Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Rendelés külföldről (eBay - Paypal)
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Lapozás: OK   203 / 250
(#) Rober_4 válasza bolond6 hozzászólására (») Márc 23, 2021 / 1
 
Ne haragudj, de nem tudom elfogadni ezt az értékesítői magatartást, leginkább online átverésre hajaz! Ezer módja lehetne, hogy beárazza a webáruház a terméket: például "rég keresett termék, kérjen árajánlatot gomb", de mivel valószínűleg én néztem el, így mindez csak fikció, bár már más webáruházban is találkoztam ezzel az algoritmussal, hogy a gyakrabban nézegetett termékeknek vitte fel az árát, és ha pár órára békén hagytad, akkor visszament az eredetire. Szerintem ez valamelyik webáruházas cms rendszerben alapból beállítható, de ne legyen igazam. Én már ezt tényleg elengedtem, és remélem holnap örülök annak, ami megjön...
(#) nedudgi hozzászólása Márc 26, 2021 /
 
Hogy dicsekedjek, visszatérnek (?) a régi szép idők, amikor két hét után már aggódtunk a csomagért.
Március 10.-én rendeltem két műanyag dobozt, tegnap 25.-én megkaptam az értesítőt, hogy mehetek érte a Postára.
(#) mraulajos válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 27, 2021 /
 
Hali!
Azért túlságosan ne bízd el magad. Ért már engem is ilyen kellemes csalódás. Folyamatosan van rendelésem az Ali-ról. Most is van olyan rendelésem, amit jan.14.-én, jan 24. adtam le. Még úton van.
(#) nedudgi válasza mraulajos hozzászólására (») Márc 27, 2021 1 /
 
Hagyjál békén a negatív kisugárzásoddal, te pesszimista!
(#) mraulajos válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 27, 2021 /
 
(#) Ragathol válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 27, 2021 /
 
Akkor az lehet az enyémmel jőtt.
Én 9. -én este fél kilenckor adtam le a rendelést, és 24. -én délelőtt már a kezemben volt.
(#) Doky586 válasza Ragathol hozzászólására (») Márc 28, 2021 /
 
Nekem jellemzően 2-3 nap alatt megjön (szomszéd országból).
(#) Rosszmáj hozzászólása Ápr 7, 2021 /
 
Kiderítettem, mi történt az Ever Given-nel. Félrevontatták - egy kínai légifolyosóra.
Legalább is a legutóbbi 3 rendelésem majd egy hete repülőre vár.

Ali.jpg
    
(#) lzsolti2 hozzászólása Ápr 8, 2021 /
 
2021 július 1-től így alakul majd tervek szerint a Posta vámügynöki díja:

"""A Posta jelentős mértékű informatikai fejlesztéssel és logisztikai kapacitásbővítéssel készül a jogszabályi változásra, arra törekedve, hogy a vámeljárási folyamat automatikus és minél gyorsabb legyen. A tervek szerint a vámügynöki szolgáltatás díja termékértékhez igazítottan sávos lesz. Az új folyamatban az ügyfelek számára elsődlegesen az online fizetés lesz ajánlott, amelyhez díjelőny is társul."""

Konkrét összeg nincs, de remélem nem 3500-ról indul, hanem az a plafon lesz.....

Bővebben: Link
(#) djwhiteman válasza lzsolti2 hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Kíváncsi leszek erre az egészre, hogy ez hogy is lesz valójában. Bennem sok kérdés merül fel ezzel a szabályozással kapcsolatban. Most mi alapján fogják a csomagomat terméknek minősíteni? Ha mondjuk egy ajándék tárgyként küldik, vagy akár valami játék tárgyi nyereményeként van a csomag meg jelölve, azzal mit tudnak kezdeni? Vagy mi a helyzet azzal ha nekem kínában van egy "jóbarátom", és tőle jön a csomag? Ugye erről nem írnak semmi konkrétabbat, csak azt hogy ami csomag árut tartalmaz azt vámeljárás alá veszik. Szerintem továbbra s működni fog a kínából rendelés, csak éppen nem pont kínából fog jönni, hanem valami európai raktárházból a termék. Meg ez a vám ügynöki szolgáltatás díja is kérdéses, mi van ha én rendelek mondjuk 20 darab akármit, aminek az értéke teszem azt 150 ft, és mind a 20 külön csomagban lesz. Akkor minden egyes csomag után felszámolják nekem az úgy mond kezelési díjat, plusz még az áfát is fizetni kell?
(#) Kovidivi válasza djwhiteman hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
A garanciális dolgokról nem is beszélve, mikor egy termék többször járja meg ugyanazt az utat. Ilyenkor 4x fizet az ember a csomag után? Na ez verné ki a biztosítékot nálam. És nem csak kínáról van szó. Vásárolsz valami drágább dolgot az EU-n kívülről, de valami nem stimmel vele, vagy csak vissza kell küldened, hogy visszakapd a pénzed, de a sarcot ettől függetlenül ki kell fizetned, plusz ismét, ha kapsz egy új terméket a hibás helyett...
(#) iamrob válasza djwhiteman hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Na igen. Szerintem is több a kérdés az új rendszerben, mint amennyi részét megoldja. Számomra az egyik legnagyobb, hogy honnan fogják a csomag értékét (meg)tudni. Az írás szerint az eljárás automatikus, amihez viszont egységes rendszerben kell ellátni a feladatokat, és egyébként is képtelenség a csomagok tízezreit egyesével emberi erővel kiguglizni. Marad az önbevallás...
A másik kérdés nyilvánvalóan a eljárási díj. Ha ez nem lesz kellően alacsony... akkor több forgatókönyvet tudok elképzelni. Egyik szerint - ennek folyamata már most is látható - a legtöbb kínai (aki nem akar elesni ez EU-s piactól) raktárakat nyit az EU-n belül. Ennek legfőbb előnye számunkra egyértelműen kedvező lesz, mert nem 3-4 (vagy végtelen és még tovább) hét lesz a szállítás, hanem mondjuk egy. Még ha az árak kicsit emelkednek is a beruházás miatt, véleményem szerint akkor is jobban járunk, mint áfa+eljárási díj plusz terhekkel. Ennek eredménye visszont az lesz, hogy a posta oly lelkesen bővített kapacitásai - gondlom százmilliókból - nem hogy megtérülnének rövid időn belül, hanem még a mostani szintet is jóval alulmúlva - szinte nullára esve - kihasználatlanul várják a profitot. Ezzel együtt a fejés idejét vihogva váró államkassza is elesik attól a korábbi több-kevesebb bevételt hozó 27% áfától, ami majd valamelyik másik EU-s ország 20%-os áfa bevételét gyarapítja... nem ok nélkül.
Szóval ha lesz - és már van - néhány élelmes kínai, aki EU-s raktárat kezd üzemeltetni, akkor mivel a többiek sem akarnak hátrányba kerülni, valószínüleg rohamosan terjedni fog ez a megoldás. Szerintem van annyira vonzó a teljes EU-s paic számukra, hogy találjanak megoldást.

Ezeken túl a magyar posta szerintem messze nincs felkészülve ekkora plusz terhelésre. Eddig lehetett arra hivatkozni, hogy sajnos így meg sajnos úgy, de ez a követési szám a magyar posta rendszerében nem szabványos... bla...bla... Szerintem mindenki ismeri és tapasztalta nem egyszer. Innetől kezdve, ha tőlem eljárási díjat kérnek bármire, elvárható, hogy ne csak a határig legyen követhető a csomag, hanem egészen a kézbesítésig - ami egyébként leginkább a saját érdekük. Na, ekkor derül ki igazán, hogy mekkora tetű lassú a postai ügymenet. Ha nem követhető a kézbesítésig, akkor viszont kérem vissza az eljárási díjat a befizetett áfával együtt, mert én biza nem kaptam semmit... merthogy a csomag a kézbesítésig az eladó tulajdona - legalábbis erre hivatkozva hajtják el az ügyfelet, ha érdeklődni próbál náluk, hogy ugyan merre jár a már 3 hónapja feladott levél... Ugyanez vonatkozik arra is, ha sérült a csomag. Akár már az országba érkezéskor, akár a posta által.
Miből érzem én azt, hogy minderre a mai magyar vízfejű posta tökéletesen alkalmatlan?

Szóval lesznek itt problémák és nem csak a díjakkal...
(#) attika válasza iamrob hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Tudtommal olyanról is szó volt, hogy már a vásárlásnál kell megfizetni azt a plusz költséget, és az online áruház fizeti ki az adott országoknak. Ha valami nettó 150ft, akkor Te bruttó 190-et fizetsz ki és ennyi.
(#) nedudgi hozzászólása Ápr 8, 2021 /
 
Ezt mindenekelőtt olvassátok el.
Utána jöhet a topik fejlécében levő sárga alapon megjelenített szöveg. Ezt különösen figyelmesen, értelmezve olvassátok el.
A kiskapukat nem érdemes nyilvánosan feszegetni.
(#) iamrob válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Eddig itt semmilyen kiskapu fel sem merült, ahogy a NAV sem került szóba. Egyszerűen arról van szó, hogy a posta - mint általam megbízott - adott díj fejében szolgáltatást végez nekem, mint levél címzett. De ezért a pénzért jogosan várom el, hogy teljesítse is a vállalt és kifizetett szolgáltatást és időben, korrekt módon.
A kínai raktárak EU-ba költöztetése vámúniós kérdéskör és tökéletesen szabályozott és törvényes válasz a helyzetre...
(#) nedudgi válasza iamrob hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
A Postát szidni nagy divat, de pár dologra nem gondolnak az emberek. A Magyar Posta valamikor egy komplex rendszer volt, elvégezte a szállítási és kommunikációs infrastruktúra kiépítését, fenntartását, a nyereséges, és veszteséges ágazatok kiegészítették egymást, a cég működött, és a munkavállalók hálát adtak sorsuknak, hogy odakerültek. Egyszer csak elkezdték lehasogatni a jövedelmezőbb üzletágakat, a maradék pedig egyre nehezebb helyzetbe került.
(#) Ódenka hozzászólása Ápr 8, 2021 / 2
 
Szerintem lesz erre egy új Hydra a sok fejével és szeretnének innét is egy kis pénzt kiszivattyúzni az ígért "korszerű, teherelosztói tevékenységre". Szokás szerint hazai módra fog sikeredni, mint pl. jó néhány "jótékonysági" szervezet munkája, a befolyt összegekből éppen felszínen tud maradni.
Ez is valami, új munkahelyek teremtődnek...
Halad ez majd! Ránéz a csomagra az Illetékes, félkézzel bedobja a +250,.Ft-os rekeszbe, amiből lesz egy csomó, dekadikusan felfelé. Meg lesznek "raktárvadász" szerű árverések, ahol lehet majd licitálni a postán maradó csomagokra. Újra lesznek Ezermester zsákbamacska akciók, meglátjátok, milyen mulatság lesz...Aztán itt csinálunk egy új szekciót, ahol lehet majd csereberélni, manikűr készletet tranzisztorra, ilyesmi. Én már alig várom...
(#) tbarath válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Jaj de imádom, hogy _mindent_ csak pdf-ben képesek kitenni a honlapra....
(#) iamrob válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Amíg teszik a dolgukat, addig nekem nincs velük problémám. Az, hogy ki, mit, hogyan üzemeltet, nem az ügyfelek dolga és felelőssége. Bunkó módjára azt is mondhatnám, hogy ez a része engem nem igazán érdekel, oldják meg. Én éppen azért rendelek főleg kínából apró és olcsó cuccokat is, mert a hazai szállítás egyszerűen vállalhatatlan. Ha 800 Ft értékben rendelnék alkatrészt - mert erre és ennyire van éppen szükségem, akkor egyik variáció, hogy ilyen összegben nem is postáznak, másik lehetőség, hogy 2500 Ft-ért, és mire megkapom fizethetek érte 3300-at.
A magyar postával csak elvétve hajlandók szállítani cégek, nyilván ennek is megvan a saját tapasztalatuk szerinti alapos oka. Gyakran a jóval drágább futárokkal kell szállíttatni az árut, viszont megbízhatóak cserébe rugalmatlanok... Vagy talán már nem is annyira jóval drágábbak...

Volt egyszer egy 30e körüli kínai csomagom (egy szignál), amit persze elvámoltak - ez tiszta sor. Amikor végre kézhez kaptam apróra volt törve. Kérdésként bennem azért felmerült, hogy nyilván nem hasra került vám alá, hanem belenéztek. Ha már akkor össze volt törve, mégis volt pofájuk vám alá vonni, akkor ezúton csókoltatom a NAV-ot - de persze feltételezzük mindenkiről a korrekt hozzáállást. Ha a posta törte össze, akkor a részükről válik gázzá a történet.
Tehát valaki mégsem volt egészen korrekt, ahogy elvárható lenne!
A postai reklamációt követve természetesen azonnal ment a ticket a kinainak is - tekintve, hogy esélyesnek láttam a postai ügyet sikertelennek (remélem, nem túl sértő a fogalmazás a közkedvelt postánkra nézve) predesztinálni.
A kínai visszautalta a vételárat plusz!! az itthon befizetett áfát - egyedül az eljárási díjat (3000) nem.
Ehhez képest a posta... hadd ne részletezzem és minősítsem őket tovább :\ - sok-sok hét múlva a szokásos felelősséget teljes mértékben hárító egységlevelet küldte. Mivel ekkorra már régen túl voltam a kínaival való ügymeneten, nem akartam tovább sorvasztani fölöslegesen a saját agysejtjeimet azzal, hogy talán a befizetett áfát és eljárási díjat lesznek szívesek visszaadni, amit a semmire szedtek be tőlem... :\

Szóval egy szó, mint száz, nem mondanám, hogy túlságosan érdekel a posta gazdasági helyzete, főként addig, amíg a hozzáállásuk is nem kevés kívánnivalót hagy maga után.

Egyetértek veled, hogy - mondjuk meg magyarul - szétl0pták a postát. Nekem az a szerencsés helyzet jutott, hogy a kézbesítőkre semmilyen panaszom nem lehet, azt gondolom, hogy a helyzetükhöz mérten korrektül és felelősségteljesen végzik a nem könnyű munkájukat. Velük soha nem volt problémám, de a vezetés nem sokat ér náluk odafent... :\
(#) nedudgi válasza iamrob hozzászólására (») Ápr 8, 2021 /
 
Itthoni postai küldeményekkel eddig nekem se volt problémám. Már hatvan évvel ezelőtt is nyáron a levágott csirkét küldte el minden héten a nagynénim Baranyából, csomagban. Mindig fogyasztható állapotban érkezett meg...
Kína csomagkezelése nem éppen hímestojásokra van kihegyezve. Erről lehet találni az interneten videókat. Nem zárható ki, hogy már törött állapotan érkezett az országba az általad rendel termék. Minden küldeményen ott a címke, hogy hivatalos szervek felbonthatják. Az interneten többször láthattam, hogy a kínai vámszervek visszadobták, többször a csomagomat. A postaköltséget meg a kínai fizeti, általunk ellenőrizhetetlenül, ismeretlen kézbesítési módra.
Mellékesen tavaly nyáron már befutottam egy vámkezelési eljárásba, akkor már béta állapotban működött a Posta rendszere, fizetési bizonylatkezeléssel, ami alapján a NAV lezárta az ügyet, két nap alatt vidéken házhoz szállították.
(#) Placi84 válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 9, 2021 /
 
Én úgy vettem észre, hogy a postai szolgáltatás minősége (most nem a nemzetközire, hanem a belföldire gondolok első sorban) területfüggő. Míg Vácon laktam, addig semmi, de semmi problémám nem volt a posta szolgáltatásával. De mióta Veresegyházon lakom, azóta a lehető legnagyobb ívben kerülöm a HELYI posta szolgáltatásait. Konkrétan a térti levelet sem kapom meg, de még értesítést sem kapok róla. A kínai csomagokat is inkább Legéndre kérem rokonhoz, ott (még) mindent megkapok.
Szóval ezek után számomra tényleg igazán érdekes amit iamrob ír, mert ha már pluszba fizetek a postai szolgáltatásért, akkor miként lesz kezelve, ha nem kapom meg a csomagjaimat?! A kínai valószínűleg kártalanít (feltéve, hogy a trackingben nem lesz benne határozottan, hogy elvámolták), de a postai díjakat miként fogom visszakapni?
(#) pipi hozzászólása Ápr 13, 2021 /
 
Hali!
Aliexpressen hogyan kell alkudni? Kérdeztem az eladót, ezt mondta:
we can make a discount
make the order and not pay, then inform of change the price
de már benne van a kosaramban,(az ember tud is róla) de csak "place ordert" látok, amire azonnal kifizetném a teljes összeget.
Mire gondol a "make order" alatt?
(#) bbb válasza pipi hozzászólására (») Ápr 13, 2021 /
 
Arra gondolt, hogy rendeld meg, de ne fizesd ki. Mostanában úgy tudsz ilyet csinálni, hogy elszúrod fizetéskor a kártyaadatokat. Régebben könnyebb volt, mert megrendelés után kellett csak fizetni, most meg egyben van, így a megoldás, ha elrontod a fizetést, majd visszamész a rendeléseid közé (my orders) anélkül, hogy megpróbálnád ismét.
(#) pipi válasza bbb hozzászólására (») Ápr 13, 2021 /
 
Köszi, megpróbálom. úgy láttam nála választható a paypal is, és akkor ott meg tudom szakítani.
Sikerült, paypalon nem jelentkeztem be, így a kosrárból eltűnt, a vásárolt cuccaim között kifizetetlenül látszik.
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2021
(#) pipi hozzászólása Ápr 26, 2021 /
 
Hali!
Mi a csoda van az alival, ha ár szerint kérem a keresést, akkor is lóugrásban vannak az árak?
Bővebben: Link
(#) nedudgi válasza pipi hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
"Search results are ranked based on a smart algorithm"
Így jobb?
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2021
(#) pipi válasza nedudgi hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
Inkább: Ads may influence the rankings, see here how we organize our search results.
A hirdetések befolyásolhatják a rangsort, itt olvashatja el, hogyan rendezzük a keresési eredményeket.
Egyre használhatatlanabb... Úgy tűnik maguktól hamarabb leszoktatnak róla, mint az érvénybelépő vám/áfa
----
Mit tettél vele? Jobb, csak hiába lapozok alul, most ugyanazt adja minden oldalon.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2021
(#) nedudgi válasza pipi hozzászólására (») Ápr 26, 2021 /
 
"Fenntartható fejlődés"...
Valamikor volt egy rendezési opció: ár+szállítási költség. Most már az ingyenes szállításan sem bízhatunk Ez van, eljutottunk oda, hogy a hazai kereskedők árbevételét is be kell kalkulálni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2021
(#) SzilCsong hozzászólása Ápr 29, 2021 /
 
Az, mint tudjuk, ha valami túl olcsó, ott átverés van.
De azt, hogy oldják meg, hogy egyszer csak azt látom, hogy finished, tehát átvettem hetekkel ezelőtt, persze a dispute lehetőség már lejárt?
Kimondottan, gyanúsan olcsó terméknél figyeltem meg ezt a jelenséget, papíron, nagyon gyorsan itt van, az ember nem kapcsol időbe és már ki is futott a határidőből.
Tehát, hogy csinálják, hogy a klónom átveszi?
(#) nedudgi válasza SzilCsong hozzászólására (») Ápr 29, 2021 /
 
Azt nem tudom, ezt hogyan csinálták, de én figyelem a rendeléseim állapotát, és ha lejáráshoz közelít a teljesítési határidő, és még nem kaptam meg, írok az eladónak.
Az AliExpressen követhető minden rendelés, az eBay meg eldug három hónap után mindent.
Következő: »»   203 / 250
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem