Fórum témák
» Több friss téma |
Ha már kezedben van egy multiméter, akkor a transzformátor szekunderjét is megmérhetnéd kikapcsolt állapotban ellenállás mérés állásban.
Meg biztosan van ott egy nagyfeszültésgű dióda is, ami szintén gyanúsítható (és nem mérhető multiméter diódavizsgáló állásában). Ha már a magnetront kivetted, akkor a mágneseket körbenézted?
A mágnest is megnéztem, semmi sérülést nem látok rajta. Találtam a neten egy oldalt, ahol a nagyfesz diódát lehet "mérni". Az alapján valószínű,hogy az lehet a baja.
A trafo szekunderjén mit lehet mérni, ellenálás mérésben? Vagy is hogyan? Köszi
Test (ház) és a kimenet között kell mérni. Értéket nem tudok.
Számtalanszor le lett már írva. A kondiban van egy 10MΩ ellenállás, ha akörül mérsz multiméterrel akkor a kondi jó. A diódával sorba kötsz egy 9V-os elemet (értelem szerűen nyitó irányban), ha 4-5V körüli értéket mutat a műszer akkor a dióda jó. A magnetron bevezető csatlakozójában van a föld felé 1-1db kondi, azok szoktak zárlatosak lenni. A magnetron ha nem jó akkor erős búgó hangot ad általában. Hibás trfaóval még nem találkoztam, annak olyan 10 körüli áttétele van, fejből meg nem mondom, tehát ha adsz mondjuk 12V-ot a primerjére akkor a szekunderén 120V körül lesz de ez nem pontos érték.
Szekunder zárlatos trafóval találkoztam. Persze alamóniumból volt a szek. A primer rézből.
![]() Whirlpool MOD. AVM 350/WP/WH javításaKedves Fórumozók!Egy Whirlpool MOD. AVM 350/WP/WH típusú mikróhullámú sütőt szeretnék megjavítani. Közel 30 évig működött, ezen még Made in Sweden felirat van, hátha menthető. A mikróhullámú sütő bekapcsolásakor, mikróhullámú üzemmódban azt a tünetet produkálja, hogy körülbelül az indítástól számított 5. másodpercben kiolvad a a panelen lévő 10 A-es biztosíték. A biztosítékot cserélve, a grillező módot indítva nem jelentkezik a probléma. Megfigyeltem, hogy ilyenkor pl. az üvegtányér forog, tehát pl. az azt forgató motor hibája véleményem szerint kizárható. Amit próbáltam: 1. Nagyfeszültésgű kondenzátort cseréltem. 2. Kicseréltem a nagyfeszültségű diódát. 3. A panelen lévő relék érintkezőit megtisztítottam. Minden egyes próba előtt cseréltem biztosítékot is. A magnetron teste és egyik érintkezője között sincs zárlat, a két érinkezője között közel rövidzárat mérek. A transzformátort az alábbi videó alapján mértem, ez szintén jónak tűnik. Transzformátormérés A panelen lévő másik, emlékeim szerint 100 mA-es biztosíték ép. Van valakinek ötlete, mi az, amit meg lehetne próbálni mérni, hogy kiderüljön mi a probléma oka? Ami még véleményem szerint kizárható, az az ajtónyitó kapcsolók hibája, mert biztosítékot cserélve az ajtót ki-be nyitogatva, nem ég ki a biztosíték. Köszönöm a választ előre is: Gyuri
Szia! Közvetlenül kösd a primer tekercset a hálózatra, ne ellenállásméréssel vizsgálódj.
Nemrég volt ilyen hiba a mikrónknál. A Magnetron cső ahogy felfűt, zárlatos lesz a bemenő nagyfeszültségű elektródával és kiveri a főbiztosítékot a nagy áramfelvétel miatt !
Magnetront kell cserélni.
Az egy "ésszerű" megközelítése a javításnak, ha az ember elkezd találomra alkatrészeket csereberélni. Gépjármű szervizekben is elő szokott fordulni ilyen, aztán a kuncsaft meg nem érti, hogy mitől dagad úgy meg a végösszeg.
![]() Ugye, cserélni csak hibás alkatrészt cserélünk. Kondit kimérjük, diódát kimérjük, a trafónak ritkán van baja, de ha mégis menetzárlatos lenne azt is ki lehet deríteni. Csodálom, hogy még a magnetront nem cserélted ki. ![]() Nagy valószínűséggel annak sincs semmi baja. Ha visszaolvasol, úgy pár hetente le szokta írni a topikba valaki (néha én) hogy hogy is érdemes nekiállni ennek az egésznek, mit kell mérni és hogyan. Amit leírtál az alapján én azt gyanítom, hogy a magnetron bevezető csatlakozójában lévő kondik lehetnek rosszak. Még nem mentek át teljesen zárlatba, de amikor megkapja a csatlakozó a nagyfeszt akkor az a kondi alkalom szerűen áthúz. Tehát, vennék a magnetronba egy csatlakozót, kicserélném, ehhez a régit le kell róla fúrni mert szegecsek tartják, az újat már 3-as csavarokkal rá tudod tenni, a zavarszűrő tekercseket belül simán vissza lehet forrasztani, nem kell ponthegeszteni ahogy gyárilag volt. Több ilyet csináltam, a mai napig működnek.
Egyáltalán nem biztos, hogy magnetront kell cserélni, szerintem csak a csatlakozóját kell ami 1-2 ezer forintos tétel.
Íme egy példa. Ami nem biztos hogy kívülről látszik.
Ajtókapcsoló is lehet hibás. Az egyik nyitott ajtónál bontja a trafó primer áramkörét, a másik meg rövidrezárja. Ha a nyitó kapcsoló nem bont, a másik biztonsági okból rövidrezárja a primert, hogy ne tudjon indulni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |