Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3642 / 3642
(#) bbb válasza somitomi hozzászólására (») Sze, 9:33 /
 
S, ha már utánfutó bekötés...

Két megoldás létezik. Régebbi járműveknél ez rendszeresebb, most már remélhetőleg kevésbé - simán rákötik az utánfutó vezetékeit a hátsó izzókra. Igen, mindenféle külön biztosítás nélkül! Ez egyszerű, viszonylag gyors, olcsó és régóta bevett megoldás.
Másik megoldás, mikor valami vezérlőelektronikát használnak. Na ebből is van olyan, amit csak a CAN-re kell dugni előzetesen ki van építve hozzá gyárilag a csatlakozó. Meg persze az a változat is, amelyik a hátsó lámpákról veszi a vezérlőjeleket és annak megfelelően adja ki magából a delejt. Nekem ez utóbbi van, ennek külön be kellett húzni hátra a 12V-ot az akkutól (saját biztosítékkal természetesen), a vezérlőjelek kis vékony vezetékeit meg a lámpákról kapja. A csatlakozó megfelelő pontjaira ezután már úgy adja a tápot, hogy a hátsó lámpáimat nem terheli.

Melyiknek mi az előnye-hátránya? A régi direktbe kötött megoldásnak előnye az egyszerűség és az, hogy a nem teljesen szabványosan kialakított utánfutó vezetékezésre se túl érzékeny. Hátránya, hogy ha van egy rövidzár, az mindent visz. Nekem például így derült ki, hogy az utánfutó "össze-vissza" van bekötve, az én autómnak a helyesen bekötött csatlakozójával nem működött a világítás. Ekkor szétbontottam, s újra kábeleztem az egészet immár megfelelően, azóta nem volt vele gond
A gyárilag kirakott csatlakozónak ugye előnye, hogy csak rádugsz és örülsz A saját vezérlőelektronikások meg nem ütik ki az autó rendszerét egy rossz futó miatt.
(#) szs válasza jani1987 hozzászólására (») Sze, 20:45 / 5
 
Bár általában zavaró egy egész hozzászólást bemásolni -de most lényeges:
Idézet:
„A lámpák töredékéről tudnám megmondani melyik milyen funkciót lát el.”


Szeretünk mi téged, mint fórumtárst, de ha ez a mondatod igaz, akkor
EGYÁLTALÁN NEM BAJ, hogy nem kaptál jogosítványt.

Mondom ezt azért is, mert e mondat után csalódtam a müszaki rátermettségedben
(#) szs válasza somitomi hozzászólására (») Sze, 20:52 /
 
Teherautóknál igen, személyautóknál nem okvetlen volt ez így. Régebbieknél egyáltalán nem.
(#) jani1987 válasza szs hozzászólására (») Csü, 11:33 /
 
Inkább nem mondok semmit nehogy a moderátorok lépjenek közbe.
(#) szs válasza jani1987 hozzászólására (») Csü, 21:04 / 3
 
Ó, hát mondd úgy, hogy ne kelljen közbelépniök.
(#) Macsek71 válasza nagym6 hozzászólására (») 9:53 /
 
Beszélgetésetek nyomán előkerült egy emlékem :

Ugye a '80-as években kicsit másképp ment az autók tunningolása, sőt gyakran a javítás is elég kókány volt - a nem mindíg elérhető szabványos - szabályos alkatrészek felhasználása miatt.

Nekünk volt féklámpa-visszajelző a műszerfalon (a mai ABS-hibához hasonló jel) ami folyamatos piros fénnyel jelezte az üzemifék használatát, villogott ha valamelyik izzó kiégett.

A mai világban ez már nem lenne akkora trükk ( talán néhány autó jelzi is az izzóhibákat) de a '80 években gépkocsival-vezetéssel ismerkedő tiniként ez űrtechnikának tűnt .
(#) sany válasza bbb hozzászólására (») 10:54 / 1
 
Igaz nem utánfutó. Lámpa emlék.
Nekünk volt egy Skoda 120 kocsink. A 2000 évekig anyukám használta. Még abba kb. 12 -13 éves gyerekként beszereltem egy harmadik segéd féklámpát, kikönyörögtem egyet az piacról. Olyan menü piros LED-ekből álló csíkot. Nem is gondolkoztam rajta hova kell kötni, a fék lámpához. Működött.
Mondtam anyámnak, ha szerelőhöz kell vinni a kocsit nézesse meg a szerelővel, jó kötöttem-e be a féklámpához. Azt mondta, ő sem csinálta volna jobban.
(#) Jonni válasza Macsek71 hozzászólására (») 13:08 /
 
Idézet:
„A mai világban ez már nem lenne akkora trükk ( talán néhány autó jelzi is az izzóhibákat)”

Tudok olyan A osztály Merciről ami igen .
(#) bbb válasza Jonni hozzászólására (») 14:00 /
 
Ahogy rengeteg FIAT is, meg francia járgányok közt is bőven akad olyan. Én is gondolkoztam ilyesmin, de én még analógban gondoltam megcsinálni, üvegszállal, de végül letettem róla
(#) bbb válasza sany hozzászólására (») 14:02 /
 
Még a punto 1-esemhez sikerült gyári pótféklámpát (gyári dobozban, minden segédanyaggal együtt, ami járt a csomagban) találni bagóért (valami 800Ft körül volt). Nem is voltam rest azonnal megvenni és beszerelni
(#) nagym6 válasza Macsek71 hozzászólására (») 18:13 /
 
Idézet:
„sőt gyakran a javítás is elég kókány volt”
Abban az időben javított autót a pék, suszter, kőműves, azaz mindenki. Talán írtam már, ismerősöm kibetonozta az elrohadt küszöböt, kitöltötte a teljes küszöbteret. Autószerelő haverom nem győzött szaladgálni mindenkihez a rosszul összerakott dolgokat helyrehozni.
(#) jani1987 válasza nagym6 hozzászólására (») 18:57 /
 
A régi háznál a folyosó hosszában félig olyan volt amilyen. Alapozásnak bazalt kavicsot szórtam, vékonyan egy finom réteg agyagos talaj homok helyett. Erre fólia majd a beton.
(#) Rosszmáj válasza nagym6 hozzászólására (») 19:15 /
 
Idézet:
„kibetonozta az elrohadt küszöböt, kitöltötte a teljes küszöbteret”

Egy okból jó volt, lejjebb került a kocsi súlypontja
A hozzászólás módosítva: 19:16
Következő: »»   3642 / 3642
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem