Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Nem hihetetlen egyáltalán, hiszen nem nagy mutatvány. Mondjuk az enyémben vért izzadnál vele emelő nélkül, de még aknából is, pedig ez is egyszerű... Csak három csavar tartja helyén a nyerget, és ebből kettő még nagyjából könnyen el is érhető. A harmadikhoz viszont, hogy hozzáférj, persze le kell venni a kereszttartót, aminek a csavarja szeret berohadni. Utána már csak két csavar, hogy a tárcsa is lejöjjön és hopsz, már hozzá is férsz a kézifék alkatrészeihez
![]() ![]()
Ebben neked tökéletes mértékben igazad van.
![]() Őszintén megvallva, már az én szememet is csípem. ![]() Talán annyi változott azóta, hogy ingyenes szállítással sem jön már senki ingyenes rendezvényre sem. ![]()
Azt hinné az ember, hogy ez egyértelmű, kb. olyan, mint hogy fogorvoshoz úgy megyünk, hogy előtte fogat mosunk, nő mellé úgy fekszünk, hogy előtte megfürdünk stb. Hiába mosom le az autót 2 héttel előtte, addigra újra poros lesz akkor is ha nem mentem vele. Túl sokat meg nem mosom mert az nem tesz jót a lakkozásnak, tele lesz apró finom karcokkal ami közelről jól látható.
A centírozásról meg írtam. Ha nagy eltérés van ami már centírozást indokol azt érzed a kormányon. Ha meg nincs, akkor ha háromszor viszed el egy nap centírozni akkor háromszor fogják azt megtenni, mert a gép mindig találni fog eltérést, ha nem hiszed próbáld ki. Az én autóm futóművét nem kell állandóan feszegetni, nézegetni, mert mint írtam, keveset megyek. Ezért is vagyok felháborodva a tervezett éves műszakin idősebb autóknál, mivel a logika azt diktálná, hogy ne időhöz hanem km-hez legyen kötve. Ugye, aki megy 40 ezer km-t egy évben, az is kétévente viszi most, meg az is, aki csak 4000 km-t megy évente. Pedig, tizede a futásteljesítmény adott idő alatt. Szóval ez megint nem szól másról mint az újabb pénzlehúzásról. Régebben olasz autóim voltak, nem akartam elhinni amikor kollégák ilyeneket nyilatkoztak az akkori német (Audi-VW) autóikról, hogy azt sem tudják hogy néz ki a motortér belülről, mert hogy nem kell nyitogatni a motorháztetőt. Most, hogy nekem is hasonló van (Skoda, még a 90-es évek tervezése) tapasztaltam meg, hogy ezt valóban nem kell annyit javítgatni, közel sem, pedig ez is már jövőre 20 éves lesz. Féktárcsák és betétek lettek cserélve, minden más eredeti még a kasztnin és a futóműben.
Én ezért sem vittem sehova. A műanyag hegesztő 15 ezret kért azért, mert egy lombfúvó/szívót átalakíttattam vele egyedi célokra, felére kellett venni a cső hosszát, meg le kellett szűkíteni. Mondom, akkor mennyit kérne egy lökhárítóért? 25-öt? Harminc körül meg már van új.
Meg az nekem is rémlik régről, hogy a gittek nem igazán akarnak úgy tapadni a műanyagra mint a fémre, hiába van jól előkészítve. Én a képen látható módszert választottam (pákával melegítettem bele a fémhálót), masszívabb tartást ad mint a sima hagyományos műanyag hegesztés. De csak belül, kívül nem bántottam. Csináltam kívül képet, az egyiket 2 méterről a másikat közvetlen közelről. A képen a piros nyíllal jelölt háromszög darab az teljesen ki volt szakadva, lent volt a fűben. Amíg engem nem zavar addig így marad, aztán egyszer talán majd veszek rá újat, de ezt már nem fogom javítgatni. A hozzászólás módosítva: Kedd, 9:00
Idézet: Nem kell frissen mosottnak lenni, de tisztának főleg alul is. Ha a vizsgáztató nem látja a sártól a pld.: gömbfejeket, ő nem fog tisztítani, bukott a gép. „Már másoktól is hallottam, hogy lemossák a kocsit műszaki vizsga előtt. Ennek milyen kapcsolata van a műszakihoz?”
Pár információval tudok szolgálni, amiket mi is látunk, de bővebben max. Topi tud válaszolni statisztikákkal kapcsolatban, de konkrét számok igazából kevésbé relevánsak a változó trendek miatt, inkább a trend jellege, változás százalékok beszédesek, azok 99%-át mi is látjuk.
Azt alá tudjuk támasztani, hogy összehasonlításban nálunk is időszakosan másokhoz hasonló read-only irányba menő az arány, de hangsúlyozni kell hogy időszakosan csak ami nálunk tél-nyár. Nincs érdemi látogatószám változás, nálunk nem tapasztalható olyan mértékű elvándorlás mint például az említett Stackoverflow-n 30-40%. A téli-nyári szezonális ingadozásért a hobbi jellege a felelős, tehát ez egy rossz időben bekuckózós hobbi. Nyarakon, már az oldal megalakulása óta mindig kisebb a forgalom mint ősszel és télen. Mivel a látogatók és regisztrálók száma igazából nem csökken, vélhetően arról van szó, hogy az eddig felhalmozott tudásból sokan megkapják a választ. Most akár az említett AI által keresve, vagy saját keresés (Google) eredménye. Relatíve kevés igazán új probléma merül fel, ami miatt láthatóan kevesebb az új topiknyitás, viszont a nagy topikokban rendesen folyik beszélgetés, sok újonnan bekapcsolódó van. Számunkra öröm látni, hogy frissen regisztrálók is nagyon nagy arányban megtalálják egyből a helyes topikot, gyorsan beilleszkednek, rendesen kommunikálnak. Amit biztosan ki lehet jelenteni, és látjuk-követjük folyamatosan: - a látogatók száma közel változatlan az elmúlt 5-6 évben, eddigi csúcstartó időszak továbbra is a Covid időszak - regisztrációk száma évről évre kb. 1%-ot csökken, de technológiai változások időről időre szétrúgják a statisztikát, zajt víve az adatokba. Példának: Freemail változások, citromail fizetőssé válása, ezek időszakosan hatalmas új regisztrációs hullámokat generálnak, amik nem új fiókok, hanem levelező szolgáltatók miatt elvesztett fiókok újraregisztrálása, ezt nem lehet egyértelműen szétválasztani - telefonszámos validáció semmilyen érdemleges változást nem hozott a regisztrációk számában, a regisztrációs folyamatban a telefonszámnál visszafordulók aránya 0,3% (tehát 1000 emberből 3). Érdekességnél az adatvédelmi okokból kötelező életkor igazolásnál visszafordulók aránya 4,5%. Ugye milyen érdekes? - A telefonszámos validáció viszont hatalmas minőségi javulást okozott a fórumban, az apróhirdetésben és a troll szűrésben. Én személyes véleményem, hogy sokkal-sokkal korábban kötelezővé kellett volna szerintem tenni, de ebben nem én döntök, megértem azt is, hogy az üzemeltető nehezen hozta meg a döntést, de megérte. - A moderálási kérelem rendszer a weboldal történetének egyik legjobb módosítása, sokkal bátrabban használják, szinte megszűnőben van a személyeskedés, moderátorok is sokkal tárgyilagosabban tudják a feladatokat kezelni, ügyek nem sikkadnak el (mert XY-nak privátban küldted a mod kérést például), minden modi minden akciót lát, nyitottakat, folyamatban lévőket, felhasználói reakciókat és válaszokat, full transzparens a modiknak is, és a felhasználók felé is a saját menüjükben. - A regisztrációk száma platóközeli, bár folyamatos az új regisztrációk száma de lakosság szám korlátok és magyar nyelvű fórum okán, nem tud technikailag a végtelenségig nőni. Nehéz elválasztani a hosszú időszak (20+ év) miatt azt is, hogy ki az aki vadi új, és ki az aki egy 15 évvel ezelőtti magára hagyott fiók helyett hoz létre újat. - Szóval összességében nagyon jól megvan a HE köszöni szépen, de biztosan előnyére válna egy két hosszútávú és komolyabb technikai változtatás - módosítás. - Nincs fenntarthatósági problémája sem annak ellenére hogy nagyon csínyán bánik és bánunk a hirdetésekkel, de egyéb más kapcsolódó vállalkozása az üzemeltetőnek akkora hatalmas többhelyszínes szerverparkot igényel és hozott létre, hogy azok erőforrásaihoz képest a HE szervere a rackszekrényben eltörpül, hiába ez a frontend gép is egy többprocesszoros xeonos 32 threades, 64 GB RAM-os jószág (lásd melléklet). Amiben tudjuk, hogy lemaradásban vagyunk vagy változtatni kellene, és ha ötletelni akartok akkor szabad a pálya: 1) Az új cikkek számát kellene növelni, mert mindig nagy sikerűek. Értjük hogy ahhoz rengeteg idő kell az írójának, mi technikai háttércsapat folyamatosan törjük a fejünket ösztönzőkben. Egyik gondolat egy vásárlási utalvány vagy ilyesmi volt, de az Üzemeltető azirányú aggodalmát is megértem nem szándék hiányzik az embereknél, hanem idő, de hátha "anyagi ösztönző" segítene félretenni más munkát, amitől időd lesz. Mi techik teljesen elképzelhetőnek tartunk egy HESTORE-os vásárlási utalványt például. Bár hogy hogyan lehet mérni, mitől nem fog hígulni a cikk műszaki tartalma az utalványért cserébe nem tudom. 2) A nagy fórum topikokat kellene felszabdalni, hogy könnyebben kereshető legyen. Ha nem is a vágyott Q&A formára, de inaktivitás esetén automatikusan lezáródó topikok nagyon sokat segítenének. Nagyon frankón használjátok a sub-topik címeket, tök jól és szépen vannak kitöltve, lehet hogy majd egyszer az lesz a fővezér a szétbontásnál. 3) Mobil optimalizálás. A statisztikák alapján szép lassan növekszik a mobilos forgalom, és sajnos még egyetlen egy jó mobilon használható fórum elrendezés nem találtunk. Pedig abszolút készek vagyunk másoktól tanulni. Sajnos a fórum hosszú szövegei, fájlmellékletek, válaszok, és könnyű gyors átnavigálás nem tud normálisan megvalósulni mobilon. A legtöbb mobilos elrendezés azt okozta a tesztjeinkben, hogy sokkal nehezebben lehetett kezelni, egy topik váltáshoz "nem összecsíped elhúzod a listára a képernyőt" navigáltál, hanem kattintottál és várták egy csomót, mire felgördít, lista lenyit, scrolloz, kattint, betölt, leteker, stb. Fórum használati funkciói úgy tűnik nem nagyon barátok a mobil nézettel (más fórumon se jó). Módosítás: Mellékelek képet a HE mögött futó csak frontendet kiszolgáló szerverstatról. A hozzászólás módosítva: Kedd, 11:19
Idézet: Így igaz, tökéletes centírozás nincs. Viszont szoktak elveszni felniről centírozó súlyok, ezért tényleg ajánlott ellenőrizni ha már le van véve. „ha háromszor viszed el egy nap centírozni akkor háromszor fogják azt megtenni, mert a gép mindig találni fog eltérést,”
2 méterről tényleg "nem látszik", bár az emberi szem jobb képet adna, mint egy kamera. Közelről viszont eléggé feltűnő, hogy nem csak ott repedt, hanem végig a kerékjáratig.
Szerintem ezt ő maga is látja, és írta is hogy amíg őt magát nem zavarja, addig így marad. Az a helyzet, hogy nagyon sok autó sokkal rosszabbul néz ki ennél, mégis az utakon vannak. Meg vannak olyanok is, akik egy porszemet sem tudnak elviselni rajta. És a két véglet között minden más
![]() Amíg gurul, és nem zavarja addig nem kell kifizetni a javítást! Gondolom van más is ahova tud menni az ára..
Abba úgy még nem gondoltam bele, hogy kicsi magyar fórumként a határ nem a csillagos ég.
De jogos. Ettől függetlenül hiánypótló, és szerintem elég jó is (jobbról nem tudok ezen a területen). Sokan nem is tudnak angolul, pedig kellene... Ami a fejlődési lehetőségeket illeti, ha már van szerverpark és erőforrások, lehetne MI is. Az egy más kérdés, hogy bár ingyenesnek tűnik, de nem az. Meg hogy mekkora hozadéka volna, ha lenne egy HeCsetBot. Cikkekkel kapcsolatban, azt "szerelemből" írja az ember. Egy jó cikk az: - Eredeti. (Látom azt a szenvedést, amikor valakinek kutyás/cicás cikket kell produkálnia naponta.) - Szakmailag korrekt. - Tanít (akár észre nem vehető módon is). - Szórakoztató. Ebbe azért nem kis energiát kell belefektetni...
Sajnos már egyik sem kolbász, csak annak látszó tárgy. Nálunk már csak a helyi hentes kolbásza marad. Az verhetetlen. Ráadásul mindig látom a füstölőt az udvarból. A szemem láttára készül.
Az alapfelállás, hogy nem vizsgára viszem az autót, hanem odaadom a szerelőnek, aki előtte átnézi, és megjavítja amit kell. Ehhez neki is látnia kell mindent, ezért ha szükséges, akkor majd Ő megtisztogatja.
A lámpákat már nálam is rendszeresen kell polírozni, de ezt is szó nélkül megcsinálja a szerelő. Úgy csillog-villog utána vagy fél évig mint az új. Megjegyzem, én alulról még sosem mostam le az autómat. Ennek ellenére, amikor láttam alulról, szokatlanul tiszta volt, maximum itt-ott láttam apró kis korróziós elváltozásokat a kipufogó környékén. Illetve az én idős autómon hátul még dobfék van, és az innen levett felniben szokott lenni egy koszos-poros maszat, amit elrakás előtt egy ronggyal ki szoktam törölni (legutóbb olyan tisztán kaptam vissza, mintha valamilyen vegyszerrel lemosták volna). Végül arra figyeltem fel mostanában, hogy a szélvédő bizonyos napsütési irány esetén enyhén karcosnak látszik, azaz már kevésbé átlátszó mint korábban.
Az állásban is tönkre tud menni az autó (tipikusan fék megszorul), meg bizonyos folyamatok (rozsdásodás) nem igazán korrelálnak a futásteljesítménnyel, szóval mindenképpen indokolt nem csak kilométeralapon, hanem időszakosan is vizsgálni az autót. Persze lehetne a két év mellé valami kilométer-alapú határa is a műszaki érvényességnek, de így hirtelen nem tudom, bárhol létezik-e ilyen gyakorlat.
Az évenkénti műszaki mondjuk szerintem is túlzás, pontosabban melléfogás. Nem azért rossz állapotú a hazai autópark, mert csak két évente kell műszakira vinni, hanem mert a rossz autók is sokszor átmennek a vizsgán "okosban". Idézet: Általában az ablaktörlő lapátok karcolják sok év alatt, ami látszik ha a karcolások íve megegyezik a lapátok mozgásvonalával.„a szélvédő bizonyos napsütési irány esetén enyhén karcosnak látszik” Szerencséd van a megbízható szerelőddel. Nekem cserélik vizsgára ezt azt amazt -15 éves autónál- mondván ezek még eredetiek gyáriak, következő vizsgán 2 év múlva szintén ugyanazokat (is) cserélik, szintén mondván ezek még eredetiek. Nyilván csak papíron van csere.
Mi egyszer nagy esőben jöttünk haza, beálltunk a garázsba és behúztuk a kéziféket. Legközelebb, mikor mentünk volna, akkor nevelőapámnak finoman meg kellett kalapálnia a két hátsó féket, mert "összenőtt" a fék és nem engedett ki, mikor a karral kioldottuk ‒ többet nem mertük behúzva hagyni a féket a garázsban.
![]() Más: Telefonom szervizbe került, mert kiderült, hogy a korai stádiumban lévő akku megrepesztette az üveg hátlapot ‒ fehér készülék fekete hátlapot fog kapni, de csak azért, mert nem volt más elérhető (csak egy "arany", azt inkább ne). Viszont... Ideiglenesen "visszamentem az időben", egy ilyen Samsung összecsukható telefonba tettem át a kártyámat, míg a másikat vissza nem kapjuk a szervízből! ![]()
Ha már a fék szóbajött :
Bő két éve váltottam villanyosbicajomon mechanikus tárcsfékről hidraulikusra. (a féktárcsa maradt, jó állapotú most is ...) Azóta "keressük" a szerelőmmel mi lehet: állás, vagy hosszabb gurulás utáni első fékezéskor a hásó fék kattan egyet. Féknyereg nem mozog, fékbetétek a "helyűkön" vannak, dugattyúk szépen mozognak. Valami mégis mozoghat ?
Amikor egyszer majd nem kattan, azért vakarod kobakod, hogy most miért nem kattant???
Nem lehet, hogy a vázzal van valami? Én máskor vettem olyan új bicajt, dobfékest, ahol gyári hibás volt a fék felfüggesztés valahogy, a váz nem volt szimmetrikus. Bicikli első üzembe helyezése előtt, a szervizbe, a szerelő le is "szidott", - "Nem vettem észre, hogy hátsó a féket nem lehet beállítani, valami van vele, úgy hogy jó legyen!"
![]() A hozzászólás módosítva: Csü, 20:45
Mint említettem, tiszteletben tartom a véleményedet, de én másképpen intézem az ilyesmit. És nekem is 20 éves Skodám van, amivel kicsit többet járok mint Te, és ma is teljesen rendben lévőnek találom a műszaki állapotát. Ennek ellenére, tervezem egy Japán autó vásárlását.
Idézet: Sok japán autó már nem japán. Vagy csak a motorja más. Jól körül kell tájékozódni, ha igazi japánt akarsz. „tervezem egy Japán autó vásárlását.”
Ezt sem megerősíteni sem cáfolni nem tudom, de egyre többen vallják azt a nézetet, hogy autókat úgy 2000-ig gyártottak, azóta pedig egyfajta ipari hulladékot termelnek, szóval a valamikori német és japán minőség és precizitás az már a múlté.
Haverom úgy 10 éve vette újan a Toyotáját, még 90 ezer km sem volt benne és motort kellett benne cserélni. Pedig ő úgy bánik az autóval mint a hímes tojással. Szerelőm aki majd napi szinten jár alkatrészboltba, pár éve egyik nap kérdi az eladókat, figyeljetek, manapság milyen autót érdemes venni, melyikhez fogy a legkevesebb alkatrész? Meglepte a válasz: koreait, Kia, Hyundai. Mondjuk, szerintem ebben az is benne lehet, hogy azokból kevesebb fut mint mondjuk Opelből.
Én arra gondolok, hogy több japán autógyár összeállt európai márkákkal, komplett japán autó európai csak a "matrica" rajta a japán, vagy csak európai motorokkal szereltek, egyéb alkatrészeik nem japánok.
Ilyenekről hallottam, hogy egy azon motor többféle gyártó autójában is előfordul de most konkrét példát nem tudok. Én egyelőre nem tervezek autót venni mert ebben kevés km van, mire tervezek, addigra meg remélem hogy elérhető áruk lesz már a villanyautóknak is, bár nem ez a trend, illetve addigra lehet hogy már nem is lesznek, vagy én nem leszek.
![]()
Van kockázat az autóvásárlásban, mert nem lehet biztos információkhoz jutni.
Mivel senki nem tudja a tutit, ezért a lehetőség szerinti tájékozódás az egyetlen támpont. Én próbáltam körültekintően eljárni, sokakat megkérdeztem (például a biztosítási ügynökömet is) és nagyjából egy irányba mutattak az ajánlások. A "japánság" egyáltalán nem feltétel, csupán ide tartozik az én választásom, azaz mindegy ki és hol csinálja, ha jó az eredmény. Ezzel együtt az új autó mégis kisebb rizikó mint egy használt, de mindkettőben mellé lehet nyúlni. Ráadásul nem egy klasszikus felépítésű konstrukcióban gondolkozok (motor-kuplunkg-váltó-kerék), hanem egyedi hibrid kialakításban, ahol egyáltalán nincs kuplung és váltó. Idézet: Csak pár példa...„egy azon motor többféle gyártó autójában” Hyundai - KIA vonalon: i30 - ceed; terracan - carnival. PSA csoport (peugeout, citroen) dízelmotorja ment fordba is, talán az 1,4HDI ismerős a fiesta, bipper, 206, ... autókból. Volvo s40 - mitsubishi carisma FIAT sedici - suzuki sx4 - lancia aerio Seat MI - Skoda Citiq - VW Up S a listát lehetne még sorolni napestig ![]()
Az én H Astrámban is Fiat 1.3 MultiJet motor van, szerencsére részecskeszűrő nélkül.
![]()
Toyota Aurist konkrétan Szlovákiában rakták össze. Láttam a MEO cédulát az ajtóban. A design meg francia. Most Mitsubishi PHEV Outlanderem van 2015-ös zöld rendszámos. Ez eléggé japánnak tűnik minden részében.
Én magam viszem vizsgára az autót és én is készítem fel. Öreg darab már, (87-es) de igyekszem karbantartani ha kell meg is javítom. Szeretném megőrizni a hátralévő időre amíg autózom. Egy új gépet nem volnék képes üzemben tartani évtizedeken át. Ez szerencsére nagyon hálás darab. (B2 Passat) Csak a fék és futómű alkatrészek igényelnek cserét, meg a karosszéria rendszeres törődést egyéb gond nincs ezeken kívül csak az olajcsere. Voltak évek amikor 40-50 ezer kilométert tettem meg vele, manapság már 5-6 ezret ha megyek egy évben.
38 éves autó már nagyobb részben emlék, mint nyúzható jármű. Egy ilyennel már valóban kell babrálni. De az is igaz, hogy akkoriban még más alapelvek szerint tervezték az autókat.
A világ fejlődik, de a változás iránya, sebessége, és mértéke már szinte követhetetlen. Egyáltalán nem vagyok abban biztos, hogy minden változás jobbá teszi a dolgokat. A hozzászólás módosítva: Pé, 18:09
Egy autónál nem a kor számít, hanem az állapot. Mint írtam minimális "babrálás" van vele. Most a vizsgára egy kicsit több törődést kapott. Bejavítottam rajta egy lyukat és frissítettem az alvázvédelmet. Aztán megint mehet. Pont annyit nyúzom amennyi autózásra szükségem van. Egy újabb autó sokkal drágább fenntartású. A javítás is sokkal macerásabb a sok elektronika miatt. Ráadásul a folyamatos változtatások miatt az elektronikák körülbelül tíz év alatt kikopnak a forgalomból és már csak bontásból beszerezhetők ami nem minden esetben kielégítő. Az biztos, hogy az enyém fajta autók már kikoptak a forgalomból, mert a kőműves brigádok húsz éve lelakták szinte mindet. Valószínűleg az enyém lesz rövidesen az utolsó ami még napi használatban van. Ezért bármikor felismerhetsz ha látsz egyet az úton.
![]() A hozzászólás módosítva: Pé, 18:35
|
Bejelentkezés
Hirdetés |