Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Olvasd el újra hogy mit írtam. Nincs az ajtózárnak semmi baja, beázva sincs, nem is lehet, szétszedtem de teljesen felesleges volt. Működik, de kizárólag a benti (sofőr ajtón) nyomógombokkal, távirányítóval már csak 3 ajtó működik, a bal hátsó nem. Tehát, a távirányító vett jele ahhoz az egy ajtóhoz valamiért nem jut el, hogy ezért melyik egység felel azt nem tudom, talán a komfort modul de ehhez nem értek.
Egyébként a VW konszern összes típusánál hasonlóak ezek a gondok, és általában vagy a zárban lévő mikrokapcsoló hibája okozza, vagy a zár motor csúszkájáról törik le egy apró műanyag darab a beszáradó zsír miatt és amiatt szorul meg a csigahajtás. Nálam egyik eset sem áll fenn, mert maga a zár tökéletesen működik.
Nálam a következő volt a probléma:
Időnként a vezető ajtó nem zárt be illetve nem nyitott a távirányítóval történő vezérlésre. Volt olyan eset is, hogy az index sem ment a bal tükörben (máshol jó volt). Kulccsal lehetett zárni, nyitni. Magától megszűnt, aztán újra jelentkezett. Ha jelentkezett a hiba, az ajtó vezérlőt hibásnak vélte a diagnosztika. Az ajtó átvezetésében volt elvékonyodva, elszakadva egy vezeték. A vékonyodott részt kivágva, pótolva most hibátlanul működik. Index reléSziasztok!Octavia 1-es kocsim (2008, BCA) két rejtélyes hibákat produkál: 1) Az index egyik pillanatról a másikra nem működött, pontosabban folyamatosan világít, ha irányt jelzek jobbra vagy balra. A vészvillogó is folyamatosan világít. Gondolom, hogy a relé érintkezője ragadt össze. Fél óra múlva az irányjelző újra működött! Az index reléhez hogyan lehet legegyszerűbben hozzáférni? (Hang alapján a vészillogó gomb közelében lehet.) 2) Ritkán (havonta egy-kétszer) és véletlenszerűen a gyújtás ráadásakor a központi zár működésbe lép ("ddam-ddam" hangot ad). Az ajtók nem záródnak be és az autó normálisan indítható. Lehet, hogy nincs összefüggés a két jelenség között. Mi lehet a magoldás? Üdv. M
Szia, javaslom egy VCDS/vagcom tesztelést neki..enyhe rövidzárlat az ajtóvezetékekben vagy a központi elektronikai modul hibáig bármi lehet, mert apróság jól összetudja zavarni az agyát
Octavia I. töltési problémaSziasztok,2000-es évjáratú 1.6 benzines AKL Octavia boldog tulajdonosa vagyok. Az alábbi dolgokban kérnék segítséget: - elszállt a töltésem jó eséllyel amiatt mert lelazult a negatív saru az új akksiról. A biztosítékok az akksi tetején épek. Jól sejtem, hogy a feszültségszabályzó mehetett emiatt tönkre? Ennek cseréjéhez kell speciálisabb szerszám? - Amennyiben valaki vásárolt mostanság Octavia I.-hez ODB olvasót és alap funkciókra (+ fojtószelep alaphelyzetbe állítására) alkalmasnak találta akkor megköszönnék egy linket. Előre is köszönöm a segítséget.
Talán valakinek segítség lehet a későbbiek során.
A biztosítékok ellenőrzésénél elkerülte a figyelmemet, hogy a bal szélső vezeték réz szálai el vannak sötétedve. Ez hőhatás eredménye, nem pedig a 25 éves életkoré. (Összehasonlítható a mellette levő vezetékkel.) Nálam most a saru és a vezeték között alakult ki egy kontakthiba, utána nézve ez gyakori probléma. Az biztos, hogy egy élmény lesz átforrasztani. Yt. videók szerint a feszültségszabályzó amúgy a generátor kiszerelése nélkül is cserélhető lenne. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2024
Szia, megoldodott a dolog?..tudnék segíteni..
SZia! Nem tudom megoldódott-e már a probléma.
Csak egy tipp... Esetleg a gyújtás kapcsolónak az elektromos kapcsoló betétjét érdemes megnézni, azon belül is ott a kábel sarukat és a vezeték épségét. Tud csoda dolgokat művelni.
Sziasztok!
A random megállás problémája megoldódott a folytószelep ház cseréjével. Újabb jelenség azonban, hogy pl 3000 fordulatszám felett, ha kinyomom a kuplungot akkor nem ejti vissza a motor fordulatot. Magasabb fokozatban rákuplungolva vagy gázelvétel+ráfékezéssel lehet visszafolytani alapjáratra. Az alapjárat előtte és utána teljesen normális. Megnéztem VCDS-sel és nem lehet a folytószelepet alaphelyzetbe állítani. Az alábbi hibakódokat dobja a motor vezérlő: 00516 - Alapjárati kapcsoló -F60 30-00 - szakadás vagy rövidzár pluszra 01087 - Alapbeállítás nincs végrehajtva 27-00 - valószínűtlen jel Van ötletetetek mit nézzek még meg? Közben volt egy olyan hiba is, hogy ranadom 3 hengerezett. Itt 2 hiba is volt. Az egyik a gyújtótrafó 4 eres kábele és csatlakozója, a másik a trafó. (a vezeték meg volt törve és a csati is) A csati és a kábel 20cm-s darabja cserélve, a trafó beszerzés alatt. A folytószelepes hibára van ötletetek? A hozzászólás módosítva: Máj 22, 2025
Fogyatkozó extrákSziasztok,Ismét szeretnék segítséget kérni 2000-es AKL kombimhoz: Jobb hátsó elektromos ablakom egyik kapcsolóra sem reagál. Lehet ennek oka a bal első ajtó kábel átvezetésének törése? A jobb hátsó ajtó nagyon keveset volt használva, nem hiszem, hogy az ottani átvezetésben lenne probléma. A baloldali elektromos tükröm egyik irányban sem állítható, miközben a jobb oldali tökéletesen működik. Lehet ennek oka is a bal első ajtó kábel átvezetésének törése? Ha esetleg lenne valakinek elmentve használható video vagy leírás linkje arról, hogyan érdemes a kábel átvezetés törést javítani a bal első ajtónál azt is megköszönném.
Ha még megvan a problémád és segítség lehet számodra tesztelésre egy másik fojtószelep akkor keressél meg privátban.
Szia! Nem ázott be véletlenül az elektronikája az ajtóban, mert a Skodák ajtajai hajlamosak beázni.
![]()
Szia! Az ajtóba biztosan került víz, mert belülről is korrodált. Miféle elektronika van az ajtóban a kapcsolókon kívül?
A kábel átvezetésnél régóta el van törve az ajtónyitás érzékelő kábele, gondolom mára már nem az az egyetlen. Mivel sokáig csak tartalék autónak használtam a céges mellett eddig nem foglalkoztam ezzel a problémával.
Ilyen elektronika van minden ajtóban de nagyon oda kell figyelni ha cserélni kell, mert alvázszámhoz kell pontosítani, hogy a megfelelő komfort fokozat kezelni tudja az adott funkciókat (ablakemelő, kp. zár, ablak felhúzása ha a kp.-ra zárási parancs érkezik).
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2025
Köszönöm az infót, szétkapom azt az ajtót is. Lenne még egy kérdésem, a belinkelt helyen leírtad az alapra állítás folyamatát a fojtószelep állás érzékelőnél műszer nélkül. Ez a módszer esetleg az AKL motornál is működhet?
Azt a lehetőséget amit ott lehet olvasni azt én is úgy vettem át egy skodás oldalról, hogy hogyan lehet elfogadtatni a motorvezérlővel az újonnan beépített fojtószelepet. Azt nem tudom, hogy ezt a fajta módszert milyen évjáratig lehet megcsinálni, egyáltalán melyik motorvezérlő fogadja el ezt így. Ha majd keresi a motorvezérlő a V60-t azt észre lehet venni, mert megjáratja a két véglet között a potméterét de az, hogy sikeres volt e az adaptáció az nem követhető nyomon. Az is lehet, hogy a későbbiek folyamán adaptív lesz a folyamat a vezérlő és a V60 között. A VCDS-el szkennelt V60 az biztosan jól fog működni a művelet után a kocsiban.
![]()
Most a motortérben az injektorok tisztíttatása van soron, utána kipróbálom ezt a módszert és megosztom a tapasztalataimat. Nincs vesztenivalóm vele, mert utána mindenképpen megyek az autószerelő mesterhez, akinek van ODB eszköze a bontószökevényemhez.
Köszönök minden infót.
Igen.
Amúgy az autóban 410e valós km van. A motor mechanikailag "hibátlan". Üzemmeleg állapotban (>10km) megy mint amit segberúgtak és tökéletes az alapjárata. Addig viszont szenvedés vele közlekedni (de legalább nem áll le!). Próba-szerencse alapon kapott egy másik (bontott) fojtószelepet, de az "öntanulási" fázis után megmaradtak ugyanazok a problémák...
Az nem lehetséges, hogy a motorhőfok érzékelő a hibás (ECT)? Amit írsz erről az esetről az nem alapjárati hiba hanem hidegindításinak tűnik. Ha csak melegen van vele probléma akkor azt kellene inkább leellenőrizni. Addig ne csináld meg a V60 alapra állítást, mert szerintem nem lesz értelme.
![]() A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2025
Köszönöm, ez alapján leellenőrzöm, bár amióta megvan ez a probléma már 2x lett cserélve.
A külső levegő érzékelőm hajlamos marhaságot mérni hiába lett cserélve. Sokszor mutat kb 10 fokkal melegebbet, de nem mindig. Azt is megnézzük. A V60 alapra állítást csak kíváncsiságból akarom kipróbálni a szerelő előtt. A fojtószelep csere után nem lett elvégezve, kb. 2-3 hét volt az öntanulási idő.
Azt elfelejtettem mondani, hogy volt már hasonló probléma és ott a termosztát és a motorhőfok érzékelő csere helyrehozta a dolgot. Ha a termosztát nem jól működik akkor a dúsítási folyamat is hibásan követi a változást. A motorhőfok érzékelőből is egy legalább közép árkategóriásat kell beszerezni. Igaz, hogy nem írtál eltérő hőfokmérésről és állandó alacsonynak mondható vízhőfokról de ezt is érdemes figyelembe venni.
![]()
Ezeket a linkeket már felraktam egyszer de most akkor közelebb lesznek egy AKL-s Skodához feltett kérdéshez. Bővebben: Link Bővebben: Link Még ITT lehet keresgélni a skodákkal kapcsolatos dolgokról.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |