Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Audiofil, High End Audio
Idézet: Igen. A hangfalak paraméterei messze a legrosszabbak egy láncban. Mégsem ezen, hanem az erősítőn meg a kábeleken van a fő hangsúly. Én amikor hangfalat cseréltem kb. azonos árban, ez hozott ugrásszerű javulást. „a hangfalakról, és a szobaakusztikáról meg semmi”
Fuss neki még egyszer és olvasd el újra amit írtam. Mi a nem valóságos neked abban, ha valakihez elmész, viszel magaddal ezt azt, és zenét hallgattok különféle készülékeken? Vagy fordítva, ugyanaz nálad? Hátha kiderül valami?
![]() Közbe rájöttem. Neked csak a saját véleményed a valóságos, bárki bármit ír, azt azonnal elkezded relativizálni. Akkor én is azt teszem most. Nekem egyedül ez a hasznos információ, amiket ide hónapokon-éveken át irkáltál, az viszont számomra csak üres humbuk, semmi más. És most lehet megsértődni...
Ó, köszönöm! Ezzel a Angus & Julia Stone -nal helyre került két dolog.
Egyik, idáig azt hittem, hogy a Blues Company egy hatás vadász együttes, akik a sztereó tér sztereó terének a sztereó terét is szetereósítják, (annyira, hogy még 128k Mp3-ban is jól szól), nem vásári mutatvány. Másik, most akkor már tudom, hogy a gagyinak hitt AudioCast-om nem szól gagyin, mert abból minden így jön ki. Erre a Kalákára tudnál címet, amin elindulhatok?
Ha elhagyjuk a személyeskedés, amit én is csak "viccnek" szántam, mért kellene nekem a Te megfelelőségednek építeni a cuccaimat. Tulajdonképp már a Lehel téri ajánlatod is elgondolkodtatott...
"Igen. A hangfalak paraméterei messze a legrosszabbak egy láncban."
Nem vitatkozva ezzel, azért ezt így nem tartom korrektnek, mivel rendszerről lenne szó. Vagyis melyik erősítő, melyik hangfal, melyik helység akusztikájával... És akkor még nem esett szó a melyik felvétel, kinek az elvárásával. Azt meg, hogy kinek mi hangsúlyosabb ne akarjuk mi eldönteni.
A lényeg meg lemaradt. Ha leveszem az asztalról az egyik erősítőt, és kicserélem egy másikra, vajon az mit változat a szoba akusztikáján? Ugye, semmit. De mindig ilyenekkel meg hasonló lózungokkal jössz, hogy a szobaakusztika, meg ilyen olyan elvárások. Nincs semmiféle akusztika meg elvárások sincsenek. Össze van hasonlítva 2db eszköz ugyanazokkal a zenékkel adott helyiségben (éppen erősítő, de lehetne bármi más is, mert csereberélhetnénk a forrásokat vagy akár a dobozokat is). Egyszerű mint a fa ék, már annak aki érti.
Ember, nem a Te szobád akusztikája az általános, hanem mindenkinek a magáé. Itt arról van szó, amikor általános elmélkedések vannak. Én nem mondtam soha, hogy én tudom, hogy a Te cuccaid hogy szólnak nálad!
" Nincs semmiféle akusztika meg elvárások sincsenek. " Ezzel csak egy bajom van, hogy nem írtad oda, hogy "szerintem". Mivel szerintem vagyunk egy páran, akik erről másképp vélekednek. Más, ha akarod bosszanthat, ha akarod információ. A nemrég készült hibridem kapcsán, felmerül a periféria kérdése a jobbítás okán. Ilyet már Karesz is írt, ezért nem tartanám magamat ebben úttörőnek, szóval sajnálattal állapítottam meg, hogy becslésem szerint a hálózati kábel nálam 65 ezerről indulna... Hát az most arrébb van, így mondom, most még úgysem megy a VF4, hát kölcsön vettem a hálózati kábelét. Ez csak ezüstözött tömör 1mm-es rézkábellel készült, nem mint az említett ezüstözött sodrott OFC-s "gyári". Az is tiszta, hogy ez csak egy abból, amit szívesen vennék a helyzetemben. Szóval hazudnék, ha nem észleltem volna vele pozitív változást a feketét lecserélve. És ahogy a tesztekben jelzik, a változás nem üvölt, és adott rendszer nélkül nem biztos, hogy ez meggyőző dolog...
Tudod, az a legszomorúbb az egészben, hogy nem is érted mit mondanak (írnak) neked, vagy mit akarnak tudatni veled.
Gee Lee arra próbál rávezetni, hogy azért lenne érdemes elmenni másoknál hallgatózni, hogy te magad észrevedd, hogy jó úton jársz-e. (Nyilván tudjuk, hogy te csalhatatlan vagy, de azért mégis) Itt most nem kell a kábeleket, meg a szobaakusztikát belevinni. Csak hallgatni és megbeszélni, a hallotakat. Te is gazdagodsz az ott hallotak, vagy a beszélgetések során valami olyan dologgal ami mondjuk eszedbe sem jutna. Idézet: „A jelenlegi végokodba (AA) nem akarok beleszólni, mert eddig kb. ez tetszik egyedül azok közül amiket az elmúlt években publikáltál, de vannak fenntartásaim a tapasztalataim okán. Ami pl az, hogy teljesen mindegy milyen az adott kapcsolás, nekem BC tranyókkal, yageo ellenállásokkal FR4-es nyákon soha semmit nem sikerült jó hangúra megcsinálni, és szerintem ez az AA sem kivétel ez alól. Egyszerűen itt sosem lesz szinergia mert ezek az alkatrészek nem passzolnak egymáshoz. Persze, majd az lesz ami szokott is, hogy nálad ennek ellenére az lesz a legjobb, aztán majd eltelik 1-2 év és jön a következő ami azt is a mocsárba dalolja.” Egy hónapja hallgatom. Az első benyomásom valóban az volt róla amikor megszólalt, hogy "a mocsárba dalolja a Burgumot". Azóta nagyjából 150-200 órát hallgattam. Az első változat az 1.0 volt. A jelenlegi változat az 1.3. A véleményem a hangjáról ebben a percben, hogy nagyon-nagyon a mocsárba dalolja a Burgumot. Éppen most tervezem a 2.0 nyákját. Lesz majd 2.1, 2.2, 2.3... stb. A 2.3 környékén tranzisztorokat, kondikat, ellenállásokat és vezetékeket fogok cserélgetni. Várom majd a javaslataid azokra az alkatrészekre amelyekkel kialakul az alkatrész-szinergia : ) Mellesleg: a múltkor felajánlottam, hogy elviszem hozzád meghallgatásra. Tegyük oda a HK mellé és még ott nálad melegében közösen és egyetértésben megírjuk ebbe a topikba ki mit hallott. Valamiért kitérsz a meghallgatás elől. Oka van?
Az meg lemaradt, hogy ezekben az "FR4"-es nyákokban nincs üvegszál, legalábbis én nem látom.
Egy darab hulladék nyákot égessél el és kiderül,hogy van-benne, vagy nincsen.
Ezek szerint nem egy nyelven beszélünk... Én jobbára fejhallgatós üzemmódban vagyok, azt meg nem szerencsés a hangfalashoz hasonlítani. Mondom ezt annak ellenére, hogy épp most ügyködök az elromlott VF4-emen. Voltam nem egyszer más helyen tájékozódni, így vannak más információim. Nem hiszem, hogy nagy meglepetés érne hangfalas üzemmódban, ez alól nem kivétel a múlt évi hifi-show sem, de nem hiszem hogy ezen károgni kellene a saját véleményemmel. Mielőtt másról vélekednél...
Csak elbeszélünk egymás mellett. Ne a hangfal vagy a füles miatt menj el néhány audiofil kollégához, hanem amiatt, hogy megértsd ők mit keresnek egy zenei felvételben és te is elmondd te mit keresel. Tapasztalat csere. De nem kimondottan a technikáról hanem te milyennek hallasz egy felvételt és ők milyennek hallják ugyanazon a cuccon.
Tudom nem szerencsés velem egyetérteni, de mi lenne, ha elszigetelődnél a paneltől? Arra jó akármelyik, hogy szigetelőket tartson. Innentől még légszereléshez is jutsz. Sok mindennel találkoztál már, ami érdekes, pont erre nem vagy kíváncsi?
Nem kell elégetni. Két oldalon bekarcolva, meggyengítve egy szikével a karcolt vonal mentén eltörni, és a törési felületen az üvegszál szőrök mesélnek a lényegről.
Ehhez elég írni. Az megint más, ha a hörpit is hozzávesszük. No de, öreg vagyok én már ahhoz, hogy azzal foglalkozzak ki miért képes megsértődni. Találkoztam én már olyan zenésszel, aki bevallotta, hogy neki a zeneszeretete a barokknál véget ér. Én nem vagyok zenész, de messzebbre jutottam a zenehallgatásban. szóval egy elmélyült beszélgetéshez jobban kellene egymást ismerni. Ha csak ezt a témát nézem, nézd meg azokat az áskálódásokat az audiofil kapcsán. Jobb a béke mindannyiunknak.
A fóliás lemezről ránézéssel,nagy biztonsággal megállapítható, ha FR4 anyag
Lemaradt a lényeg... Amit nyugton ajánlani tudok az a hálózati kábel. A magam készítettének is hallani a hasznát. Mint írtam, persze, hogy a 65 ezres jobb lehet, de amit délután tapasztaltam arra sarkalt, hogy vegyek úgy 12 ezerért ezüstözött tömör rézvezetéket, és abból kitelik legalább négy-öt hasonló. Hogy ezt eddig nem próbáltam ki...
Köszönöm a linket, hasznos. Azért tettem idézőjelbe a Ge Lee szerinti FR4-et, mert ez műgyantával átitatott papír (a színén is látszik). Tény, hogy az üvegszálas nyáknak nagyobb a dielektromos állandója, de szerintem simán ki lehet mérni ha ez befolyásolja a nagyfrekvenciás jelátvitelt. De azt gondolom a gyárak egyszerűen a költségmegtakarítás miatt nem használnak üvegszálas nyákot.
Ha minden fotót végig néznél amit kitettem az elmúlt hónapban, akkor látnál ilyet is. De nem szeretnék arra az útra lépni amin Te jársz. Nekem nem szimpatikus és nem is lesz soha.
Nem annyira misztikus dolgok ezek. Erre (is) való a szimulátor.
Aluláteresztő nélkül már nagyon kis (ki- és bemeneti) jelszintnél telítésbe megy a diff erősítő. 80kHz-es aluláteresztővel a bemenetén valamelyest nő a kivezérelhetősége. De fentebb én nem erről beszéltem.
Ez még ugyanaz a nyák, mitől lett 1.3? Ha jól látom csak a stabok kerültek le róla. Szerintem azokkal sem lett volna rossz, csak a stab akkor működik jól, ha van utána valamekkora fóliakondi, ki kell kísérletezni, 47nF-4,7µF között valahol. Nem tudom, hogy ezek a stabilizátorok és a nyák közt lógó 10-15 centi vezetékek így menyire jó.
Alkatrész szinergiára nem tudok konkrét javaslatot adni, ha tudnék akkor rég azokkal építkeztem volna és nem vaktában, vagy lesz szinergia vagy nem módon. Csövesnél ugyanez volt a bajom, mert azoknál ez még inkább előjön, hiába van benne jóval kevesebb alkatrész. Vagy épp azért. De a mezei bolti fémréteg ellenállás, FR4 nyák meg átlagos kondik a csövesnél ugyanúgy nem hoz szinergiát. Ezért sem értem, hogy az a bakelitnek hívott papír-gyanta alapú hordozó ami amúgy tényleg pocsék, de hangra meg szerintem a legjobb, mitől lesz rosszabb mint majd a legyártatott FR4. Egyszerűen ezt nem tudom elhinni. A meghallgatást én fordítva gondoltam, csak közbe szólt az idő és hirtelen lett itthon belőle annyi ami már elég lesz sokáig. Megvettél volna belőle egyet (25 ezer környéke), meghallgatod, elkönyveled miért nem jó ( ![]() ![]() Jut eszembe, elem. Ahány elem annak annyiféle feszültsége van. Hogy nem jelent ez gondot? Miért nem kell telerakni emiatt az egészet trimmerekkel? Meg merülni sem egyformán szoktak.
Egy betűt nem írtam arról, hogy üvegszálasból fogom gyártatni. Azt írtam, hogy kipróbálom üvegszálas nyákkal is. De ebből elég egy csatornát megfesteni és megmérni. Ha nem lesznek rosszabbak a mérések akkor le lehet gyártatni akár abból is. Másik lehetőség, hogy odaviszem a nyákoshoz a papír-műgyantásat és megcsinálja erre.
Ha nincs tipped az "alkatrész szinergiára", akkor honnan tudod, hogy most nincsenek szienergiában - akár ezek a yageok (melyek egy része a jelútban Vishay) a BC-kkel? Persze biztos van más/jobb megoldás is, de ott még nem tartok mint már írtam. Az egészen biztos, hogy nem veszek HK-t még meghallgatni sem. Az az érzésem, vagy félsz ettől a teszttől, vagy a házadba nem akarsz beengedni... mindegy, zárjuk le ezt a témát. Az elem feszültsége kiszabályozza magát ha nem egyforma a kapacitásuk, mivel ellenállás terhel feszültséggenerátort. A kisebb kapacitásúból kevesebb áramot vesz fel. Néha megmérem a kimeneti feszültség-driftet és 10-50mV között van mindig. Inkább hőmérséklet, mint feszültségfüggő. Azért nem kellenek trimmerek mert feleslegesek : ) Azért nem látsz minden módosítást, mert látod milyen alkatrészek vannak kicsipkedve, vagy cserélve. Még nem mértem meg milyen diszkrét stabilizátorral, mert megint "hallgassuk meg gyorsan" volt, oszt három napja csak hallgatjuk. Most meg nyákot tervezek. Nincs drasztikus különbség a 78/79xx-ekhez képest, de akkora van, hogy a diszkrét marad inkább. Az IC-hez 2x10cm vezeték ment, így 1x8cm. Melyik a rövidebb?
Ezekről beszélek. Van a kettő közt lényegi különbség, ami nem is éppen a hossz, hanem az, hogy míg az egyiknél ezek a drótok a stabilizátor előtt vannak (nem számítanak) addig a másiknál utána, azaz a stabilizátor meg az utána lévő dolgok közt lebegnek azok a drótok. Ha már a stabilizátor számít, akkor kizártnak tartom, hogy ne számítana, hogy annak a kimenete közvetlen a nyákon van-e, vagy két hosszú dróttal csatlakozik oda.
Mint amikor gyári erősítőbe beteszik az öklömnyi méretű, jó nagy kapacitású puffereket, na de nem a nyákra hanem a doboz sarkába, és 30 centi dróton kanyarog oda a nyákra.
Bocsi, hogy belekotyogok, de mindenre van megoldás, ha konstrukció miatt adódik ilyen. A megoldás az adott vezeték keresztmetszete. És szerintem a stab előtt is az a helyzet, mint utána. És az igazi nem mindegy egy erősítőbe az ez után alkalmazott megoldásokban rejlik.
Nem vitatkozni, meggyőzni szeretnélek, csak a tapasztalataimból...
Annak idején KT FH4-vel kezdődött. Nem Kínai panelre készült. Mivel ezért azért többet csináltam belőle, a fiam csöveséhez készültbe kísérletileg végig forrasztottam a panelt ezüstözött OFC sodrott rézkábellel. Nem akartam elhinni amikor meghallgattam. Jobb lett a dinamikája, sávszélessége a Piher poti (akkoriban) ellenére. Elgondolkodtatott a dolog, és már ezt alkalmaztam a hajdani Canampnál is. Nem mondtam volna clónnak, mert az eredeti verziónál is igényesebben építettem ki. A Grado SR125-el szerintem élvezetesen lehetett vele zenét hallgatni. Manapság meg más hangzásjavító megoldásokat is szoktam alkalmazni. Összegezve, szerinted a panel rézfóliája hasonló eredményt adna a hang útjában, mint a NEI 1001 vezeték? Nem csak elvileg gondoltam. Idézet: „Nem mondtam volna clónnak, mert az eredeti verziónál is igényesebben építettem ki.” Azon töprengek, hogy - látva az eddig bemutatott megoldásaidat vajon a látvány és az igényesebb kivitel korrelál-e egymással...
Ettől az egytől mindig azonnal feláll a szőr a hátamon, amikor az utolsó méter kábel anyagával foglalkozunk, mert az látszik (ki a falból)... Nem mondanám, de véletlenül megláttam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |