Fórum témák
» Több friss téma |
Ha most Dolby nélkül játszod a számitogépre akkor mit érsz el? Egy agyonkorrigált jelet kapsz amit igy igen nehéz vissza komprimálni az eredetire.
Jó én olyat néztem ki ami automatikusan állít be pár dolgot, és nem tudom, hogy az beletörölne-e állításkor, meg akkor még azt hiszem ott tartottam, hogy teszt szalag nélkül hogy lehet kalibrálni. De az egyszerűség kedvéért azért ha más nem sebesség kalibráláshoz gondolom jó lenne egy tesztszalag. De sajnos ha jól értem, nem biztos, hogy úgy volt kalibrálva a stúdiós eszköz sem, ahogy a tesztkazettára lenne. És még a fejbeállítások sem biztos, hogy ugyanolyanok. És akkor semmilyen módon nem lehet méréssel, grafikával, spektroszkóp, oszcilloszkóp, akármivel megállapítani, hogy hogy a legjobb az átvitel a felvétel lejátszásakor, csak füllel?
Ha ezt nekem akartad írni, mindig hozzátettem, hogy nyersen csak abból a célból venném fel, hogy megállapításra kerüljön a zajszűrő típusa. Azt hallgathatom, meg meg is oszthatom, azt lehet hallgatni, megnyitni ebben abban. Hátha látszanak a kiemelések frekvenciáiból, hogy melyik metódussal készült. Bár, ha azt is tökéletesen venném fel nagyon jó deckről, ha megfelelő szintre le lehetne vinni a jelet, akkor ha az eredeti szalaggal történne valami, még mindig lenne esély dekódolni, ha a dekóder elé kötném be a digitalizáltat egy megfelelő decken. Mennyit befolyásolnak a jel/zaj viszonyok? Nagyon észrevehető, ha mondjuk 79 vagy 82dB?
Na ez egy délibáb, kergesd csak tovább.
Egy kazettárol nem igen tudsz 80 dB zajszintet kivarázsolni meg Dolbyval sem. Az egyik zajcsökkentö sem lineáris igy igen nehéz utolag ezt fülre megmondani, müszerrel meg lehetetlen kimérni, mert ahhoz kellene az eredeti anyag.
Kérjük, hogy a topic témájához nem tartozó hozzászólásokat legyetek szívesek mellőzni!
Melyik a délibáb? Ezeket deck adatlapokból mondtam, a dbx-esen amit néztem 90+ volt. Ahogy észrevettem a jobbak zajszűrés bekapcsolása nélkül is jobbak, és kb. ugyanannyit dob rajta a zajszűrés. Csak az egyikre mondjuk 57dB-re ad mondjuk 3-at másik 60-ra.
Az auto-kalibráció beletöröl, bizony. Ehhez, amit el szeretnél érni, nem az kell, mert az autocal. arra való, hogy a felvétel készítésekor minél jobban az jöjjön vissza a szalagról, ami bement a gépbe elektromos jelként (felvételi érzékenységet és előmágnesezést állít).
A zajcsökkentős felvétel minél jobb visszajátszásához viszont a lejátszási szintet kellene minél pontosabban arra állítani, ami a felvételt készítő magnón is volt. Na ez az, ami 30+ év távlatából még azonos gépen sem biztos, hogy elérhető, nem hogy ismeretlen felvétellel. Viszont a későbbi kérdésre: a 79 vagy 82 dB jel-zaj viszony a gyakorlatban nem lesz releváns különbség. De az eltérő lejátszási kalibráció nem is főként ezt befolyásolja, hanem a hangzási balanszt, dinamikatartományt. Mivel az eredeti szándékot sem ismerjük (hogyan kevert a felvétel készítője), marad az, hogy ahogyan a legkellemesebben szól (a digitalizáló, vagy még jobb esetben a felvétel tulajdonosa szerint). Gyakorlatban egy jól beállított, jó állapotú decken, ha az megvan, hogy Dolby C vagy dbx dekódolásra van szükség, ezen már nem kell múlnia. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2025
Szia Tibi!
Örülök, hogy hallok felőled. ![]() Sajnos javítás ügyben nem tudok segíteni, csak a zajszűrő felvetésedet egészíteném ki. Az SM250-ben NE570 compandor IC-ket használtak. Úgy tudom, annak nem volt fantázianeve. Viszont a Dolby-k és DBX mellett volt még több próbálkozás, mint pl. a HIGH-COM. A Telefunken gyártott vele magnókat. Ha "különleges" zajcsökkentő volt abban a bizonyos készülékben, akkor akár az is lehetett. Nagyon hasonlóan működött, mint az NE570. Én '85-ben csináltam egy ilyen HIGH-COM zajcsökkentőt az egyik iskolatársamnak, az UNITRA ZK 245 magnójához. Nem beleépítettem, hanem egy külön rack méretű dobozba tettem.
Értem. (Illetve nem annyira, de nem számít...) Neked nem elég jó a "jó", neked A TÖKÉLETES kell.
Ebben az esetben igazából csak és kizárólag egyetlen lehetséges megoldás létezik számodra: Meg kell találnod AZT a magnót, amivel felvették eredetileg. Minden más magnóval annál csak rosszabb lehet. Azt hiszem, nem fogsz (neked) megfelelő választ kapni...
Az az extra zajcsökkentő lehet akár a JVC által kitalált és szabadalmaztatott ANRS is ami megfelel a Dolby B-nek. A Super-ANRS még a DBX-nél is jobb minőséget hozott de kevés deckbe építették be mert túl későn jött, a szalagos rögzítés már leszálló ágban volt.
Általában csak magamnak digitalizálok, csak lejátszom az adott kazettát és teljesen nyersen mentem a fájlt (általában wav), mivel azt akarom, hogy a digitalizált verzió valamennyire visszaadja az eredeti kazetta hangulatát (tehát a szalagzajt se szűröm ki). Csupán annyit teszek, hogy kézzel elő-tekerem a kazettát, hogy a bevezető szalagoból ~1-2 másodperc maradjon. Ha nagy ritkán fejet kell állítani, akkor arra szoktam figyelni, hogy ne szóljon tompán, de mélyek is maradjanak. Nincs olyan eszközöm, ami tudna Dolby-t vagy bármi hasonlót.
HQ teljesen jó, autóval 20-25 perc nekem.
Köszönöm. A hozzászólás módosítva: Máj 27, 2025
100VACTaláltam egy 100V-osat, de csak 115V-os trafót találtam neten olcsóbban. Befolyásolna ez a +15V valamit a zajban vagy bármiben?
???
Ebben a kérdésben szerintem semmi értelmezhető nincs, amire lehetne érdemben válaszolni.
De nem érted a felvetést, vagy a válasz az, hogy nem befolyásol semmit, csak ehelyett jobban esett ezt írni? Japán deck, 100VAC matricával, amit nem dughatok az itteni hálózati feszültségre közvetlenül.
Ha jól tudom "step-down transformer" amire szükséged lenne hozzá, hogy 110V-os hálózathoz készült készüléket be tudj dugni az itteni 220V-os hálózatba.
És még az sem biztos, hogy tartosan müködöképes lesz. Japánban ugyanis a trafok 60 Hzre lettek méretezve, azaz kb 20%-al kisebbek mint egy ugyanolyan teljesitményü, de 50 Hz-s trafo.
A deck típuszámát is leírhatnád...néha egyszerűbb a 100V-os trafót kicserélni egy 230V-osra, persze megfelelő szekunder feszültséggel (ha nem nyócféle feszt ad le az eredeti).
De sokfélét ad le, és azt se tudom milyeneket.
A konkrét eszköz már nem aktuális, mert most kb. 3eFt-nál tart, de így is 60e lenne szállítással. De a kérdésre azért érdekel a válasz, ha esetleg ilyenbe futnék bele megoldható-e. Mert mondom találtam kb. 5e-ért 50W-os trafót rendes csatlakozókkal hozzá, csak 115V-ot ad le. És nem tudom, hogy ez változtathat-e a belső feszültségszintjein, az erősítőin, sebességén, bár vannak benne stab IC-k, szóval gondolom nem probléma.
100 V helyett 115V az +15%.
A készülékeknek 5%-ot bírniuk kell. 10%-ot általában bírnak. 15% az már kérdéses lehet. Massawa írta, hogy ott 60Hz van... Ez tovább bonyolítja a helyzetet, vagyis az is kérdéses, hogy mekkora feszültséget adna le a szekundereken 100V, de 60Hz helyett 50Hz esetén. Ha lesz legközelebb ilyen helyzet, én Uniman tanácsát fogadnám meg. (De méginkább keresnék másik deck-et...)
A feszültség stimmelni fog csak a trafo lesz melegebb. (Jó 5 évig küzdöttem amerikai kesõbb japán profi berendezésekkel.). Az egy másik kérdés birja-e ezt és ha igen meddig. Azt ma nem lehet megmondani. A kezdetben menni fog az biztos.
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:08
100V lesz az, Japánban az van. Az, hogy 50 vagy 60Hz, az mindegy, japán gyartók úgy gyártják: tudják, hogy az ország egyik részen 50, a masik részén 60Hz van. Egész biztosan figyelembevették.
A problema inkább az lehet: az amerikánus dolgok (állítólag) működnek ott is, a 100V-on. De nem tudom, mindegyikre igaz-e ez... Fordítva én nem biztos, hogy kipróbálnám (100V-ost 115V-on). Tényleg inkább másikat néznék (valójában európai dolgokat) Aztán meg: ha kapcsolóüzemű tápja van, esetleg vidáman elműködhet bárhol (ha pl az 100-265V-os) A hozzászólás módosítva: Vas, 20:29
|
Bejelentkezés
Hirdetés |