Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   39 / 39
(#) pipi válasza GPeti1977 hozzászólására (») Júl 13, 2022 /
 
Valamiről megtaplalod AC-ban es mered tekercsenként a felvett áramot. Próbálhatod elspre minél magasabb AC faliadapterről végső esetben a rövid időre 400Vról
(#) Gafly válasza pipi hozzászólására (») Júl 13, 2022 /
 
Induktivitást is lehet mérni elvileg, az veszélytelen.
Csak függ a forgórész állásától(ig mérve jellemző lehet).
(#) stavi hozzászólása Szept 12, 2022 /
 
Sziasztok,

A hétvégén sajna leégett egy vákum-kompresszorom motorja.
kicsi 200w-os. Nemtudom mi történt, de ahogy bekapcsoltam a billenő kapcsolója megolvadt, és elfüstölt...
Szétszedtem, de az állórészen nem láttam égést, szemre épnek tűnik.
A forgó része pedig érdekes, ilyet még nem láttam.
áthidaltam a kapcsolót, de sajna csak búg...
Milyen motor ez? Se kefe, se "hagyományos" forgó rész.
Lehet ezzel vmit kezdeni?

Köszönöm,
üdv Stavi
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2022
(#) Ódenka válasza stavi hozzászólására (») Szept 12, 2022 /
 
Szia!
Nem lehetne a forgórészről is képet?Az állórész közönséges 1f tekercselésnek tűnik, 4 pólussal.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2022
(#) stavi válasza Ódenka hozzászólására (») Szept 12, 2022 /
 
jajj, de persze, csak lemaradt
közbe ennyit találtam a "gyártótól" (átcimkézőtől):
https://service.wiltec.de/manuals/34/34202/DE/34202-doc-de.pdf
(#) VIM válasza stavi hozzászólására (») Szept 12, 2022 /
 
Szia! Ez egy "mezei" állandó üzemi kondenzátoros motor aminek a kondenzátorát nem mutattad meg. Annak a kapacitás értéke fontos volna a motor üzeméhez. A tekercsfejben van egy hővédelem is beépítve, annak működőképességéről is meg kellene győződni, hogy átvezet-e vagy kimelegedett azaz szakadt. Ha ez utóbbi történt akkor azt ki lehet iktatni (átkötni) csak akkor nem lesz védelme a tekercselésnek, oda kell figyelni a melegedésre. A motort először hajtás nélkül kellene próbálni feléleszteni. A hajtást is le kellene ellenőrizni, hogy nem akad-e valahol a hajtókar vagy a dugattyú, nem e félrekopott valami.
A hozzászólás módosítva: Szept 12, 2022
(#) stavi válasza VIM hozzászólására (») Szept 12, 2022 /
 
Szia,

köszi az infót. A tekercset még nem bontottam meg, de ezt a hővédelmet megnézem. Nem üzem közben romlott el, hanem az aznapi első bekapcsoláskor. Kismegszakítót nem csapta le
(asszem 6amperes körön van).
Nincs is sokat használva, napi 20-30 percet kb, azt sem folyamatosan, 5-6 perces etapokkal.
A motor átfordul, nem akad, szépen simán jár.
Az egész cucc másfél éves, és napi fél óra használttal nem hiszem hogy ennyit kéne bírnia.. ezért nem fér a fejembe.

üdv Stavi

IMG.jpg
    
(#) VIM válasza stavi hozzászólására (») Szept 12, 2022 /
 
Még annyit ehhez a vizsgálódáshoz, hogy a tekercskivezetéseken meg kellene mérni azok ellenállását (közel azonosaknak kell lenni mivel állandó üzemi kondenzátoros). Figyeld meg, hogy a kapcsolótól melyik tekercskivezetéshez kapcsolódik a betáp oldal és hol van közösítve a két tekercsek kivezetése. A kondenzátor kapacitását azt mérd meg és ha értékcsökkent akkor cseréld ki. Átmenetileg bármilyen hasonló értékkel bíró megteszi a próba idejére csak kisebb ne legyen, mert az nem lesz elegendő a beinduláshoz.
(#) stavi hozzászólása Szept 15, 2022 /
 
Sziasztok,

Köszi @VIM, kondi csere megoldotta
Szerencsém volt

üdv Stavi
Következő: »»   39 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem