Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektronikus szulfátoldó (Akku aktivátor)
Lapozás: OK   87 / 87
(#) kaqkk válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Szept 8, 2025 /
 
Ha már regenerálás , én ki is mosnám az aljából a levált oxidot-foszfátot . Evvel menthető és egy ideig még (csökkent teljesítménnyel) használható maradhat az akku ,kiöntöd a savat- desztvízzel átmosod - majd friss savval felöntöd és pihentetés után töltöd .
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2025
(#) küzmös Gergely válasza kaqkk hozzászólására (») Szept 8, 2025 /
 
Gondoltam rá, és van is akkusavam.. Persze ilyenkor mindig eszemben van az hogy kifejezetten a saját szűrt elektrolitjával javasolt az újbóli feltöltés. Én általában úgy szoktam amúgy hogy a kevéssé "drasztikus" dolgokkal kezdem, többször is elvégzem, és ha végképp nem reagál, akkor esetleg haladok tovább. Most biztosan "jobb", nem forrong, nem pezseg az akku. Nem meleg, nem akarja hülyére tölteni a generátor. Mindig meglep az impulzustöltés hatékonysága.. Mondjuk erre sem reagált rögtön, de olvastam én már itt ugyanilyet, hogy valaki 2x, 3x is lemerítette, miután elkezdett "normálisan viselkedni, reagálni" ahogy az egy "jó" akkunál szokás.
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2025
(#) kaqkk válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Szept 8, 2025 /
 
Az akkuk nagytöbbsége a lehullott oxid -foszfát miatt zárlatol- merül le ezért érdemes a mosással de minimum kiöntéssel és savszűréssel kezdeni (szerintem) De mindenki úgy regenerál ahogy akar ....
A hozzászólás módosítva: Szept 8, 2025
(#) VIM válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Szept 9, 2025 /
 
Szervusz! Ha 5 éves és 35Ah-s akkor nem sok remény van a feltámasztására de próbálkozni azt lehet. A másik pedig, hogy ha nem tasakos szerelésű akkor megérne egy fenékbe billentést a japán gyártó. Ha rövid utakra használtad a gépet ez a mostani kialakult helyzet borítékolható volt. Az akku "kis" méretét tekintve nem tudom, hogy mennyire engedi meg a gyári hely kialakítása, hogy nagyobb Ah kapacitású akkura lehessen kicserélni, mert kifizetődőbb volna.
(#) uniman válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Szept 9, 2025 /
 
"Yusoma" ...az valami új márka? ...vagy ez lenne?
(#) VIM válasza uniman hozzászólására (») Szept 9, 2025 /
 
Ez lehet, hogy be is fér a régi helyére.
(#) VIM válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Szept 9, 2025 /
 
Van még ez a szer ami még segíthet ezen a problémán de ez is csak időlegesen tolja ki az élettartamot. Volt olyan akkum amibe új korában ezt öntöttem és 7 évet használtam.
(#) Elektro.on válasza VIM hozzászólására (») Szept 9, 2025 / 1
 
Én éppen ma kell vegyek akkut. 12V 60 Ah
Az előző is ilyen volt. Nem öntöttem bele semmit, rendszeresen rövid távon használtam a kocsit. (1,5-2km)
7 évet bírt.
(#) küzmös Gergely válasza uniman hozzászólására (») Szept 9, 2025 /
 
Bocsi, nem kerestem már ki hogy hogyan kell leírni ezt a japán hadovát. A márkája valóban ez, csak egy másik változat, küllemében teljesen más. Nos voltam méretni, aki arra tippelt hogy nem jó, az nyert. Teljes feltöltöttség mellett a 330A indítóáramból, csak 110A van jelen, azaz a harmada.. azt hiszem erre mondják hogy 5 évesen, és 25 fokban is csere érett. Mivel napi használós az autó, elég kellemetlen lenne vele ott ragadni valahol. Így nálam a bikakábel, és egy jó nagy akku is. A desztvizes dolgot, és a felsavazást még kipróbálom, s még egy szulfátoldós kör után méretek rajta még egyet.. csak puszta kíváncsiságból. Hogy valóban annyira szutykos lehet-e az alja. Bár azért kételkedem ebben, mert ezekben a mai akkukban a pozitív rácsokat mind tasakszeparátorba teszik, hogy elkerüljék a fenékzárlatot. A tasakszeparátorban rommá hullott darabokra meg rámondhatok egy imát.. kb.. Mert akárhány ilyen régi akkut néztem, mind el volt korrodálva, nem kicsit, hanem nagyon. A minap amúgy megint találtam egy friss videót a fordított polaritásos feltöltésről is. Ez is érdekes mutatvány. Bővebben: Fordított polarítás
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2025
(#) szs válasza Elektro.on hozzászólására (») Szept 9, 2025 /
 
Pont ennyit is érnek a csodaszerek, meg a csodaszulfátlanítások is. Jó kocsiban mindegy. Rosszban pláne, -de ez itt most lényegtelen, hiszen nem is volt sźó arról hogy milyen az autó állapota
(#) küzmös Gergely válasza szs hozzászólására (») Szept 13, 2025 /
 
Azért gyorsan hozzá kell tenni hogy tavaly októberben ez az akku hasonlóan viselkedett, lemerült. Úgy kezdte hogy önindító hibára gyanakodtam, mert volt amikor teljesen jól fél fordulatra átfordította/indította a motort az önindító, s volt hogy lejtősebb garázssornál, vagy csak úgy "random", beterhelt, nyekk, és semmi, aztán a következő kulcsfordítás már oké volt. Így kezdte, aztán kisvártatva jöttek a világosabb jelek, hunyorgás, nyekkenés. Október volt, emlékszem keresztanyáért mentem az állomásra, előtte semmi idő tölteni nem volt, gondoltam is hogy jajj.. Akkor utána is töltőre tettem, de kb semmi.. felszaladt 14V fölé.. merítve se lett jobb. Gyorsan tölt, gyorsan merült. Impulzustöltővel töltöttem fel akkor. Azt a telet (s ezt a nyarat) kihúzta, és most itt vagyunk megint. Mivel üzembiztosnak kell lennie a napi használósnak így nyilván veszek új akkut, a végtelenségig nem lehet ezt játszani, de természetesen kíváncsi vagyok hogy mit tud ellenőrzött körülmények közt, mondjuk egy pár napos csepptöltés, (C10 - kb:1A) kisütés, (C20-gyakorlatilag több napos csepptöltés), vagy még pár kör impulzustöltés (ilyen olyan kitöltéssel), esetleg az említett huminsav (ősöreg Akuvit), mit tud vele kezdeni. Nem zárlatos az akku, napok után is 12,68V van. Indítóáram az már nincs. Cellák állapota ismeretlen, mert csak azt látom amit szétberhelek, s a legutóbbi amit szétszedtem.. arról a fórumon vannak itt képek, egy "cseppet" korrodált volt. Igaz ott a világba nem volt meg már a 12,6V. Szóval csak kísérletezőknek, azaz a témában valóban érdeklődőknek ajánlott kísérlet.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2025
(#) küzmös Gergely válasza szs hozzászólására (») Szept 13, 2025 /
 
Bocsánat, azért csak lehet következtetni valamilyen szinten a cellák állapotára, akkor is ha nem látsz fizikálisan a szerkezetre, a lemezek közé. Mégpedig a savsűrűségmérő lesz az az eszköz ami árulkodni fog.. csak tudnám hová tettem azt (is).
(#) küzmös Gergely válasza küzmös Gergely hozzászólására (») Hé, 20:00 /
 
Sziasztok! Még emlékezhettek az 5 éves, 35Ah.-s, "30%-os akku" esetére. Szulfátoldóval megjárattam, de nem segített rajta, ekkor mérték a 110A indítóáramot (330A) helyett.. harmatos. Ez annyit jelent a gyakorlatban hogy már meleg időben sem nagyon indított. Bikakábeles segítséget kellett kérni. Kísérletezni viszont pont a jó alany, ugyanis a feszültség megvan benne. Jöjjön hát pár kísérlet. Nem kell hozzá más, csak egy 12V/55W.-os izzó, egy óra, egy pár fajta töltő, akkuvit (huminsav), és egy kis türelem. Kipróbáltam életemben először az akkuvitet is (1200Ft - 78ml akkumlátor regeneráló folyadékot). A leírás szerint beleadagoltam a 6 rublikával világosan eltagolt vörös folyadékot a 6db cellába. Aztán vártam.. 1-2.. majd 3 órát, de még mindig pezsgett kicsit, késő este lévén nyitott kupakokkal hagytam reggelig. Ekkor tettem rá a töltőt. Feltöltött, majd jöhetett a teszt. Gyászos eredményt kaptam. 10 percig égett az 55W-os égő, mielőtt 11V. alá esett.. kb mint annak előtte. Egy pár töltés-merítés ciklust végeztem még így, több nap csepptöltéssel fullra, de semmi. 10-12 perceket tudott. Rajtahagytam az égőt levittem 4V.-ig, pihi, szulfátoldó. Feltöltött, pihentetés után 12,6V, égő rá 11 percnél már 11V.. gatya. Hát minden mindegy alapon kipróbáltam ezt a polaritás megfordítást is. Rajtahagytam az égőt vagy másfél napig, még akkor is amikor már nem is pislákolt. Majd sorba kötöttem a régi trafós akkutöltővel ezt az izzót, (bődületes áramok mennek ilyenkor, már játszottam ilyet amúgy), az akkut magát pedig egy lavór vízbe állítottam. Majd bekapcsoltam a töltőt ,ami el is kezdte tölteni az izzón át. Ment több órát, egy fél nap így, mire ki mertem venni az izzót a körből, és tapogattam végig az akkut is, ami bizony szépen melegedett. Több napba telt, mire így feltöltött, mert (éjszakára nem hagyok így semmit.) Nem sokat bíztam ennek sikerében. 14,4V.-nál lekapcsoltam, még ekkor 1,8A.-t vett, s már nem volt meleg sem, de nem mentem vele tovább. Egy nap pihi után, 12,5V. Rátettem hát az égőt. 10 perc után még füstölt az égő, úgy virított, nem ment még csak 12,2V alá sem. Várjunk csak? Mi a franc.. Több nap pihi után ma elvittem méretni, (másik eladó jött hozzám, a kollégája így nem ismert meg ,hogy pár hete jártam már ott ezzel. ) Felmatricáztam szépen amúgy a helytelen polaritást. Ráteszi a gépet.. majd azt mondja, hát egy kicsit már meg van fáradva. 65%.-os, a műszer szerint 220A-t, tud a 330.-ból, nem indít? Vagy miért hoztad be? Mondom indít az, csak kíváncsi voltam. Kérdi hogy milyen autóban van? Mondom Honda Jazz. Kérdi hogy az újabb? Mert abban van jobb pozitív.. mondom.. öööö.. nem. Hát összenéztek hogy akkor most mi van.
A hozzászólás módosítva: Hé, 20:04
Következő: »»   87 / 87
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem