Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, csak az áthúzott lángjel világít pirosan és persze a bekapcsoltságot jelölő zöld led, de ahogy láttam az nincs megemlítve a dokumentumban a hibaüzeneteknél.
Sziasztok!
Leírom a tapasztalatomat és a vélt megoldást, mert most nagyjából 4 napja már gond nélkül működik. Hátha valaki hasonló helyzetbe kerül és segít neki. Szóval röviden a jelenség annyi volt, hogy folyóvíz és és fűtés esetén is egy szikra nélküli gyújtás hibával letiltott az Ariston Egis 24 ff kazánunk, amikor felmelegedett (folyóvíz esetén kb 3-5 percnyi folyatás után) és amikor újra akarna gyújtani, hogy a melegítési ciklus újra induljon. Cserélve lett trafó és elektróda, de nem oldotta meg. Diagnosztizálás közben ki lett takarítva a kis vákum cső, ami az elektródák kábele mellett megy az égőtér felé és meg lettek mocogtatva az NTCk és meg is cseréltem őket, illetve a gáz nyomás is pontosan be lett állítva 0.5 milibárra. Ezek sem oldották meg a problémát. Ezek után sok töprengés és kvázi végső kétségbeesésemben gondoltam lejjebb veszem a víz hőfokát. 55-60rol vissza vettem 50-55-re. Ezt megtettem mind a folyóvíz és a fűtés esetében. Azóta minden gond nélkül működik. Nem tudom, hogy mennyire releváns, de mielőtt beállítottam volna pontosan a hőfokot mindkettő tekerőt koppra letekertem nullára és onnan kezdtem el felfele tekerni, amig el nem értem a kívánt hőfokot. Köszönöm mindenkinek, aki próbált segíteni. ❤️
Na megvan a nagy válasz a hibára ismét, mint asszem tavaly hasonló időben, ugyanilyen kazánnal (akkor Dunaújvárosban, most Szhelyen).
Panelhiba. Régi a kazán, csereérett. Azt hittem összekarmolom magam. Mindenre ez a válasz bakker. Pedig ez a helyi nagy Bosch partner volt. Aztán elkezdtünk másokat is keresgélni, egy ígérte, hogy jön, aztán elérhetetlen lett, végül lett egy másik cég, akitől viszont az az illető jött ki, akinek a neve és száma fel van írva a kazánra, csak épp sose veszi fel a telefont, olyan sok hívása van. Átnézett mindent, műszerrel kimért egy csomó dolgot (panel, termosztát, stb.), aztán kiderítette, hogy ami van a kazán oldalán SIM egység (sms által indítható a kazán), az nem jó. Veszi az sms-t, de a fűtés valamiért nem indul, csak fél percre, mint ahogy írtam eredetileg. Ez ki lett iktatva (faterom szereltette fel évekkel ezelőtt, de sajnos már nem él, nekünk meg amúgy is macera volt már), azóta semmi gond. Itt tart ma egy kazánhiba utáni vergődés, kb. egy hónap, mire megszületik a megoldás. Venti felújítható?Sziasztok,SD Isotwin kazánban ilyen venti van és erre terelődött a gyanú, hogy nincs már ereje teljében. Ez felújítható valamilyen módon, ha egy zsírozás nem segít rajta eleget, vagy csak cserélni érdemes? Mintha hangosabb lenne mint újkorában és a működése is bizonytalannak tűnik. Esetleg még a csatlakozó tömlő ami a nyomáskapcsolóhoz csatlakozik lehet ludas ill. a vezérlőpanelen a kapcsolódó rész? Amúgy ez egy Ebmpapst RLA108 lehet.... A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2025
Radiant RBS 24 Mini -ben hasonló van.
Én csapágyat cseréltem benne. Azóta szépen teszi a dolgát. A gázos presostatot akart cserélni de annak semmi baja nem volt. Kézbe vettem a dolgot magam. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2025
Mindenképp csapágyat cserélj, ne zsirozd.
Üdv. M.
Vagy 2 hasonlóban cseréltem csapágyat, de azokban nem volt túl egyszerű...
Mégsem ebmpapst, hanem Wilo ess40-108dr. Talán az ebmpapst jobb minőségű?
A fotón is látható kis "szárnyak" kézzel is könnyen pörgethetőek, nincs semmi hangja, nem szorul, gondolom ez együtt mozog a lapátkerékkel.
Vajon ennek szabályozza a fordulatszámát a vezérlés, vagy fix? Mivel 3 vékonyabb vezeték ( a piros+fehér+fekete) is csatlakozik rá, a bemenő 230V~-on kívül. Azzal nem lehet gond? A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2025
Bekapcsoláskor 5-10 mp-ig megpörgeti a ventit. Ha lehúzom a 3-es csatit, akkor mintha gyorsabban forogna, ha rajta van akkor mintha visszavenné a maxról. Ha le van húzva, akkor sem ad hibakódot, gondolom csak a presszosztát kapcsolását figyeli, a fordulatszám ilyenkor nem érdekli a vezérlést.
Az is lehet még, hogy üzemmeleg állapotban máshogy viselkedik a venti, és hidegindításkor még jól megy. De a vezérlőpanel sincs még teljesen kizárva a hibalistáról... A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2025
Ezt a ventilátortipust konkrétan nem ismerem, de javítok tőbb kazántípus vezérlőt. Egyre több olyan panel kerül hozzám, ami két fordulatszámú ventilátorhoz készül, és az a hibájuk, hogy egyik fordulaton nem kap feszültséget a ventilátor ( a kaocsolófokozat-relé- hibájából).
Ezt nemkonkrétan a Te esetedre írom, csak arra, hogy van ilyen kétfokozatú ventilátor!
Köszi az információt, a relécsere akkor nem fog ártani. Három egyforma van a panelen, ebből kettő ha jól emlékszem a két vízszivattyúhoz tartozik. Viszont azoknak van 2µF körüli motor üzemi kondija is. A ventinek más a motorvezérlő áramköre, mint a vízszivattyú motoroké, azért nem látok a ventin ilyen kondit? A ventinél lehetséges hogy (mos)fet-es fordulatszámszabályozás van, ami szintén meghibásodhat?
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2025
Hát elvileg előfoirdulhat a szabályzás, de én még olyannal nem találkoztam kétfordulatú ventilátornál. Viszont kondenzációs kazánokban van 3 kivezetéses ventilátor! De azok viszont BLDC, az az kefe nélküli motorok. Ott van FET-es fordulatszám szabályzás. De azt akkor problémás lesz javítani, mert kellene lenni rajta egy olyan résznek is ami figyeli a motor tényleges fordulatát, mert ott már lényeges a keverékképzésnél a gáz-levegő aránya. Ott már lehet akár motorhiba, vagy fordulatszám figyelő elektronika hiba, vagy szabályzóköri hiba is. nTehátnagyon összetett a szabályzás. Nehéz a hibakeresés!!!
Ionizációs elektródaSziasztok! Az a kérdés vetődött fel bennem, hogy az ionizációs elektródák azok mennyire eltérő vezetési tulajdonságokkal rendelkezhetnek? Egy ismert kazángyártó elektródái a megszólalásig hasonlítanak egymásra de más-más típushoz tartoznak vagy jobban mondva a forgalmazónál ez így néz ki: Bővebben: Link ill. a másik Bővebben: Link Nem mindegy, hogy egyet vagy kettőt kapok a közel azonos árért. (bár kérdéses, hogy ahol kettő van feltüntetve az valóban kettő e, mert "szett" van írva de ezt meg fogom kérdezni a boltot)![]() Történ ugyanis, hogy a cca. két éve cserélt szett ionelektródájának a vége kezd "korrodálni", szétégni. Nagyon úgy fest a dolog, hogy az időtartam tervezés nagyon oda tette magát a németeknél is, mert a kazánban lévő az kb. húsz évet ment de azt is azért cseréltem, mert nem akartam akkoriban ezt a télvíz idején cserélni ha szükség lett volna rá. Itt pl. három is van belőle. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2025
Beretta smart 24 csiSziasztokBeretta smart 24 kémény nélküli kazán hmv lassan folyik. Savazáshoz honnan szerezzek salétromsavat ? Esetleg van jobb módszer a vizkőtlenítésre ?
Ion elektródával kapcsolatban egy kérdés: a beretta smart 24 kazán melyik pontján tudom megmérni azt a bizonyos 5 mikroamper körüli áramot ? Vagy ez hülye kérdés volt ?
Szia!
Nem tudom kitől hallottad, de salétromsavval nem kéne játszani. Citromsav, foszforsavas vízkőoldó, esetleg sósav.
Az elektródáról az alaplapra megy egy egyeres vezeték. Ezt lehúzod az alaplaról, és sorba bekötsz egy árammérőt egyenáram, és µA állásban. Ott fogod látni a jelzett áramot. Ezt méri az alaplap is. Ha nincs 4-5 µA, akkor hibával leáll, mert úgy érzi, hogy nincs láng. Ez nagyon fontos funkció, mert ha jön a gáz, de nem ég, abból nagy baj lesz.
A vezetékkel óvatosan bánj, mert ha sérül a szigetelése (beszorul valahova, vagy egy éles sarkon megsérül), vagy koszos, nedves, akkor elfolyik ez a pici áram, és hibajelzés lesz. A mérésnél ne félj, nem fog megrázni, ha nem nyúlsz máshova. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2025
bocs hülye vagyok. nem salétrom, hanem foszforsavat akartam irni! Még az is erős kicsit. a kazánom 19 éves már egyszer kisavaztam foszforsavval, csak nem emlékszem mennyire higitottam fel. Ebben is segithettek ha tudtok. Egyébként még régről virágtermelő koromból van lejárt savkezelői vizsgám, úgyhogy valamicskét értek a savakhoz. az alapszakmám gáz és olajtüzelő ber. szerelő, kezelő, karbantartó csak keveset foglalkoztam vele. Erősáramú vill. szerelő szakmában dolgozom ma is.
Most nem találom a cikket, de épp pár hónapja olvastam róla.
A cikkben írták, hogy AC feszültségget kap az elektróda. Így mivel az ionizált csatornában csak egy irányba vezet, ki tudják szűrni az elektróda zárlatát. Ha rátalálok a cikkre azért utólag majd becsatolom.
Az jó lenne, mert akkor én is tájékozottabb lehetnék ebben a témában. Tudnám esetleg biztosabban ellenőrizni a lángőr működését.
Szereztem 40%-os foszforsavat így neki tudok állni mostmár a bithermikus hőcserélő vízkőtlenítésének. Muszály megcsinálnom mert alig folyik már át a melegvíz. Utána át kell néznem még egy két dolgot.
Aminek inkább utánanézhetnél, az a vízlágyító gép. Minden ilyen gondod megoldódik, és nem csak a cirkónál, hanem a mosógépnél, a mosogatógépnél is. Nincs vízkő a csapokon, a zuhanyban. Fele annyi mosószer kell a mosógépbe, nem kell só a mosogatógépbe. Nálunk 15 éve bevált, ezért ajánlom.
Köszönöm az ötletet. Erre nem is gondoltam, pedig régebben ipari mosogató gépeknél már telepitettem vizlágyitó készülékeket. azok műgyanta és konyhasó adagolással működtek, jó hatásfokkal. Milyen lágyitót használsz ha nem titok ? ( sajnos nem az én gépemről pötyögök és nem találom a hosszú i betűt) Megfontolom amit ajánlottál, de akkor is ki kell savaznom a hőcserélőt mivel a lágyitó nem oldja ki utólag a vizkövet.
Idézet: „... műgyanta és konyhasó adagolással működtek, jó hatásfokkal. Milyen lágyitót használsz ...” Pont ilyen működésűt, amit írsz. Ezekből lehet választani. Nekünk nagyon bevált. Sok macerát, költséget meg lehet takarítani. A beépítésnél nyilván kell szerelni (hely a gépnek, vízcsap rendszer a bekötéshez, áram, lefolyó csatlakozás), de ezt csak egyszer kell megcsináltatni. Később már csak sót kel venni, és hazacipelni.
Szuterénbe a bejövő vizvezetékre kötném rá, ott áram és hely is van. Az egész bejövő vizmennyiséget lágyitaná. A lefolyó miért kell ? Mennyi elfolyó viz keletkezik?
Idézet: „A lefolyó miért kell ? Mennyi elfolyó viz keletkezik?” A gyanta regenerálásnál a mosóvizet kifolyatja. Ez minden regenerálásnál (nálunk kb, hetente) kb 10 liter víz. De csak saccolom. A honlapon érdeklődj. Talán egy hordó megteszi, de ha ottfelejted, árvíz lesz. De bekötőcsap mindenképpen kell. A mostani csövet meg kell szakítani egy gömbcsappal, és közvetlenül előtte meg utána kell egy T kiágazás 3/4" gömbcsappal, ez megy a gépre. Ezekre van kötve a gép. Evvel a megoldással ki lehet iktatni a vízlágyító gépet bármilyen gond esetén. |
Bejelentkezés
Hirdetés |









