Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Akkor tudod, mi a szekátor.
Van egy 400 l-es tartályom. Levegő, üzemi nyomás 10 bar, próbanyomás 25 bar.
Igen.
Munkaidőben reggeli után szívesen nézegettem ahogyan dolgoznak vele, félálomban olyan hipnotikus hatása van. A fedőporos is ugyanolyan hatású, élvezet volt az 1000-1500 Ampert hallgatni.
Fő a biztonság,- dupla koton.
Gyári tábla van a tartályon. ~50 éves. Úgy 28 éve használtam utoljára.
Én is kerülgetek egy 40 báros 400-500 literest, ha nem felejtem el, holnap megnézem mennyivel próbálták. Kb. egyidős lehet a tiéddel.
Visszacsapó szelepet alkalmaztál a hűtőkompresszor és a tartály között?
Szia? Igen, közvetlenül a flexibilis cső után van beiktatva.
Szia!
Ötletadóként ez az én általam készített, ennél csak pneumatika csöveket használtam. A hatodik képen látható a visszacsapó szelep. A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2023
Köszönöm szépen. Nem tudnál adni valami pontosabb adatot adni a visszacsapó szelepről?
Szia. Köszi látom már. Csak megzavart a kék festék.
A enyémre, egy ehhez hasonló lett szerelve, mindkét végén menetes kivitel.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2023
Szia. Már én is kicseréltem azt a régi golyósat tányérszelepesre.
Üdvözlök mindenkit!
Segítség kellene! Van egy Rába Tk 200-as kompresszorom. Ez müködött elég jól. Hozzám került az épített tartállyal mindennel egy két dolgot módosítottam csak rajta ami szükséges volt. Ez jól is működött sokáig most kibirt egy autó festést a felniket festettem az volt a festés vége. Akkor észrevettem hogy nagyon sokat megy sokáig termel ezt az óra is alátámasztotta alig mozdult a mutató valamit. Közben egyszer nagyon becsörren aztán utánna már nem csinálta azt. A hengja megváltozott a kompresszornak nem olyan szép éles hangja volt már hanem mint ha egy ládával le lenne takarva hasonló lett a hangja persze nem olyan nagyot változott de észrevettem. Szétszedtem az egyik szelep fellazult beleért a dugóba a másik is laza volt. Olaj volt rendessen kenés is megvolt. A szelepek a képeken körbe voltak valamivel pontozva gondolom hogy ne lazuljon fel ezt nem én csináltam nem tudom hogy ez gyári e vagy se? Meg az egyik szelepen találtam egy kis hiányt elég szabályos szóval nem úgy néz ki mint ha ki lenne törve. Nem tudom. Meg az egyik hengeres van két nagyon rövidke nyúzás hogy ez gond e? Na most én nem restaurálni akarom csak hogy ismét jól szolgáljon. Ja és még annyi hogy mikor megált én megtekertem kézzel alig volt ellenállás benne szinte semmi. Mikor megált. Egy pillanatra visszafelé is elindult egy picit ilyesmit sose csinált. Méh a légszűrő éreztem hogy nyomja ki a levegőt de ha odatettem az ujjamat közel akkor beszívta szóval nem tudom mit évő legyek! Köszi aki segít. Örülnék ha a kérdéseimre választ adnátok mert sajnálom ezt a gépet!
Üdv mindenkinek! Beszereztem egy Blitzer III típusú kompresszort. Eredetileg ez egy hűtőközeg sűrítő, két hengeres,max 1000/min fordulat, és max 9,4m3/h légszállítás. Ahogy elnézem a kisebb, 24literes, egy hengeres kompresszorokat, azok olyan 180-190l/min tudnak nyomni. Van itt valami játék a számokkal, vagy valóban lehet ennyivel "gyengébb" egy 2 hengeres, az alacsony fordulat miatt?
Vagy a kicsikre hazudtak túl sokat!
Igen, ilyesmire gondoltam. Mint a zenei teljesítmény esetén a pmpo például. Ráadásul a kicsiknél volt, hogy maximális beszívott levegőt írnak. Nem igazán tudok ezek között eligazodni, mivel nem foglalkoztam még ezzel a témával. Szeretnék összehozni egy univerzálisan használható kompresszort otthonra.
A hűtőközeg kompresszorok kisebb térfogatúak, de magasabb sűrítési nyomást tudnak, akár 35bar is elérhető. A kisebb köbcenti miatt 8bar-ra kisebb motor is elegendő, igaz lassabban termel, viszont csendes.
Készítettem egyet én is. A kompresszor egy kéthengeres, mindössze 32 köbcentis, meghajtása egy Tatramat mosógépből származó motorral, kb. 1:2,5 áttétellel. A tartály egy ZIL 20 literes tartálya, Kb. 15 perc alatt tölti fel 0 Bar-ról 8 Bar-ra. Egyszerű fújatási feladatokra tökéletesen bevált.
Ez max 19/23 bárt tud. Abban biztos vagyok, hogy az itthoni 8 bár nem fogja megerőltetni. Viszont abban is reménykedem, hogy valóban hozza majd azt a 150l/min körüli mennyiséget. Úgy esetleg egy kisebb lvlp pisztolyt is ki tudna szolgálni majd. Egyébként van valami egyéb hátrányuk ezeknek a hűtő kompresszoroknak? Milyen olaj lenne optimális hozzá?
Az én kompresszoromban volt egy furat a szívócsonkban a forgattyúsház felé, itt fel tudta szívni az olajat, ezt lezártam. (Menetet fúrtam bele és menetrögzítővel egy csavart tettem bele.)
5W40-es motorolajat használok, ez nem fogja meg és bemegy a siklócsapágyba. Az olajfogyasztása természetes, mert nincs benne olajlehúzó gyűrű.
Mennyire kell komolyan venni ezt az 1000/min max fordulatot ilyen otthoni üzem mellett? A motorom 1450-et fordul, és most találtam egy 195mm-es tárcsát, az elméleti 180mm-es helyett. Valóban veszélyes lehet a fejre ez a plusz ~80-100 fordulat?
Szerintem annyit elvisel.
Való igaz, hogy nekem is van egy ilyen lemezzel borított furat a forgattyúsház felől a szívócsonk irányába. Ez azt jelenti, hogy a hűtőknél valamennyi olaj is kering a rendszerben? Ha ezt a furatot ledugózzuk, attól még meg lesz a megfelelő kenés? Próbáltam egy 160-as tárcsával, nagyobb fordulaton. Néhány perc alatt igencsak felmelegedett a henger, illetve látható ködöt fújt a levegő kimeneten. Ez is olajpára lehet, ugye? A tartályban is elég sok vizes olaj van. ( A tartályt a kompresszorral együtt hoztam, ezen üzemelt eddig.) Eddig max 3-4 bárig járattam csak, mivel a szerelvények még nincsenek kiépítve hozzá.
A hozzászólás módosítva: Szept 5, 2023
Ledugózhatod, a forgattyúsházban viszont időnként nézni kell a szintet, met a henger faláról feljut a dugattyú fölé.
Leszedtem a hengerfejet. Arra azért nem számítottam, hogy egyáltalán nincs gyűrű a dugattyúkon. Ledugóztam a fentebb említett furatot is. Reménykedem benne, hogy a fali, illetve a pisztoly előtti vízmentesítőn nem jut majd át sem pára, sem pedig olaj.
Sziasztok. Nem tudom valaki ismeri-e az alábbi lefújószelepet, ha igen azt kérdezném, hogy a letekert menetes fedél alatt nem kellene lenni valamilyen tömítésnek? Köszi.
Szia! Ez a szelep talán egy régi Csepel kompresszor nyomásszabályzós lefúvószelepe volt. Ha nincs ott tomítés akkor talán nem is kell oda. Nekem úgy tűnik, hogy a képen lévő csőcsonk felé lenne a kimenete, bal oldalon a bemenet és a felső csonkon lévő kivezetés a lefúvóé. Lehet, hogy nem tud többet mint 6 bár.
Szia VIM, köszi. Az tuti, hogy régi mert az újabbakban pl a lenti IFA lefújó/nyomásszabályozó-nál van beépítve szűrő rész is.
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni.kaptam egy kompresszort, de nem találtam meg a típusát, a Google nem volt partner... Esetleg valaki felismeri? |
Bejelentkezés
Hirdetés |