Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Opel Astra elektromos hibák
 
Témaindító: nrgie, idő: Júl 19, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   124 / 137
(#) elektrorudi válasza blasz hozzászólására (») Nov 23, 2021 /
 
Szia!
Huhh, akkor ez nem feltétlen végzetes hiba? Szinte biztos, hogy nem volt tömítéscsere soha. Az kicsit érdekes, hogy miért pont akkor és úgy szívott falsot. A porlasztó fennakadás is érdekes dolog. Nagyon sajnálom, hogy nem értek hozzá, mindenben segítséget kell kérnem és szerelőhöz kell mennem. Szerinted vigyem szerelőhöz? Mit mondjak neki? Mert úgy tűnik, most nem tudom demonstrálni a hibát. Így elmondás alapján megérti vajon, hogy mi a baj? Szerencsére találtam olyan szerelőt, akiben pillanatnyilag megbízok.
(#) amex válasza freddyke hozzászólására (») Nov 28, 2021 /
 
Szia, idokozben az ECU ki lett cserelve. De a problema ugyanaz!

A szerelonek mondtam ugyan, de nemtudom megnezte e a releket.
Meg Mas lehetoseg esetleg ami ilyesmi hibat general?
(#) freddyke válasza amex hozzászólására (») Nov 29, 2021 /
 
A csere ECU biztosan hibátlan? Az ECU csatlakozója, csatlakozása, kábele rendben van? Írtuk a test és 12V-os ágak átnézését. Fellazult kötés, hibás, sérült vezeték vagy két vezeték közötti zárlat, testzárlat is okozhat ennyi hibát. Hibás relé is talán. Még a biztosítékokat nézném meg alaposabban.
(#) blasz hozzászólása Nov 30, 2021 /
 
Sziasztok egy barátom G Astrája 2004 1.6 benzin 16xep motorkód, reggel tökéletes volt meló után már nem.Beindult de csak 3-4000rpm müködött 3-4 másodpercig.Alatta semmi.elmentem kiolvastuk a hibákat,P0601-02 program hiba,cseréljen vezérlőt.Ezt irta a program.Ja meg a fojtószelep vészüzemben van.Törölni sem lehet a hibát.Meghalt a motorvezérlő?Sajnos vezérlő tipust vagy azonositót nem tudok holnap fogja leszedni.
(#) Georgee válasza blasz hozzászólására (») Dec 1, 2021 /
 
Olvasnivaló a hibakóddal kapcsolatban.
(#) amex válasza freddyke hozzászólására (») Dec 1, 2021 /
 
Udv,
Sajnos mivel en egesznap dolgozom, nincs idom megnezni, de a szerelonek mndtam ezeket.
A csere ECU elvileg hibatlan volt... legalabbis hirdetve ugy volt.
Benzin pumpa estleg okozhat ilyen hibat?
Szoval alapjarat tokeletes.
Ha lassan megyek vele, mondjuk 50km/h alatt akkor is jonak tunik, legalabbis en nem veszem eszre hogy gond lenne.
DE...
Ha felgyorsitok akkor szinte azonnal, vagy viszonylag kis idon belul egybol elkezd elobb vissza dadogni majd fulladni a motor.

Ez utan egy par masodpercig be sem tudom inditani, majd ujra szepen potyog alapon, es ugyanugy csak nagyobb sebessegnel szarakodik.

A benzin pumpa adagolasa, hogy tortenik?
Mindig ugyanolyan mennyisegu anyagot pumpal, vagy ahogy no a sebesseg egyre tobbet es tobbet?

Mindenesetre rendeltem uj pumpat.... Viszont erdekelne a mukodesi elv.
(#) blasz hozzászólása Dec 1, 2021 / 1
 
Megoldódott,az immo programja csinálta a kalamajkát.Újra lett irva és müködik.
(#) amex válasza amex hozzászólására (») Dec 4, 2021 /
 
Udv,

Azt meg tudna irni/mondani valaki, hogy melyik OBD/USB kabel tipus kompatibilis ezzel a kocsival?

Es melyik OPCOM szoftver verzio?

Van egy OBDII kabelem, az jo a 2006-os skodahoz es VAG-COM szoftverhez, de astra H-nal az az OPCOM szoftver ami nekem van az nem ismeri fel.

Koszonom.
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2021
(#) freddyke válasza amex hozzászólására (») Dec 4, 2021 /
 
Mivel nem mai darab, a jelenlegi verzióknak mennie kellene. A G Astram motorkódja is Z14XEP, évekkel ezelőttivel is ment. Ha valóban segítene és szükséges, utánanézhetek a verziószámnak, amivel az enyém ment.
(#) amex válasza freddyke hozzászólására (») Dec 4, 2021 /
 
Igen, légyszives nézzél utánna. Esetleg ha van amazon link akkor megtudom venni és akkor megpróbálom én megcsinálni. Vagy esetleg más készülék ami kompatibilis ezzel? És elérhető Amazonon?
(#) amex válasza nyemi hozzászólására (») Dec 5, 2021 /
 
Szio,

Ma kiprobaltam a neten talalt pedalos hibakod olvasast.
Nem hittem benne de tenyleg mukodik.
3 hiba kodot ir ki a kijelzo:
0141 ami elvileg valami heather sensor.-Meg nemtudom mi az es hol van...
0300 ami elvileg missfire valamelyik hngernel.
0304 elvileg a 4. hengernel.
Viszont ha kiszedem a gyertyakat azon az latszik, hogy mind tokeletesen mukodik, neztem egyesevel az injektorokat is, mind jol mukodik.

Most megnezem a javasolt releket.
Esetleg ha te vagy valaki mas epp online van kerem segitsen..
Koszi.
(#) freddyke válasza amex hozzászólására (») Dec 5, 2021 /
 
Küldtem privát üzenetet. A kivillogtatás természetesen működik, ha csak a hibakódok kellenek. Ez a módszer korlátozott a motorvezérlőre, ABS hibákat például nem tudsz kivillogtatni. Az eszközzel élőadatot is tudsz olvasni, hibakódokat törölni, ami nagyban hozzásegíthet hibák és a jelenlegi hiba felderítéséhez. Itt megtalálod a hibakódok jelentését. Trafó gond esetleg?
Itt találtam angolul leírást a P0300-ról és lehetséges okairól. Röviden: hibás gyertya, gyertyapipa vagy vezeték, hibás trafó, hibás lambdaszonda, hibás befecskendező, megégett kipufogószelep, hibás katalizátor, beragadt/leragadt/szivárgó EGR, hibás vezérműtengely (ha így írják magyarul) pozíció érzékelő, hibás motorvezérlő.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2021
(#) amex válasza nyemi hozzászólására (») Dec 7, 2021 /
 
Szio,

Ma elvittem egy szerelohoz, o kapasbol azt mondta, benzin szuro a gond... Mert ha a benzin pumpa problema lenne, akkor az vagy egyaltalan nem mukodik, vagy visitva, vinnyogva megy, tehat hallhato. Ettol fuggetlenul a mivel oda vittem a komplett uj pumpat, teszt nelkul kicserelte...
Nem is fizettem ki a munkadijjat...
Azt mondja, amit te is, hogy olyan sok a nyitott aramkor, hogy barhol lehet problema.

A kerdesem az, hogy nem azert van az a tetves ECU, vagy computer beepitve, hogy megmutassa ha barmely alkatresszel problema van? Miert lehetseges az, hogy a szoftveres teszt, nem kepes megmutatni, hogy pontossan melyik alkatresszel van a gond?
(#) Georgee válasza amex hozzászólására (») Dec 8, 2021 / 1
 
Melyik szoftveres tesztre gondolsz? Mert ha univerzális olvasó van a szerelőnek, akkor az nem feltétlenül fog sikert hozni. Legalábbis én anno összevesztem a szerelővel, mert én opcomot használtam, ő meg valami univerzális kézi kütyüt. Az opcom nyert. Azzal szinte mindent le lehet tesztelni.
Idézet:
„Van egy OBDII kabelem, az jo a 2006-os skodahoz es VAG-COM szoftverhez, de astra H-nal az az OPCOM szoftver ami nekem van az nem ismeri fel.”


Ez kb olyan, mintha az iphonra szeretnél androidot tölteni. a VAG a VW Audi Seat Skoda és társaihoz való. Opcom Opel, Chevrolet (csak a GM gyártmányú), Saab-hoz. Tehát a VAG nem fog az OP-al kommunikálni. Ha mégis külföldről akarsz rendelni OP-ot akkor óvatosan, mert ha a vám megfogja, akkor abból jogi huzavona is lehet, mivel magyar fejlesztésű az eszköz.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2021
(#) Georgee válasza amex hozzászólására (») Dec 8, 2021 / 1
 
0141 Oxigén szenzor előfűtés. Azaz lambda szonda előfűtés hiba. Lényegében, ha azt akarod hogy a lambda az első perctől kezdve pontosdan dolgozzon, akkor minél hamarabb fel kell fűteni közel 500°C-ra. Erre van benne az előfűtés. Ha ez szakadt, akkor lassabban melegszik a szonda elcsúszik a kívánt és a tényleges jel, azaz az ECU ebben az esetben a kért és kapott jel között különbséget talál, tehát ez esetben dobhat rá hibakódot. Érdemes lenne a lambda csatit lebontani és megnézni a fűtőszálon van-e ellenállás, vagy szakadt.
Idézet:
„Viszont ha kiszedem a gyertyakat azon az latszik, hogy mind tokeletesen mukodik, neztem”
Ha kiszeded a gyertákat, nézd meg a színét, mert az hogy ívet húz egy dolog, látszólag jó. Ahol jó az égés ott őzbarna a gyertya klikk. A színe elárulja, hogy üzemanyag/oxigéndús a keverék. Attól hogy a gyertyák szikráznak, még a helyükön előforodulhat áthúzás. Tehát ha a motorba benne van a gyertya rajta a trafóhíd, előfordulhat, hogy az ív nem a gyertyán sül ki, hanem a trafó szigetelésen át a motortest felé. Így lehet "missfire". Ha ez mégis így van és a kasztni felé húz az ív, akkor a hengerbe az üzemanyag keverék nem ég el, ez megindul a kipufogó irányába, majd a lambda hibát érzékel. Ha ez így van, előfordulhat, hogy a katalizátorba ég el a keverék. Ebben az esetben a lambdában a fűtőszál emiatt eléghet, sérül.

Ha vezetékelés hiba van én mérném a generátortól kiindulva végig a csatlakozási pontokat. árulkodó lehet ha pl a generátoron 14.4V megvan járó motornál, de az akksinál már nincs annyi. A testpontokat az összeset átnézném.
Esetleg ami csúnyán be tud kavarni random hibakódokkal, nézd meg a vezérlést nem-e ugrott át. Egy fog ugrás esetén még indul az autó, de nehezebben és mindenféle nem várt hibát generál.

Mindenesetre én opcommal futnék végig az autón.
(#) amex válasza Georgee hozzászólására (») Dec 8, 2021 /
 
SSzoftveres tesztnel, arra gondoltam, hogy a szerelo radugja az auto erre a celra szolgalo portjara a megfelelo kabelt, es csatlakoztatja a laptopjahoz, lefuttatja a teszt szoftveert (OP-COM) , vagy van neki megfelelo komplett teszt eszkoz, ami nyilvan ugyanazt a szoftvert hasznalja. Es azt alkalmazza. Igazandibol, egy autoszerelonek, aki mindenfele auto javitasat vallalja, es ert is hozza, annak rendelkezni kellene mindenfele szoftverrel es kommunikacios kabellel, mindenfele szerszammal azokhoz az auto tipusokhoz, amelyek javitasat vallalja. Nem?
Hogy a megfelelo szaktudasrol mar ne is tegyek emlitest....

A korabban irt "OBDII" kabel az egy sima USB-OBDII adapter-kabel. Anno igy vettem. Nem specialis VAG-COM kabel.
Ok, lehet hogy ez is hiba, hogy nem specialisan az adott tipushoz van...
De gondoltam, mivel a sok tus csatlakozo, siman rament az aljzatra, nyilvan jonak kell lennie.
Kiprobaltam masik Op-Com verziot is, es winXP-s laptoppal odaig eljutottam, hogy kivalasztani a motor kodot, de ott a szoftver valamiert bezarul.

Az veletlenul kimaradt az infok kozul, hogy en Angliaban elek es itt kovettem el azt a hibat, hogy kapkodva megvettem ezt a sz.. autot... De sajnos nem volt valasztasi lehetosegem, masnapra kocsi kellett, hogy dolgozni tudjak menni. Mar itt sincs kolbaszbol a kerites....

Bővebben: Link ezen a weboldalon neztem az Op-com kabelt es szoftvert. De fogalmam sincs hogy egyaltalan erdemes e megvenni? 15000 Ft koruli osszegert aruljak, nem tudom otthon mennyibe kerul...
Legszivesebben ha tehetnem, kitolnam ezt az astrat a szemet telepre, ugy ahogy van...
Atszamolva, a vetelaron felul mar kb 100 rugot rakoltottem es meg mindig nem jo.

3 szerelonel volt mar, es egyik se volt kepes pontosan ramutatni, hogy mi a hiba. Mindegyik latja a sok nyitott aramkort, de eszukbe se jut elkezdeni keresni a hibas alkatreszt..
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2021
(#) amex válasza Georgee hozzászólására (») Dec 8, 2021 /
 
Koszonom ezt a reszletes leirast, igy mar ertem, hogy mi is a feladata ennek az alkatresznek.
Annyit tudtam rola eddig, hogy a karosanyag kibocsajtast nezi, es ha tul sok akkor a kozponti vezerlovel egyutt mukodve valamilyen formaban blokkolja, neheziti a motor mukodeset. (ahelyett hogy egyertelmuen a vezeto tudtara adna hogy rossz vagyok, en romlottam el nem a kavefozo, cserelj ki te barom....en se elek orokke...)

Azt esetleg megtudnad irni, hogy a 4 vezetek kozul melyiken kell merni a futoszal ellenallasat, es hogy milyen erteket kell kapni?

Idézet:
„Viszont ha kiszedem a gyertyakat azon az latszik, hogy mind tokeletesen mukodik, neztem”

Itt annyit allapitottam meg, hogy az osszes gyertya szep tiszta volt, ugyertem nem volt bekopve, ami jel arra utal hogy nincs gyujtas. Konkretan azt hogy ozbarna e nem neztem.
Ha az uzemanyag a kipuffgoban egne el, akkor lenne bekopve valamely gyertya, es a kipuffogo durrogna az utogyujtastol. Nem? Ilyet nem tapasztalok. Hideg motornal es kis sebessegnel szinte tokeletesen meg, de gyorsitaskor, 50km/h folott mar jelentkezik a hiba, olyan mintha nem kapna eleg uzemanyagot. Meleg motornal, pedig mar kis sebessegnel is csinalja.

Kompresszio nyomast nezett az elozo szerelo, az erteket nem tudom, de azt mondta mind a 4 henger jo, injektorokat mi neztuk, oly modon, hogy alapjaraton lehuzkodtuk egyesevel az injektor csatikat, ha valamelyik nem mukodne, ott nem valtozna a motor viselkedese, de rogton valtozott. Visszadugva pedig vissza allt eredeti allapotba rogton. Tehat nem befecskendezo problema.

A vezerlesrol: az elozo szerelo azzal kezdte, hogy kicserelte a vezermu lancot, mondvan, hogy hangosan csattog, akar at is ugorhatott ami okozhat ilyen hibat. Felteteelezem az uj lancot megfeleloen a gyujtast es a mukodest beallitva epitette be....
(#) Georgee válasza amex hozzászólására (») Dec 8, 2021 / 1
 
Kicsit off, de mondjuk az op-com eredeti árából kiindulva, ami természetesen jogtiszta, elhiszem, hogy jobban megéri egy márkafüggetlen szerviznek univerzális diaggal dolgozni. Ha minden autóhoz külön megvenné a gyári diagot, az majdnem totális csőd lenne a cégnek, főleg hogy a frissítés is fizetős sokszor.
Lambdánál ha jól rémlik van két fekete egyforma és két más színű vezeték (tán szürke fehér, ne kérdezd a színét rég cseréltem). Elvileg valahol 2-15 ohm között kell lennie az ellenállásnak. lambda vezetékelés Attól hogy a láncot feltették, még előfordulhat hogy "fogat léptek" vagy épp átforgatásnál ugrott egyet, amit nem vettek észre (nekem is volt ilyen, de én többször forgattam át és a jelek nem passzoltak össze, szóval egyértelmű volt a hiba és időben javítottam). Igazából itt oszcilloszkóp segítene, a fő és vezérmű tengelyek jeleinek összehasonlításában. Ott egyből kiadná a jelalak az esetleges hibát. Vagy szétszeded és megnézed a jelöléseket, minden helyén van-e. Mert egy fog ugrás esetén a gyújtás már nem ott történik, ahol kéne. Két fog esetén már nem indul az autó, vagy esetleg már el is üti a dugattyú a szelepet. Mondjuk újabb autók már egy fog esetén is tiltanak.
Általában ha valami meghibásodik és úgymond nem létfontosságú, pl EGR lambda stb. Akkor az ECU beállít egy középértéket, ami mondjuk lambda esetében nem dúsít túl, hanem valami középértéken elketyeg az autó.
Pl ha hibás a lamda és túldúsítaná a keveréket, akkor az üzemanyag a hengerfaláról lemosná a vékony olajfilmet. Megnőne a súrlódás és a motor élettartama rohamosan csökkenne vagy tönkremenne. Ezt elkerülve dob a gép egy hibakódot, majd beállít egy elfogadható középértéket. DE! Ezt kihasználva megtudod azt csinálni, hogy lehúzod a lambdát és mész vele egy kört. Kapsz hibakódot, de lehet, hogy a tünetek megszűnnek (ideiglenesen, amíg vissza nem dugod). Nekem még az EGR lenne gyanús mert az tud még csúnya dolgokat művelni és a lambda is érzékeli ha az EGR épp nem nyit zár kellőképpen (szintén lehúzhatod). A lényege, hogy a kipufogógáz egy részét visszavezeti az égéstérbe, ha több jut vissza mint amit az ECU kér, akkor a lambda ezt megérzi és üzemanyagot ad még a keverékhez. Igazából ezt a diag szépen mutatná, mert pl kiírja hogy EGR kért érték pl 25% valós 50% és itt az eltérésből lehet látni hogy nagy. Közel egyformának kell lennie és közel egyformán kell követbniük egymást időben. Viszont visszatérve az EGR-re akár menet közben le is tud fulladni az autó, ha nem működik megfelelően. (Nekem autópályán állt meg).
Igazából amikor már sok a hiba a szerelő se szívesen keresget, mert vagy olyan drága számla lesz, mire meglesz a hiba, hogy a vevő nem lesz hajlandó fizetni. Vagy épp neki nem éri meg napokat fölötte állni, mert másik egyszerűbb javítással többet keres. Aztán jön a számla nélkül olcsóbb sztori, elfogadjuk mert olcsóbban csak jobb megúszni. De ha valami baj van így nem tudsz bizonyítani, mert nincs számla, nincs gari. Ha meg kapsz egy X ezres számlát, ahhoz még megy az Áfa még nehezebb lesz kifizetni.

Saját sztori offként írom az univerzális diag miatt. Nekem pl már 360ezer volt a számla, mert a diag neki nem hozta a hibát. Majd opcommal itthon utána néztünk. 5000lett a javítás vége. Természetesen én voltam az utolsó nem mondom milyen vevő, mert megkárosítottam a szerelőt, meg hogy opcomom van attól még nem vagyok szerelő. Hozzá teszem amikor ő javított már mindent cserélni akart és fél évig nem volt autóm rendesen. Azóta eltelt 5 év és semmi gondom vele azóta se. Lényegében nekem az utángyártott EGR 700km után elkezdett hibát dobni. A visszatoló rúgó a melegre kilágyult és elvesztette a rúgó szerepét. Autó fulladt, torpant megállt. Természetesen lambda egr hiba is volt. De nem nézte élő adatba, hogy a kér és a valós érték erősen eltér. Másfél év huzavona után fizette ki nekem a káromat. Természetesen számla nélkül, mert jött az ennyire nem bízol bennem szöveg.

De akkor is gyanús a sok nyitott áramkör. Tehát ott még más hiba is lehet.
(#) amex válasza Georgee hozzászólására (») Dec 9, 2021 /
 
Erdekes megkozelitese a hiba feltarasnak. Mindenkepp kiprobalom.
Nem gondoltam volna, hogy igy is kilehet deriteni egy szenzorrol, hogy jo e, vagy rossz, hogy egyszeruen kiiktatjuk es nezzuk a kocsi viselkedeset... Nagyon hasznos otlet!
A kerdes, az, hogy a Lambda szondak, es az EGR mennyire let fontossagu a motor mukodese szempontjabol, akar rovid idore is?
Az ECU nem e fogja letiltani az egeszet amiatt hogy nem erzekeli legalabb a rossz szenzorok jelenletet...
Illetve ehhez a muvelethez is ha jol ertem, elengethetetlen az hogy folyamatosan tesztelni tudjam Op-Comon.
Hiszen ha nem toroljuk folyamatosan a hibakodokat, akkor amiatt nem lesz eredmenyes a szenzor nelkuli proba.
Nem?
(#) amex válasza Georgee hozzászólására (») Dec 9, 2021 /
 
Illetve a tobbi nyitott aramkorrel kapcsolatban a kerdes, hogy melyikek okozhatnak rendellenes mukodest a motorban?
Vagy melyikek hatasara gondolhatja azt az ECU, hogy baj van mashol....?
(#) Georgee válasza amex hozzászólására (») Dec 9, 2021 /
 
A lambda az létfontosságú a motor szempontjából, mert az állítja be az optimális égéshez a keveréket, illetve némelyik modellnél a katalizátor után is van egy "monitor" szonda. Ha lehúzod és mész vele egy próba kört (nem 50km ) a viselkedésben azért nagyban tud az is befolyásolni. Ahogy írtam itt az ECU egy optimálisnak látszó középértéket fog tartani. Ez esetben az opcom nem létfontosságú, hacsak nem akarod közbe figyelni az élőadatot. Hibakódod mindenképpen lesz, de ha visszakerül a szonda akkor bevált valószínűleg non presentbe, kivéve ha hibás a szonda amúgy is. Ezesetben hibakód és mellette present felirat lesz, azaz a hiba jelen van. Maga a letárolt hibakód csak egy iránymutató. Tehát ha benne vannak a hibakódok és lehúzod a szondát, akkor csak egy hibakód bekerül hozzá. Kicsit fogd fel úgy, mint a repülőn a feketedoboz itt tárolódnak az események. Ha nem érzi a lambdát és törlöd a hibakódot (ha jól tudom szakadt lambda vagy hasonlóra hivatkozik), abban a pillanatban ahogy a számítógép kéri a hibakód törlését és bontja a kapcsolatot, az ECU újra be fogja dobni a sárga lámpát, mivel a lambda hibád aktív (mivel nem érzékeli). Ha a lambda működik, de lassú (szintén szkóppal lehet szépen vizsgálni) akkor az ecu nem fog közbe avatkozni, de lehet hibás keverékképzés. A nyitott áramkörökkel kapcsolatba meg valamiért nem történik visszacsatolás. Vagy épp a szenzorok nem kapnak tápfeszt. Itt ne kérdezd hol keresd a hibát, mert többszáz csatlakozási pont van ötletem sincs hol érdemes keresni. Esetleg mérj rá az akksira 1-2 óra állás után hány volt "van benne", ha 12V körül akkor az akku is be tud kavarni. Járó motornál 14.4nek kell lennie.
Egy öregebb akksi az újabb autókban amik már CANBus-on kommunikálnak, csúnyán be tud kavarni. Nekem pl a Chevibe (GM Ecotec az is) a fordulatszámmérőre és a kilométerórára is fals értékeket dob, vagy épp rendellenesen működnek a dolgok mindenféle hibakóddal.

Az a baj, hogy így konkrét adatok nélkül csak a sötétben tapogatózunk.
(#) amex válasza Georgee hozzászólására (») Dec 9, 2021 /
 
Ertem. Köszönöm egyenlőre.
Jovo het kedden leszek off, akkor tudom kiprobalni a javasoltakat.
(#) huggybear hozzászólása Dec 12, 2021 /
 
Sziasztok!

Van egy Astra H-m, ami olyan hibát produkál, mint ha egy henger nem menne. Gyújtótrafó hibára gyanakszom, de mielőtt több tízezer forinttól megválok, szeretnék biztosra menne. Tudnátok segíteni abban, hogy miként tudnám multiméterrel leellenőrizni a helyes működését, már ha egyáltalán le lehet? Találtam videót a neten, miszerint a +12V lábhoz téve a multiméter piros vezetékét valamint a fekete vezetéket a többi lábhoz téve egyesével lehet ellenállást mérni. Ezt meg is csináltam, de amit kaptam az 2.2, 2.2, 2.1 és 1.4 Ohm értékek, a videó szerint pedig 0.6 Ohm körül jó. 1 körül már kuka. Létezik, hogy ennyire rossz? Szemrevételezéssel csak az egy ág rugóján látok pici oxidációt/rozsdát/koszt, a többi rugó tiszta. Ilyen trafóról beszélünk:

https://www.autoalkatreszonline24.hu/era/14556370?gshp=1&gclid=...vD_BwE

Nagyon köszönöm előre is a segítséget! G.
(#) Gafly válasza huggybear hozzászólására (») Dec 12, 2021 / 1
 
opel-astra-elektromos-hibak topic-ba mi a bánatért nem fért bele?

Maga multimétered és a mérőzsinórja is kitesz magában nagyjából 1 Ohm-ot.
Csak próbáld ki trafó nélkül...
(#) VIM válasza huggybear hozzászólására (») Dec 12, 2021 /
 
Szia! Mielőtt méricskélni kezdtél volna, hibakód olvasással nem próbálkoztál véletlenül, hogy az mit hoz ki?
(#) kadarist válasza huggybear hozzászólására (») Dec 12, 2021 /
 
Az 1,4-es lesz a rossz, ő lóg ki a sorból. Kicsit zárlatos...
(#) mpisti válasza huggybear hozzászólására (») Dec 12, 2021 /
 
Nyugodtan megveheted az új gyújtósort, én már vettem kettőt is a Vectrámba....
(#) huggybear hozzászólása Dec 12, 2021 /
 
Sziasztok!

Hibakódnak P1300-00 (ECN130000) és P0301-00 (ECN030100) kódokat dobja. Elvileg gyújtáskimaradás alacsony üzemanyag szint miatt, de van benne nafta. Nekem is már ez a második trafó, 128e-nél már cserélve lett a gyári, de ez sajnos ezek szerint csak 46e-t bírt .
Van egy Z12XEP Corsa-m is, abban 1.4, 1.4, 1.4 és 1.1 Ohm-ot mérek. G.
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2021
(#) merlingerin válasza huggybear hozzászólására (») Dec 12, 2021 /
 
Szia!

Égéskimaradás nem egyenlő szikra kimaradással. Persze első körben gyanús a trafó hiba, és jó érzésű ember ezzel kezdi, és rögtön gyertya cserével is, mert a hibás gyertya teheti tönkre a trafót is. MINDIG cserélünk gyertyát is a trafóval.

DE! ebben a motorban gyakori, hogy a szelepfedél tömítés szivárog, vagy a user mellé önti az olajat, és becsurog a gyertyafészekbe, a trafó "tőgye" abban az olajban áll, ami bizony okoz ilyet. Idővel trafó halált is.

Meg sajnos ennél a motornál gyakori, hogy a nem megfelelő üzemanyag/levegő arány miatt megégnek a szelepek, konkrétan néha darabok hiányoznak a szelepekből. És az bizony ugyan úgy égéskimaradásnak látszik diagnosztikai szempontból. Kamerával, vagy kompresszióméréssel ellenőrizhető. És ez már az okozat. Az okot is meg kell keresni.

Első körben gyertya ki, csere. Trafó ki, csere, de GYÁRIRA! nem valami kínai, meg nevesincs vacakra, vagy GM doboz, vagy Delphi... mást NE. Hacsak nem a perverziód a szívás vele Vagy ha van lehetőség, mérj kompressziót is. Égett szelep elég markánsan mutatja magát
(#) huggybear válasza merlingerin hozzászólására (») Dec 12, 2021 /
 
Szia merlingerin!

Köszönöm a kimerítő választ. Gyertyát cseréltem 13049 km-rel ezelőtt, így azt még jónak gondolom, de ez persze csak elmélet. Kiszedem megnézem. Amennyiben gyertyafészek alatt a trafó szárainak fészkét érted, ahová magát a trafót dugom, az szép tiszta, nincs benne olaj, olaj maradék, olaj nyom. Trafótból Hella-t tudnék szerezni jó áron, gyári minőségnek írja. Mit gondolsz erről? Nagyon köszi! G.
Következő: »»   124 / 137
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem