Fórum témák
» Több friss téma |
Nincs elektrolit kondenzátor a rajzon, az megfogná a tüskéket. Meg ledeket sem látok. Van arra is megoldás, sokkal egyszerűbb mint gondolnád.
Kondenzátor valóban nincs a tápágban, led sem egyelőre, de azokat az izzókat cserélném ledre, amik az egyenágon vannak, az első lámpa 35W közvetlenül kapja a 3. tekercsről, pont annyit terheli hogy értelmes fényt ad.
Ezt a ledes indexet én terveztem. Két Li-Ion akkuról működik, amit elegendő fél évente tölteni, külső töltővel. 3W-os ledekkel működik, amiket be kell építeni az index lámpákba. A motoron már 6 éve működik, hibamentesen. Első kép, kapcsolási rajz, második kép, a működő összeállítás.
A ledes világításról olvashatsz ha visszalapozol a korábbi Hsz-eimre:
Szept.12.2021, Márc. 17. 2022, Júl. 6. 2022. Savas akkura nincs szükség, a ledes féklámpát is elbírja ez a kapcsolás, aminek kb. 4W-osnak kell lenni hogy jól világítson. Az egyenirányító/fesszabályzóra 2 féle kapcsolást találsz, mindkettővel működik.
Átnézem őket, köszönöm. Nagyobb aksi 12V 4Ah muszáj bele, arról megy a gyújtásom.
Érdekes gyújtás, Te csináltad, vagy lehet kapni ilyet?
Bővebben: Link
Végülis ennél maradtam, bár az elmúlt időkben 1-2 alkalommal az R9 1206-os méretű megszakadt, nem értem miért, lehet amúgy selejtet kaptam, de most tht 0.6W 1k-val bírja Meguntam a megszakító beégést meg minden kínját a gyári megoldásnak, aztán jött az Orosz Nándor féle fetes aminek annyi hátránya, hogy álló motornál ha rajta marad a gyújtás és a megszakító is zárt akkor szépen felfő a trafó és az aksi is lemerül. Nyemi által linkelt pedig tudja a tekercsáram lekapcsolást, mellesleg határozottan jobb vele a gázreakció, harapósabb a motor tőle.
Örülök hogy meg vagy elégedve vele. Akkor ez egy tranzisztoros megoldásnak a továbbfejlesztett változata. Én sok évvel ezelőtt csináltam az MZ-mre egy 6V egyenáramról működő tirisztoros gyújtást, amit szintén megszakító vezérelt. A végeredmény ugyanaz volt, amit Te is írtál. Az érdekessége az volt hogy amikor abban az időben nem lehetett kapni akkut, 4 db. góliát elemmel is működött a gyújtás, mert az induláshoz fél Amper elég volt, utána meg a dinamó termelte az áramot. Fél évet is kibírt a 4 góliát.
Üdv Mindenkinek!
Érdeklődnék egy 1998-as évjáratú Ducati ST 2 tipusú, 944ccm ( 61kW) tipusú motor gyári feszültség szabályzó adataira, illetve annak bekötésére. Esetleg Valakinek lenne hozzá elektromos kapcsolási rajza az még jobb. Sajnos a gyári szabályzó tönkrement és kapott egy univerzálisat, de nem sokat bírt. Most tegnap egy hosszabb távon (150km) összeégtek a szabályzó kábelei és ki is gyulladt. Most nekiálltam kicserélni újra a kábeleket, de mivel kellene bele egy fesz. szabályzó is, így azt először a gyári adatok ismerete után merném megrendelni. Előre is Köszönöm a segítséget!
Szia!
Köszi a segítséget, de a link a kezdőoldalra dob. A motor Idézet: , két fehér vezeték jön ki belőle. „1 fázisú”
Ezt tanulmányozd, ha egyfázisú, ilyen kellene: https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1615005.html#1615005
A tekercseket kimérted ? Zárlat, földzárlat, szakadás ? Üresjárati feszültség ? Ha az rendben van, akkor rakj rá egy solvartot és minden problémád megoldódik. Ne barkácsolj,mert a rezonancia ki fogja nyírni, sajnos tapasztalat.
Valóban elrontottam a linket!
Solvartot akartam linkelni én is. Legjobb választás!
Igen ismerem, onnan lett rendelve ez is ami kiégett.
Pontosan ez: feszültség szabályzó Sajnos a gyári paraméterek ismerete nélkül, nem tudok és nem is merek semmilyen szabályzóra rábólintani, a fentebb említett események miatt.
A tekercseket mérve, zárlat nincs. Egy - egy vezetéken mérve a test felé kb.: 6-8VAc van egységesen, majd közép fordulaton kb.: 13-15VAc egységesen, a két vezetéken mérve pedig 14-16VAc alapjáraton és kb.: 28-30VAc középfordulaton.
Sajnos nem tudom azt sem milyen tekercs lehet benne, mert ezt a motort átalakították valami másmilyenre, de mivel csodával határos módon a vizsgán nem ment át, így vissza állították gyári állapotúra. Ezért lenne jó egy rajz vagy bármi doksi a motorról, amiből kiindulva lehetne dönteni a kellő alkatrészekről, vagy javításokról.
Ha a test és az egyik , vagy másik kivezetés közt is mérhető feszültség, ráadásul egyforma, akkor KÉTFÁZISÚ szabályzóra van szükséged.
Nem tudom milyen állapotba vannak most a tekercsek, ha túlélték a tartós rövidzárat, akkor a javasolt szabályzóval megoldódik a gond. A hozzászólás módosítva: Kedd, 23:50
Sajnos infó hiányában nem tudok dönteni, mivel az eredeti szabályzó elvileg 1 fázisú, de ahogy Te is írod így nyilván nem. (Lehetséges, hogy az átalakítás miatt más fajta van benne és azért nem egyezik a gyári adattal.)
Mivel csak két vezeték jön a motorból, így én egyfázisúra gondoltam. Akkor valószínűleg a linkelt tipus kellene bele és nem lenne gond vele? Működött szépen a másik is, bár amit furcsáltam, hogy a tulaj azt mondta mikor világítással együtt ment akkor leesett a töltő feszültség. Lehet akkor emiatt is okozta ezt a jelenséget?
Az egyfázisú szabályzó bekötése azt feltételezi, hogy a tekercsek nincsenek testre kötve, így az egyenirányítás után van kivezetve az akku, és a váz test.
Az előbbi írásod miatt viszont kétfázisú szabályzó kell, de amit linkeltem az sem jó, ahogy nézem a rajzát... Utánanézek, rémlik rajzoltam vissza ducati szabályzót, ha megtalálom elküldöm a dokut. A hozzászólás módosítva: Sze, 0:18
Ez a problémám pont, amit Te is írsz, hogy nem egyértelmű. Az interneten nem igazán találtam megoldást, azért is fordultam ide, hátha.
Köszönöm előre is a segítséget! Hátha sikerülne dűlőre jutni, mert már a kábelezés kész, de szabályzót nem merek rendelni, míg nem tudom ténylegesen milyen kellene. |
Bejelentkezés
Hirdetés |