Fórum témák
» Több friss téma |
Ha már kezedben van egy multiméter, akkor a transzformátor szekunderjét is megmérhetnéd kikapcsolt állapotban ellenállás mérés állásban.
Meg biztosan van ott egy nagyfeszültésgű dióda is, ami szintén gyanúsítható (és nem mérhető multiméter diódavizsgáló állásában). Ha már a magnetront kivetted, akkor a mágneseket körbenézted?
A mágnest is megnéztem, semmi sérülést nem látok rajta. Találtam a neten egy oldalt, ahol a nagyfesz diódát lehet "mérni". Az alapján valószínű,hogy az lehet a baja.
A trafo szekunderjén mit lehet mérni, ellenálás mérésben? Vagy is hogyan? Köszi
Test (ház) és a kimenet között kell mérni. Értéket nem tudok.
Számtalanszor le lett már írva. A kondiban van egy 10MΩ ellenállás, ha akörül mérsz multiméterrel akkor a kondi jó. A diódával sorba kötsz egy 9V-os elemet (értelem szerűen nyitó irányban), ha 4-5V körüli értéket mutat a műszer akkor a dióda jó. A magnetron bevezető csatlakozójában van a föld felé 1-1db kondi, azok szoktak zárlatosak lenni. A magnetron ha nem jó akkor erős búgó hangot ad általában. Hibás trfaóval még nem találkoztam, annak olyan 10 körüli áttétele van, fejből meg nem mondom, tehát ha adsz mondjuk 12V-ot a primerjére akkor a szekunderén 120V körül lesz de ez nem pontos érték.
Szekunder zárlatos trafóval találkoztam. Persze alamóniumból volt a szek. A primer rézből.
Whirlpool MOD. AVM 350/WP/WH javításaKedves Fórumozók!Egy Whirlpool MOD. AVM 350/WP/WH típusú mikróhullámú sütőt szeretnék megjavítani. Közel 30 évig működött, ezen még Made in Sweden felirat van, hátha menthető. A mikróhullámú sütő bekapcsolásakor, mikróhullámú üzemmódban azt a tünetet produkálja, hogy körülbelül az indítástól számított 5. másodpercben kiolvad a a panelen lévő 10 A-es biztosíték. A biztosítékot cserélve, a grillező módot indítva nem jelentkezik a probléma. Megfigyeltem, hogy ilyenkor pl. az üvegtányér forog, tehát pl. az azt forgató motor hibája véleményem szerint kizárható. Amit próbáltam: 1. Nagyfeszültésgű kondenzátort cseréltem. 2. Kicseréltem a nagyfeszültségű diódát. 3. A panelen lévő relék érintkezőit megtisztítottam. Minden egyes próba előtt cseréltem biztosítékot is. A magnetron teste és egyik érintkezője között sincs zárlat, a két érinkezője között közel rövidzárat mérek. A transzformátort az alábbi videó alapján mértem, ez szintén jónak tűnik. Transzformátormérés A panelen lévő másik, emlékeim szerint 100 mA-es biztosíték ép. Van valakinek ötlete, mi az, amit meg lehetne próbálni mérni, hogy kiderüljön mi a probléma oka? Ami még véleményem szerint kizárható, az az ajtónyitó kapcsolók hibája, mert biztosítékot cserélve az ajtót ki-be nyitogatva, nem ég ki a biztosíték. Köszönöm a választ előre is: Gyuri
Szia! Közvetlenül kösd a primer tekercset a hálózatra, ne ellenállásméréssel vizsgálódj.
Nemrég volt ilyen hiba a mikrónknál. A Magnetron cső ahogy felfűt, zárlatos lesz a bemenő nagyfeszültségű elektródával és kiveri a főbiztosítékot a nagy áramfelvétel miatt !
Magnetront kell cserélni.
Az egy "ésszerű" megközelítése a javításnak, ha az ember elkezd találomra alkatrészeket csereberélni. Gépjármű szervizekben is elő szokott fordulni ilyen, aztán a kuncsaft meg nem érti, hogy mitől dagad úgy meg a végösszeg.
![]() Ugye, cserélni csak hibás alkatrészt cserélünk. Kondit kimérjük, diódát kimérjük, a trafónak ritkán van baja, de ha mégis menetzárlatos lenne azt is ki lehet deríteni. Csodálom, hogy még a magnetront nem cserélted ki. ![]() Nagy valószínűséggel annak sincs semmi baja. Ha visszaolvasol, úgy pár hetente le szokta írni a topikba valaki (néha én) hogy hogy is érdemes nekiállni ennek az egésznek, mit kell mérni és hogyan. Amit leírtál az alapján én azt gyanítom, hogy a magnetron bevezető csatlakozójában lévő kondik lehetnek rosszak. Még nem mentek át teljesen zárlatba, de amikor megkapja a csatlakozó a nagyfeszt akkor az a kondi alkalom szerűen áthúz. Tehát, vennék a magnetronba egy csatlakozót, kicserélném, ehhez a régit le kell róla fúrni mert szegecsek tartják, az újat már 3-as csavarokkal rá tudod tenni, a zavarszűrő tekercseket belül simán vissza lehet forrasztani, nem kell ponthegeszteni ahogy gyárilag volt. Több ilyet csináltam, a mai napig működnek.
Egyáltalán nem biztos, hogy magnetront kell cserélni, szerintem csak a csatlakozóját kell ami 1-2 ezer forintos tétel.
Íme egy példa. Ami nem biztos hogy kívülről látszik.
Ajtókapcsoló is lehet hibás. Az egyik nyitott ajtónál bontja a trafó primer áramkörét, a másik meg rövidrezárja. Ha a nyitó kapcsoló nem bont, a másik biztonsági okból rövidrezárja a primert, hogy ne tudjon indulni.
Mikró kijelző hibaÜdvözlet!Kis információra lenne szükségem. A mellékelt képen látható kijelző problémát lehet valahogyan orvosolni? Lényegében pár hónap alatt szépen sorban lett ennyi belőle, amennyi. A forrasztásokon egyszer már átmentem, hátha segít rajta, de semmi változás nem történt. Nagyfeszültségű biztosíték értékének változtatásaTisztelt Csoport!Kérdésem a következő: milyen értékig lehet "felmenni" a nagyfeszültségű biztosíték cseréjénél, ami még nem veszélyezteti a biztonságot?...anyukám mikrójában elszállt a nagyfesz bizti....5KV 550mA (6x40)...ilyet nem találok, de még 600mA-ost sem, pedig igyekszem ... Előre is köszönöm a válaszokat!
Azt azért nézd meg, hogy volt-e oka a biztosíték elhalálozásának.
Például zárlat a magnetron szűrő kondenzátoránál...
Tüzetesen átnéztem a teljes belső szerkezetet és sehol sem találtam zárlatra vagy egyéb drasztikus meghibásodásra utaló nyomot (égés, olvadás)...a készülék egy nagyon egyszerű Daewoo, full manuális/"tekerős"...vagy jó 20 éves
A hibajelenség az, hogy világít/forog/csilingel, csinál mindent, csak éppen nem melegít
Én találtam.
![]() Bővebben: Link Egy lehetséges ellenőrzés: Megcsináltad már? A hozzászólás módosítva: Vas, 19:40
Szia!
Köszi a biztis linket!...a mérés holnapra marad, remélem a magnetron nem hibás.
Hát ez biztos
...a mérés eredménye...a magnetron két kivezetése között mért ohm érték: 0.3...az egy-egy kivezetés és a ház között mért ellenállás: nem mérhető/nincs megjelenített érték a kijelzőn (végtelen) A magnetron ezek szerint jónak tűnik. Korábbról olvastam, hogy a biztosíték kora (anyagfáradás) is okozhat szakadást. A hozzászólás módosítva: Hé, 17:21
Akkor még a nagyfeszültségű kondenzátort kell kizárni a zárlatot okozók köréből.
Annak is "semmit kell mutatni" egy idő után...
Csak figyelembe kell venni, a párhuzamosan kapcsolt ellenállást a kondival.
Megmértem a képen látható felső kettő csatlakozónál: ház és egy-egy csatinál nincs megjelenített érték...a két csati között 2000 ohmos méréshatárnál 59-5-1-0...lehet "üres" a kondi? Kisütésre sem reagált "látványosan"
Ígéretes, lehet tényleg csak a biztosíték fáradt el.
Holnap megérkezik a bizti és összerakom...aztán elválik
...Jól gondolom, hogy szemrevételezés céljából külső borítás nélkül is indíthatom? Látni szeretném, hogy van-e látható anomália A hozzászólás módosítva: Hé, 20:36
Ha az a kérdés tárgya, hogy külső burkolat nélkül bekapcsolhatod-e, akkor szerintem:
- Igen, nem fog a sugárzás megölni. - Nem, a nagyfeszültség megöl, ha tapogatod.
Természetesen nem "piszkálni/belenyúlni" akarok bekapcsolt állapotban, hanem csak nézni, hogy vannak-e olyan hibára utaló jelek, amelyekről korábban írtak mások (szikra/füst/áthúzás)...
![]() De mostanra megérkezett a bizti és összeraktam...a próba során nem látszott semmi probléma és a víz is felmelegedett...öröm-boldogság ![]() Köszönöm mindenkinek a tanácsokat, javaslatokat! |
Bejelentkezés
Hirdetés |













