Fórum témák
» Több friss téma |
Hangforrást csatlakoztatva a bemenetre és külön - külön meghallgatva a két oldalt, az egyiknek jóval erősebb a brummja. De a másik csati teljesen jó. Rátettem a 2x4700µF plusz szűrést, változást nem tapasztaltam. Összegzésként szerintem a búgósabb csatornát kellene tüzetesebben megvizsgálni, holnapra szétszedem és befotózom nyák és beültetési oldalról is.
Azt tudni kell, az IC-ket cseréltem benne, mert nem kapcsolt be a stby-ra. De mondjuk a másik oldal IC-i is cserélve lettek...., de lehet valahol benéztem a fóliát? Meglátjuk.
Ezzel a mikroshop-os nyákkal én is szívóztam annó egy picit.
Talán pont reloop kolléga írta nekem hogy a nyák nem a legjobb és hogy a panelről a két tápszűrő kondit röptessem és tegyek valami kicsi szűrőkondit helyette. Nekem úgy megszűnt a búgása.
Próbálj meg a 2200 µF kondik helyén kisebb kapacitást a búgós csatornánál! Ne legyen 100 µF-nél kevesebb, vagy több mint 470 µF és persze azonos értékűek legyenek.
Ok, úgy lesz. Köszi, majd visszajelzek!
Kicseréltem, sztem elég jó lett, persze ez rövidzárt bemenetekkel. Holnap kicserélem a másik oldalban is és helyzetjelentést adok.
Illetve arról beszéljünk már, ha egy hangszínt tennék még elé annak a táp, illetve jelvezetékeit hogy kössem, illesszem, hogy onnan se szedjen össze zajt. Köszi
Megcsináltam, tettem rá hangforrást és teljesen elfogadható.
![]() Rátettem egy EQ-t, de azzal picit zajosabb. Annyit hadd kérdezzek már ennél a kapcsolásnál, a stby/mute funkciók hogy használhatóak. most a két csatlakozót pillanatra rövidrezárva használom és így bekapcsol....kikapcsolni hogyan tudom? Köszi
A stby/mute tüskepárt üzemeltetés közben állandóan össze kell kötnöd, mert idővel kikapcsol. Az egyik tüske a pozitív táp, a másik a bemenet. Ha a bemenetet testre kötöd, akkor némít és készenléti állapotba kerül.
Minden módosítással, illetve kicseréltem jobb minőségű árnyékoltvezetékre a régieket, elmondhatom, hogy tökéletes lett a szerkezet. Köszönöm szépen a segítséget!
ErősítőSziasztok!Elővettem a TDA7294 erősítőmet mert ez zajos még mindig és idegesítő. Már mindent ell követtem de sajnos semi se vált be. Képen a kimeneti zaj látható letekert potival. A hozzászólás módosítva: Vas, 10:08
Szia! A zaj 50 Hz-es jellege földhurokra, vagy árnyékolási hibára utal.
Azért haladjunk csak a jól bevált módszer szerint! Az egyik csatornáról forraszd le a jel és a hozzá tartozó test vezetéket, a helyét pedig kösd át egy minél rövidebb huzallal, azaz készíts bemeneti rövidzárat. Fotózd le mit mutat a szkópon ennek a csatornának a kimenete és a másik csatornáét is, ha ott a zaj csökkent a Vrms 0,04 V-hoz képest.
Lehet hiba a trafó közép nincs össze köttetéssel a házal?
Most nézem ha a trafó közepét rá viszem a házra akkor meg szűnik a zaj. A ház be van kötve a hálózati földbe.
A készülék házát összeköttetésbe kell hoznod az erősítő testpontjával, már csak az a kérdés melyik módszer a legcélravezetőbb.
Elsőként nézd meg a trafó címkéjét, a kettős-szigetelés jele a két egy,másba rajzolt négyzet szerepel-e rajta?
Nem látok rajta olyat.
Annak, hogy az erősítő testet közvetlenül összekösd a készülék fém házával akkor nincs semmi akadálya, ha a jelforrásod nincs rákötve az érintésvédelmi földre. Például asztali számítógéppel ezt nem tehetjük meg, mert az védőföldeléses és földhurok keletkezik.
Mindjárt ki próbálom mert most a PC le van választva az audió rendszerről nem volt be dugva jack kábel.
az erősítőn össze kötöttem ideglenesen a bemeneti testet a házzal meg szűnt minden zúgás susogás.
Be dugtam a pc lett egy ilyen zaj képen látható.
Ez a "digitális" zaj a közös védőföld okozta hurok miatt jut az erősítőbe.
Most az lenne a jobb, ha az erősítőben megszakítanád a védőföld és a ház összekötését.
Szoktak erre kapcsolót használni, Groundlift elnevezéssel.
Meg csináltam ezt a kapcsolást amit csináltál a szkóp még 0,01Vrms ír.
még mindig halk szuszogás hallatszik a hangszóróból. de ha le húzom a jel vezetéket akkor síri csend van. A hozzászólás módosítva: Vas, 14:16
Az ellenállást a sárga/zöld vezeték megszakításában helyezted el?
Növeld az ellenállás értékét: 100 Ω - 1k - 10k - akár 1 M-ig, míg a zaj elfogadható szintre nem mérséklődik. A kondi értékét pedig csökkentsd szükség szerint: 47 nF - 10 nF.
A 10 Ω 5 W arra lehet méretezve, hogy abban a nagyon kis valószínűségű, de nem kizárható esetben mikor a fázis kikerül a készülékházra az erősítő testpontjával egyetemben, akkor leoldja a kismegszakítót.
Nagyobb ellenállás esetén már csak a Fí relében bízhatunk, az ellenállás terhelhetőségéből az válik fontossá, hogy elviselje a hálózati feszültséget. Ez a gyakorlatban 2-3 W-ot jelent. Az ellenállás növelésével sajnos mérséklődik, illetve elvész a földelés életvédelmi funkciója. A felelősségteljes építő ilyenkor Di boxot iktat be a számítógép és más védőföldeléses eszköz után. Magam is csak ezt ajánlhatom végleges megoldásnak!!! Vagy két évtizednyi amatőr erősítő építgetés után adtam fel az érintésvédelmi földhurokkal hadakozást. Azóta biztonsági transzformátorokat használok és a kettős szigetelés szabályait betartva alakítom ki a készülékházat úgy mint a gyári szórakoztató-elektronikai eszközök többségénél.
Egyenlőre így marad a föld vezetéket a legrövidebb úton vitem el.
Gondolom össze szedte a zajt most mérséklődött. |
Bejelentkezés
Hirdetés |