtem a mainbordot, hátha találok rajta égett ellenállást ami miatt elcsúszhatott a referenciafeszültség, de minden ép rajta. Közben megtaláltam a kapcsolási rajzot is és lekövettem a nyákon a szenzor útvonalát ami egy 361-0015A típusú IC -hez csatlakozik. Végigmentem pákával a lábain, hátha csak kontakthiba, de nem javított rajta. Az IC -ről sok infót nem találtam az interneten, még egy datasheetet sem, talán annyit hogy az LM316 -nak egy mutánsa, viszont ráakadtam az aliexpressen és berendeltem belőle 4db -t hátha a cseréje megoldja a terhelés mérési problémát.

IMG_1481.jpg
    
(#) antikzsolt válasza mythbuster hozzászólására (») Márc 18, 2021 /
 
Valószínűleg én is olyan vastag vezetéket tettem rá az aksira. Nemigazán találtam vastagabbat itthon. Sajnos úgy tűnik hogy már most kuka lesz mert cellaárlatos. Kb 4 óra töltés után 13.2V mutatott a műszer. Nem hiszem hogy ilyen hamar majdnem tele töltötte volna. Sajnos nem mértem induló feszültséget de saccra 10-11v lehetett benne. Az autó már csak nyöszörgött vele. Este ha nem felejtem el le fogom venni aztán reggelig bent fog pihenni és megmérem. Nemigazán vagyok megelégedve a csatlakozással. Lehet 2 csőbilincs jobb lett volna.
(#) antikzsolt válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 18, 2021 /
 
Na az aksi 13,8v mutatott elkezdtem terhelni a szünetmentes. kb 300w tud leadni. A terhelés egy hüttő motor volt. 12,3v, esett le a feszültség. Ahogy lekapcsoltam 12,7v lett. Mikor visszakapcsoltam a töltés egyből 13v lett. 14,2v nemigazán akarja elérni a mutató szerint. Még pár órát hagyom tölteni hátha. Vagy a szünetmentesek 13,6-13,8v körüli értékre töltik fel az aksit? A gyári aksin ennyit írnak készenléti feszültségnek.
guard s600AP a szünetmentes.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2021
(#) mythbuster válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 18, 2021 /
 
A 13,8V -s standby max, inkább 13,7V -ra szokták tölteni. Én le szoktam venni a töltést 13,5-13,6V -ra.
(#) antikzsolt válasza mythbuster hozzászólására (») Márc 18, 2021 /
 
Köszi. Akkor nem várom hogy maximumra töltse fel. 13,5v áll jelenleg. Hagyom reggelig tölteni majd jöhet a teszt. 12v 55w izzóval.
Következő: »»   37 / 43
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem