Fórum témák
» Több friss téma |
Ez a kapcsoló viszont egyben indítógomb is! Van egy régi orosz köszörűm, ugyanilyen(vagy hasonló) van rajta. A be gombot nyomva tartva az egyik érintkező ráadja a segédfázist, majd a gombot elengedve( felpörgés után) csak a két fő érintkező marad benn.
Akkor műkődőképes lehetett annak idején. De miért kellett ekkora értékű kondenzátor?
Mai nap a kapcsolót megrozsdaoldóztam, megtakarítottam. Mint kiderült van egy plusz egy fázis átkötés kékkel ami az egyik képen látszik is. De mint ahogy kiderült itt nincs nyomógomb funkció. A fekete gombot megnyomva zárja a 3-3 érintkezőt és annyi. Fehér gomb pedig oldja az összeset. Hogy tudnám kipróbálni a motort még a szétszedése előtt?
Na valószínűleg leégett a motor igaz még csak a kapocslécet sikerült levennem vagyis inkább le töredezett, már az alatt látszik illetve érződik az égés. A hernyócsavar melegítés hatására sem akar egyenlőre megindulni.
Szia!
Ne akard mindenáron ebben az állapotban kipróbálni a motort! Ha valóban 2 évet töltött el az ereszcsurgásban, akkor, - ha most nincs is leégve - tutira le fog égni! A bennmaradó víz miatt átüt majd a tekercs. Ugyanis a víz, bár könnyen bejut a motorba, de kifelé nagyon nem akar távozni onnan. A kiszárításhoz is, szét kell húzni a motort. Ha a korábbi gazda jól mondta és tényleg le van égve, akkor az "amperszag" és a tekercs színe valószínűleg elárulja a motor állapotát. A kivezetések alapján láthatóan legalább egyszer már újratekercselték motort. A régi prespán,vagy triflexil horonyszigetelőt is megviselhette a bejutott víz. Nem biztos hogy ilyen állapotban megfelel az elvárásnak. A csapágyak is cserére szorulnak. Nem értem miért halogatod, mindenképpen szét kell húzni a motort. A ventilátor felől könnyebb megbontani. Emiatt nem kell még levenni az ékszíjtárcsát, bár a csapágycsere végett mindenképpen sort kell rá keríteni. Ha felmelegíted az ékszíjtárcsát rögzítő hernyócsavart, önts rá vizet. Ezt többször ismételve esélyes, hogy meglazul. A kapcsolód felejts el. Abból már nem lesz énekes halott. Amíg jó volt, a "puszk" gomb nyomva tartásának idejéig a középső érintkezők zárták a segédfázist a kondin keresztül a főfázis megfelelő pontjához. A gombot elengedve a kapcsoló bontotta a középső áramkört. Csak a két szélső áramkör záródott. A kis kerek gombot megnyomva teljesen bontott a kapcsoló.
Apró érdekesség.: Oroszul puszk. Angolul push. ?
Az orosz "пуск" kifejezés indulást, rajtot stb. jelent.
Az angol "push" jelentése: nyomni, tolni stb.
Általános iskolában még én is tanultam oroszul.
![]() '80-as években még használtam is, mikor Sármelléken a repülősökkel üzleteltünk. Egyik szomszédnak vettünk asztali gyalugépet, amin ilyen kapcsoló volt. A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2022
Sziasztok!
Van egy leégett IMI szivattyú motorom. A főfázis van megsülve, felírtam az adatokat, a kérdésem az, hogy ugyan így tekercseljem vissza? Van egy IMI motorokról szóló tekercselési könyv részlete, abban nem találtam hasonlót. Ez egy bronz lapátos szivattyú, de a motorja kisebb mint a bácska 750W-osa. Maga a forgórész hossza kb. hasonló, de maga a vastest átmérőben kisebb (de lehet a forgórész is?) A főfázison 2x38 menet volt (2 szál párhuzamosan), segédfázis 2x40 menet. A két fázis el volt szigetelve, úgyhogy nem az volt a hiba fő oka, szerintem. A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2022
Szia!
Láthatóan ez egy egyfázisú, állandó üzemi-kondenzátoros, egy póluspáros (kétpólusú) motor. Az is látható, régebben újratekercselték. Ha a gyári állapotra vagy kíváncsi, kellene még néhány adat az esetleges beazonosításhoz. Elsősorban a motor típusa. Ha ezt nem lehet leolvasni, akkor: 1, A talp síkjához mért tengelymagasság. 2, A lemezcsomag hossza. 3, A forgórész átmérője. 4, A tekercsek huzaljainak átmérője. 5, A hornyonkénti menetszám, osztva a szálak számával. Ha nem sikerül az eredeti állapotot megállapítani,de eddig jól működött, akkor hasonló módon újra tekercselheted. A fotódon a baloldali főfázis tekercs van jobban leégve. Ez általában szigetelésproblémára utal. Pl. vizet kapott, vagy egyéb okból átütött, menetzárlatos lett a tekercs.
Had kérdezzem már meg, hogy az alábbi táblázat melyik könyvből való?
Sziasztok!
Két (imi)motorról van szó, az egyiknek alumíniumból, a másiknak műanyagból készült a saját gyári ventilátora. Hogyan lehet ezeket roncsolásmentesen leszedni?
Szia! Talán megpróbálhatnál a lapát tárcsája mögé dugni egymással szembe kettő darab gépi csavarhúzót és azokkal a pajzs felé pajszerozva le kellene jönnie mindkét esetben. Ha van a tengely végén zégergyűrű azt le kell venni előtte. Az alu anyagút előzőleg meg kellene ütögetni közel a tengelyhez az illesztési felületek elvászatása érdekében egy dórnival (kb 8-10mm átmérőjű lyukasztóval) és befújni csavarlazítóval. Ez ugyanis olyan folyadék ami a legkisebb hézagokba is bejut és még kenést is biztosít.
![]()
Szia! Egy IMI motoros könyvből .... általános motorsor, egy és háromfázisúak vannak benne de találni ettől bővebb leírást is ha szükséged volna rá.
![]()
A műanyagnál a többségénél le lehet húzni lehuzóval, azért van 2 luk. 2 karu csapágylehuzóhoz könnyű legyártani asszem 5mm anyagvastagságú vasdarabból. Ezzel még az "elérett" műanyaglapát is lejön. A régebbi műanyag ahol nincs luk ott viszont csavarhozóval könnyű a tengelyhez nyulni és nem is szokott gond lenni.(amúgy is lehet hozzájuk venni újonnan)
Alunál, meg melegteni, melegíteni. Ha szét van szedve a motor akkor a forgórész fogva súlykalapácsszerűen a pajzsnak neki támaszva a meleg alu egybe lejön. 2 fatönkö között legyen a forgórész. Vagy esetleg a tengelyt ütni egy közdarabbal mikor lóg a tengely a levegőben mert a pajzsra fekszik fel a 2 tönkön ami egymással szemben van. Ha egyben van a moci és nem akarjuk szétszedni akkor melegíteni és ovatos feszgetés is járható út, én gázolajat szoktam spriccantani a lapát tövéhez.
Az adattáblája nincs már meg. Így jutottam hozzá leégve, nem tudom előtte jó volt e.
A forgórész vastest hossza 81mm (állórészé is), forgórész átmérő kb. 66mm, az állórész vastest átmérője kb.121mm. Nekem nem sikerült beazonosítanom. Talán az OZF90L-2ND-re hasonlít a legjobban a tekercselrendezés és a 80-as pakettmérettel, de túl kevés az infó. Viszont az indítókondis, arra nem akarnám visszatekerni, állandó üzemi kondisként jobb a teljesítménye, de az említett típus 1100W-os, amint viszont nem nézek ki belőle. Méretében kicsit kisebb, mint a 750W-os bácska szivattyú motorja, az csak 750W tengelyteljesítményt tud, ez még ha jobb anyagú akkor sem hiszem, hogy tudna 1100W-ot. Ha pedig már újabb anyagú lenne akkor KD változat lehetne, de azok között nincs 80mm hosszú vastesttel gyártott. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
A huzalok átmérőjét még mindig nem közölted, mint ahogy a talp síkjához mért tengelymagasságot sem.
Átnyálaztam az "adatbázisomat". Egy motort találtam ami talán jó lehet. A speciális EVIG motorok között a "HZ772 R7e 1" típust. 750 W-os 4,8A A lemezcsomag 80 mm, a főfázis négyes tekercsekből áll, ahogy a fényképeden is látható. Nem értem miért írtad Idézet: „A főfázison 2x38 menet volt (2 szál párhuzamosan)” A menetszámok: 4 x 38 menet 2 x 0,65-ös huzalból. A két tekercsfél soros kötésű, az ellenállása 3,2 Ohm. A segédfázis viszont nem stimmel. Az 2 x 78 menet 1x 0,65-ös huzal. A kondiról nincs infóm. Mérd meg a már említett tengelymagasságot. Ennek a motornak a típusszáma alapján 77 mm. Sajnos többet nem tudok segíteni. Ennyire futotta.
Főfázis 1x0,68mm+1x0,6mm, a segédfázist elírtam 76menet 1x0,68mm.
Talptól tengelyközépig kb 65-66mm. Közben addig keresgettem, hogy lehet meg is találtam IMI HZ 772 R7e1 itt. A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
Mondjuk sokkal előrébb nem lettem vele. Nincs infóm a tekercselési adatairól.
Idézet: „Nincs infóm a tekercselési adatairól.” Amit írtam adatokat, azok gyári, katalógus adatok. Az alapján nyugodtan újratekercselheted. Ff: 4 x 38 m. 2x 0,65 mm. Sf: 2 x 78 m. 1 x 0,65 mm. Mivel a "220" ma már 230 V, a nagyobb üzemi feszültség miatt tekercselheted a mostanság gyakoribb 0,63-as huzallal, a menetszámokat pedig növelheted 5%-al. A főfázis 4 x 40 m. 2x 0,63. A segédfázis 1 x 82 m. 0,63.
Valóban, valahogy elsiklottam a felett, hoy ugyan azt a típust írtad.
![]() Kösz az infót és a segítséget, egyébként az a katalógus amiben benne volt elérhető valahol a neten?
Sajátom. Igaz belső méretét nem tudom, de külsőre ugyan akkora mint a 750es ujabb bajai sziv. imi motorja, na meg a száma is csak az utolsó 2 számban tér el, ez is 772.
Csak azért írtam hogy van belőle 1200wattos is, igaz Fevill. ![]() A hozzászólás módosítva: Máj 21, 2022
Idézet: „az a katalógus amiben benne volt elérhető valahol a neten?” A szerzői jogok miatt valószínűleg nem. Talán valaki magánban elküldi neked. Nekem nincs meg a teljes katalógus. A 80' évek elején/közepén egy ügynök házalt a katalógusból kimásolt kihajtható mellékleteivel. Felkeresett a műhelyemben, onnan van meg, de csak papír alapon és csak a mellékletek.
Ha papíron megvan, és szeretnéd ha digitálisan is meglenne, akkor meg lehet találni a két dolog között a kapcsolatot.
A4-es méretig szinte triviális a dolog, de ettől nagyobb méreteket is sok helyen elvállalnak. Sőt most szembesültem vele, hogy milyen hihetetlenül jó minőségben lehet erre alkalmas eszközzel fotózással digitalizálni. Egyetlen dilemma van, a jó minőséghez nagy fájlméret tartozik.
Kértem kölcsön egy A3-as scannert.
A mellékletben a kimazsolázott oldalak. Remélem, nem koppintanak a fejemre!
Köszönjük.
Én már nem tekercselek semmit, de biztosan van akinek hasznos információkat nyújt a sok adat.
Ha lehet tévedni, én tévedek
![]() Természetesen A4-es a scanner mérete! Emiatt két fájl ad ki egy oldalt. Bocsi!
Sziasztok.
Egy imi ozf 90c 2nd (220v, 1500w, 2920 rpm) motor bekötésében lenne szükségem a segítségetekre. A táblázatot már megtaláltam (120-160-as indítóra, meg egy nyomógombra esz szükség), de a kapocstáblán hogy mit hova...? Illetve milyen ellenállást kellene tudnom mérni a fő, és segédfázison? ((tételezzük fel, hogy eredeti a tekercselés) akkor gondolom a fekete lesz a főfázis). Köszi szépen előre is a válaszokat!
Szia!
A kisebb ellenállású tekercs a főfázis. A bekötésre találsz mintát a képek között. Például: bekötés A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |