Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   40 / 41
(#) user1914 válasza nerpelb hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Szevasz!
Az új másik motoron fogj össze két vezetéket és próbbáld meg úgy megforgatni. Milyen erővel fogod tudni forgatni, úgy mint a videón?
Vagy vedd szét és nézd meg a csapágyat hogyan tudod forgatni külön külön az egyik oldalt.
Üdv. M.
(#) Massawa válasza nerpelb hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Kuka a motorod. Amig állt felmelegedett egy vagy több tekercs és akár rövidzár is keletkezhetett és deformálodott a sztator.
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2023
(#) nerpelb válasza user1914 hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Még úton van az új motor, de ezt forgattam többször amikor jó volt. Kb. 20 fokonként szép lágyan billent át egyik tekercsről a másikra, nem ilyen akadozó mozgással. Gondolom akkor nem volt ellenállás mert nem volt önindukciója rövidzárlat miatt.
(#) nerpelb válasza Massawa hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Elektronikában nem vagyok jártas, de minden mechanikus lehetőséget kizártam, így én is erre tippeltem. Köszönöm, hogy a látottak alapján leírtad a véleményed! ☺️
(#) Massawa válasza nerpelb hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Az ilyen háromfázisu motorok polusai rendszerint mágnesek. Ha beszorul a motor akkor könnyen lehet, hogy leáll a hajtoáramkör ( leáll a 3 fázisu generator) és az adott állo tekercsbe nyomja az áramot, ami egy bizonyos határtol átmágnesezi a tekecs magját ami a motor végét jelenti.
Még probáld ki a másik motort terhelés alatt, mert elöfordulhat, hogy a hajto áramkör belsö védelme is kapott egy rugást, amit terheletlen motornál nem mindig látni, de ha leterheled, akkor már beleszolhat a tönkrement belsö védelem ( egyenetlen járás, melegedés stb).
(#) Bakman hozzászólása Feb 1, 2023 /
 
Nagyot!

Három fázisú aszinkron motorok esetében mennyi a megengedett eltérés a fázisonkénti áramfelvételekben?

Motorok.jpg
    
(#) pipi válasza Bakman hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
A fázisfeszültségeket nem monitoroztad? Ott mekkora az eltérés? Az is okozhat áram asszimetriát.
(#) Bakman válasza pipi hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Ma már nem volt időm a dologra, erre holnap fogok sort keríteni. Vezérlőszekrény, sok fogyasztó, hosszú kábelek, elektromágnese zavar torkig (frekvenciaváltók, relék tömkelege) stb., igazi ipari környezet, könnyen lehet mérési hiba is. Az a baj, nincs benn ÉV műszer, hogy hurok/vonali impedanciákat mérjek itt-ott.

Igazábol a megengedett mérték érdekelne, de nem találtam egyértelmű leírást (lehet, hogy nem jól kerestem), külföldi fórumokon is csak a porhintések/ötletelések mennek.
(#) erbe válasza Bakman hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Hogyan lehetne határokat szabni, ha a hálózat aszimetrikus? Erősen terhelt hálózatnál a 3 fázis feszültsége 208 és 227 V között szórt. Kis terhelésnél ennek töredéke a szórás. De akkor is megfigyelhető, hogy ugyanaz a fázis marad le. Ezért aztán arra a fázisra dolgozik a napelemem.
(#) Bakman válasza erbe hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Pl. úgy, hogy xy című, Mátyás korablei kódexben az áll, hogy 10 % feletti különbség két fázisáram között már veszélyes, mert ezen mértékű asszimetria okozhat akkora melegedést, amely túlfűtheti valamelyik tekercset a vajákos asszonyok szerint.
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Érdekes kérdés, föleg olyankor amikor már amatör körülmények között is sokan robotokkal tekercselik a motort, márpedig az nem szokott tévedni a menetszámot illetöen.
Igy egy gyári profi motornál vajon mi okozhatja a különbségeket?
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
A feszültség esetemben még belül van a 10 %-on. Lebegő csillagpontnál (így szabályos, oda nem kötünk nullát) a fázisok feszültsége motoron belül kissé kiegyenlítődik. Így a fázisáramok közötti eltérés kisebb lesz, mint a fázisfeszültségek közötti. Ugyanez fennáll deltában is, hiszen kis és nagyobb feszültségű fázisok között folyik az áram.
Alábbi hozzászólás szerint mégis találtál valamit.
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2023
(#) Bakman válasza Massawa hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Az okokkal tele a padlás, csak mérni kellene "pár" dologot. Engem inkább az érdekel, mekkora eltérés tekinthető még elfogadhatónak.

Egy-két oldalon 10 %-ot írnak, mint elfogadható határ de konkrét műszaki leírást még nem találtam. Azt hittem, egyszerűbb hiteles infóhoz jutni.
(#) Massawa válasza Bakman hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Miután az eltérés egész biztosan nem a motor hibája ( ill. okozoja), igy untig elég a hálozati feszültség fázisainak a pontos feszültségmérése. ( arra meg ugye pontos szabványok vannak, és a motor is erre van tervezve).
A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2023
(#) pipi válasza Bakman hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Jut eszembe, mi van ha felcseréled a fázisokat? Viszik magukkal a nagyobb áramfelvételt, vagy nem, akkor motor asszimetria...
(#) Bakman válasza pipi hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Ezt nem olyan egyszerű kivitelezni ilyen-olyan okok miatt, ha egyszer eljutok addig, kipróbálom mindenképp.
(#) pipi válasza Bakman hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Meg a mérőfejeket is felcserélni. Lehet a legrosszabb esetben a hibák összeadódnak...
(#) nerpelb válasza Massawa hozzászólására (») Feb 12, 2023 /
 
Kiderült hogy a motornak semmi baja. Az ESC olvadt le.
(#) Bakman válasza pipi hozzászólására (») Feb 12, 2023 /
 
Jut eszembe, volt idő játszani. A villamos hálózatban van némi eltérés, ez mutatkozik meg így. Már csak azt kell kideríteni, mennyi a megengedett eltérés.
(#) Pixi hozzászólása Feb 26, 2023 /
 
Sziasztok,
Van egy kis villanymotor ami gyorsan melegszik, és szikrázik működés közben. A forgó részen észrevettem hogy kint van két réz szál. Azok mitől kerülhettek oda? Gondolom ez nem javítható, a tekerés meg anyagi tk.
(#) petya0 hozzászólása Feb 26, 2023 /
 
Azok a kezdő szálak, ne foglalkozz velük.
(#) küzmös Gergely hozzászólása Kedd, 17:18 /
 
Sziasztok! Kaptam egy villanymotort azzal a hibajelenséggel hogy üzembe helyezve hol megy, hol nem megy. Mikor nem megy akkor "búg". Hát gondoltam indítókondenzátort megnézem, megmértem , jónak találtam, de azért betettem egy cseredarabot (10µF/450V), amivel a helyzet változatlan, bekapcsoltam, s csak búg. Észrevettem hogy akarna ez indulni, illetve a közepén látszódik hogy lassan "kínlódik". "Lökdösésre" sem kezd pörögni. Tovább bontva ez a kép fogadott.. ha jól sejtem ez nem túl jó, hogy ez így néz ki. Ráadásul a pár próbától forró. Mi a meglátás, mit lehet ezzel kezdeni, ha egyáltalán lehet. Mintha nehezen is fordulna.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 17:26
(#) pipi válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Kedd, 17:58 /
 
Én nem láttom mit kell látni?
Tekercseket megmérted? Csapágy könnyen jár?
(#) Gafly válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Kedd, 18:35 /
 
Ez nem a "lötyögő forgórészt odarántja a mágnestér, azért nem tud forogni" című klasszikus?
(#) küzmös Gergely válasza pipi hozzászólására (») Kedd, 19:43 /
 
A csapágy könnyen jár, azaz simán pörgethető. Tekercseket még nem mértem.
(#) küzmös Gergely válasza Gafly hozzászólására (») Kedd, 19:45 /
 
Még az is lehetséges. Mindjárt megnézem.
(#) küzmös Gergely válasza Gafly hozzászólására (») Kedd, 19:59 /
 
Módosítást már nem engedte, de jobban szemügyre véve bizony könnyen lehet hogy igazad van. Ha kézzel forgatom, s indítom "odakoppan", "berántja", nekiverődik, és úgy vánszorogni kezd. Pedig kézzel nézve nincs kottya. Legalább is nem érzem számottevőnek. Lehet ezt házilag orvosolni? Vagy mit szoktak ezzel ilyenkor csinálni?
(#) Gafly válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Kedd, 20:12 /
 
Gondolom mechanikusan kellene nekifogni, mert elektromosan ugye mit...
(#) granpa válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Kedd, 20:29 /
 
Csapágyak, csapágyház, állórész pozíció ellenőrzése. Valami "vincseftre" áll, azért ver bele a forgórész.
(#) VIM válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Kedd, 20:52 / 1
 
Ha nem volt összejelölve és fordítani lehet a pajzson, akkor addig kell forgatni a pajzsokat amíg jó nem lesz.
Következő: »»   40 / 41
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem